Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

SFAT achizitie Jimny !


stanibogdan

Postări Recomandate

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

si daca ii euro 4 tot ii mare taxa,100e este numai cartea identitate,taxa este vreo 550e si te mai coasta 100e celelate maruntisuri,ajungi cu inmatriculatul undeva pana in 800e,mai bine cauta una inmatriculata.

Stii care-i treaba cu masinile din Germania? Sunt mai bine intretinute decat cele de aici, primesc piese si consumabile mult mai bune, la timp si montate de mecanici. Cu tot cu transport si inmatriculare iesi mai ieftin decat aici, altfel n-ar mai exista samsari.

O masina de la noi e reparata (daca e neaparat nevoie) cu piesele cele mai ieftine (adica si cele mai proaste), are ulei de la petrom schimbat in spatele blocului de un vecin, caruia ii raman dup-aia 2-3 suruburi.

 

Asta e cazul general. Sunt exceptii si in Germania, si la noi. Dar sansele sa te arzi sunt mai mari aici, zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 83
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

De la mijlocul lui 2005, mai exact motoarele 1.3 16V VVT, 86 HP sunt EURO4.

 

Al meu e 2004, 1.3 fara VVT (60 kW) si e euro4. De ce? Pentru ca masina a fost cumparata din tara. Alea aduse din afara sint omologate de RAR ca euro3. De ce? Ca asa vrea muschii lor....

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

si daca ii euro 4 tot ii mare taxa,100e este numai cartea identitate,taxa este vreo 550e si te mai coasta 100e celelate maruntisuri,ajungi cu inmatriculatul undeva pana in 800e,mai bine cauta una inmatriculata.

 

Astia au turbat de tot. La banii astia mai adaugi un pic, iti faci rezidenta in BG si inmatriculezi cite masini vrei.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Al meu e 2004, 1.3 fara VVT (60 kW) si e euro4. De ce? Pentru ca masina a fost cumparata din tara. Alea aduse din afara sint omologate de RAR ca euro3. De ce? Ca asa vrea muschii lor....

 

In Germania pe brief scrie clar euro 3 ,numai si numai dupa 2005(modelul vvt!!!) sunt euro4, dar scrie clar in brief.(nu am gasit nici un jimny in germania din 2004 sa fie euro4)

 

ma refer la Jimny MetalTop cu motor M13A

...JIMNY goes anywhere...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SJ77SEB

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Eu am luat-o in 2009 decembrie (taxa data in judecata, inmatriculat fara taxa prima...); evident ca situatia ta este diferita putin, acum in 2011. Insa atunci am observat (dupa ce am sunat la 14 si inclusiv vazut 5 din Jimnyurile de pe autoscout24 si mobile la mom respectiv) ca exista diferente destul de mari intre calitate-intretinere/pret de piata la aceste masini vandute in Germania sau cele din Olanda. Eu am prins-o in Olanda cu 4800E cand oricat cautam in germania unul cu aceleasi dotari/an fabricatie/km era la 5750E dupa negocieri puternice la fata locului. E fabricatie 2003, acum am 133000 km, alb, 4x4, cu bullbar, proiectoare ceata, carlig, jante Dotz...etc.... SUNT PERFECT MULTUMIT. Poate ca am avut noroc la ea, insa din ceea ce-mi spunea mie finutzul meu care este importator puternic de masini, observa ca la astea mai exotice gen sport-coupe, tuning sau 4x4, parca-parca, olandezii sunt mai "curati".

Eu iti propun sa incerci si varianta asta, mai ales ca daca suni si vb in engleza, ti se raspunde tare amabil pe cand la nemti numai pe deutsch-a.

multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Tot uitandu-ma pe net .. un jimny din 2003-2005 cu euro 3 variaza la pret intre 6500-7500 euro. Dar taxa e ... enorma: 1250 euro :dr3. La asta se mai adauga transportul pana acolo, plus cheltuieli..etc. Pe scurt, e mult, f mult. Asa ca mai cautam sa vedem, poate apare ceva local.

RAV4 2L VVTi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

... depinde si de noroc, as indrazni sa spun.

Eu mi-am luat Jimny din Germania in august 2010. Pretul initial cerut era de 6350 euro iar eu am cumparat-o in cu fix 5400 euro in urma unor discutii (in germana) a unui prieten de-al unui prieten... dupa ce am adus-o acasa, singura problema pe care am avut-o a fost rulmentul stanga-fata pe care l-am inlocuit iar de atunci nu am mai avut absolut nici o problema.

Mentionez ca dupa figura asta am dus masina la experti (multumesc Costi Fantana) unde in urma verificarii nu s-au descoperit alte defectiuni. Si tot la Costi am schimbat toate consumabilele care se puteau schimba la masina, adica: filtru aer, filtru ulei, placute frana, lichid racire, ulei motor, ulei cutie viteza si cutie transfer, ulei diferentiale... si probabil mai sunt cateva dar imi scapa acum. Din august pana acum am mers cam 5000 km fara probleme. Si eu m-am temut ca lasand mult la pret vanzatorul neamt, a facut-o din motive doar de el stiute insa fara sa ma laud, masina este foarte rezistenta, e masina de fiecare zi in oras (Bucuresti) dar mai ales pentru iesirile la munte unde am dus-o de vreo 5 ori pana acum. Am uitat sa spun ca Jimny e din octombrie 2002 si destul de bine dotat: motor M13A; 82 CP; aer conditionat, ABS, 2 x airbag (pe fata), oglinzi electrice si incalzite, bullbar in fata, carlig remorca in spate, caroserie hard-top.

 

LE: am mai uitat sa spun ca pe langa noroc am avut si multa rabdare... dupa ce am avut toti banii in mana (vreo 6500 euroi) am asteptat vreo 3 luni pana am gasit masina asta la care -a facut si o reducere generoasa... m-am uitat numai pe mobile.de doar la masini de Germania, si la cateva de Olanda dar la vremea aia cele de Olanda erau mai scumpe, asa ca am ramas doar la varianta Germania. Cu dotarile de pe Jimny, in Romania nu am gasit mai ieftin de 7500 euro si cu peste 170.000 km la bord. A mea am luat-o cu 110.000 km.

Editat de tdd70
LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

tot din olanda sant cele mai ieftine,eu am luat unul din 2006,acum o saptamana,si am ajuns cu el cu tot cu inmatriculat la 5000e,masina are carte service la 98000km,are ac,geamuri electrice,inchidere,oglinzi electrice,proiectoare,jante aliaj,ce am vazut ca nu are si e totusi din 2006,lipseste ABS-ul,si cele 2 airbaguri,cred ca asa a fost facut modelul acesta,in rest masina este impecabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Salut,

Daca ai rabdare, cea mai ieftina varianta este de la firmele de leasing

din RO ce au facut deposedare de la ex-userii ce nu au mai putut plati ratele de leasing.

Sansele sunt mici, dar cu rabdare, ia legatura cu banci/firme de leasing si iei ceva inmatriculat si chiar in garantie. Din cate stiu, in 2010 erau vreo 2 bucati in aceasta situatie in RO.

Cu putin noroc, (bazat pe o problema a altcuiva, din pacate) poti lua Jimnylica ce ti-l doresti.

Eu am avur norocul acesta cu un Jimny la 1 an de la prima inmatriculare.

Florin

LJ70, ex Jimny, ex IMS M461
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Salutare..oscilez intre mai multe variante..as dori sa aflu..se merita utilizarea unui jimny majoritatea timpului in oras??cand si cand in offroad ( nu extreme)..stiu ce poate masina in off , pe sosea realizez ca dupa 100-110 incepe sa si consume peste 12 plus ca e cam "nesigura"...precizez ca e singura masina si va fi folosita 2 max 3 persoane in masina...eu am 19 ani si mentionez ca ma atrage gama asta de 4x4.( jimny / vitara )..s apropo..chiar nu prezinta mai deloc stabilitate??dar daca pui cauciucuri mai late?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

salut

 

nu uita ca este masina si omologata si se poate vinde ...adica a trecut testele de siguranta

 

depinde de ce vrei de la masina si evident ca exista diferente intre un Jimny sau o masina 4x4 mai inalta si una 2x4 ai joasa...

 

daca esti calculat si mergi civilizat masina este foarte ok!!!! chiar si in oras, chiar si in curbe.....dar totul este un mix masina-viteza-tip de curba si ffffff important -SOFER!!

 

eu zic sa cauti vre-un coleg in zona ta si sa faci o tura mai lunga ...sau un test drive

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

pana acum am mers cu un focus hatchback 1.8 tdci..sunt realmente 100% convins ca acelasi comportament pe sosea nu are cum sa existe si la jimny..Oricum in general..prea multa viteza strica..ce trece de 100,nesigur..legat de teste de siguranta..m.am uitat.si am ramas realmente uimit la impact frontal / lateral ..rezista admirabil...mai am timp sa ma documentez mai bn.Multumesc de ajutor!

 

Bft multa! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

@ ***Costy***:

- viteza de croaziera la masina asta e de 80 la ora. La viteza asta poti sa scoti un consum in jur de 7 la suta. Tot ce e peste, te va arde la buzunar proportional cu turatia. Daca crezi ca poti sa mergi cu 80 la ora e ok, personal nu ma deranjeaza decit pe autostrada, in rest nu e nici o problema.

- Jimny e total diferit fata de un turism, ma refer aici atit la comfort (-), tinuta de drum (-), dar si capacitatea de a merge pe drumurile noastre fara sa bagi masina in service toata ziua (++++). Un plus si pentru pozitia de condus mai inalta comparat cu un turism.

- masina este deosebit de rezistenta, pentru ca are sasiu separat de caroserie. Practic comparat cu un Matiz care are aceeasi lungime, diferenta de greutate e de la aproape 800 de kg la 1160 de kg. Masina va rezista, dar asta inseamna ca socul il vei prelua tu in cazul unui accident. Cu toate astea prefer sa fiu intr-un Jimny decit intr-un Matiz.

 

Uita-te in discutiile de pe forum cit si pe forumul mono-marca ca sa iti faci o imagine cit mai completa si corecta.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Consumul la Jimny e foarte prost la viteze mai mari de 80-90 din cauza ca masina asta e orice numai aerodinamica nu :) Daca pui un portbagaj Thule pe ea si mergi cu 90-100 pe autostrada cu aerul conditionat pornit ajungi lejer la 10l/100km ceea ce e oribil pentru o masina asa de mica.

 

Chestia e ca nu-si ia nimeni Jimny ca sa faca mii de kilometri cu el pe autostrada. Este exceptional atat ca offroad cat si ca masina de oras in traficul bramburit din Bucuresti. In schimb, in oras consumul e foarte decent (motor mic, greutate rezonabila) - undeva sub 10% cu AT-uri si fara AC pornit.

Suzuki Jimny hingherit ingrozitor pe coclauri.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Nu aerodinamica e problema principala, ci raportul cai putere/greutate. Masina este submotorizata.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Colegu', te contrazic aici: si aerodinamica (sau mai bine zis, lipsa ei) este de vina. Nu de alta, da' cum se explica faptul ca si la cei care si-au pus motoarele de 1,6 sau 1,8 litri consuma tot mult ? Cat despre kilometri... iaca eu am aproape 20 mii/an cu Jimny (singura masina) si nu ma plang, merge si pe autostrada da' tre' sa te obisnuiesti sa stai pe banda de tiruri :old depinde si ce pretentii ai, altii se multumesc cu mai putin :banana

 

In oras intr-adevar bate tot: e inalta (vizibilitate excelenta inclusiv pietoni printre masini parcate), e micutza (incape unde nici nu te gandesti), garda mare la sol (te urci pe orice bordura videniana).

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Hai sa le luam pe rind:

Eu am zis ca aerodinamica nu e principala problema. Normal ca aerodinamica o penalizeaza, insa nu cred ca atit de mult, vezi mai jos. Principala problema e motorul prea mic (82 de cai in cazul meu, 86 la tine), pus sa traga aproape 1200 de kg (fara pasageri si bagaje). Ca sa poata sa faca asta, motorul trebuie tinut in ture, ca sa fie tinut in ture, trebuie benzina.

Cineva aici a postat ca si-a montat motorul de 1.5 (M15) si consumul a scazut in afara, asa cum ma asteptam. Masina asta are 3000 de ture la 80 la ora in treapta a 5-a. Mai am o alta masina, cu caroseria de aceeasi forma (coeficient aerodinamic 0.4), numai ca e mai mare (lata de ~ 1.8m si lunga de 4.35m), motor de 2l benzina si totusi consumul e identic, dar la 3000 de ture am 100 la ora. In cazul asta, consumul incepe sa "sara" la peste 120 la ora.

Mie personal imi este foarte clar ca Suzuki a vrut sa limiteze viteza de croaziera la masina asta. Daca va uitati aici: http://www.globalsuzuki.com/automobile/lineup/jimny/spec/index.html o sa vedeti ca distanta dintre treapta a 4-a si a 5-a e foarte mica (1.19 vs 1.0). Poate ca povestea din 1985 cind aia de la asociatia consumatorilor din US s-au chinuit sa rastoarne un Samurai, incit pina la urma au reusit, are si ea o contributie aici.

 

Jimny merge pe autostrada si chiar la viteze mari (120 - 130), insa consumul creste foarte mult, odata ce s-au depasit cele 3000 de ture. Personal prefer sa merg cu 80 pe "banda de tiruri" si destul de rar fac cite o depasire. Pe DN-uri e ok.

In oras intr-adevar masina e foarte versatila, insa in ambuteiajele din Bucuresti, recordul personal e de ~ 15l la suta. In conditii de trafic cit de cit normal, scot un 10 - 12 la suta si ~ 8 noaptea. Insa nici orasul si nici autostrada nu sint destinatiile pentru care a fost creata masina asta si aici trebuie sa admit ca un consum de 10 - 12 la suta in offroad (eu cam atit am scos), e foarte bine, cel putin cind comparam cu alte masini.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Ca sa-ti dai seama cat de mult este penalizat Jimny de aerodimanica proasta il compari cu alte masini cu motorizare/greutate similara dar cu aerodimanica mult mai buna. Iar concluzia este, cred eu, foarte simpla.

 

Asta nu inseamna ca masina nu e si (nitel) submotorizata. Dar e foarte simplu sa vezi care dintre cei doi factori o penalizeaza mai mult (aerodimanica sau submotorizare) comparand consumul pe autostrada cu consumul urban. Daca masina era sever submotorizata, consumul urban ar fi fost si el foarte mare, ceea ce nu e cazul.

Suzuki Jimny hingherit ingrozitor pe coclauri.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Ca sa poata sa faca asta, motorul trebuie tinut in ture, ca sa fie tinut in ture, trebuie benzina.

 

O sa razi, da' ochiometric am impresia (cel putin pe asta cu VVT) ca scade nitel consumul cand o turez mai tare. Explicatia e intr-un fel logica: ajungand la turatie mai mare si mai repede iti rezolvi "nevoia de putere" mai repede si nu mai sta in ture, plus VVTu' ala care habar n-am ce-o mai face si el p-acolo in conditii de turatie mare.

 

Cineva aici a postat ca si-a montat motorul de 1.5 (M15) si consumul a scazut in afara, asa cum ma asteptam.

 

Si tot p-aici (sau pe auszookers) am citit de cineva cu 1.8 caruia ii consuma la fel, ba chiar un pic mai mult. E drept, asta e tot din ciclul "mi-au zis 2 vecini" ca n-ai de unde sa stii cum conduce fiecare.

 

Masina asta are 3000 de ture la 80 la ora in treapta a 5-a.

 

90 la ora (pe ceas=reali) cu 3000 RPM pe modelul cu VVT (just for info).

 

Mai am o alta masina, cu caroseria de aceeasi forma (coeficient aerodinamic 0.4), numai ca e mai mare (lata de ~ 1.8m si lunga de 4.35m), motor de 2l benzina si totusi consumul e identic, dar la 3000 de ture am 100 la ora. In cazul asta, consumul incepe sa "sara" la peste 120 la ora.

 

Stiu teoria motorului mare si relaxat, da' practica nu se pupa. Am avut o japoneza inchiriata, super aerodinamica, motor 2 litri, anvelope umflate si low-resistance ... mi-a luat 9 litri la suta mergand legal (110). Asa ca Jimny e foarte decent.

 

 

Mie personal imi este foarte clar ca Suzuki a vrut sa limiteze viteza de croaziera la masina asta.

 

Asta e o ipoteza interesanta si cu care-s de-acord, si eu am zis la un moment dat ca n-ar fi stricat un 1,5-1,6 ... dar stiu ei de ce insista cu 1.3 asta, din moment ce nici dupa 2 facelifturi nu l-au schimbat. Vorba ceea, cu un motor mai mare s-ar transforma din Jimny in fier de calcat (sprijinit pe fund) :grin:

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Insista cu asta pentru ca e un motor care si-a demonstrat in timp fiabilitatea pentru acest tip de utilizare. Nu orice motor se preteaza la folosire 4x4 intensiva.

Suzuki Jimny hingherit ingrozitor pe coclauri.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Da, corect. Sunt destule povesti pro-fiabilitate, unu' pe Big Jimny povestea cum a mers aproape un an cu un litru de amestec in radiator si nici n-a stiut, altu' pe auszookers a pornit motorul fara probleme dupa ce-a rasturnat-o pe acoperis :mrgreen:

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

o sa vedeti ca distanta dintre treapta a 4-a si a 5-a e foarte mica (1.19 vs 1.0)

 

Interesant ce spui de rapoartele din cutie. Totusi, eu ma intreb daca nu cumva se pot schimba rotile dintate folosite in treapta a 5-a (sau poate tot sincronul) cu ceva mai mic astfel incat sa ii scada turatia/consumul la viteze de "croaziera". Chiar nimeni nu s-a mai gandit la asa ceva?

 

P.S. eu stiu pe cineva care si-a cumparat si montat pe un logan un set de roti dintate din cutie pentru viteza a 5-a (ceva gen sport) cu ajutorul carora a castigat la viteza maxima atinsa de masina. N-a apucat sa o testeze prea mult ca a vandut-o imediat din cauza unei probleme financiare urgente.

Mitsubishi Pajero mk3 lwb 2.5 :cl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

Bebe, bineinteles ca ai dreptate, raportul de 1 : 1 e in mod normal folosit la turisme in treapta a 4-a, in timp ce a cincea e trepta de demultiplicare, tocmai pentru economie. Cine stie, daca si-ar bate cineva capul n-ar fi complet exclus sa identifice chiar un sincron de a cincea original Suzuki (de la vreuna din masinile de oras) care sa se potriveasca pe Jimny.

Chestia e ca masina asta nu e prea folosita la drumuri lungi pe sosea si atunci nu-si bate nimeni capul. In plus, la viteze de 120-130 e destul de periculoasa, din cauza inaltimii mari in raport cu distanta dintre cele doua axe.

Editat de Gerula
Suzuki Jimny hingherit ingrozitor pe coclauri.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: SFAT achizitie Jimny !

 

O sa razi, da' ochiometric am impresia (cel putin pe asta cu VVT) ca scade nitel consumul cand o turez mai tare. Explicatia e intr-un fel logica: ajungand la turatie mai mare si mai repede iti rezolvi "nevoia de putere" mai repede si nu mai sta in ture, plus VVTu' ala care habar n-am ce-o mai face si el p-acolo in conditii de turatie mare.

 

Corect, modelul cu VVT are un consum ceva mai mic (cam 0.5l la suta), pentru ca optimizeaza curba de cuplu in regimul de ture joase (pina in 2500 de ture). Eu am versiunea cu distributie fixa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare