Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Doua aro M461


sorin_u
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Doua aro M461

 

Mi se pare o idee foarte buna cuy chederele alea la aripi......ai turbo pentru motorul asta? sau il puii fara turbo?

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Am inceput alinierea capotei, grilelor si aripilor fata (destul de greu datorita inaltarii caroseriei pe sasiu):

 

http://img228.imageshack.us/img228/7219/img4157s.jpg

 

http://img221.imageshack.us/img221/2530/img4154jx.jpg

 

http://img823.imageshack.us/img823/9210/img4147r.jpg

 

http://img863.imageshack.us/img863/938/img4146e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

@ macfero: in mod sigur ne vom intalni pe dealuri.

 

@ asd: decupajul din aripi a fost facut de fostul proprietar al masinii.

 

@ fulgeras: nu are turbina, dar voi incerca sa adaptez ceva mai fiabil decat turbina de TDX.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Doua aro M461

 

Dupa ITP:

 

http://img200.imageshack.us/img200/2566/1000110if.jpg

 

Au mai ramas de montat scaunele si centurile spate, de schimbat cilindrul frana spate stanga (scapa lichidul de frana), de montat motorasele si stergatoarele de parbriz, de confectionat prelata si un suport pentru roata de rezerva si canistre:

 

http://img851.imageshack.us/img851/1008/suportrezerva2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Respectele mele , foarte frumos .

Pentru suportul de roata va trebui sa adopti axe cu rulmenti conici , sau bucse , de asemenea conice .Din proprie experiente iti pot spune ca in marea majoritate a cazurilor trepidatiile sint mari , ( prea mari , inacceptabile - pentru mine ) , roata misca vizibil ( in mers ) - la sistemul in doua puncte .

Prinderea in trei puncte e minimul necesar si suficient .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

ne dai si noua detalii despre codul vopselei si de unde ai luat.o k am si eu un M in restaurare si este kaki si kaki va ramane,astept vesti

 

 

Edited by sorin100
Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Multumesc pentru aprecieri.

 

@cos: am suport cu prindere pe sasiu (pe carligul de remorcare) si pe caroserie (pe oblonul spate) dar cred ca imi anuleaza efectul prinderii caroseriei pe sasiu cu bucse elastice si rigidizeaza partea din spate a caroseriei.

 

@sorin100: codul vopselei este RAL 6014 nato-oliv, este mata, si este luata din Germania in cutie de 5 litri, asa cum am scris si in pagina 4 a topicului.

 

@elfinomk1: este aceeasi vopsea de pe caroserie si pana acum nu am avut probleme.

 

Pana acum am facut cateva teste si la drum intins si pe dealuri si nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului DX28 (nu a urcat peste 90 de grade la o viteza constanta de 80 km/h si nici pe pante accentuate in trepta I si puntea fata cuplata).

 

http://img215.imageshack.us/img215/3057/sarata1.jpg

 

http://img703.imageshack.us/img703/1771/sarata2.jpg

 

http://img508.imageshack.us/img508/1438/sarata3.jpg

 

http://img841.imageshack.us/img841/480/sarata4.jpg

 

Scuze pentru calitatea fotografiilor, sunt extrase dintr-un film facut cu telefonul mobil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Re: Doua aro M461

 

salut iti pun o intrebare pe care a pus.o si silviu(kaza) unde ai facut flansele sau o schema sa imi fac si eu mi.ar si de mare ajutor,am luat discuri ventilate de aro,momentan etrieri am gasit uni de 244 si mi.ar mai trebui flansele alea atasez o poza...astept vesti si poate un nr de tel sa discutam mai detaliat!

813124463_273650961.jpg.3c1cb11129e791c4e02edf42bc708cfb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Si eu sint interesat de cotele acelei flanse sau daca face cineva asa ceva vreau si eu 4 bucati.Multam

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

foarte frumos,acuma m-am apucat si eu de un M461 la restaurat(modificat) si cu ajutorul pozelor tale sper sa reusesc sa adaptez servo directia imi place foarte mult ceea ce ai realizat:g sa il folosesti sanatos
si eu sunt in situatia de restaurare si vreau servodirectie dar nu stiu de la ce masina sa adaptez una,nu ma pricep prea bine la faza asta si un sfat ar fi bine-venit....de la Matiz se poate,cred ca nu...:tk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Doua aro M461

 

Va pot lamuri eu :) dar nu dimensiunile ci cu cine s aluati legatura pentru a le obtine :)

este vorba de userul Rudy si el posesor de aro,si il gasiti si in campionat :) 102 ca numar de licenta,si mai mult chiar e cel care a modificat aro militar :)

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?46366-ARO-244-Army/page14

daca masoara careva le vreau si eu:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Doua aro M461

 

Buna ziua tuturor, datorita problemelor ce le am cu sistemul de franare la M-ul meu sunt si eu interesat de doua flanse suport etrieri,mi-ar util un nr de tel si niste preturi , Multumesc

 

Asta nu e sectiune de mica publicitate plus ca ar trebui sa citesti regulamentul forumului inainte de a posta.

 

:rules

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Re: Doua aro M461

 

Buna seara

Dupa o lunga pauza in care nu am mai postat nimic, revin cu noutati despre proiectul meu:

Intrucat in toamna trecuta am reusit sa ard garnitura de chiulasa, in vara asta am inceput reparatia motorului DX 28. Ca o paranteza, am ars garnitura din cauza termostatului care a ramas blocat pe “inchis” din cauza blocarii cu o bucata de silicon pentru garnituri, silicon folosit in exces in locul garniturii originale a capacului de la termostat.

Toate informatiile teoretice fiind studiate si insusite, am trecut la achizitia unui nou set motor. Cu o mare incredere si lipsa de experienta am cumparat de pe net un set motor “nou, ramas dupa vanzarea aro-ului meu ...”. Am cumparat set de L27, intrucat din toate informatiile din carti si de pe net, diferentele intre L27 si DX 28 apar la nivelul chiulasei.

Apoi am inceput marea dezasamblare si am aflat si de ce motorul avea un tacanit (in afara de cel dintre volan si scaunul soferului) : bucsa dintre biela si boltul pistonului dinspre radiator era flenduri iar biela juca pe bolt in toate directiile posibile. In plus, garnitura de chiulasa era de L27, desi motorul este DX 28.

Prima mare problema: depresarea si extragerea camasilor vechi de cilindri. De unul singur, cu un dispozitiv improvizat, un ciocan serios si cu multe “culcat-sculat” (blocul motor a ramas pe masina), am reusit sa scot camasile.

A doua mare problema: din cele patru noi pistoane, trei aveau marcaj C1 si unul avea marcaj C2. Sunat vanzator, raspuns o data la telefon si apoi liniste deplina. Asa ca am cantarit ansamblurile piston-biela si la cel marcat C2 aveam in biela mai grea cu 60 de grame. A durat o zi de munca si o piatra de polizor pana am adus biela la greutatea celorlalte trei.

A treia mare problema: la stringere, garnitura noua de DX 28 nu etansa bine. Dupa trei garnituri stricate, montat-demontat chiulasa de x ori si doua camasi de cilindru fisurate la strangere (probabil erau rebuturi scoase din fabrica), am comandat la magazin patru camasi noi pentru DX 28 si am aflat si care este diferenta intre camasile de L27 si DX 28: buza care iese in afara planului blocului motor este mai lata la L27 si inelele metalice ale garniturii de DX 28 calca pe aceasta buza, de unde si imposibilitatea de etansare dintre bloc si chiulasa.

Dupa ce am invatat pe pielea mea diferenta intre teoria din carti si practica aplicata, am pornit motorul, iar senzatia avuta a anulat si chiar a depasit nervii si timpul pierdut in incercarea de a “face pe mecanicul auto”. Poate exagerez, dar senzatia traita atunci cand am pornit motorul si acesta a mers rotund si frumos, fara zgomote “ciudate”, pot sa o asez ca intensitate in “top ten”senzatii traite pana acum. Am uitat chiar si de banii aruncati pe setul motor cu probleme, de schimbul de ulei si de antigel pierdut la prima incercare si de multitudinea de “sfinti” invocati toata vara, cand altii se plimbau pe dealuri, iar eu ma incapatanam sa-mi demonstrez ca mecanica auto nu e “operatie pe creier".

Ajunge cu vorbaria, atasez niste poze de duminica, de la o iesire soft (motorul este inca in rodaj):

IMG308.jpg.94311da47e07e8fa65b32e73a7b35c33.jpg

IMG309.jpg.4eb4ace4b3eaa9f7789c28658dfeae35.jpg

IMG310.jpg.a8ebf01ebb64dd5857f2f50628fe1c76.jpg

IMG312.jpg.533600759dd4a32b04876d9ab0dbd887.jpg

IMG315.jpg.56a01c8ccaadfde41358859c2b0f0482.jpg

IMG325.jpg.436cc74b27d0a53be426fb719b951c72.jpg

IMG326.jpg.0f89fbfd4d98d2b9950ab6458a2b1f71.jpg

IMG327.jpg.eeeca7d1b153b8765cb1254b7e58828d.jpg

IMG328.jpg.60bdc92b23fd91acabaeb626f8b419ec.jpg

IMG329.jpg.3c59005e5b8bdc0ae8f78eb08c90965e.jpg

IMG330.jpg.4b4985016cdca3887365d5354c2198ec.jpg

Edited by sorin_u
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Cred ca in primul rand toti cei care vor sa resusciteze ARO sau M-uri, asta ar trebui sa afle prima data de la noi:rabdarea si calmul sunt necesare in mare parte din cauza pieselor proaste de pe piata ,lucru care te face sa iei campii cand vezi ca pui piesa noua si nu merge,curge,scartie samd.Spun asta pt. ca recunosc si cealalta senzatie dupe ce i-auzi glasul, sau mai bine, treci pe langa marci grele si ii mai ajuti si sa iasa din "necaz":grin:

Felicitari pt. masina,copac si poze.

Link to comment
Share on other sites

Re: Doua aro M461

 

Buna seara

Dupa o lunga pauza in care nu am mai postat nimic, revin cu noutati despre proiectul meu:

Intrucat in toamna trecuta am reusit sa ard garnitura de chiulasa, in vara asta am inceput reparatia motorului DX 28. Ca o paranteza, am ars garnitura din cauza termostatului care a ramas blocat pe “inchis” din cauza blocarii cu o bucata de silicon pentru garnituri, silicon folosit in exces in locul garniturii originale a capacului de la termostat.

Toate informatiile teoretice fiind studiate si insusite, am trecut la achizitia unui nou set motor. Cu o mare incredere si lipsa de experienta am cumparat de pe net un set motor “nou, ramas dupa vanzarea aro-ului meu ...”. Am cumparat set de L27, intrucat din toate informatiile din carti si de pe net, diferentele intre L27 si DX 28 apar la nivelul chiulasei.

Apoi am inceput marea dezasamblare si am aflat si de ce motorul avea un tacanit (in afara de cel dintre volan si scaunul soferului) : bucsa dintre biela si boltul pistonului dinspre radiator era flenduri iar biela juca pe bolt in toate directiile posibile. In plus, garnitura de chiulasa era de L27, desi motorul este DX 28.

Prima mare problema: depresarea si extragerea camasilor vechi de cilindri. De unul singur, cu un dispozitiv improvizat, un ciocan serios si cu multe “culcat-sculat” (blocul motor a ramas pe masina), am reusit sa scot camasile.

A doua mare problema: din cele patru noi pistoane, trei aveau marcaj C1 si unul avea marcaj C2. Sunat vanzator, raspuns o data la telefon si apoi liniste deplina. Asa ca am cantarit ansamblurile piston-biela si la cel marcat C2 aveam in biela mai grea cu 60 de grame. A durat o zi de munca si o piatra de polizor pana am adus biela la greutatea celorlalte trei.

A treia mare problema: la stringere, garnitura noua de DX 28 nu etansa bine. Dupa trei garnituri stricate, montat-demontat chiulasa de x ori si doua camasi de cilindru fisurate la strangere (probabil erau rebuturi scoase din fabrica), am comandat la magazin patru camasi noi pentru DX 28 si am aflat si care este diferenta intre camasile de L27 si DX 28: buza care iese in afara planului blocului motor este mai lata la L27 si inelele metalice ale garniturii de DX 28 calca pe aceasta buza, de unde si imposibilitatea de etansare dintre bloc si chiulasa.

Dupa ce am invatat pe pielea mea diferenta intre teoria din carti si practica aplicata, am pornit motorul, iar senzatia avuta a anulat si chiar a depasit nervii si timpul pierdut in incercarea de a “face pe mecanicul auto”. Poate exagerez, dar senzatia traita atunci cand am pornit motorul si acesta a mers rotund si frumos, fara zgomote “ciudate”, pot sa o asez ca intensitate in “top ten”senzatii traite pana acum. Am uitat chiar si de banii aruncati pe setul motor cu probleme, de schimbul de ulei si de antigel pierdut la prima incercare si de multitudinea de “sfinti” invocati toata vara, cand altii se plimbau pe dealuri, iar eu ma incapatanam sa-mi demonstrez ca mecanica auto nu e “operatie pe creier".

Ajunge cu vorbaria, atasez niste poze de duminica, de la o iesire soft (motorul este inca in rodaj):

 

Felicitari pt dedicare, pasiune si munca.:br

Poate intr-o zi o vedem pe viu.:h5

 

P.S.: erai cumva in Luizi pe deal ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use