Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Schimbare MRL automate cu manuale


Caphonne
 Share

Recommended Posts

Salutare in urma unei discutii aprinse la sectiunea mecanica se pare ca castigatoare ar fi MRL-urile manuale cel putin in cazul meu care am automate nu pot sa cuplez 4x4 in mers iar cand decuplez tre sa dau inapoi am mai vorbit noi asta candva.

Cum nenea Magnum m-a sfatuit ca ar fi mai bune unele manuale as dori sa stiu cam in ce consta schimbarea acestora si daca in afara de ele mai trebuie schimbat si altceva ca sincer nu ,m-as lega la cap prea tare.

Multumesc anticipat.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

Operatia de schimbare a MRL urilor este destul de complicata:

- trebuie sa gasesti unele - exista aici pe forum decat vreo 3 vanzatori : Calinvas, Luigi, Traco, (Gepetto?)

- trebuie sa le cumperi (nimeni nu le da gratis)

- trebuie sa astepti vreo 1800 secunde pana le instaleaza cineva (fie vanzatorul - Luigi sau Traco fie un mecanic daca le iei de la Calinvas)

 

PS: e o gluma ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

este prins in maxim 8 suruburi,deci nu e o mare hiribie de schimbat

 

fiecare are 12 suruburi

8 suruburi cu inbus de 8 mm parca, la corp

8 suruburi cu Torx T20 parca, la capac

 

nu poti desface corpul fara sa desfaci capacul

 

durata cam 10 minute/buc, cu scos cel vechi....curatat, gresat etc.

 

ma uit maine si iti spun EXACT ce chei iti trebuiesc

sa nu pui multa vaselina, fix un "varf de cutit" ca sa zic asa, gastronomic, intins bine, piesele respective nu au frecare, ungerea le ajuta sa cupleze usor si sa evite ruginirea

 

iar de schimbat altceva, nu este cazul, decat la nevoie din 4x2 in 4x4....manual la fiecare roata...

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

eu asi indica spray de vaselina in loc de vaselina traditionala,este mult mai subtire si la cat este nevoie la mrl este super ok

suzuki vitara 1.6

yo5PKM

0763630114

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

Si sa verifici daca ai siguranta pe capul de planetara.......

 

care siguranta, shefu'?

 

parca am vazut un canal de seeger acolo, dar nu pare sa aiba treaba cu AVM-ul.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

care siguranta, shefu'?

 

parca am vazut un canal de seeger acolo, dar nu pare sa aiba treaba cu AVM-ul.

 

pai asta am si zis, sa verifice daca are siguranta acolo - nu stiu de ce, dar de obicei, cele automate vin fara sigurantele astea; sigurante se gasesc la orice service sau magazin de piese; dupa ce montezi sigurantele, ca sa nu se plimbe planetarele ,,in & out" montezi AVM -urile.

Edited by Angler

Sa fii domn e o intamplare, sa fii OM e lucru mare !

 

 

 

------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

pai asta am si zis, sa verifice daca are siguranta acolo - nu stiu de ce, dar de obicei, cele automate vin fara sigurantele astea; sigurante se gasesc la orice service sau magazin de piese; dupa ce montezi sigurantele, ca sa nu se plimbe planetarele ,,in & out" montezi AVM -urile.

 

DUPA ce montezi sigurantele Seeger, cu SIGURANTA nu mai montezi nici un MRL...

 

cat despre jocul IN-OUT al planetarelor, dupa cate stiu eu pana acum, OUt nu se pot misca pt. ca au sigurante Seeger dupa pinionul planetar, IN nu se pot misca pt. ca le opreste pinionul planetar...eu mi-am montat singur AVM-urile si nu am inteles rostul acelui canal de siguranta Seeger, foloseste poate la MRL-urile automate....nu stiu

 

poate ne (si ma) lumineaza cineva, nu am pretentia ca detin adevarul.... (ala se cheama patriciu)

 

acum am vazut ca tu vorbesti de cele automate...parca noi vorbeam de manuale...sunt luminat cumva deja?

 

unde dreaq sunt emoticoanele alea??????

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

Salutare in urma unei discutii aprinse la sectiunea mecanica se pare ca castigatoare ar fi MRL-urile manuale cel putin in cazul meu care am automate nu pot sa cuplez 4x4 in mers iar cand decuplez tre sa dau inapoi am mai vorbit noi asta candva.

Cum nenea Magnum m-a sfatuit ca ar fi mai bune unele manuale as dori sa stiu cam in ce consta schimbarea acestora si daca in afara de ele mai trebuie schimbat si altceva ca sincer nu ,m-as lega la cap prea tare.

Multumesc anticipat.

Sfatul medicului: lasa-le pe astea ... si la cele manuale trebuie sa cobori ... si sa dai inapoi si ... dupa cum vezi, din spusele colegilor, daca nu ti le monteaza un service specializat, e mai mare daraua decat ocaua ...

Nissan Patrol Y61 / 2006 = PATROCLE, pregatit pentru noroaie

Nissan Pathfinder / 2006 = PASHA, stock + BFG/AT

Bicicleta TREK 3700

"Life is not about waiting for the storms to pass ... it's about learning how to dance in the rain."

4x4Maniac's is where we are

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

Ceea ce spune PASHA e adevarat (Nu sariti la bataieeeee!) - adica MRL-urile automate sunt OK atat timp cat functioneaza corect. Si sunt muuuult mai comode decat cele manuale. Totusi, pentru mai mult control sa zicem asa - se pot monta cele manuale.

 

Legat de inelul de siguranta... E OBLIGATORIE montarea lui, deoarece acesta asigura fixarea axiala a capului de planetara in butucul rotii (vorbesc de punte independenta , cu bascule + planetara - ex. Nissan Terrano ). Mai mult, la Nissan Terrano II de exemplu, prin schimbarea inelelor de sigurata de diverse grosimi se regleaza jocul axial al planetarei in butucul rotii (0.1 pna la 0.3 mm). Daca lipseste inelul de siguranta, pe langa efectele mecanice distructive care pot apare mai e o problema. Pe partea interioara (dinspre motor) a butucului rotii exista un simering ... daca luneca axul planetarei spre interior exista toate sansele sa "luati apa" la rulmenti si/sau sa distrugeti simeringul. Cam asa se prezinta situatia la puntea independenta. La cea rigida las pe altii sa se pronunte, lucrurile acolo poate stau putin diferit.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

multumesc tuturor pentru raspunsuri oricum sunt asteptate si alte pareri pro contra automate vrs manuale cititm analizam si pe urma mai vedem.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

fiecare are 12 suruburi

8 suruburi cu inbus de 8 mm parca, la corp

8 suruburi cu Torx T20 parca, la capac

 

 

 

m-am uitat

 

trebuie: bit Torx T15

inbus de 8 mm

si daca trebuie scoasa si remontata siguranta, trebuie cleste pt. sigurante, de exterior, 19-60mm

 

si sunt 6+6 suruburi, nu 8+8, cum am scris mai sus

eram obosit....:-)

 

cu siguranta Seeger nu stiu, eu am punte rigida, si nu era nici o siguranta acolo. rog sa ne spuna cineva care stie exact, daca (si la ce fel de punte) trebuie sau nu.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

Pentru M461 stiti daca s-ar potrivi ceva AVM-uri? M-am uitat pe site-ul lor si am vazut AVM-uri pentru Aro Ischia, in 6 suruburi - oare ar merge? Sau de la GAZ 69?

Niciodata nu esti destul de paranoic...
Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

cotizo, ce mecanica ai pe IMS? de ARO mare? daca da, vezi ca este tipul 415 de la AVM, ala la care scrie M240.

Cele de ARO Ischia sunt pentru ARO seria 10. Ischia este denumirea sub care s-a comercializat ARO 10 in Italia.

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link to comment
Share on other sites

Re: Schimbare MRL automate cu manuale

 

DUPA ce montezi sigurantele Seeger, cu SIGURANTA nu mai montezi nici un MRL...

 

Nu este adevarat, pot fi montate! Chiar este indicat sa o faci. Lipsa lor permite planetarei (asa cum s-a mai zis) sa "se plimbe"... Pe langa alte belele, cea mai mare cred ca poate fi uzura mare a planetarei, in priza din grup... In concluzie, eu as monta siguranta..

Mmmmm... NISSAN!

 

"Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

 

- Off Road Club Sibiu -

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use