Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

dispare lichidul din vasul de expansiune


zoran
 Share

Recommended Posts

salut

am un samurai din 94 santana, fiind proaspat cumparat am observat ca vasul de expansiune cam gol (cam un deget) radiatorul fiind plin, avind sa parcurg vreo 600 km am completat cu apa destilata pina la semn. Ajungind acasa vasul este gol (cam un deget), radiaturul plin, am mai completat si dupa citeva zile aceasi simptome. Nu am mai completat si dupa citeva zile observ aceasi lucru vasul gol radiatorul plin!!!

Temperatura nu creste,apa nu fierbedar vasul tot timpul max un deget.

Este normal ca sa fie asa putin apa in vasul de expansiune si totul sa fie ok?

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

In vasul de expansiune lichidul este bine sa fie intre min si max. Indiferent de tipul masinii asta ar insemna undeva peste 40% din vas... daca nu se mai vad semnele de minim si maxim... destul de greu de crezut sa nu se mai vada. Ar trebui sa urmaresti radiatorul sa nu fie mancat de rugina si sa piarda, sau circuitul de racire, chiar vasul de expansiune poate fi fisurat (probabil ca este din plastic). Ar trebui sa te uiti bine in compartimentul motor dupa cateva minute de functionare. Sau cu motorul pornit sa vezi daca musteste pe undeva. Incearca si sa pui o solutie de acoperire fisuri in sistemul de racire, iti recomand un 2+2 lichid.

Succes

Mitsubishi Pajero 2,5 TD

Suzuki SX4 1,6

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

aceeasi problema o am si eu la sami. semnele de minim si maxim se vad foarte bine pe vas. in partea de jos a radiatorului se vede putin umed dar nu destul de mult la cat lichid de racire pierde. cred ca alta ar fi problema

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Daca se vede umezeala in partea de jos a radiatorului nu este exclus sa pierzi pe acolo. Fisura ar putea fi pe "talpa" acestuia.

Mitsubishi Pajero 2,5 TD

Suzuki SX4 1,6

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Cam aceasi problema o am si eu la Feroza si din fericire acum nu mai pierde.

Verifica foarte atent daca nu pierde pe undeva. Inspecteaza tot circuitul inclusiv radiatorul din bord.

Verifica si capacul radiatorului daca nu pierde pe la garnitura aia.

Verifica vasul sa nu fie spart si verifica sa nu ai apa in ulei.

Daihatsu Feroza, adio pietre la rinichi.
Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

In peretele ignifug intra doua tevi (pentru radiatorul intern). La mine una era indoita si curgea pe langa furtun pe cutia de viteze. Vezi daca nu cumva ai aceeasi problema.

Suzuki Samurai '90 "Stuka"
Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

problema este in felul urmator ,cu speranta sa nu-i stric topicul omului care la deschis, banuind ca am aceeasi problema ca si el : radiatorul se vede PUTIN umed in partea de jos dar nu pt cat lichid se pierde, in interior nu am scurgeri de lichid, conductele de la radiatorul interior cele care ies inspre motor nu au scurgeri pt ca ar trebui sa se vada pe tabla pt ca antigelu este foarte uleios si nu se usuca prea repede, vasul nu este crapat, sub masina pe sol nu am picaturi iar uleiul este ok. astai misterul

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

masina a fost desfacuta in intregime pt refacerea caroseriei in topicul=( a inceput resuscitarea) si am verificat mai toate eventualele probleme de scurgere pt ca imi permitea spatiul creat dupa separarea caroseriei de sasiu , dar fara raspuns. multumesc celui care a deschis aceasta discutie si celor care au raspuns:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

problema este in felul urmator ,cu speranta sa nu-i stric topicul omului care la deschis, banuind ca am aceeasi problema ca si el : radiatorul se vede PUTIN umed in partea de jos dar nu pt cat lichid se pierde, in interior nu am scurgeri de lichid, conductele de la radiatorul interior cele care ies inspre motor nu au scurgeri pt ca ar trebui sa se vada pe tabla pt ca antigelu este foarte uleios si nu se usuca prea repede, vasul nu este crapat, sub masina pe sol nu am picaturi iar uleiul este ok. astai misterul

 

Chiar daca nu ti se pare echivalenta pata de pe radiator cu cantitatea de lichid pierdut, nu uita ca acesta(lichidul) in contact cu patrtile metalice incinse ale motorului/radiatorului se evapora in mare parte.Cea ce vezi tu ca pata este cea ce nu s-a putut evapora, adica glicerina si celelealte componente din antigel.

Legat de solutiile care se pun in circuitul de racire pentru a acoperi diverse fisuri si pori, mare atentie ce puneti!Mai toate isi fac treaba foarte bine, chiar prea bine.Nu putine sint cazurile(gasiti si aici pe forum destule) in care au lipit tot:pompa de apa, radiatoare, calorifer, bloc motor etc.Solutia "minune" se plimba prin tot circuitul de racire si in contact cu aerul (adica acolo unde e fisura) obtureaza orificiul si se intareste.Dar ce faci cind ai ceva aer in instalatia de racire a motorului? Ati ghicit se intareste si acolo! Asa ca eu unul nu prea sint fanul solutiilor "minune"

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

multe sugestii bune,:tk

dar la mine problema ciudata este ca daca nu completez lichidul in vas, radiatorul tot plin ramine si in vas cam tot 1-2 cm lichid ramine(deci numai dispare nimic),

dispare doar dupa ce il completez pina la linie si dispare tot pina la 1-2 cm dupa care sta constant

oare merita sa tot completez sau mai bine sa-l las asa si nu imi bat capu cu asta

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

am aceeasi problema la o masina cu motor 1.4 benzina, dupa schimbul de garnitura de chiulasa.

 

Vroiam sa intreb daca ati vazut busonul de ulei sau joja de ulei. daca busonul are spuma alba, inseamna ca lichidul pierdut intra in uleiul motor. Daca nivelul de pe joja e mare, la fel. asta am avut eu inainte de schimbul de garnitura.

 

Acum, dupa schimb, pierd lihidul pana ajunge nivelul la minim, dupa care situatia se stabilizeaza. Am observat ca am o pata de lichid pe la intrarea in radiator (partea de jos). Va trebui sa vad daca scurgerea vine de la colier sau e radiatorul fisurat. Ma gandesc ca sistemul fiind foarte plin, nu are loc unde sa se dilate la incalzire si impinge afara apa pe unde are un punct slab. cand se formeaza o punga de aer suficient de mare a.i. sa aiba ce sa se comprime din cauza dilatarii lichidului, atunci nu mai arunca apa afara si se stabilizeaza.

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Parerea mea este urmatoarea: printr-o fisura foarte mica, atunci cand motorul este cald si apa e fierbinte, se pot pierde cantitati mari de apa. Rezolva problema radiatorului umed si mai vorbim..... @PYZ a explicat foarte bine asta mai sus. Solutiile de etansare a circuitului de racire sunt o solutie de moment, in caz ca nu ai langa tine un service.

 

Eu nu am nicio scurgere vizibila la motor si totusi la 2000-3000 de km trebuie sa completez nivelul lichidului in vasul de expansiune. Este normal la asa un interval, cel putin asa scrie in manualul de utilizare al agregatului.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Salutare..

 

Astazi trecand pe langa masina, am observat ditamai balta sub ea.

Curge din radiator. Am atasat doua poze. Am marcat cu rosu cam de unde am observat ca picura. Se poate repara ? O fi grav ?

 

 

1.jpg.e8db99db20e0ca794d52317b1e25ba94.jpgimage.thumb.jpg.b3c75ca8791341c2c94b03fc1a49fb9f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Salut, vezi ca radiatorul are in partea de jos un robinet de golire, uita-te se nu se prelinga de acolo.

Daca e spart totusi nu e foarte grav, daca mergi la mesteri care se ocupa cu reparatii de radiatoare e posibil sa ti-l poata repara. Daca nu, trebuie sa schimbi radoatorul cu pricina.

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Daca e doar un por si nu o gaura poti incerca cu o solutie pentru radiatoare.

O gasesti la orice magazin de piese auto cu preturi incepand de la 10 lei. Completezi instalatia doar cu apa distilata ca tot e vara si nu ingheata. Daca tot picura macar stii ca ai incercat.

 

Eu asa am facut la mine si are deja 3 ani si nu mai picura. Bafta!

Go big or go home.
Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Instructiunile le vei gasi pe produsul respectiv. Dar fii atent, am mai vazut discutii pe forum legate de asta, daca ai aer pe instalatie se poate intampla ca solutia sa se intareasca prin diferite componente de pe traseul lichidului de racire, nu numai in porii unde ai tu nevoie sa sigileze, cum e normal, la contact cu aerul din afara instalatie. Studiaza mai bine problema inainte sa o iei de coarne, asigura-te ca nu ai aer in instalatie, cred ca asta se face cu capacul de la radiator deschis, si motorul pornit, completand mereu cu lichid de racire pe masura ce nivelul scade, sau apa distilata, in cazul tau. Eu cel putin asa am facut ca sa scot aerul din instalatie si a mers. Busonul de la radiator se deschide cu motorul si lichidul din el rece, nu cald/fierbinte, deoarece exista risc de arsuri.

Edited by adi_1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Salutare..Am comandat un radiator de pe net din dezmembrari. Am specificat motor 1.3 1997 dar am primit un radiator mai mic. Il voi trimite retur.

Are cineva poate un radiator de vanzare ieftin si bun ? :)radiator.thumb.jpg.c764996aa6d1f6b924c91e7bd68c1cd8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: dispare lichidul din vasul de expansiune

 

Salutare..Am comandat un radiator de pe net din dezmembrari. Am specificat motor 1.3 1997 dar am primit un radiator mai mic. Il voi trimite retur.

Are cineva poate un radiator de vanzare ieftin si bun ? :)[ATTACH=CONFIG]266780[/ATTACH]

 

Nu da retur daca radiatorul nu curge, pune-l pe masina pentru ca nu o sa ai probleme, este mai calitativ decat cel pe care l-ai avut si este plastic:h5

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use