Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Remorca offroad - DIY & omologare RAR


soso

Postări Recomandate

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Pana la urma stie cineva cat costa omologarea RAR pentru o remorca artizanala pana la 750kg, fara franare ?

Si daca se accepta puntea spate de jeep cherokee ca fiind punte pentru ea ?

 

mersi.

omologarea e in jur la 600ron . poti folosi puntea de cherokee deoarece e deja omologata. dupa ce o construiesti iti trebuie un proiect justificativ. ( depinde unde o omologhezi). La constructie trebuie sa ai in vedere ca in pozitie orizontala a remorcii distanta de la sol la pct de cuplare sa se incadreze intre 430-450 mm. Trebuie sa mai ai in vedere sarcina pe pct de cuplare atunci cand remorca e incarcata uniform.( sa nu depasesca sarcina trecuta pe cupla)

 

O seara buna.

EX-NISSAN :tk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

omologarea e in jur la 600ron . poti folosi puntea de cherokee deoarece e deja omologata. dupa ce o construiesti iti trebuie un proiect justificativ. ( depinde unde o omologhezi). La constructie trebuie sa ai in vedere ca in pozitie orizontala a remorcii distanta de la sol la pct de cuplare sa se incadreze intre 430-450 mm. Trebuie sa mai ai in vedere sarcina pe pct de cuplare atunci cand remorca e incarcata uniform.( sa nu depasesca sarcina trecuta pe cupla)

 

O seara buna.

 

ce e un proiect justificativ ?

unde as putea sa o omologhez in afara de rar? (rar ploiesti e cel mai aproape, cred).

 

multumesc,

Sorin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Cu riscul de a fi off-topic, o idee despre cum se poate refolosi o remorca veche: http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=1041868

 

Probabil ca, asa cum zice si cel din topicul de mai sus, cel mai ieftin si cu cat mai putina bataie de cap ar fi modificarea uneia deja inmatriculate.

Radu Mitroi

Jeep Cherokee XJ 2.5i - 1995

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Super meserias .

Am un singur comentariu critic , la noi fiind lumea mai mica , as pune canistrele si butelia nu pe laterale sau spate , ci pe protap , pentru a fi mai bine protejate .Sau as face un rezervor auxiliar pe remorca , sub podea , renuntind la canistre .

In rest , nota maxima .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

sa fiu mai specific:

nu ma intereseaza sa fac o remorca cu butelie, canistre si alte briz-briz-uri.

 

am o combinatie cu productia de tuica, si trebuie sa scot prune din gradina. Gradina e cum ar veni, pe trialul de open, daca e uscat. daca ploua, stai acasa.

Suma prunelor: cateva tone (pot face mai multe drumuri, pana se strica drumul).

 

acu, pe mine nu ma intereseaza musai canistra si alte prostii, dar vreau sa aiba numere si eventual daca ma duc sa fac un safari in delta si nu am unde sa imi pun sculele de campare (in cazul in care vreau sa campez cu alambicul) sa pot sa le pun in remorca.

 

Partial, aia cu canistra e la misto, in conditiile in care vad ca si asta cu remorca are tot jeep, presupun ca nu e dieselul care consuma 4% ci benziarul care ia intre 15 si 80 la suta functie de pedala. Judecati si voi cu ce ajuta o canistra. Poate sa o torni pe ea sa-i dai foc daca se strica...

 

P.S.

vad ca omul are MIG nu TIG, deci si eu ar trebui sa ma uit dupa un MIG ?

 

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Cu electrod invelit obisnuit , ajutat de o mina cu ceva practica , te descurci mai mult decit onorabil cu un inverter de 140 A -180 A.

Cumpara un junghi de remorca care se preteaza la ce vrei si fa-ti poftele pe ea , chiar daca ramine numai puntea .Ideal e sa poata avea aceeleasi roti ca masina , pentru a nu avea mai multe rezerve , sau diferite .

 

 

L.E. Ideea de remorca e inca tinuta la rece , numai ca eu vreau doar pentru generator , un set de roti si rezervor auxiliar . Deci e una chiar mica , insa cu roti mari...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Incerc sa-mi dau cu parerea si eu, in calitate de sudor amator... daca nu tii neaparat sa iti iasa niste suduri de expozitie, si nu ai de gand sa sudezi tabla foarte subtire, poti sa lasi TIG-ul in pace. Asa mai economisesti si niste bani, invertoarele TIG fiind sensibil mai scumpe decat un aparat MIG.

 

Eventual te poti orienta catre un aparat MIG care sa iti permita sudarea cu sarma cu flux, in cazul in care ti se pare prea complicat sa ai de a face cu butelia de gaz, plus ca ai mai face ceva economie pentru ca nu ar mai trebui sa cumperi regulatorul de presiune. Insa, sudarea cu flux are dezavantajul ca emana mult fum, e mai greu de vazut ce se intampla, sar stropi de metal, sudura nu arata asa de curata ca la sudarea cu gaz. O sudura cu gaz, facuta cum trebuie, arata aproape la fel de curata si bine ca una facuta cu TIG. Dintre toate tipurile de sudura, MIG cred eu ca e cea mai usoara de invatat, in cazul in care nu ai mai sudat inainte.

 

Cum zicea si cos, poti face treaba si cu aparat clasic, dezavantajul fiind ca nu prea poti suda tabla foarte subtire (de genul celei care e pe masinile noi), insa pentru remorca, cred ca e in regula.

 

Insa, orice solutie ai alege, daca nu ai mai sudat inainte, cauta niste resturi de metal si "fa-ti mana" pe ele, ca sa iti dai seama care sunt setarile aparatului in functie de grosimea metalului, sa vezi daca tin sudurile pe care le faci, etc.

 

Daca am gresit ceva in ce am scris mai sus, rog pe cei cu experienta in ale sudurii sa ma corecteze.

Radu Mitroi

Jeep Cherokee XJ 2.5i - 1995

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Mersi pentru invataminte.

 

As vrea totusi sa fac din puntea de cherokee, pentru ca remorca cu roti care sa se potriveasca pe prezoane nu prea gasesc. Am deja puntile si daca nu ma grabesc o sa le duc la fier vechi ca ma incurca in viitorul garaj. Se potrivesc franele, tamburii, etc...

In plus de banii pe care-i dau pe-o remorca cu acte (cam 1000 euro) prefer sa platesc omologarea rar (daca am inteles bine ca-i 6 milioane) si de restul sa-i pun la aparatul de sudura sa iau unul mai sanatos.

 

Bine, ar trebui sa cumpar si cupla de remorca, cam un milion si aia, noua care sa tina macar 1000kg.

 

Alt avantaj ar fi ca as putea face remorca pentru MMA 1500kg fix cat am in talon la jeep MMA-ul remorcabil cu dispozitiv de franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Cu electrod invelit obisnuit , ajutat de o mina cu ceva practica , te descurci mai mult decit onorabil cu un inverter de 140 A -180 A.

 

eu ma gandeam la un TIG care sa mearga si cu electrozi normali inveliti. nu ma pricep la sudura (adio "maca nu ceva practica") dar asa mi-a recomandat un magazin:

1.Aparat de sudura MMA / TIG Telwin TECNICA Tig 155

Alimentare 230 V

Curent sudura 5 – 130 A

Curent sudura (60%, 40° C) 75 A

Putere maxima 3,7 kW

Diametru electrod 1,6 – 3,2 mm

Greutate 5,3 kg

Poate fi folosit atat ca aparat de sudura tip invertor

in curent continuu, cat si ca aparat de sudura TIG,

in mediu protejat.

Se livreaza in cutie din aluminiu impreuna cu accesorii

inclusiv regulator de gaz cu doua ceasuri.

 

costa 650 euro+tva pachetul

 

butelia de gaz o iau usuruel aici, ca am reprezentata LINDE aproape si sunt ok oamenii (ma lasa sa iau butelia in jeep, etc).Imi place pentru ca e portabil si in viitor poate-l iau cu mine in padure (deh, asa fac astia cu jeepuri).

 

Vad ca toata lumea imi zice sa ma duc spre 150-200A la aparat... asta nu e bun sa inteleg ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

nu o sa poti suda fiare grele

nu ai suficienta putere de patrundere

va fi ok pt table si fiare subtiri insa la remorca o sa ai de a face cu fiare mai serioase

in fiecare oras cred ca gasesti meseriasi care fac aparate de sudura clasice de alea de 30 de kg insa cu care chiar poti suda

pe marea majoritate iti pune si robot de pornirept masina

ca sa nu vorbim ca durata de viata va fi mai mare decat le minicutiutele de supermarket

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu electrod de 3,2 se poate suda in bune conditii pana pe la vreo 5mm grosime. Eu zic ca din teava rectangulara cu grosime de 5mm nu e problema la ce remorca vrea soso sa faca. Singura problema va fi ca folosit intr-una la 130A, va trebui sa il mai lasi sa-si traga sufletul. :)

 

Un alt proiect: http://www.gt1.homeip.net/project-trailer.htm cu tot cu desen in ACAD si necesar de materiale. Nu prea sunt eu convins de sistemul ala de basculare, cat de trainic e, dar probabil ideea poate fi imbunatatita cu niste rezematori sudate de protap, pe partea din spate a tevilor transversale, care sa mai distribuie din forta de tragere.

Editat de Astral

Radu Mitroi

Jeep Cherokee XJ 2.5i - 1995

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

am gasit remorca de la GAZ (ce-o fi si ala) militara.

Din poze arata super pentru ce-mi trebuie mie (roti mari, inalta, rezistenta).

Cetateanul care o vinde mi-a zis ca e luata de la armata, si ca poate fi inmatriculata. Aveti cumva idee ce acte-s necesare la inmatricularea remorcii, fosta remorca militara ? e vreo taxa speciala sau cumva ? Se pot lua numere rosii temporar sa o duc/aduc de la rar ?

 

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

eu fac o mini rulota de offroad acum ..............daca fac o gramada de proiecte si calcule .....si tin cont de toate parerile nu mai faceam nimic............am o rulota adevarata dar nu pot sa intru pe drumuri rele cu ea....

191020101585.jpg.1babd00660f47be3ffbaa3194c1911c2.jpg

191020101571.jpg.a0cfe3b8d80c82444194f08728c390cd.jpg

191020101568.jpg.ac0b04de3e51561e519305a61226c92e.jpg

041020101527.jpg.3f8e8ac447a29641870d0192949026bf.jpg

191020101576.jpg.42efb225433b398784bc7cb7464a0fd7.jpg

191020101574.jpg.57af982cdef31f39e08553ba1e4867e8.jpg

191020101582.jpg.6799bd8d94d456f55a381ee3104a8bcd.jpg

191020101577.jpg.26550d3d56981c3a112d6284f71999ae.jpg

... Bonjour de France... www.info4x4.com ...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Chiar daca sunt sigur ca multi dintre voi ati vazut astfel de proiecte va postez cateva dintre ele, ca inspiratie pentru ale voastre:

 

http://myswag.org/forum/index.php?topic=127.0

 

http://www.jeepsonly.com/project1/m416.html

 

http://www.go.jeep-xj.info/HowtoTrailerPlans1.htm

 

http://offroadtrailer.blogspot.com/

 

 

Si eu as vrea sa gasesc o solutie pentru a omologa o astfel de masina, pentru expeditii, ca sa nu fie obligatorie incarcarea masinii cu diferite astfel de elemente de campare.

Sunt deacord cu modificarea undeia deja existente, cum sunt cele prezentate mai sus dar imi da cu virgula la partea de cuplare ca aia nu prea poti s-o schimbi dupa bunul plac si sa mai fie si sigura treaba.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Remorca auto offroad

 

Vreau sa montez pe Niva un cirlig de remorcare si sa achizitionez o remorca de mici dimensiuni, de preferat cu sistem de frinare inertial, sarcina totala undeva la 500-600 kg, destinata utilizarii offroad, ceva de genul celor pentru expeditii. Cine ma ajuta cu informatii referitoare la producatori, importatori, caracteristici tehnice, modele, adrese web etc? Are cineva asa ceva? Nu exclud nici posibilitatea transformarii unei remorci obisnuite cu caracteristicile enumerate mai sus, intr-o remorca pentru teren accidentat.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca auto offroad

 

atentie la cat ai voie sa tractezi! fara franare si cu franare !, pe mine m a u oprit saptamana trecuta la balsh si m au atentionat ca daca nu aveam sistem de franare inertiala la peridoc si barca m ar fi amendat si mi ar fi ridicat permisul .... se cam intetzeste ... vor bani din orisice , dar darul tot l am dat in sosea pt ca nu aveam asigurare la peridoc ...alta tampenie pt ca niciodata nu se ia in considerare asigurarea de la remorca in caz de accident,

am un distribuitor in oras de remorci daca vrei ma interesez de adresa...cel mai mic pretz de care imi duc aminte e in jur de 22mil

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Nici o noutate?

Ieri am fost pe la RAR si am vb cu un inginer si mi-a zis ca nu se omologheaza remorci de genul asta.

[ATTACH=CONFIG]97972[/ATTACH]

 

Restul se pot omologa mai ales dc folosesti punti knot pe care se afla o placuta cu specificatii privind greutatea pe care o suporta.

132238958_remorcasuzuki.jpg.003a346c6e9ade91e39625fb2c39b1e3.jpg

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Eu as vrea sa merg pe o remorca ce o detin deja si decat sa fac un schelet care sa-l scot cand am nevoie de transportat diverse pe ea.

Am cateva necunoscute:

1. remorca e cu bara de torsiune si nu cu arcuri, e ok sau nu?

2. cauciucurile trebuie sa fie acelas profil si dimensiune cu acaretul care tracteaza?

3. cupla de la remorca - nu gasesc o solutie duala, adica in situatii de marfa sa cuplez pe nuca, iar in situatii de off-road sa cuplez pe tipul ala de aro, sa scot una si sa pun alta.

 

un exemplu ar fi:

 

4kOsEZS3-og

 

Cei care ati mai studiat fenomenul cam ce solutii adoptati?

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Suspensia pe bara de torsiune la o remorca mica si usoara nu e neaparat un dezavantaj . Daca are si amortizoare e mai bine . Rotile de acelasi tip te ajuta sa nu ai in ansamblu mai multe dimensiuni de roata .

Cupla combinata nuca-ochi se gaseste , chiar avea Dulceanu la vinzare , insa am inteles ca renunta la vinzare si o pastreaza .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Nu e cu amortizor, dar o merge adaptat ceva pe acolo? S-a mai montat asa cevala remorca cu bara de torsiune?

Eu am vazut cu amortizor si cu arcuri sau foi. Am sa ma uit la ea sa vad daca e loc de amortizor.

 

Cum arata cupla combinata nuca-ochi?

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare