Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?


razvan_m2002
 Share

Recommended Posts

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Da!.......

...detalii :pl?...ca poate merge si la 2.5 tot de prin 93...:grin:

din ce am vazut pe net la astea cu injenctie mecanica powerbox e exlus...deci cam ce putem face? presupun ca si 2.8/93 o fi tot mecanica injectia...:?:...daca nu scuze de offtopic..si eventual rog un raspuns pe PM...:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

filtru sport da, insa eliminare tobe, suna cam ciudat avand in vedere ca circul cu masina zi de zi.

 

Am deschis acest subiect cu dorinta sa aflu de la cei avizati ce solutii se gasesc si la ce bani, ma refer la vreun soft de putere, sau reglarea motorului ptr. inbunatatirea parametrilor.Sau schimbarea turbinei cu una mai mare?Sunt intrebari la care as dori sa aflu un raspuns avizat, bineinteles.

 

Sunt sigur ca sunt multi care au incercat inbunatatirea caracteristicilor motorului, sa-mi dea si mie niste sfaturi, eu nefiind un mecanic inascut.

Mitsubishi Pajero 2800 Turbo Intercooler, 1993
Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Filtru aer sport, evacuare directa( eliminare tobe).....cele mai simple variante.....

La motor / injectie se poate face ceva?...eventual inchis westgate la turbina si marit debitul din pompa?...doar ca legat de westgate o sa intre turbina permanent si la turatii mici...cat despre tobe...mai tre' mers si pe sosea...:)

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

E diesel, deci metodele sunt general valabile. Mai multa motorina si mai mult aer.

Un boost controller si debit marit pentru inceput. Apoi intercooler mai mare.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

La motor / injectie se poate face ceva?...eventual inchis westgate la turbina si marit debitul din pompa?...doar ca legat de westgate o sa intre turbina permanent si la turatii mici...cat despre tobe...mai tre' mers si pe sosea...:)

 

Turbina o sa intre la fel daca inchizi wastegate-ul sau il lasi asa, el se deschide doar la presiunea prestabilita. Pentru presiune la turatii mai joase trebuie alta turbina.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Pai westgate e comandat de actuator printr-o tija metalica...fara calculator sau altele...tija are un reglaj mecanic...normal cand ia ture pompa comanda vacuumul sa inchida westgate-u si sa creasca presiunea/debitul la aer...eu ziceam sa anulez acea tija si sa blochez pe inchis westgateu...problema e cum calibrez pompa dupaia sa fie amestecul optim pentru cresterea puterii si nu doar a consumului...rolul westgateului e si acela de a deriva gazele de esapament de pe paletele turbinei la turatii joase...si aici ar fi baiul cu west gateul inchis...la ture joase ia mai mult aer decat diesel...desi turbina este invartita mai incet decat la turatii marii ,practic reglarea debitului de aer se va face numai de turatia motorului nu si de westgate via vacuum...

Pfu...mai bine beau bere decat sa umblu acolo :2dr...desi mai in gluma mai in serios ma intereseaza subiectul acesta ...a...turbina mea nu are EGR daca are vreo importanta asta.

Acuma in cazul meu la motor de 2.5 un turbo de 2.8 si recalibrarea pompei nu aduce un + de putere,asta daca turbo de 2.8 e mai puternica ca cea de 2.5...si atunci rezolv mai simplu prin inlocuirea turbinei cu una de 2.8 si eventual intercooler marit?

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Buna ziua !

 

 

Sunt curios si eu ce rost are sa deviezi gazele de esapement de pe turbina la turatii joase, poate mai invat ceva...

 

La turatii joase ai nevoie de power, deci si de turbo. Daca deviezi gazele de esapament de pe turbina la turatii mici, cand nici nu prea ai boost de fapt, nu mai ai nici atata putere, exact atunci cand de fapt ai avea nevoie.

