Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Remorca offroad - DIY & omologare RAR


soso
 Share

Recommended Posts

Salut.

 

Am vazut la americani, ca-si fac singuri remorcile pentru offroad.

De la traznai, gen pur si simplu taiat o masina in doua, sudat A-ul acela si tractata - pana la chestii mai evoluate cu sasiuri creeate de ei.

 

Eu m-as folosi de ceea ce am prin 'curte':

Punte spate de jeep cherokee, arcuri si amortizoare la fel. Avantaje: costa putin, rotile sunt interschimbabile, am frane.

 

remorca ar trebui sa fie inalta (sa o pot tracta in teren) si bineinteles preferabil sa fie cu sistem de franare si o MMA de 1360 kg ca sa ajung la fix 3500kg total (MMA masina + MMA remorca).

 

Intrebarile se indreapta catre cei care au mai omologat pana acum vreo dracarie pe la RAR si/sau cei care au cunostinte (profunde?) despre RNTR7:

 

Cum determin ce incarcare maxima admisa am pe o punte? Am, sa zicem o punte spate stock de jeep cherokee - evident fara factura sau ceva.

Este destul sa zic ca e "punte spate de cherokee" si conform cu cartea de identitate a cherokee-ului sa se vada ca Masa Maxim autorizata pe puntea respectiva e 1226kg ?

 

Sau, daca nu pot demonstra cu hartii cat e masa maxima admisa pe osia folosita in remorca pe care as vrea sa o omologhez, se poate testa asta cumva ? Ma gandesc sa fac remorca si sa o duc acolo...

 

Alta intrebare este: Cat costa omologarea unei astfel de remorci artizanale ?

 

Si ultima intrebare, deocamdata:

care este designul unui sistem de franare comandat din masina ?

Se poate comanda cumva electric, sa zicem de la stopuri o pompa sa actioneze pe pompa de frana a puntii ?

sistemul inertial nu iese din calcul dar ce-am gasit eu e al naibii de scump...

 

Mersi anticipat,

Sorin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

prea multe calcule si o sa iti dea un zero

nu o sa reusesti sa faci asta in ideea de la care ai pornit

o sa te lupti cu sistemul pana la pensie si daca vei reusi o sa coste mai mult decat masina cu care o vei tracta

 

solutia pe care o vad eu

iei o remorca ieftina inmatriculata

o inmatriculezi pe tine dupa care te apuci de tot ce iti trece prin cap

la ITP nu o sa vada nimeni ca ai alta axa sau alta suspensie

tot ce trebuie sa pastrezi e partea de sasiu cu seria , si sa treci noua culoare in carte (in cazul in care o schimbi)

sunt convins ca o sa mearga mult mai repede si mai usor

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Salut,

 

a avut si eu o dilema asemanatoare, cand ma gandeam sa-mi fac un atas pentru motocicleta. Am vorbit cu niste persoane destul de sus puse pe la RAR si........am renuntat la proiect. Doar omologarea costa peste 10.000 euro; cel putin asa mi-au spus cei de acolo :uameni.

Concluzia o tragi tu.

PATROL Y61 - BIVOLU'

KTM 950 SM

SOTIE, COPIL SI 2,5 PITTBULL-I

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Si pe mine ma tentat sa mi fac asa ceva [ATTACH]88342[/ATTACH]dar

,pt ca in romanica intotdeauna exista acest "dar"am renuntat din motive pe care le banuiti:uamenias ca voi analiza varianta propusa de Zep

Pan una alta sa traiti bine

trailerlanes013.jpg.bc8175faf41df3f80339c3507d065a14.jpg

Suzuki Vitara 94,1.6,8v cabrio
Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Eu omologhez niste peridocuri pe punte de dacie si de olcit de te apuca si rasul si plansul la un loc.Principiul este ca dc circula pe stada si sunt facute de un producator cunoscut inseamna ca sunt bune.Sincer nu vad nici-un impediment in calea omologari.Imi fac timp si saptamana viitoare ma duc si vb cu inginerul de la RAR cu care lucrez eventual scot la imprimanta si poza cu vitara de mai sus si i-o arat sa vad ce zice.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

cautand pe net, am gasit pe unii care si-au facut si omologat remorci.

In plus chiar pe forum sunt cetateni care au vandut remorci facute de ei...

 

Mie imi place sa cred ca nu e asa dificil, si cred ca nici nu are ce sa coste 10000 euro.... In plus, cei de la RAR nu par absurzi, mai degraba de bunsimt as spune.

 

Cat despre a manari o remorca deja cumparata - nu-i vad rostul, nici tehnic nici economic.

 

Haideti cu idei!

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Eu omologhez niste peridocuri pe punte de dacie si de olcit de te apuca si rasul si plansul la un loc.Principiul este ca dc circula pe stada si sunt facute de un producator cunoscut inseamna ca sunt bune.Sincer nu vad nici-un impediment in calea omologari.Imi fac timp si saptamana viitoare ma duc si vb cu inginerul de la RAR cu care lucrez eventual scot la imprimanta si poza cu vitara de mai sus si i-o arat sa vad ce zice.

 

am scris in acelasi timp si nu am citit raspunsul asta.

mersi anticipat, eventual sa-l intrebi de treaba cu sarcina pe punte, cum reusim s-o descifram.

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

pe mine asta ma intereseaza (extras din RNTR7):

 

2.2. Suma maselor tehnic admisibile pe axe nu poate fi mai mică decât masa maximă tehnic

admisibilă a vehiculului, cu excepţia semiremorcilor şi a remorcilor cu axă centrală, la care o

parte a masei maxime tehnic admisibile se repartizează vehiculului tractor.

 

si:

 

2.4. Condiţii specifice privind masele unui vehicul M, N şi O, altele decât M1:

2.4.1. Masa maximă admisibilă corespunzătoare axei (axelor) motoare trebuie să reprezinte cel

puţin 25% din masa maximă tehnic admisibilă a autovehiculului;

 

 

Din ce-am inteles eu, remorca e categoria O.

deci ca sa declar MMA 1360 pe o singura axa, trebuie sa am o punte de cel putin 25% din 1360 => o punte care are masa maxim admisa 340 kg.

 

Intrebarea e cum fac eu ca puntea mea de jeep sa fie luata in considerare ca punte care tine 340kg.

La alea 'de dacie' cum procedati ? aveti un document de la automobile dacia? sau aveti o copie de pe cartea masinii care doneaza puntea, si se vede cat e admis maxim pe puntea respectiva ?

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Chiar zilele trecute am avut o remorcuta mica de 500kg dupa zuki si era cu niste roti micute rau de tot pe "10, si cum am vazut pe la australieni ca una doua pun de o remorcuta, ne-am gandit si la faza cu RAR-ul daca o faci de la 0 dar am ajuns la concluzia ca daca cumperi o remorcuta si o modifici tu cum vrei, punandu-i roti mari si una alta nu are nimeni treaba cu tine

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Ca sa nu am bataie de cap inmatriculam peridocurile cu MMA 750 kg si nu imi cereau nici-un act.

 

 

aha. deci practic daca o fac dupa mintea mea, cu puntea de jeep si mma 750 nu imi cere niminea un act de MMA pentru puntea respectiva?

 

 

In cazul asta cat ma costa omologarea ?

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Chiar zilele trecute am avut o remorcuta mica de 500kg dupa zuki si era cu niste roti micute rau de tot pe "10, si cum am vazut pe la australieni ca una doua pun de o remorcuta, ne-am gandit si la faza cu RAR-ul daca o faci de la 0 dar am ajuns la concluzia ca daca cumperi o remorcuta si o modifici tu cum vrei, punandu-i roti mari si una alta nu are nimeni treaba cu tine

Una este o remorcuta discreta si banala si alta este o remorca facuta din spatele unei masini dupa care se uita toata lumea si care sare in ochi de la o posta.Nu stiu dc ai observat dar controalele mixte politie +Rar s-au inmultit si dc te opresc ai cam imbulinat-o.In certificatele astea noi nu sunt trecute dimensiunile la roti si pe politisti ii prostesti dar pe cel de la rar cand iti baga nr de identificare ii apare in calculator toate datele(latine,lungime,ampatament,dimensiune roti,) si pozele ale de ti le face la identificare ii apar.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Cel mai indicat ar fi sa iei o remorca de Aro care are 5 prezoane si merg perfect rotile de pe jeep mai ales ca unele dintre ele am vazut ca au montate anvelope 235/75 R15 si incepi sa modifici la ea dupa ce ai trecut pe la rar in vederea inmatriculari. Si eu am intrebat la RAR mai demult daca se poate face o remorca artizanala si mi-au raspuns ca se poate dar trebuie sa am grija sa fie facuta intr-un service omologat RAR si mai ales distributia greutatii pe carlig sa fie conforma cu ce normative au ei , cam complicat pentru mine .

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Ma batea gandul sa iau o remorca ''omologata'' gata, lungime 2 m si in loc de coviltirul acela facut din prelata sai fac ceva de gen tear drop dar demontabil de pe remorca pentru dus la RAR periodic...inca nu am renuntat la idee...mai ales ca nu ar costa mult..maxim dublez vaoarea remorcii deci cel mult 1200 euroi/total...dotarile fiind minime nu cele descrise in siturile de specialitate legate de tear dropuri..(bucatarie si altele)...doar loc de nani si carat ceva echipament suplimentar.

Pe de alta parte am luat in calcul si inaltimea totala ... as vrea sa iasa cel mult pana la limita inferioara a lunetei de la pajero astfel incat sa nu am probleme de vizibilate..(:grin:....) adica evit niste discutii in caz de doamne feri....si bineinteles nu mai lata ca masina astfel incat sa nu fiu nevoit sa folosesc oglizi cu suport extra long...

p.s. ...bun topic...mai asteptam idei si pareri

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Ar trebui sa fie compromisul ideal . Cu ceva timp in urma aveam aceleasi idei . Singura problema pe care o cercetasem cu insistenta a fost inlocuirea cuplei de remorca de la nuca la boltz - inel , in ideea ca nu sta cuplata in teren si cu varianta cirlig blocabil ( aveam de gind sa cumpar si sa montez ceva de Aro ) nu credeam sa am probleme . Tindeam spre o remorca mai mica de vreo 1,3 m , la care sa se rabateze oblonul fata peste protap si astfel sa obtin lungimea unui pat , fara sa desfac nimic la oblonul spate . Podea dubla , suprainaltata peste pasajul de roata , etc , ...tot tacimul .

Tot la o linie joasa , cit e standard aveam de gind s-o las , numai ca ma gindeam sa-i intaresc sasiul + s-o mai ridic din suspensie .

Intre timp am rezolvat-o cu LWB .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Alea ca alea , toate bune rau . Da' oul asta alb e chiar haios .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Pe la nemti am vazut niste carlinge pentru remorci normale, rotile mai mari se pot trece in cartea de identitate sa nu ai probleme.Cu remorca in teren este mai complicat din cauza unghiului dintre masina si remorca daca ai carlig normal poate sari iar daca ai carlig de ARO iti va indoi protapil sau suportul.Mai pui la socoteala ca cel de aro are tolerante mari si zdrangane rau.

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Omul vroia sa nu dea o avere pe acea remorca, nu am zis ca nu exista solutii, cele expuse de tine au un pret mai piperat, din cate stiu carligul trebuie sa fie omologat ca altfel ar putea sa faca un model din cele expuse.

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

In tineretile mele adolescentine cuplam cirligul cu trei colacei de cauciuc , bagati fortat . Cind incepea sa clampane in mers , stiam ca s-a rupt unul .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Pana la urma stie cineva cat costa omologarea RAR pentru o remorca artizanala pana la 750kg, fara franare ?

Si daca se accepta puntea spate de jeep cherokee ca fiind punte pentru ea ?

 

mersi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Da vezi ca sunt deja gata facute remorci de Aro, pentru Aro, cu inel in varful protapului. Alea par destul de solide, strasnice. Si la alea e mult mai usor sa o inalti din suspensie (lamelare) sau sa iei gume mai mari. Unde mai pui ca puntea e de Aro, deci intra jante de Jeep fara probleme. Au si sistem de franre inertial (daca mai functioneaza...), iar ca si greutate, paremi-se ca erau undeva la 1 tona, iar dimensiunile erau acceptabile si pentru carat, si pentru strecurat printre copaci. Si in plus, costa foarte, foarte putin o remorca de aia, undeva pe la 1000-1500 ron. Stiu ca anul trecut, cineva din CT chiar a donat o astfel de remorca pt ca nu mai umblase cu ea de ceva ani.

 

Nu stiu cat costa o omologare acuma, taicamiu a facut o remorca acu vreo 10 ani in regie proprie, pe care a inmatriculat-o. Pai atunci i-a trebuit un teanc de foi, inclusiv factura pe profilul din care e facut sasiul, factura pe jante si pe gume, act care sa demonstreze provenienta si conformitatea cuplei de remorcare. Proiectul remorcii facut de un proiectant autorizat RAR, schite cu sarcini si alte nebunii, schema instalatiei electrice, etc, etc. In fine, o gramada de cacaturi care adunate, iti iei 10 remorci gata facute, bune.

 

Ideea e ca o data ce ai o remorca (in cazul tau, de Aro), nu te mai intreaba nici dracu de ea, atata timp cat nu e RAR-ul in miscare.

 

De exemplu, remorca unui prieten de-al prietenului unui prieten de-al meu, are o remorca cu MTMA de 1800 kg. Pai i-am dus-o eu la ITP in primavara asta si avea sarcina proprie de 1680 kg :ha: . Am fost putin confuz la inceput, nu intelegeam de dracu cara el de 100 de kg, apoi mi-a explicat ca din 4,5 metri lungime (util), are 5,5 acuma, iar latimea din 2,0, are 2,45. Unde mai pui ca puntea de Aro pe suspensie elicoidala, e acuma punte de remorca de tractor, pe lamelara, cu roti de 7.00/R20. Circula cu ea de vreo cativa ani asa modificata si nu a intrebat nici dracu de ea, nici macar cand i-a facut ITP-ul nu a fost curios nimeni (in afara de mine).

 

Bafta multa la ce planuri ai, eu ti-am spus doar o varianta mai usoara, ca sa nu-ti blestemi zilele pe la portile RAR_ului. :grin:

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use