Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

probleme pornire la -6 grade(app)


bursul
 Share

Recommended Posts

Re: probleme pornire la -6 grade(app)

 

Cel mai indicat este sa scoti bujiile afara sa le pui cateva secunde la o baterie sa vezi daca se inrosesc bine , eu am patit cand arta bine la aparatul de masura cand puneam tensiune pe ele facea scantee iar cand am dato jos nu se inrosea .

 

Salut.

 

Cum ziceam mai sus;cu bujiile puse pe direct si laste 8 secunde a pornit foarte usor ,deci nu bujiile sunt problema,problema este releul.Are idee cineva cat costa un releu nou ?

"Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now."

-- Alan Lakein

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire la -6 grade(app)

 

Am patit la fel.

Eu am cumparat masina in vara (Pajero swb 1800 - '99)si recunosc ca m-am cam grabit cand am ales-o , intr-o sptamana de la achizitie descoperisem ca toate articulatiile trebuiesc schimbate, semeringul de la vibtochen, o planetara si doua cruci si multe alte maruntisuri dar totusi eram multumit ca luasem o masina cu motorul foarte bun. Dar intrr-o zi a venit iarna, si la temperaturi sub -5 grade nu mai pornea decat dupa incercari indelungate si atunci cand pornea cateva secunde bune facea foarte urat, dupa aceea mergea bine toata ziua. M-am speriat foarte tare si desi baietii de pe forum mi-au spus intr-un glas ca "in primul rand bujiile" mie nu prea imi venea sa cred ca asta poate fi. Am studiat manualul de service si am aflat valorile rezistive pentru bujii si pentru senzorul de temperatura de pe chiulasa si m-am apucat de masurat.

 

Valori pt. bujii: metal type(cu electrodul din metal)- 1,0 omi

ceramic type(ceramice) 0,5 omi

 

Valori pt. coolant temperature sensor: 0 grade - 8,6 Kiloomi

20 grade - 3,3 Kiloomi

40 grade - 1,5 Kiloomi

80 grade - 0,3 Kiloom

In functie de valoarea rezistiva a acestui senzor releeul bujiilor sta mai mult , mai putin sau deloc cuplat, functie de temperatura agentului de racite aflat la nivelul chiulasei, de exemplu cand pornesti dimineata la -10 grade pentru prima data, arculetul din bord trebuie sa stea aptoins cam 10 secunde pe cand daca motorul e ajuns la 90 de grade, il opresti, si apoi il pornesti din nou arculetul portocaliu nici nu se mai aprinde .

La mine arculetul respectiv statea aprins 1-2 secunde indiferent de momentul in care porneam masina, cauza: firele mufei fusesera taiate si innadite din scurt si izolate cu scoci care bineinteles s-a desprins si se atingeau intre ele. In urma masuratorilor am depistat:

- senzor bun;

- 2 bujii moarte (pe ommetru nu se misca nimic)

- 2 bujii care aratau 0,6 respectiv 0,7 omi (metal type)

[atentie aunci cand masurati cu ommetrul pangica comuna a bujiilor trebuie detasata pentru a se putea lua valorile independent pe fiecare bujie]

Am cumparat doua bujii dupa talon (de chitra ce sunt, am zis ca celelalte doua mai merg un timp) si atunci cand le-am scos afara am observat ca cele doua care aratau 0,6 - 0,7 aratau diferit decat ce cumparasem eu si decat cele doua busite, aveau electrodul mai gros. Ca atare cumparat inca doua.Am cositorit si am izolat bine firele de la mufa senzorului si am inlocuit toate cele 4 bujii (am cumparat marca DELCO - tot de ei sunt facute si caele originale).

Acum masina porneste efectiv instantaneu in momentul cand rasucesc cheia iar "arculetul" din bord sta aprins mai mult sau maiputin in functie de cat se cald e motorul; merge perfect.

As fi foarte multumit sa va foloseasca povestea experientei mele.

BAFTA.

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire la -6 grade(app)

 

Baieti sunteti de aur. Am cumparat si eu acum cateva zile un Mitu Pajero si dupa ce m-am plimbat app 500 Km l-am dus la doctor. Am schimbat tot ce a gasit mecanicul de schimbat, inclusiv distributia, discuri de frana, bujii.... Astazi dmineata la -4 grade nu a vrut sa porneasca... Asa cam am luat forumul la analizat. Treaba cu alimentatul bujiilor separat a mers. Bujiile mele sunt "Nipparts J5715000", a fost nevoie sa tin app 15 secunde pt a porni.

Intrebare:

- martorul de bujie la mine nu se aprinde pe unde sa caut?

- se aude releul la contact dar doar pt 2 max 3 secunde. Se aude si al doilea releu daca rasucesc un pic cheia spre start

- dupa ce porneste motorul timp de 30 secunde releul se aude cupland 2 sec si decupland dupa care-i trece. De ce...??? poate acel senzor "coolant temp" de care vorbea mai devreme @semnal

- Ce ziceti sa trag fir in cabina si sa pun un contact pentru bujia incandescenta.... eu o sa fiu senzorul care da timpul de cuplare :h5

Multumesc anticipat

Mitsubishi Pajero 2,5 TD

Suzuki SX4 1,6

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: probleme pornire la -6 grade(app)

 

Cam acelasi lucru patesc si eu. In prima iarna s-a comportat foarte bine pornind si la -10 grade la sfert. Iarna asta a pornit, dar mai greu, si merge intrerupt scotand fum alb de motorina nearsa pana se incalzeste (1-2 min). Sper ca aici sa fie problema, releu-bujii si nu in alta parte injectoare sau pompa de injectie. Multumesc pentru sfaturi.

Pajero sport 2.8TD

:pl1

Link to comment
Share on other sites

Re: probleme pornire la -6 grade(app)

 

Salut

 

Pt a va da seama daca releul este vinovatul dupa ce sunteti siguri ca bujiile sunt ok procedati astfel:

1 luati un bec si puneti-l cu soclu pe firul sau capul unei bujii ,trageti si un mius pe bec ,iar dupa ce puneti contactul numarati cate secunde sta aprins ,in tot acest timp releul da curent la bujii

-daca nu se aprinde becul ,releul este nefunctional

-daca becul se aprinde ,dar numai 3-4 secunde bujiile posibil sa nu se incalzeasca la capacitatea optima

Eu am patit la fel,solutia romaneasca a fost scoatere firului de la primul releu ,cel dinspre motor (era mai sus o poza ) ,dupa ce am pus contactul am numarat pana la 10 ,am dat cheie si minine porneste ca la cald ,la sfert ,parca e alt motor

DUPA PORNIRE IMEDIAT SE PUNE REPEDE FIRUL LA RELEU ,ALTFEL POSIBIL SA DEA CURENT INCONTINU LA BIJII SI SE VOR ARDE .

 

SPER CA AM FOST DE FOLOS ,EU ASA AM PROCEDAT !!!!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use