 

Pentru a evita un over-reving al turbinei la turatii mari ale motorului, cand ai si mult gaz de esapament, s-a inventat waste-gate-ul, care, la o anumita presiune de boost prestabilita, asa cum a scris si ssrli, lasa o parte din gazele de evacuare sa treaca pe langa turbina, direct in esapament.

 

In aceste conditii, chiar nu iti recomand sa umbli acolo, pentru a evita probleme si mai grave...

 

Daca vrei boost la turatii mai joase, cauti alta turbina, sau, daca te tine, compresor mecanic. Sau, pentru rezultate deosebite, ambele. Adica compresorul pentru turatii mai mici ale motorului, si turbo pentru cele mari. Si dupa aceea, succes la sincronizarea momentelor de iesire/intrare in functiune...

 

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta nu vom reinventa noi roata acum, asa cum au spus si colegii mai inainte regula este general valabila mai ales la un diesel cum este 2.8 ul de pe pajero si anume:

Motorina mai multa (debit marit pompa injectie - un pompangiu bun te va ajuta)

Aer mai mult (lucrat un pic la actuator la turbina, evident un lag (intarziere) putin mai mare)

 

Dupa sa te astepti la fum mai mult.

Eliminarea evacuarii asa cum sugera un coleg mai sus de foarte multe ori poate face mai mult rau decat bine in special la motoarele turbo sau supraalimentate, e adevarat ca o evacuare mai libera cu o curgere mai buna a aerului ajuta dar nu teava goala cum fac majoritatea, in + eliminarea tobei finale scade cuplu la turatii joase.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Multam Heavy.D ..se pare ca am inteles un pic pe dos rolul westgate-ului,oricum acu mi-s in clar in ceea e priveste rolul lui acolo...concluzia e clara :acei cativa caluti nu merita modificari in turbina/injectie...

Eventualele modificari aduse intercoolerului,evacuuarii + filtru sport,eventual un radiator marit la ulei (am loc destul ca nu am AC)...cam ce aport de putere ar aduce?...ideea e sa merite facute ,pentru 3-4 cp in + nu cred ca merita...poate ma insel.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Pai westgate e comandat de actuator printr-o tija metalica...fara calculator sau altele...tija are un reglaj mecanic...normal cand ia ture pompa comanda vacuumul sa inchida westgate-u si sa creasca presiunea/debitul la aer...eu ziceam sa anulez acea tija si sa blochez pe inchis westgateu..

 

Incurci putin functionarea wastegate-ului...

 

Daca urmaresti atent, acuatorul primeste presiune de imediat de la iesirea din compresor. Pana cand nu ajungi la presiunea la care e setat acuatorul, wastegate-ul e inchis.

 

Vad ca Dragos a fost mai rapid cu explicatia :)

 

Pentru inceput, eu as cumpara un boost controller si un ceas pentru EGT (temperatura gazelor de evacuare) si m-as juca cu debite si presiuni de turbo. EGT-ul o sa iti spuna cand lucrurile sunt ok (sau nu sunt ok), asta pe langa fum. Debit prea mare inseamna EGT mari.

 

Forge face boost controllere bune, iar cu ceasul EGT te pot ajuta daca ai nevoie.

 

Radiatorul de ulei marit ajuta, pentru ca vrei solicita mai mult motorul.

 

Intercooler mai mare ajuta, cu cat sunt mai reci gazele de pe admisie, cu atat sunt mai dense si asta se traduce prin putere mai mare. In general, la sistemul de intercooler montat sus, temperaturi de genul 80-90* pe admisie, in sarcina, nu sunt neobisnuite.

 

Eu vreau sa trec pe sistemul de intercooler aer-apa, inca studiez problema, dar in principiu pentru viteze mici si timpuri mici in care esti pe boost mi se pare mai ok sistemul. Apa preia caldura cand esti pe boost si imediat ce o lasi mai moale cu pedala ingusta, radiatorul isi face treaba.

 

Imi place ideea de evacuare mai libera, motoarele cu turbo se impaca cu evacuari cu backpressure mic (presiune in spatele turbinei). Daca zgomotul nu te deranjeaza e ok. Poti sa desfaci si teava care se prinde pe iesirea din turbina si sa vezi daca acolo lucrurile sunt aerodinamice. Cam asa arata teava respectiva (downpipe) la unele motoare 2.5 td de pe Jeep, nu prea bine pentru aerodinamica:

http://i52.photobucket.com/albums/g8/DAdrianD/downpipe.jpg

 

 

Un alt lucru ar fi invelirea galeriei de evacuare pentru a pastra gazele mai calde si implicit spool-up mai mic, nu pot confirma daca se simte modificarea.

 

Curata galeria de admisie daca ai EGR, sunt ferm convins ca ai depuneri imense, care incurca debitul de aer si iti maresc EGT-urile. Poti desfiinta EGR-ul ca sa nu mai ai probleme cu depunerile.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

E chiar "la misto" facuta evacuarea aia. Esti sigur ca e din fabrica? Pare facuta acasa:grin:.

 

Si eu sunt pentru anulare EGR. Nu prea vad rostul gazelor fierbinti in admisie unde ma chinui sa pun aer cat mai rece...

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

E chiar "la misto" facuta evacuarea aia. Esti sigur ca e din fabrica? Pare facuta acasa:grin:.

 

Si eu sunt pentru anulare EGR. Nu prea vad rostul gazelor fierbinti in admisie unde ma chinui sa pun aer cat mai rece...

 

Da, este 100% de fabrica facuta. Australienii (de pe forumul carora am imprumutat imaginea) ziceau ca era facuta de un novice :ha:

Eu am pierdut o dupamasa sa ajung la downpipe sa-l modific dar arata cum trebuie.

 

EGR-ul e ok daca esti eco-friendly. In mod ironic reduce temperatura de combustie pentru a ajuta emisiile.

Stau si ma uit la un Cummins 4bt din '91 care merge 8-10 ore in sarcina, aproape in continuu, nu are egr si trage BINE dupa 7500 de ore de exploatare cu temperatura de combustie mai ridicata :grin:

 

Eu am observat o reducere a fumului dupa ce am demontat EGR-ul, bat in lemn, totul pare ok de cand l-am demontat :)

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Revenind la intrebarea din primul post. Da,se poate mari puterea. Se practica ajustarea wst-ului si marirea debitului. Daca dai o cautare pe google,vei fii usor surprins sa vezi un 2.8 facand burnout cu 33-uri.

 

Sfatul meu sa-l lasi asa cum e. Schimba filtrele mai des si baga motorina de la pompa. E un motor foarte bun,tuning-ul Ii scade fiabilitatea.

Cea mai comuna problema la el sunt simeringurile.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Am anulat EGR la Mazda B2500 cu o bila de bicicleta pusa pe furtunasul care comanda valva. N-am demontat-o de frica sa nu "miroasa" calculatorul ceva pe acolo:grin:.

De atunci nu mai scoate gram de fum:h5 si cred ca se infige si ceva mai bine, dar asta poate fi doar placebo :2dr

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Am anulat EGR la Mazda B2500 cu o bila de bicicleta pusa pe furtunasul care comanda valva. N-am demontat-o de frica sa nu "miroasa" calculatorul ceva pe acolo:grin:.

De atunci nu mai scoate gram de fum:h5 si cred ca se infige si ceva mai bine, dar asta poate fi doar placebo :2dr

o merge si pe galloper 2,5 tdi aceeasi ,,manevra,,?

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Buna seara !

 

 

In esenta, ca sa rezumam un pic ideile, avem asa:

 

- intercooler mai mare, eventual chiar aer/apa, si pus in curentul de aer.

- debit mai mare din pompa.

- turbo mai mare, eventual doua, sau turbo si compresor mecanic.

- EGR anulat

- traseele de admisie si evacuare mai mari, si fara coturi abrupte, adica smooth, ca nu-mi vine cuvantul in romaneste... Fin, lin, suav ?

 

 

Ca sa avem totul sub control si sa minimizam efectele negative, avem asa:

 

- boost controller

- radiator ulei mai mare, plus ceas de temperatura al uleiului (zic eu)

- ceas pentru EGT

- izolare termica evacuare.

 

 

Cateva completari de la mine acum:

 

In versiunea cu doua turbine, la motoare mici, pana pe la 2.5 - 3.5 (in patru cilindri), se practica o turbina mai mica si una mai mare. Cea mica preia prima parte din gama de turatii, avand inertie mai mica, iar cea mare cea preia de pe la mijloc in sus. Exemple avem la Mercedes cu motorul de 2.2TD si la BMW, pe motorul de 2.0TD.

 

Cand este vorba de motoare mai mari si cu arhitectura in V, pana pe la 8.0 in opt cilindri, se merge de obicei pe turbine identice, montate simetric si comandate in paralel. Nu este nevoie de turbine mici, pentru ca motoarele mari au "vana" si cuplu incepand mai de jos, datorita capacitatii cilindrice mai serioase. Aici mesteri sunt cei care manipuleaza aftermarket Duramax-urile de la Chevrolet si Powerstroke-urile de la Ford.

 

Daca motorul este mare, dar in sase cilindri, se merge tot ca si la motoarele mici, cu o turbina mica si una mare, deoarece aceste motoare, avand mase inertiale mari (pistoane si biele mari si grele), care necesita timp mai mare pentru a urca in turatie. Vezi Cummins 6BT de 5.9TD si mai nou, cel de 6.7TD, ambele pe Dodge Ram (modelel 1500, 2500, 3500).

 

Solutii de compromis gasim acolo unde se utilizeaza VNT sau VGT (Variable Nozzle Turbine sau Variable Geometry Turbine).

 

Ideea este ca, un motor, cu cat este mai mare, cu atat are mai mult power si cuplu incepand mai de jos, are viata mai lunga si consuma mai putin la ceea ce stie sa faca.

 

Nu intram in discutii legate de impozite si taxe...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Dragos ai mare dreptate dar aici vorbim de o masina care costa la achizitie cam cit o turbina mai serioasa...

deci:

Se poate umbla in wg ca are surub de reglaj mentinindu-l mai mult timp inchis INSA mare atentie ca se poate sparge turbina si daca ajung palele in motor acesta e compromis

Am vazut ca se poate ridica presiunea din turbina pina in 1.2 bari fara probleme. La aceasta presiune declanseaza blow off-ul si poti sparge turbina pentru ca sare foarte mult in turatie in momentul declansarii

Apoi exista un surubel deasupra pompei de injectie cu un imbus si contrapiulita de 6mm( cu cheie de 10) si cu ala te joci pina obtii un raport aer-motorina destul de avantajos

Ca putere zic ca se obtine un maxim 15-20% adica 2.8-ul meu are aceeasi putere ca un 3000 benzina iar consumul pe strada a crescut de la 10-11% la 14-15%

Cu acest mitsu 2.8 nemodificat am tras platforma cu mitsu 3.5 pe ea cu maxim 90 km/h acum pot merge maxim 130 km/h iar consumul a crescut de la 15 la 18% in aceste conditii

Mare atentie cu turbina....puteti sparge motorul in cazul in care se sparge turbina si reusesc sa ajunga bucatile de metal in capul pistoanelor

Costurile mai apoi nu justifica aceasta modificare...

Eu am optat pentru un mitsu cu motor mai mare atunci cind am vrut mai mult!

Mai zicea cineva pe aici ca un constructor de masini investeste milioane de dolari intr-o masina iar noi vrem cu citiva dolari sa facem masina mai buna decit ei

Multa bafta la modificat daca asa considerati!

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Hmm..nu prea inteleg cum functioneaza boost controllerull in tandem cu pompa de injectie...fara calculator...motorul asta al meu e varianta cheala..nu calculator...nu EGR...pompa injenctie mecanica...singura ''piesa'' electrica pare a fi electrovalva de pe pompa...

Pe net sunt sute de pareri pro si contra...ba cai mai bun powerbox ...ba ca boost controler nus decare...mai mult mi-am impleticit ideile decat sa gasesc un raspuns...:sc

 

Edit:...cu timpul cred ca o sa schimb doar radiatorul de ulei cu unul mai maricel,turbina oricum trebuie sa cumpar una ...filtrul de aer e clasic,in carcasa lui + snorkel...nu modific inca nimica oricum il schimbam des 1000-2000 km,intercooler va trebui sa vad cum oi inghesui unul mai mare sau un al doilea mai expus fluxului de aer,...si mai ramane problema montarii turbinei unde cred ca o sa apelez la un service pentru montaj/reglaj (cam multe ''fineturi'' care ma depasesc)si oi mai vedea daca modific sau nu parametrii...oricum multumesc de sfaturisi invataminte...:tk:tk:tk

Edited by gnok
Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Se poate umbla in wg ca are surub de reglaj INSA mare atentie ca se poate sparge turbina si daca ajung palele in motor acesta e compromis

Am vazut ca se poate ridica presiunea din turbina pina in 1.2 bari fara probleme. La aceasta presiune declanseaza blow off-ul si poti sparge turbina

 

1. Turbina o poti sparge din cauza ca se roteste la viteaza prea mare, adica wastegate care nu se deschide, cauza fiind acuator spart sau modificari fara teste.

2. Blow-off pe diesel nu exista, in primul rand pentru ca nu are rost. N-ai clapeta de acceleratie deci nu se pot forma unde de soc in traseul de admisie in momentul in care ridici pedala de acceleratie.

La presiunea de 1.2 bari (sau 0.8 sau cat vrei) se "declanseaza" wastegate-ul, daca e setat sa se deschida acolo.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Blow off-ul la 2.8 este pe galeria de admisie inspre parbriz si nu il vezi decit daca stii sa te uiti:h5

Am spus ca trebuie multa atentie

Daca se poate masura presiunea in turbo e ok

La 2.8-ul meu am dus presiunea la 1.4 si am spart-o intr-o saptamina:banana fara alte urmari...(impropriu spus sparta doar consuma ulei in draci urmind sa faca poc)

Momentan am turbina la 1.2 de jumate de an si e OK

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: marire putere pajero 2.8 `93. Se poate?

 

Hmm..nu prea inteleg cum functioneaza boost controllerull in tandem cu pompa de injectie...fara calculator...motorul asta al meu e varianta cheala..nu calculator...nu EGR...pompa injenctie mecanica...singura ''piesa'' electrica pare a fi electrovalva de pe pompa...

Pe net sunt sute de pareri pro si contra...ba cai mai bun powerbox ...ba ca boost controler nus decare...mai mult mi-am impleticit ideile decat sa gasesc un raspuns...:sc

 

Boost controllerul este mecanic, se monteaza pe furtunul care comanda wastegate-ul, si nu are nici o treaba cu pompa de injectie. El permite unei "cantitati" de aer sa scape de pe acel furtun si in consecinta wastegate-ul se deschide mai tarziu => boost mai mare.

 

 

Eu cred ca incurci sistemul ALDA cu boost controolerul si wastegate-ul. Daca ai ALDA ai un furtun de pe galeria de admisie pe pompa de injectie, care controleaza debitul in functie de presiunea din galeria de admisie. Am mai explicat o data, unii modifica ALDA-ul pentru mai mult debit la acelasi boost.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use