Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero - Start proiect off-roader


Kali
 Share

Recommended Posts

Salutari,

Dupa vre-o 2 luni de cautari, in sfirsit am achizitionat un Pajero SWB 2.5TD promotia 1998, 170k km cu "bune si rele". Ideea e sa il aduc intr-o stare cit mai buna pentru "cross country" si off-road mediu.

Caroseria se prezinta intr-o stare acceptabila, cu urme mici de rugina pe sasiu si citeva "impuscaturi" pe caroserie - urmeaza sasiul sa il terosonez si antifonez si sa o si vopsesc total (vopsitul in functie de bugetul final)

Motorul se aude bine si pare sa traga in mintile lui. Curge ceva ulei pe la capacul de culbutori - urmeaza distributia + toate fluidele schimabate cf specificatii + rezolvarea scurgerilor de ulei

Transmisia are o mica problema pe care n-am identificat-o inca: pe 2wd se aud ceva bufnituri usoare in spate cind iau piciorul din gaz sau cind accelerez brusc ... sper sa fie din bucsele de grup. In rest cupleaza bine si are si blocant spate care cupleaza ok.

Suspensiile sunt praf (amortizoarele curse + ca e cam "balerina") - urmeaza un kit full de suspensie cu ceva inaltare (cred ca 5cm ar fi perfect)

Bucsaraia e cam dusa - incet, incet o sa incerc sa o schimb toata pana in vara

Directia are joc - deocamdata e acceptabil, dar e posibil sa trebuiasca sa schimb si caseta de directie

Gumele sunt reesapate si vor fi primele schimbate. Acum sunt 31/10.5/15 "baloane". Nu-mi plac deloc si mi se par mult prea late pentru masina - ma gandesc sa le inlocuiec cu 235/75/15 tip "wrangler"

Am mai luat in calcul si o bara fata de metal + troliu (cred ca unul de 3.5to ar fi ok).

Masina are ceva scut fata de metal, insa ma voi documenta sa vad ce si cum mai tb protejat pe dedesupt ...

Bugetul total de "renovare" este in jur de EUR3k

Orice pareri de la voi, care sunteti mult mai experimentati ca mine in off-road sunt foarte bine venite, multumesc anticipat

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Nu-ti raspund fiindca ma cred experimentat, dar totusi cred ca 235/75/15 o sa fie cam mici, iti cam coboara diferentialele si mai ales daca o inalti inca 5cm vor parea prea mici, subdimensionate eu am 235/70/16 si m-i se par mici in diametru fata de 265/70/15 cat am avut initial. Daca nu vrei cauciucuri foarte late eu unu ti-as recomanda minim 235/85/15 fiindca din cauciuc se inalta diferentialele fata de pamant.

Succes la modificat.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Multumesc mult Alex - cred ca ai perfecta dreptate, imi dau cu parerea ca daca pastrez inaltimea de acum a gumelor, numai sa le pun mai inguste ar trebui sa fie ok. Nu sunt foarte interesat de aspect, cit mai mult de functionalitate.

Oricum, desi bugetul permite, nu m-as duce pe Simex-uri, care mi se par putin prea "extreme". Ma gandeam la Goodyear wrangler AT/S, insa nu am vazut in specificatia 235/85/15 ... mai studiez si pt alte optiuni

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Multumesc mult Alex - cred ca ai perfecta dreptate, imi dau cu parerea ca daca pastrez inaltimea de acum a gumelor, numai sa le pun mai inguste ar trebui sa fie ok. Nu sunt foarte interesat de aspect, cit mai mult de functionalitate.

Oricum, desi bugetul permite, nu m-as duce pe Simex-uri, care mi se par putin prea "extreme". Ma gandeam la Goodyear wrangler AT/S, insa nu am vazut in specificatia 235/85/15 ... mai studiez si pt alte optiuni

 

Pt ce zici tu ca vrei sa faci off mediu cred ca te-ar aranja Federal Couragia mt sau BFG KM2 mt care si gasesc pe 235/85/15 eu dupa asa ceva tanjesc, si cred ca merg si pentru cross-country cu toate ca un at ar fi mai potrivit, acum depinde si cat de agresiv este terenul. In momentul de fata eu chiar am pe masina Goodyear wrangler at/s (si nu nici eu nu am vazut 235/85/15) si vreau sa-ti spun ca pe noroi se fac imediat ,,linoleu,, dupa cum zicea un coleg, dar in rest daca-i uscat pe jos sunt excelente.

 

Bafta, Alex.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

zgomotul din spate cred ca este de la crucea de cardan.:br

Bun tip , multumesc mult.

Azi dimineata mi-am "amintit" deliciile dieselului de generatie veche ... abia a pornit dupa 5-6 chei foarte lungi (-2C la 7.00). Cred ca toate bujiile sunt terminate.

Oricum, macar bateriile sunt bune.

Mergind in dimineata asta prin minunatul nostru Bucuresti am descoperit si la ce e buna o raza de bracaj mai mica :)

Am inceput sa fac o lista cu ce tb schimbat si cred ca bugetul meu initial de EUR3k pt bucse, suspensii, gume, revizie motor si vopsit este mult subestimat :((

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Spor la treaba! Daca pui si ceva poze nu ne suparam...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Salut, suspensiile lasale asa cum sunt,taie din aripi daca nu-ti incap rotile.

Sa sti ca motorul este cam mic si puturos pt.un offroad mai hard,in rest este o masina destul de fiabila si ieftina la intretinere

Fara poezie,viata e pustiu !

KAMIKAZE TEAM

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Spor la treaba! Daca pui si ceva poze nu ne suparam...

Multumesc de urari.

Abia am luat-o Sambata, n-a avut timp inca de sedinte foto :)

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Salut, suspensiile lasale asa cum sunt,taie din aripi daca nu-ti incap rotile.

Sa sti ca motorul este cam mic si puturos pt.un offroad mai hard,in rest este o masina destul de fiabila si ieftina la intretinere

Asta cu motorul cam asa e, cel putin in H, in sa in Low e destul de vioaie pt ce imi trebuie mie.

Cu suspensiile - ma gandeam ca daca tot le schimb, or fi mai bune mai inalte. Pe de alta parte am mai vb cu unii care mi-au zis ceva de genul ca si daca o ridic 5cm, n-o sa intru eu pe unde as avea nevoie de asa ceva ... cel putin nu anul asta :))

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Cu rabdare , bani si multa pasiune o vei face asa cum iti doresti. Sfatul meu este sa nu modifici unghiurile suspensiilor, ca mai tarziu sa plangi dupa planetare si directie. La pornire e posibil sa fie ceva bujii cu probleme. A mea a pornit toata iarna perfect la orice temperatura. Spor la treaba!

Hyundai Terracan 2.9crdi
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Multumesc de urari,

deocamdata mi-e foarte clar ca tb sa schimb gumele cu unele mai inguste si de mai buna calitate decit reesapatele - simt masina ca o barca pe valuri. In plus frinarea e chiar slaba - nu are ABS si daca nu sunt atent cu pedala, blochez imediat rotile. Amortizoarele complet duse contribuie si ele mult la asta.

Saptamana asta am o deplasare pana la Mures - cred ca o sa imi spuna tot ce mai are de zis pe partea de asfalt :)

N-am apucat inca sa ii fac poze, dar cind ma intorc o sa ii fac o prezentare.

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

verifica si discurile & placutele...asa o simteam si eu, pana sa schimb placutele...

Pajero 2,5 tdi SWB '95

BMW 330i sedan 2001

Suzuki SV650s 2004

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Dupa cca 800 km integral pe sosea se pare ca nu are nimic mai mult de spus decit am vazut eu initial ... doar ca are un tampon de motor rupt, ceea ce o face sa vibreze viguros la ralanti

Consumul de 9.1 l/100km mi se pare foarte bun (am mers pe principiul - "maxim 90kmh" si fara accelerari peste 3000rpm)

Cit priveste jantele si cauciucurile, inclin din ce in ce mai mult sa ii iau un set de Dotz Dakar pe 16 (7j, ET -20) si gume 235/80/16 AT. Nu m-am lamurit deloc daca ET-ul negativ ajuta la ceva mai mult decit la aspect, sau daca voi folosi gume inguste va conta in vre-o masura.

Saptamana viitoare incep sa caut un service pt distributie si partea de tinichigerie. Schimbatul bucselor, articulatiilor, etc vor mai astepta pana mai alimentez ceva la buget :(((

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Mersi mult de urari

Deocamdata nu chiar genul de masina cu care am fost obisnuit. Anul trecut am avut o Rav 4 scurta care era mult mai vioaie si inchegata ... ce-i drept, pe teren nu era mare lucru.

Oricum, sunt convins ca dupa ce o sa o aduc intr-o stare tehnica ok, va fi mult mai bine. Amortizoarele duse + cauciucurile astea care sunt praf + discurile si placutele care tb schimbate - ii dau un comportament rutier destul de "dezlanat" :)

Astept azi prima estimare de costuri pt piesele de schimb ..

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

:br Te felicit pentru masina si o sa vezi ca piesele nu sunt asa scumpe cum poate ai auzit , dupa ce schimbi toate consumabilele o sa vezi ca e cu totul o alta masina

Pajero 3.2 2001
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Daca inalti masina - cu 235 o sa arate rau...incearca un 265 sau 275 pe ea...iar jantele le poti lasa pe 15,gumele pe 15 sunt ceva mai ieftine iar un et negativ avantajeaza atunci cant ai gume de 275 sau mai mari in sensul ca evita niste atingeri la viraje + aspectul masinii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Cel mai sigur - voi merge pe suspensia stock (fara inaltare) - in fapt am comandat deja amortizoare stock.

Iar la roti voi merge pe Dotz dakar J7x16 (inca nu sunt 100% hotarit daca sa merg pe ET +13 sau pe -20), la anvelope : Goodyear wrangler MTR, 245/75/16 sau 235/80/16.

Apropo de ET-ul negativ, am vazut un pajero cu dakar ET -20 si gume 255/70/16 (AT-uri) ... desi nu-mi dau seama cit de practica e configuratia asta, arata absolut demential :)

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Salutari,

prima factura de piese arata impresionant de bine :)

Distributia + 4 bujii + filtre (motorina, aer, polen si ulei) + garnitura capac culbutori + placute frana fata-spate + curele accesorii + ulei = 1.100 RON

Amortizoarele sunt ceva mai costisitoare, insa nimic de speriat = 1.300RON toate 4 ...

Inca mai astept preturi pentru bucsaraie si capetele de bara, insa se incadreaza in acelasi ton :)

Miine o sa o duc la dinamometru sa vad citi din cei 99 de cai de fabrica au mai ramas din 98 pana acum ... e in studiu si un + 20-30% la cuplu (turbina hybrid, intercooler mai mare montat in fata, ajustare pompa de motorina, etc)

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Cel mai sigur - voi merge pe suspensia stock (fara inaltare) - in fapt am comandat deja amortizoare stock.

Ce amortizoare ii pui?...KYB am gasit stok nereglabile la 130 lei /buc...si daca nu ma insel monroe la 220lei...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Salutari,

prima factura de piese arata impresionant de bine :)

Distributia + 4 bujii + filtre (motorina, aer, polen si ulei) + garnitura capac culbutori + placute frana fata-spate + curele accesorii + ulei = 1.100 RON

 

 

Filtrul de polen l-ai vazut cu ochii tai sau l-ai vazut doar trecut pe factura de la service?

 

Miine o sa o duc la dinamometru sa vad citi din cei 99 de cai de fabrica au mai ramas din 98 pana acum ... e in studiu si un + 20-30% la cuplu (turbina hybrid, intercooler mai mare montat in fata, ajustare pompa de motorina, etc)

 

Parerea mea ca un intercooler mai mare e bun, dar in fata nu te ajuta decat la viteza, ceea ce nu e cazul in offroad. Poate daca faci rally-raid.

 

Partea cu alta turbina e OK, asta daca si costurile sunt de bun simt, altfel nu stiu daca renteaza.

 

Incearca si cu un snorkel... se simte cand motorul trage un aer mai curat si ceva mai rece, nu din aripa, mai ales in sarcina si viteze mici.

 

 

Multe succesuri! Si fa poze multe... :2dr

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero - Start proiect off-roader

 

Ce amortizoare ii pui?...KYB am gasit stok nereglabile la 130 lei /buc...si daca nu ma insel monroe la 220lei...

Monroe pe gaz - din alea galbene/ heavy duty :)

Tot Samuraiul ' ii cel mai tare
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use