Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Remorca offroad - DIY & omologare RAR


soso

Postări Recomandate

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

eu fac o mini rulota de offroad acum ..............daca fac o gramada de proiecte si calcule .....si tin cont de toate parerile nu mai faceam nimic............am o rulota adevarata dar nu pot sa intru pe drumuri rele cu ea....

 

Ce se mai intampla cu proiectul? Ai mai avansat ?

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

[ATTACH=CONFIG]103714[/ATTACH]cam 90% e gata, sper de pasti sa ii fac prima proba...astea sunt poze mai vechi, acum e mai avansata lucrarea, cand o termin mai pun...

 

[ATTACH=CONFIG]103713[/ATTACH]

 

 

Ce greutate crezi ca va avea?

Ma intereseaza proiectul tau, si eu am de gand sa fac asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

cupla o schimb maine, nu ramane pe nuca clar...de flexat nu flexeaza ca e prea usoara sa flexeze:ha::ha:...........oricum pe viitor vreau sa caut perini de aer si sa o fac pe brate, sa renunt la punte si la arcuri ca astea sunt cele mai grele....nu stiu ce greutate are acum, dupa ce o termin incarcata cu tot ce trebuie vreau sa o cantaresc....

... Bonjour de France... www.info4x4.com ...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

cupla o schimb maine, nu ramane pe nuca clar...de flexat nu flexeaza ca e prea usoara sa flexeze:ha::ha:...........oricum pe viitor vreau sa caut perini de aer si sa o fac pe brate, sa renunt la punte si la arcuri ca astea sunt cele mai grele....nu stiu ce greutate are acum, dupa ce o termin incarcata cu tot ce trebuie vreau sa o cantaresc....

 

Un Teardrop romanesc pe teren francez??!

Bravo! :-))

Tine-ne la curent si daca treci de omologare si mai ai chef de inca una cred ca ma vei avea de client! Rare frumusetile astea prin EU si foarte foarte scumpe!

Succes, Inspiratie & Spor!

:x

 

Ionut

Editat de ipampu

2009 JKU, 2.8 CRD, NSG370, Rapoarte 3:73, Blocant Spate, Fox 2.0 & JKS 2.5", ARB Deluxe, Warn M8000, ASFIR 4x4, 9X17 MickeyThomson II, GY Duractrac

http://www.jeepromania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Salutari!

 

Imi cer scuze...ce inseamna DIY????

 

Multumesc anticipat pentru raspuns.:grin:

Decat langa un prost la castig, mai bine langa un destept la paguba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

NU STIU DAR MA PRICEP :)

de departe vin aproape si va zic :

exista the Easy WAY si the Hard Way , depinde de fiecare ce cale vrea sa apuce .

Easy WAY : ( cum s-a tot pomenit ) se achizitioneaza o remorca (rulota) apropiata ca si dimensiuni si caracteristici (MTMA, masa proprie, dimensiuni roti), fata de ceea ce dorim sa realizam . Executam miscarea de DUTE-VINO la autoritati si o inmatriculam pe numele nostru . Ulterior, se incepe modificarea acesteia, pastrand elementele de identificare (protapul) si eventual si cele de rezistenta . Nu va va respinge nimeni la ITP , daca in loc de punte cu bare de torsiune, veti apare cu punte fixa cu arcuri in foi . ( o mana dibace poate lua placuta de pe puntea initiala si s-o aplice pe ce de-a doua :) )

Veti fi respins daca , sistemul de cuplare are joc peste limita admisa , instalatia electrica nu functioneaza , sistemul de franare nu functioneaza corespunzator( sau a fost anulat ) . Anvelopele nu sunt conforme cu cele trecute in CIV .

La schimbarea de proprietar se schimba datele problemei , DAR daca nu ati intervenit major asupra dimensiunilor (IREVERSIBIL) , precum si a parametrilor tehnici (franare ) etc . se poate sa aveti noroc .

In cazul in care au aprut modificari SI ACESTEA NU AFECTEAZA PERFORMANTELE SI CARACTERISTICILE DE FOLOSINTA ALE VEHICULULUI , se poate cere catre RAR (sub titulatura MODIFICARI IN CIV ) mentionarea acestora in CIV (cam care ar fi acestea ?? de exemplu CRESTEREA MASEI PROPRII , implicit scaderea Sarcinii utile , sa modificare

 

HARD WAY : persoanele fizice nu mai pot realiza , implicit omologa artizanal VEHICULE NOI (dvs asta doriti ) . Aceasta activitate a fost preluata EXCLUSIV de firmele de carosare . Acestea pot, in baza unui proiect, sa prezinte spre omologare vehicule noi . Echipamentele de siguranta (sistem de cuplare , sistem de iluminare, sistem de franare )ce intra in componenta unei remorci trebuie sa fie OMOLOGATE RAR . Acestea sunt, in principiu, omologate de producatori sau de importatori.

Editat de motorus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Ieri am fost pe la RAR si am vb cu un inginer si mi-a zis ca nu se omologheaza remorci de genul asta.

[ATTACH=CONFIG]97972[/ATTACH]

 

Restul se pot omologa mai ales dc folosesti punti knot pe care se afla o placuta cu specificatii privind greutatea pe care o suporta.

Tin sa va contrazic , pt respectarea adevarului istoric . SE POT OMOLOGA ASTFEL DE REMORCI , dar doar ca VEHICULE NOI , cu subansamble OMOLOGATE, si daca respecta NORMELE TEHNICE DE ADMITERE IN CIRCULATIE PE DRUMURILE PUBLICE valabile la data prezentarii spre omologare , sau daca au mai fost inmatriculate in alte state pot beneficia de OMOLOGARE INDIVIDUALA , sub rezerva respectarii Normelor mai sus pomenite si a trecerii inspectiei tehnice . In cazul in care au fost inmatriculate intr-un stat al comunitatii europene , procedura este mai facila , altfel fiind posibila necesitatea unor anumite modificari pt "alinierea" la standardele impuse (posibile modificari ale instalatiei electrice , eventual montarea unor TRIUNGHIURI reflectorizante , inlocuire anvelope "NOT FOR HIGHWAY USE" , etc )

Editat de motorus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Tin sa va contrazic , pt respectarea adevarului istoric . SE POT OMOLOGA ASTFEL DE REMORCI , dar doar ca VEHICULE NOI , cu subansamble OMOLOGATE, si daca respecta NORMELE TEHNICE DE ADMITERE IN CIRCULATIE PE DRUMURILE PUBLICE valabile la data prezentarii spre omologare , sau daca au mai fost inmatriculate in alte state pot beneficia de OMOLOGARE INDIVIDUALA , sub rezerva respectarii Normelor mai sus pomenite si a trecerii inspectiei tehnice . In cazul in care au fost inmatriculate intr-un stat al comunitatii europene , procedura este mai facila , altfel fiind posibila necesitatea unor anumite modificari pt "alinierea" la standardele impuse (posibile modificari ale instalatiei electrice , eventual montarea unor TRIUNGHIURI reflectorizante , inlocuire anvelope "NOT FOR HIGHWAY USE" , etc )

 

Cine zice treaba asta? Sau de unde ai copy/paste?

 

Daca tot vorbim vorbe hai sa si argumentam.

E plin forumul de formulari gen " Am vorbit cu unul de la RAR si a zis ala.... etc" sau " Mi-a spus mie unul ca asa trebuie facut..." :tk.

 

 

P.S. standardele impuse- directive europene.?????. :old

EX-NISSAN :tk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Cine zice treaba asta? Sau de unde ai copy/paste?

EU zic treaba asta ! bazandu-ma pe cunostintele mele ! dupa studierea LEGILOR . Argumentarea dorita ati postat-o dvs in al doilea post (TearDrop de Romania) . UN VEHICUL NOU cu SUBANSAMBLE OMOLOGATE !

PS : in viata nu se reduce totul la Copy/Paste se poate si READ/think/Write si ENTER :) ..

PS2 : frumos Terrano din Avatar , e al dvs ??

 

PS3 : cred ca nu ati citit ambelele posturi ale mele .. mai e unul la pagina anterioara ..s-ar putea sa va edificati

Editat de motorus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Daca cineva vrea sa-si construiasca o remorca cu subansamble noi, omologate, ar putea avea surpriza sa constate ca iasa cu mult mai scump decat daca isi cumpara o remorca noua, pe care o modifica ulterior.

 

Spre exemplu, o axa knott de 750 kg costa, daca nu ma insel, peste 700 de lei, 2 butuci de roata costa peste 250 de lei, protapul costa peste 250 de lei, mai trebuie cupla, roti, caroserie, ACTE, ...

 

O remorca noua eu am luat cu 330 EUR, e drept, din Germania, dar gasesti si aici cu vreo 500, si mi se pare ca aici au cu Carte de Identitate la dealer.

 

Odata inmatriculata, in carte se specifica lungimea, latimea si inaltimea, nu zice nimic ca are forma de dreptunghi paralelipipedic sau de teardrop. Nu e specificat nici daca are bena intre roti sau peste roti. Deci caroseria o poti modifica cum vrei tu. Mai trebuie rezolvata la RAR dimensiunea rotilor, pt. ca remorcile astea mici au roti de 10, 13, 14...

 

Asa s-ar putea face un teardrop home made, nu foarte scump. Insa cu suspensie pe bara de torsiune, cum au toate remorcile astea mici.

 

Daca se vrea o remorca de offroad mai solida, cel mai simplu e cu o remorca de aro (care nu cred sa coste mai mult de 1000 de lei), care, dupa preferinte, se poate reconstrui de la A la Z. Asa ai roti mari, trecute in carte, ai suspensie pe foi de arc, ai prinderea pe ochet (sau cum i-o zice la ala rotund)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

si apropo de tear drop fabricat in Ro

 

http://ader.ro/index.php?option=com_content&view=category&id=42:explorer&Itemid=66

 

 

Succes-uri !!!!!!!!!!!!!!

 

 

Excelenta idee a oltenilor e la Ader!

Stiti pe cineva care si-a luat un asemenea Teardrop?

:tk

Ionut

2009 JKU, 2.8 CRD, NSG370, Rapoarte 3:73, Blocant Spate, Fox 2.0 & JKS 2.5", ARB Deluxe, Warn M8000, ASFIR 4x4, 9X17 MickeyThomson II, GY Duractrac

http://www.jeepromania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Ideea cu articulatia cardanica e mareata , dar personal nu o agreez deloc . Am vazut prea multe cruci rupte .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

[ATTACH=CONFIG]103714[/ATTACH]cam 90% e gata, sper de pasti sa ii fac prima proba...astea sunt poze mai vechi, acum e mai avansata lucrarea, cand o termin mai pun...

 

[ATTACH=CONFIG]103713[/ATTACH]

 

Care mai e starea proiectului?

E gata? Ceva impresii?

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

auolooooo.......are alt propietar demult (un coleg de pe forum)............dupa sarbatori vreau sa fac 2 alt model mai faine...........

 

Pai si ne-ai lasat cu ochii-n soare.

Cum a fost cu omologarea, poze cu ea finala, interiorul, picanterii deastea ca sa se inspire si ochiu meu.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

omologarea este in jor de 600 ron si trebuie declaratie notariala de unde provine remorca.pe cei de la rar ii intereseaza provenienta ei nu neaparat actele,asa si pe politia romana...eu ma ocup de remorci si va pot spune mai multe in senul acesta...cu bine!!

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Remorca offroad - DIY & omologare RAR

 

Multumim

Abia asteptam sa ne poti raspunde la intrebari dar inainte fa-ti o prezentare aici:

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?41601-Topic-de-prezentare-a-membrilor&p=758460#post758460

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare