Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Conversie frane spate Landcruiser HJ60


Max
 Share

Recommended Posts

Frana pe spate la Toyota Landcruiser HJ60 este cu tamburi si saboti de frana.

Deoarece acest sistem mi-a creeat anumite neplaceri in timp care au dus la o franare ineficienta, am decis ca sa fac o schimbare.

Am facut o conversie de la frana pe tamburi la frana pe disc.

 

Piesele folosite:

 

- Discuri de frana ventilate provenite de pe puntea fata

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/43000209/Images/4/DR151.jpg

- Etrieri de spate de Toyota Landcruiser HDJ80/FZJ80

http://www.all-offroad.dk/filer/forum/brake%20caliper.jpg

- Placa de adaptare - custom made

- Furtune, conducte si racorduri de frana specifice

- Dispozitiv de reducere a presiunii de franare pe puntea spate (absolut necesar la frana pe disc

- suruburi cu pas marunt originale Toyota plus alte maruntisuri

 

Lucrari efectuate:

 

  • Demontat tot talerul spate impreuna cu toate piesele fixate de el (cilindrii de frana, saboti, mecanism de autoreglaj, parghia franei de mana, etc...)
  • rectificat exteriorul planetarelor spate pentru ca discurile sa intre pana in capat pe prezoanele ei.
  • Am construit placi adaptoare prinse in doua din gaurile de care era prin talerul.
  • Am montat etrierele de aceasta placa. Le-am montat in partea de sus a rotii ca sa fie cat mai ferite de noroi si lovituri. Plus ca aerisitorul sa fie pozitionat in sus pentru o aerisire cat mai buna.
  • am construit conducte de conexiune a etrierelor la T-ul de pe punte.
  • intre furtunul care pleaca de pe punte spre sasiu si punte, am intercalat un dispozitiv de reducere a presiunii de franare de pe puntea spate. Acest dispozitiv are o valoare fixa dar pe viitor il voi inlocui cu unul la care se poate regla manual valoarea si care va fi montat in interiorul masinii langa frana de mana. Daca nu montez asa ceva, frana de pe spate se va bloca foarte repede lucru care va creea probleme mai ales la franarea pe coborari. O punte spate franata poate sa o ia razna la coborari abrupte.
  • Am anulat repartitorul de franare legat la puntea spate
  • Am modificat circuitul conductelor care pleaca din pompa de frana. Acum primul circuit merge spre fata iar al doilea merge spre spate fara ca sa mai aibe vreo legatura unul cu celalalt. Lucru acesta mai ajuta in cazul in care se rupe o conducta care duce la una din punti sau la un etrier. Tot va ramane o punte care franeaza.

 

Frana de mana momentan nu exista. Voi incerca o frana de mana direct pe cardan la iesirea din ctia de transfer.

Se pot monta si etriere care au incorporate parghii pentru frana de mana dar nu am gasit ceva potrivit pe aici.

 

Sistemul functioneaza bine deocamdata dar mai necesita reglaje.

 

Avantaje:

 

  • circuitul este mai simplu si mai usor de reparat
  • potrivesc aceleasi discuri de frana ca si pe fata
  • eficienta mai buna la franare
  • placutele de frana sunt mai ieftine decat sabotii de frana.

Dezavantaje:

 

  • inca nu stiu care sunt

Cei care vor sa isi faca conversia, pot sa ma contecteze ca sa le fac placile de adaptare si sa le dau toate indicatiile de montaj.

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

sal Max!

:br:br:br:br:br:br:br:br:br:br

eu am avut acelasi problema cu Pajero inainte si cu musso dupa ...

am resolvat frana de mana cu inca 2 etrieri in spate cu frana de mana idraulica, asta are si avantaj ca da ca sa strica ceva la sistem de franare poti sa indrumi lichid unde ai nevoie si tot ajunj acasa......

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

sal Max!

:br:br:br:br:br:br:br:br:br:br

eu am avut acelasi problema cu Pajero inainte si cu musso dupa ...

am resolvat frana de mana cu inca 2 etrieri in spate cu frana de mana idraulica, asta are si avantaj ca da ca sa strica ceva la sistem de franare poti sa indrumi lichid unde ai nevoie si tot ajunj acasa......

 

Ideea nu e rea. Plus ca e mai simplu de realizat decat frana pe cardan.:grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Salutari, Max !

 

 

Ti-au ramas doua gauri libere la fiecare capat de punte spate. Poti monta un etrier hidraulic acolo, desi e cam jos.

 

Mai degraba montat in una de jos si cu ceva adaptare pe langa etrierul de sus.

 

Si acum, partea frumoasa.

 

Ce-ar fi daca ai comanda acele etriere SEPARAT stanga de dreapta ? Te ajuta mult cand esti la inghesuiala in botanica... O sa anexez ceva poze, poate iti vin idei, daca nu cumva le ai deja...

 

In primele doua poze, pentru a avea control asupra presiunilor din sistemul de franare, ai ceasuri de montat in bord, aranjate pe orizontala sau verticala, indicand presiunile fata/spate. Mentionez ca, in caz de utilizare a acestor ceasuri, punctul de aerisire frane se muta acolo sus, unde montezi ceasurile, fiind cel mai inalt punct al intregului sistem de franare. Aceste ceasuri au fiecare cate un aerisitor anexat.

 

Si, mai departe, in urmatoarele doua poze, ai doua variante ale acelei "proportioning valve", supapa proportionala pe care o poti monta la indemana in habitaclu, de unde vei putea stabili bias-ul (balansul) intre eficacitatea franelor fata/spate. Acest sistem tine loc de repartitor, dar deja ai vorbit de el. Cea stil "robinet" are variatie continua, cea stil "maner" are sase pozitii definite de balans in care manerul intra cu un click.

 

In ultima din poze este un "cutting brake", cu un singur levier de comanda pentru ambele etriere. Dar exista si cu leviere separate, doar ca n-am gasit o poza la repezeala. Oricum, sigur stii la ce ma refer. Si ai de ales in a-l folosi pe etrierele franei de serviciu sau pe cele ale franei de parcare.

 

 

O mica observatie de-a mea personala. Am facut conversia pe discuri pe spate pe Cherokee-ul meu. Dupa aerisire si tot pachetul, spatele nu blocheaza, ci doar "prinde" mult mai bine decat cu tamburii. Acest lucru se intampla in general datorita faptului ca pompa centrala nu are rezervoarele circuitelor spate/fata egale, si nici volumul cilindrilor in care se deplaseaza pistoanele in interiorul pompei, aceast fiind conceputa initial pentru varianta discuri fata/tamburi spate. Cel putin asa au facut cei de la Chrysler.

 

 

Exista aftermarket pompe cu volume egale in ambele camere, precum si sisteme de franare care inlocuiesc servo-ul cu vacuum cu unul actionat hidraulic, comandat de pompa de servodirectie. De regula in aceste cazuri, si pompa de servodirectie trebuie schimbata cu una de debit si presiune ceva mai mari, plus un radiator pe circuitul de retur catre rezervorul de stocare al lichidului de frana.

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Edited by Heavy D.
Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Salut,:g:g

fara superare..... nu te complica asa de mult!!!:h5

trebuie numai o pompa frana mai mare......

 

poti se folosesti sistema idraulic de frana de mana sau de frana cu circuiti blocabili cu 4 robinet, asa poti regla pt viraj mai strans pe stinga sau dreapta..

..... eventual si la frana de mana, in italia sie foloseste in concursuri de trial.

eu am folosit numai pt siguranta .... da ca se rupe o etrier sau un furtun , inchid robinet respectiv si pot sa continu concurs!:ooo

 

alta variante fara servo..... sau nebunie complicate....

2 pompe de frana montate in paralel cu o reglaj diferentiat fata spate in mod cel mai apreciat de fiecare pilot, se montase fara servo frana dareste exceptional de bun!!!!!

eu lam folosit pe masine de rally raid cu peste 400 de HP si 2,5 tone si frana a fost super!:ypu:ypu:ypu

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Treaba cu separarea franei stanga/dreapta mi-a venit in gand de mai multa vreme. Nu stiam insa cum sa fac legatura in circuitul de comanda separata si circuitul normal de frana care vine de la pompa fata. Exista vreo supapa sau ceva de genul asta care sa ma ajute la treaba asta?

 

In cazul in care fac treaba asta cu etrieri separati pentru frana de mana, atunci nu mai e o problema. Circuitul masinii ramane separat iar eu pun doar doua pompe cu manetele aferente pentru etrierii suplimentari.

 

Legat de forta de franare, la mine, fara reducerea fortei de franare pe spate, exista sanse mari sa se blocheze prematur rotile datorita faptului ca eu am taiat mult din spatele masinii si e mai usor decat initial. Intradevar de acea "proportioning valve" am nevoie ca sa pot regla cand vreau si cat vreau presiunea de pe puntea spate.

De exemplu, la coborari in bot, e bine ca sa micsorez presiunea.

 

Pompa mea de frana cred ca e ok asa cum e acum. In prima jumatate a cursei se actioneaza pistonasul care face presiune in circuitul de pe fata (asa cum am modificat eu circuitul). Daca apesi mai tare pe pedala, incepe sa actioneze pistonul care face presiune pe circuitul puntii spate.

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

sal.

pt a resolve problema eu am montat etrieri mai mic in spate...

ex la pajero mod. vechio care nu avea discuri spate am pus in fata etrier de Wagon si in spate etrieri mai mici , si pt frana de mana acelasi chiar daca nu era nevoie, numai sa am de reserva..... deja pe masina.

reglaj da ca ai nevoi se face cu un robinet reglabil ex. TILTON sau AP model similar cu cel trimis in posa de colegul ns.

da ca vrei sa separi fata de spate ajunge un robinet ...... pedale se face un pic mai scurt si atat.

daca vrei sa faci reglaj dr si stinga este la fel numai ca toti furtuni trebuie sa treca inainte in interiorul masinei,furtun pleaca de la pompa ,intra in masina ,trece prin robinet si sa aduce la etrier..... singur sau in pereche cu celata ruota pe acelasi latura masinei.

sper ca romaneste al meu sa fii destul de clar, iertatemi pt greselile,:old

ciao

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Salutari !

 

 

Da, asa cum spune Maurizio, pentru folosirea etrierelor franei de serviciu spate separat stanga de dreapta, ajunge sa introduci cate un "cutting brake" pe traseul fiecarei conducte.

 

Deasemenea, poti monta inainte de "cutting brakes" pe acelasi traseu si supapa de bias, ca sa poti avea sub control balansul fata/spate chiar in timp ce actionezi manual cutting-urile.

 

Se poate si sa montezi supapa de balans pe etrierele de serviciu, iar cutting-urile pe eventualele etriere de frana de parcare.

 

In unele competitii esti conditionat sa ai partea de frana de parcare complet separata de cea de frana de serviciu din motive de securitate. Adica, un sistem de franare de back-up, in caz ca...

 

In oricare din configuratiile de mai sus sau chiar in configuratia stock, poti adauga robinetii de care vorbeste Maurizio pe fiecare din cele patru conducte (adica la toate rotile), pentru a putea izola acea portiune de circuit in caz ca s-a rupt ceva acolo si se pierde lichid.

 

Mai exista sisteme trans-brake (comandabile la buton on/off), cu supapa si switch-uri care iti tin franele blocate pana in momentul in care calci acceleratia. Ideal cand esti in rampa, atarnat de sapa sau vreun copac, si, daca ai trei pedale, ai nevoie de trei picioare ca sa iasa bine treaba... Si nu numai in acest caz.

 

Pe undeva, mai simplu, dar poate mai complicat, exista dubla pedala de frana, cu dubla pompa centrala. Acolo mai ai doar nevoie de supapa de bias si ai terminat. Pedalele la picior, supapa de bias la mana, si poate e mai putin complicat decat cutting-urile, care trebuiesc comandate cu mana si ele.

 

Mai vin si ceva imagini.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

In sfarsit, dupa multi ani de frana proasta la masina mea, am ajuns ca sa am si eu frana brici. :grin:

 

Am simplificat mult instalatia si am renuntat la dispozitivul de limitare a presiunii pe franele de pe spate.

 

Practic acum pompa, care are doua pistonase dispuse in serie, la prima jumatate de cursa pedalei actioneaza franele de pe fata iar la apasare mai puternica actioneaza si franele de pe spate. Frana e excelenta acum si am eliminat si riscul de a se bloca spatele inainte fetei.

 

:banana

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Incearca cu frina de mina electrica(eu am si e BETON).E un cilindru mic care se monteaza pe circuit.Calci pedala de frina,apesi un buton si masina ramine infrinata.Calci frina apesi butonul si se deblocheaza.Costa 50 USD si are 300 de grame

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Incearca cu frina de mina electrica(eu am si e BETON).E un cilindru mic care se monteaza pe circuit.Calci pedala de frina,apesi un buton si masina ramine infrinata.Calci frina apesi butonul si se deblocheaza.Costa 50 USD si are 300 de grame

 

 

Interesanta ideea. De unde se poate cumpara acest sistem?

M-ar tenta totusi ca sa pun inca un etrier pe roata din mai multe considerente.

 

  • Pot pune doua pompe de frana si doua manete de frana, astfel incat pot sa franez doar o roata daca vreau.
  • Poate functiona si ca masura de siguranta in cazul in care o conducta de la frana de serviciu se rupe si raman fara frana.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Prinderea placii de adaptare pe punte am facut-o in doua puncte. Nu e bine.

Trebuie sa fac alte placi care sa fie prinsa in 3 puncte pe punte.

 

Totul a rezistat eroic pe traseele de la MMMOF dar, dupa ce s-a terminat evenimentul, in timp ce ma distram cu Landy si cu Marc pe traseele din zona, pe partea stanga, placa de adaptare s-a rupt din prinderi iar etrierul a cazut.

Am anulat frama pe partea aceea dar la coborarea catre casa, s-a intamplat acelasi lucru si pe partea dreapta.

 

Am ajuns la concluzia ca trebuie placi de adaptare mai groase de 8 mm si prinse in 3 puncte nu in doua ca si pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Eu am facut suportul de prindere al etrierului,circular,sudat de punte de jur imprejur,a rezistat bine la MMOF,nu cred sa am probleme cu el.In poza nu e sudat si etrierul e pus in spate.

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Eu am facut suportul de prindere al etrierului,circular,sudat de punte de jur imprejur,a rezistat bine la MMOF,nu cred sa am probleme cu el.In poza nu e sudat si etrierul e pus in spate.

 

Am urmarit sistemul tau si e ok.

 

Si la mine era ok atat timp cat nu m-am apucat de rallyraid pe camp cu viteze de 50-70 de km/ora si cu frane bruste.

La rotile mele de 37" nu au rezistat suportii.

Sunt sarcini foarte mari pe ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Revin la aceasta discutie...

 

Voi reface placile de prindere a etrierilor. Le-am facut gresit si nu au rezistat.

Voi face alt design la ele in asa fel inca sa se prinda in 3 suruburi de punte nu in doua ca si pana acum. De asemenea dupa ce voi taia naile placi, le voi aplica un tratament termic pentru intarire mai ales in zona urechilor de prindere.

 

Toyota pe care o pregatesc pt ture si expeditii are punte full-floater pe spate. Voi face si aici conversia de frane.

Am gasit o solutie excelenta pt asta.

 

Discuri si etrieri de fata.

Placile de adaptare a etrierilor le voi face dintr-o "felie" taiata din carcasa homocineticii de pe fata care contine si urechile de prindere a etrierilor.

 

rear-disk-brake-knucle.jpg.0cad6d36e05bc0cf32c04d288bcd65e4.jpg rear-disk-brake-knucle-cutoff.jpg.bf4146eeedcaaaa492fe073555f064cb.jpg

 

Avantajul acestei solutii este ca se potriveste la fix pe urechile de prindere de pe puntea spate.

 

rear-disk-brake-bracket-install1.jpg.c54e333e424f1bf70447094849ef12a8.jpg rear-disk-brake-bracket-install.jpg.bc493018bdab6098e63b0f36b26fdeb5.jpg

 

Se utilizeaza flansa cu suportii de prezoane de pe fata (ajustata putin)si prezoane mai lungi tot de pe fata.

 

rear-disk-brake-machine-hub.jpg.48ba0abb8163aa363440cd9521a4d45b.jpg mini-truck-wheel-stud.jpg.2d25e071354e85c3af5ad9af5c54ab00.jpg

 

Se monteaza niste saibe in capul prezoanelor deoarece sunt putin prea lungi si asta mai scurteaza putin partea de care se prinde roata.

 

rear-disk-brake-rotor.jpg.67e25427143d9eb4bb2e19e13ab5939b.jpg

 

Acum e totul montat

 

rear-disk-brake.jpg.f35c7f22b244c8f95e6c34b169219cb1.jpg

 

Mai trebuie modificate conductele de frana si montata o valva proportionala fixa sau reglabila care sa micsoreze forta de franare de pe spate.

 

Si bineinteles trebuie gasita o solutie pt frana de mana. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Revin la aceasta discutie...

 

Voi reface placile de prindere a etrierilor. Le-am facut gresit si nu au rezistat.

Voi face alt design la ele in asa fel inca sa se prinda in 3 suruburi de punte nu in doua ca si pana acum. De asemenea dupa ce voi taia naile placi, le voi aplica un tratament termic pentru intarire mai ales in zona urechilor de prindere.

 

Toyota pe care o pregatesc pt ture si expeditii are punte full-floater pe spate. Voi face si aici conversia de frane.

Am gasit o solutie excelenta pt asta.

 

Discuri si etrieri de fata.

Placile de adaptare a etrierilor le voi face dintr-o "felie" taiata din carcasa homocineticii de pe fata care contine si urechile de prindere a etrierilor.

 

[ATTACH=CONFIG]98279[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98280[/ATTACH]

 

Avantajul acestei solutii este ca se potriveste la fix pe urechile de prindere de pe puntea spate.

 

[ATTACH=CONFIG]98281[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98282[/ATTACH]

 

Se utilizeaza flansa cu suportii de prezoane de pe fata (ajustata putin)si prezoane mai lungi tot de pe fata.

 

[ATTACH=CONFIG]98283[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98284[/ATTACH]

 

Se monteaza niste saibe in capul prezoanelor deoarece sunt putin prea lungi si asta mai scurteaza putin partea de care se prinde roata.

 

[ATTACH=CONFIG]98285[/ATTACH]

 

Acum e totul montat

 

[ATTACH=CONFIG]98286[/ATTACH]

 

Mai trebuie modificate conductele de frana si montata o valva proportionala fixa sau reglabila care sa micsoreze forta de franare de pe spate.

 

Si bineinteles trebuie gasita o solutie pt frana de mana. :grin:

 

Ciao Max,

frumuoasa lucrare!!!

 

eu am facut flansa de 10mm ranforzata, si pana acum nu am avut probleme.

pt frana de mana am folosit 2 sisteme.....

sau pompa idraulica si etrerire suplimentare, sau acum montez un regolator Tilton ( dar sunt multi modeli) care il folosesc ca repartitor SI.... CA FRANA DE MANA ( dupa ca ai calcat frana cu picioare, inchidi regulator pt spate .... lichid nu are cum sa se intorca si rotile sunt blocate) in plus poti regla repartizare fata spate in mai multe precente.

maine postez cateva poze.

INTERESANTA solutia la punte spate!!!!!

te astept cu masina la mine in aprilie?????

ciao

maurizio

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Personal nu am incredere in frina de mina cu mentinerea presiunii in etrier .

La mine voi folosi etrieri mecanici cu cama-pirghie comandati prin cablu pentru frina de mina .Poate cu doua manete separate ( putin probabil ).

Daca etrierul hidraulic e putin uzat va scapa presiune daca acesta e mentinuta un timp mai lung si va slabi frina 'de mina " , nemaifiind deloc frina 'de siguranta ' . Tocmai asta e cea mai mare grija a mea si incerc sa evit folosirea sistemului hidraulic ca frina de siguranta . Daca as gasi doua camere cu membrana metalica capsulata , le-as folosi cu toata increderea , asta fiind singura optiune valabila ca frina hidraulica cu mentinerea presiunii .

 

Parerea mea . Nu conteaza ( pentru mine ) ca e o optiune tehnica , nu o gasesc sigura .Faptul ca e folosita nu inseamna ca e si o solutie buna , trebuie sa ai componentele sistemului in stare perfecta , permanent . Iar asta nu e intodeauna posibil , fara o intretinere exceptionala utopica 99% de indeplinit .

Eu folosesc curent frina de mina , centura de siguranta si oglinda de pe centru . Mai fac caterinca pretenii , da' asta e ...

Pentru etrierul mecanic am un etrier hidraulic modificat , cu arc exterior de revenire a pirgiei de actionare .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Personal nu am incredere in frina de mina cu mentinerea presiunii in etrier .

La mine voi folosi etrieri mecanici cu cama-pirghie comandati prin cablu pentru frina de mina .Poate cu doua manete separate ( putin probabil ).

Daca etrierul hidraulic e putin uzat va scapa presiune daca acesta e mentinuta un timp mai lung si va slabi frina 'de mina " , nemaifiind deloc frina 'de siguranta ' . Tocmai asta e cea mai mare grija a mea si incerc sa evit folosirea sistemului hidraulic ca frina de siguranta . Daca as gasi doua camere cu membrana metalica capsulata , le-as folosi cu toata increderea , asta fiind singura optiune valabila ca frina hidraulica cu mentinerea presiunii .

 

Parerea mea . Nu conteaza ( pentru mine ) ca e o optiune tehnica , nu o gasesc sigura .Faptul ca e folosita nu inseamna ca e si o solutie buna , trebuie sa ai componentele sistemului in stare perfecta , permanent . Iar asta nu e intodeauna posibil , fara o intretinere exceptionala utopica 99% de indeplinit .

Eu folosesc curent frina de mina , centura de siguranta si oglinda de pe centru . Mai fac caterinca pretenii , da' asta e ...

Pentru etrierul mecanic am un etrier hidraulic modificat , cu arc exterior de revenire a pirgiei de actionare .

 

Salutare,

parerea mea este ca in orice caz si la orice solutie sa alege pt frana TREBUIE sa fie intratinuta ! si cabluri se strica, sa intemde , se blocheaze.... etc etc. solutia ( nu spun ca am dovada ca este cela mai buna) cu mentinerea presiune de ulei ara avantaj ca este si reglabila si poate sa fie folosita si in caz care se rupe ceva in spate( frana, etrerie conducte)

maurizio

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link to comment
Share on other sites

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Da , separarea circuitului pe spate in caz de avarie e o treaba inteligenta .Discutabil avantajul , insa net un avantaj, mai ales combinat si cu un senzor de avertizare , care sa indice lipsa presiunii pe circuitul avariat .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Am rezolvat si problema franei de mana.

 

Am montat cate o electrovalva pe circuitele fiecarui etrier de pe spate.

Exact ca cea din poza.

 

http://lrorpull.lowrangeoffroad.netdna-cdn.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/i/linelock.jpg

 

Apasa maxim frana si cuplez butoanele (pe care le-am montat chiar intre scaune in locul manetei de frana de mana) si las pedala.

 

Am testat sistemul ieri in traseu si s-a comportat foarte bine.

 

Am intampinat probleme la conectarea electrovalvelor deoarece au filetele pe sistem american si a trebuit ca un strungar bun (de la @blavenstein) sa imi faca niste mufe adaptoare din bronz.

 

Un avantaj in plus e faptul ca pot sa folosesc sistemul de franare ca si blocant. Blochez frana pe roata care e in aer sau patineaza iar tot cuplul merge pe roata cealalta.

Mai merge usor si intoarcere pe dupa un copac. Blochez roata de langa copac si dau gaz. :grin:

 

Am facut niste poze cu tot sistemul montat dar nu mai stiu pe unde sunt. Le gasesc eu in seara asta si le pun.

 

Mi-am mai adus aminte de inca un avantaj.

Am montat electrovalvele sus in partea din spate a masinii protejate de lovituri, crengi etc...

De la ele merg conducte si furtune catre fiecare etrier. Daca se rupe o conducta sau un furtun de la vreunul din etrierii spate, cuplez electrovalva aferenta circuitului respectiv si ma duc mai departe cu frana pe 3 roti fara ca sa mai pierd lichid pe la conducta rupta. :grin:

Nu te mai dai jos, scoti scule, blochezi conducta etc...

E mai simplu... Apesi un buton. :grin:

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Conversie frane spate Landcruiser HJ60

 

Aveti aici o poza cu sistemul de franare in faza de lucru.

 

L-am testat din nou zilele astea in teren la greu si s-a comportat excelent.

Chiar si cazut intr-o ravena in care rotile de sus patinau, am blocat roata spate dreapta si am iesit din ravena cu roata de jos care avea tractiune.

 

1644257664_DSCF0045(Medium).thumb.JPG.1364f72409545de79849fcea895bc63f.JPG

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use