bogthebat Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Stie cineva, are cineva cunostinte despre diferentele intre Webasto Thermo Top C si Thermo Top C? Din ce am gasut eu, singura diferenta este ca C-ul are si posibilitatea instalarii unui timer, pe cand Z-ul , nu. DAR, in cazul in care Z- ul are in componenta si o pompa de circulare a lichidului de racire, atunci si pe Z se poate monta un timer/ pornire auxiliara. "Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism" Disco 2, TD5 HSE, 02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z Varianta Thermo top Z este OE, adica echipeaza numai masini in fabrica. Nu stie sa functioneze decat comandat de computerul masinii, avand program si senzori dedicati masinii ( VW, LR, BMW) si nu stie decat sa porneasca odata cui motorul masinii cand temp ext atinge o val presetata ( intre -4 si -8 grd Celsius). costa in jur de 640E. Noi, ca dealeri Webasto, nu avem voie sa va vindem aceste modele, ele fiind distribuite exclusiv prin intermediul reprezentantei marcii unde veti repara masina. Thermo top C e varianta AM, adica functioneaza independent de masina, costa in jur de 830E si vine echipat numai cu reostat de pornire. Separat se poate upgrada cu temporizator pornire ( 66E) , radiocomanda simpla ( 90E) sau una ff bengoasa cu reglajul temp de la distanta, comunicarea temp din masina si alte fitze, de 325E (acum la oferta la 260E). Pt fiecare model de masina exista kituri de instalare dedicate, pt racordarea la circuitul de racire al masinii , la alim cu combustibil, pt fixarea in locul specific dedicat. Acestea se platesc separat, costul variind in functie de tipul masinii. Preturile sunt ex TVA si montaj ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogthebat Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z .....adica Z-ul nu-l pot upgrada? nu pot sa-i pun un programator/ telecomada, etc? "Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism" Disco 2, TD5 HSE, 02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z cam asa. Ca sa functioneze independent sau cu programator , trebuie schimbata intreaga placa electronica, ce stie acum sa mearga numai cu CAN -BUS-ul masinii pt care a fost dedicat. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogthebat Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z :sc.... nici daca Z-ul e upgradat, si are pompa de apa instalata....? "Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism" Disco 2, TD5 HSE, 02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z cam asa. Ca sa functioneze independent sau cu programator , trebuie schimbata intreaga placa electronica, ce stie acum sa mearga numai cu CAN -BUS-ul masinii pt care a fost dedicat. mai citeste odata, te rog! ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogthebat Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Re: Webasto C vs Z Ok, multumesc! "Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism" Disco 2, TD5 HSE, 02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Re: Webasto C vs Z Varianta Thermo top Z este OE, adica echipeaza numai masini in fabrica. Nu stie sa functioneze decat comandat de computerul masinii, avand program si senzori dedicati masinii ( VW, LR, BMW) si nu stie decat sa porneasca odata cui motorul masinii cand temp ext atinge o val presetata ( intre -4 si -8 grd Celsius). costa in jur de 640E. Noi, ca dealeri Webasto, nu avem voie sa va vindem aceste modele, ele fiind distribuite exclusiv prin intermediul reprezentantei marcii unde veti repara masina. Thermo top C e varianta AM, adica functioneaza independent de masina, costa in jur de 830E si vine echipat numai cu reostat de pornire. Separat se poate upgrada cu temporizator pornire ( 66E) , radiocomanda simpla ( 90E) sau una ff bengoasa cu reglajul temp de la distanta, comunicarea temp din masina si alte fitze, de 325E (acum la oferta la 260E). Pt fiecare model de masina exista kituri de instalare dedicate, pt racordarea la circuitul de racire al masinii , la alim cu combustibil, pt fixarea in locul specific dedicat. Acestea se platesc separat, costul variind in functie de tipul masinii. Preturile sunt ex TVA si montaj am si eu un z/c-d si nu l pot porni separat de masina ,vreau sa l pun pe un y61 ,se pare ca trebuie sa i schimb electronica? de unde o iau? VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Re: Webasto C vs Z Revin cu intrebarea ! cum pornesc ,,soba " asta? VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Re: Webasto C vs Z Din cate stiu, la modelul tau, se alimenteaza cu +12V pe firul albastru si firul verde/galben la masa. Pentru a-l porni alimentezi pin-ul 1 cu +12V sau firul galben la masa. Nu te atinge de firul alb, este pentru diagnoza. Daca gresesc sa ma corecteze cineva cu mai multa experienta. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Re: Webasto C vs Z Cam corect mai putin datul la masa , sau cel putin eu nu stiu asta ... dar daca a fost comadat de computerul masinii nu prea poate fi pornit pe direct fara comanda de la masina . Presupunem ca e in regula , ne e inundat , corodat , ventilatorul nu e blocat - se pot scoate capacele pentru verificare . Nu cunosc culorile .. . as putea sa ma uit putintel la matzaraie dar nu pot acum ... ... dar , poti incerca si asa : in mufa mare ovala sunt 6 pini , comanda de pornire e un + la pinul stg jos ( consideram ca jos e spre partea cu pompa de apa ... e pinul care in mod normal primeste comanda de la timerul simplu - patratelul negru ... ) . Dreapta sus e plusul care alimenteaza pompa electromagnetica de motorina , minusul la pompa poate de oriunde din alimentarea exterioara . Mai trebuie si alimentarea cu 12V in mufa ovala medie ( medie ca si marime , imediat in stanga mufei mari ovale ) . Plusul e in stanga mufei , minusul e in dreapta mufei ( spre mufa ovala mare ) . ... daca cumva e blocat din cauza unei erori ( poate fi si din cauza unei alimentari sub 10V sau mai mare de 15V, nu porneste ... stergerea se face alimentand cu 12V in mufa medie ovala , se asteapta 10 sec , se taie alimentarea aprox 3 sec , se da o alimentare la pinul de start mai sus mentionat din mufa mare , dupa aprox 3 sec se taie alimentarea generala pentru 3 sec , api se reconecteaza alimentarea . Dupa aceasta , se poate incerca pornirea . E recomandat sa nu fie pornit fara apa in instalatie ... Procedeul de deblocare e valabil pentru ZC cu telecomanda Telestart sau cu timerul simplu . Edited November 4, 2014 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Re: Webasto C vs Z Din cate stiu, la modelul tau, se alimenteaza cu +12V pe firul albastru si firul verde/galben la masa. Pentru a-l porni alimentezi pin-ul 1 cu +12V sau firul galben la masa. Nu te atinge de firul alb, este pentru diagnoza. Daca gresesc sa ma corecteze cineva cu mai multa experienta. deci tu zici sa dau galbenul la masa !? unde este pinul 1? pt ca nu mai am schema electrica ,o gasisem candva undeva !! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Re: Webasto C versus Z Opaa...mufa nu seamana cu a mea si nici cu una de Webasto Z/C. Cred totusi ca ai pus poza cu celalalt capat al cablului. Pune o poza cu aparatul, eticheta lui, si mufele care intre in el. Albastru este +12, galben/verde este masa (cele doua mai groase), asta sigur dar pana nu ne arati celelalte poze nu stiu ce sa zic. Mufa din incalzitor trebuie sa aiba 6 pini (doua randuri de cate trei) si daca o scoti si te uiti atent pinii sunt numerotati nu pe mufa ci pe incalzitor. Daca am timp maine si nu uit voi pune cateva poze cu al meu. Nu face incercari pentru ca poti arde placa electronica si costa 3-400 Ron. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 (edited) Re: Webasto C versus Z Opaa...mufa nu seamana cu a mea si nici cu una de Webasto Z/C. Cred totusi ca ai pus poza cu celalalt capat al cablului. Pune o poza cu aparatul, eticheta lui, si mufele care intre in el. Albastru este +12, galben/verde este masa (cele doua mai groase), asta sigur dar pana nu ne arati celelalte poze nu stiu ce sa zic. Mufa din incalzitor trebuie sa aiba 6 pini (doua randuri de cate trei) si daca o scoti si te uiti atent pinii sunt numerotati nu pe mufa ci pe incalzitor. Daca am timp maine si nu uit voi pune cateva poze cu al meu. Nu face incercari pentru ca poti arde placa electronica si costa 3-400 Ron. Asta am primit din Italia ,dat jos dupa ce a functionat si pe un Ulise ,si atat are , tot cablajul se restrange aici in singura mufa libera , eu totusi cred ca l porneau de la buton ! [ATTACH=CONFIG]228972[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228973[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228974[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228975[/ATTACH] pe mufa am gasit sigla de citroen si peugeot !, asta ma face sa cred cai deblocat daca ei l au dat jos de pe ulise ! [ATTACH=CONFIG]228976[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228977[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228978[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228979[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228980[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228981[/ATTACH] Edited November 8, 2014 by teo pes VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Re: Webasto C versus Z Nu se deschid pozele. Incearca sa le incarci din nou. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Re: Webasto C versus Z [ATTACH=CONFIG]228982[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228983[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228984[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228986[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]228988[/ATTACH] VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Re: Webasto C versus Z VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Re: Webasto C versus Z nu sunt conductori smulsi sau taiati ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 (edited) Re: Webasto C versus Z Este identic cu al meu. Eu l-am pornit in felul urmator: firul albastru la +12V, firul verde cu dunga galbena la masa. La mufa cu 6 pini ai asa: pin 6 (firul rosu) - pompa de combustibil, pin 2 (fir alb) - diagnoza, nu te atingi de el pin 5 (fir galben) - comutatot iarna/vara pin 3 (nu are conectat nici un fir in mufa, trebuie sa gasesti o solutie sa "infigi" un fir acolo) - senzor de temperatura Inainte de pornire trebuie sa te asiguri ca este conectat la sistemul de racire sau pui ambele furtune intr-o galeata cu apa (minim 5-6 litri) si pompa de alimentare are de unde sa traga combustibil (poti pune furtunasul intr-un borcan cu motorina). Probabil trebuire sa incerci de cateva ori sa-l pornesti pana se amorseaza pompa si ajunge motorina in camera de ardere. Acumulatorul la care il conectezi trebuie sa fie bine incarcat, daca voltajul sau amperajul nu corespunde cerintelor nu va porni (va porni doar pompa de apa si ventilatorul dar nu va fi alimentata pompa de combustibil deci nu vei auzi acel 'tacanit' specific). Varianta 1 de pornire (testata de mine): conectezi firul albastru la +12V, firul verde/galben la masa - nu se va intampla nimic dar le lasi conectate. conectezi pinul 5 (firul galben) la masa si pinul 3 la +12V si in acel moment va porni. Varianta 2 de pornire: Conectezi pinul 1 (mufa nu are fir conectat, trebuie sa "infigi" unul si acolo) la +12V si ar trebui sa porneasca si in acest fel. Este posibil ca in urma mai multor incercari nereusite de pornire sau a unei componente defecte (ventilator, pompa apa, pompa combustibil) sa intre in modul de eroare (error lockout). Pentrru a-l reseta trebuie sa conectezi alimentarea (firul albastru si cel verde/galben) si sa alimentezi pinul 1 cu +12V timp de trei secunde dupa care deconectezi total alimentarea. Ar fi de preferat ca inainte de montarea lui definitiva pe masina sa-l demontezi si sa-i cureti camera de ardere si arzatorul, sigur sunt ceva depuneri acolo, insa trebuie sa fii foarte atent la garnituri pentru ca unele din ele (in special cea de la camera de ardere) sunt casante. Se gasesc kit-uri de garnituri pe ebay si nu sunt foarte scumpe. Probabil se gasesc si in tara. Atentie cand cureti arzatorul (burner-ul) ca in 'adancul' lui, in spatele bujiei, se afla vaporizatorul (un fel de impletitura/sita rotunda cred ca din fire metalice). Trebue sa o cureti cu grija pentru a nu o distruge. Daca vaporizatorul este distrus (rupt/ars) va trebui inlocuit tot arzaorul si costa aprox 250 euro, deci atentie. Din cate am observant se poate inlocui doar vaporizatorul dar asta presupune taiere, inlocuire si apoi sudare deci e mai complicat. Am incercat sa fiu cat mai explicit si sa folosesc cuvinte pe intelesul tuturor dar daca cineva nu a inteles sa-mi dea un PM cu un nr de telefon si discutam mai detaliat. Edited November 8, 2014 by wolfman "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 Re: Webasto C versus Z Ok ! multumesc pt detalii din pacate nici incercarea nu mai am timp sa o fac decat peste 2 saptamani! atunci sigur o sa va tin la curent ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Re: Webasto C versus Z Dupa ce am desfacut soba si i am curatat cosul (avea destula zgura si gudron ,asezat inclusiv pe sita si bujie , orificii de ventilatie obturate , probabil montare in plan inclinat ) , am amorsat instalatia ,si apa si motorina ,am pornit din prima ! [ATTACH=CONFIG]231303[/ATTACH] am conectat :albastru la + , galben verde - . galben la -, alb lasat liber ! dupa conectarea permanenta albastru si galbenverde la conectarea galbenului a inceput sa functioneze !:banana VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Re: Webasto C versus Z dupa ce-l imperechez cu ,,Telecomanda+receptor 4 canale automatizari tip1" ( 34,27 lei.....!!!) pt actionarea la distanta !!!! si caut o aeroterma cu un ventilator cu consum mic :pr1 revin ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Re: Webasto C versus Z Mi se pare complicata varianta cu alta aeroterma. Va trebui sa o conectazi la circuitul de racire, la cel electric si sa-i gasesti si un loc in masina astfel incat sa nu incomodeze. De ce nu folosesti aeroterma masinii pe treapta 1 sau 2 si astfel vei avea si parbrizul dezghetat si vei scapa si de o cheltuiala suplimentara? (am vazut niste aeroterme interesante la magazinele cu piese de camioane dar costau in jur de 400 RON). Eu ca aeroterma suplimetara pentru locurile din spate am montat una de Pajero care nu consuma mult dar trebuie decupata podeaua masinii. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
teo pes Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Re: Webasto C versus Z Mi se pare complicata varianta cu alta aeroterma. Va trebui sa o conectazi la circuitul de racire, la cel electric si sa-i gasesti si un loc in masina astfel incat sa nu incomodeze. De ce nu folosesti aeroterma masinii pe treapta 1 sau 2 si astfel vei avea si parbrizul dezghetat si vei scapa si de o cheltuiala suplimentara? (am vazut niste aeroterme interesante la magazinele cu piese de camioane dar costau in jur de 400 RON). Eu ca aeroterma suplimetara pentru locurile din spate am montat una de Pajero care nu consuma mult dar trebuie decupata podeaua masinii. Tractorul are clima ! nu excelez in electronica si nici nu vreau sa i mai trasnesc ceva prin cablaje ! in afara de asta ventilatorul masinii papa multi amperi ! m-am gandit ca loc e destul si nici nu mi surade sa l montez la interior ,toti fabricantii au optat la exterior ! o sa incerc sa ,,produc " una dintr un radiator si un culer 12 v ,daca motorul e pornit deja cald dezghetarea este aproape instantanee ! VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ancuta_laurentiu Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 (edited) Re: Webasto C versus Z dupa ce-l imperechez cu ,,Telecomanda+receptor 4 canale automatizari tip1" ( 34,27 lei.....!!!) pt actionarea la distanta !!!! si caut o aeroterma cu un ventilator cu consum mic :pr1 revin ! si eu sunt in curs de montaj - un webasto thermo top E pe benzina. din comoditate vreau telecomanda pt a nu programa de fiecare data ceasul din bord. ceva detalii (mura n gura :grin:) despre imperechere? P.S. pot pune pompa de dozaj cu teu pe retur in compartimentul motor (langa unitatea de webasto) pt a o feri de rugina? t ul la retur sa il pun aproape de motor sau de rezervor? Edited December 28, 2014 by ancuta_laurentiu ancuta_laurentiu@yahoo.com tel. 0767585379 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts