Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Bucse pentru corectia unghiului de fuga


VAXXi

Postări Recomandate

Salutare,

 

Jimny-ul meu a fost saltat, dar nu stiu exact cat. Din investigatii, am dedus eu c-ar fi 2" suspensie + 1" body lift, deci total 3". Banuiala mea este ca n-au fost schimbate si bucsele pentru a corecta unghiul de fuga, si ma bate gandul sa remediez situatia.

 

Bucsele arata asa:

 

bucsi_castor.JPG.9651a50232e29dcd4d32520a5e744599.JPG

 

Si instructiunile de montare:

 

instalare_bucsi_castor.jpg.8437f5c069a57bc2954e3d20ecdc8486.jpg

 

Din instructiunile lor inteleg ca trebuie 2 bucse/brat deci 8 in total, pe cand kitul are doar 4 bucati. Se schimba doar pe fata, sau imi trebuie 2 kituri de-astea ?

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Din cunostintele mele ai nevoie de aceste bucsi doar pe fata.Unghiul de fuga se corecteaza doar la rotile care vireaza.Stiu ca se face geometrie la rotile spate s dar doar la masinile care au puntea spate independenta(bascule), dar cred ca se regelaza doar unghiul de cadere si de alunecare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Asa ma gandeam si eu, ca n-ar avea ce cauta pe spate. Multam ! :tk

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Am pe masina suspensie 2" ... dar n-am observat nimic ciudat. Din citite ... stiu ca la suspensia de 3" se complica lucrurile, la 2" inca este ok!

Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

S... 2" suspensie + 1" body lift, deci total 3".....

 

Daca bratele si cutia de transfer sunt fixate de sasiu, BL-ul nu are nici o contributie la alterarea geometriei. Conteaza doar ridicarea din suspensie, adica poti considera cei 2" ca valoare de compensat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Din cunostintele mele ai nevoie de aceste bucsi doar pe fata.Unghiul de fuga se corecteaza doar la rotile care vireaza.Stiu ca se face geometrie la rotile spate s dar doar la masinile care au puntea spate independenta(bascule), dar cred ca se regelaza doar unghiul de cadere si de alunecare .

 

 

Corectarea unghiului de fuga este optionala. Influenteaza tinuta de drum si stabilitatea masinii. Daca ai senzatia de siguranta si confort, poti sa-l faci si negativ. "Doare" mai mult la viraje luate tare pe sosea decat in teren.

 

Corectarea geometriei transmisiei este tot optionala. Paradoxal, cu cat terenul e mai greu, cu atat e mai putin necesara. Vei merge cu viteza de melc, pe aderenta mica si oscilatiile de viteza unghiulara din cardan nu vor deranja...tare. La viteza pe asfalt insa, e cam cum ai merge cu 4x4 fara diferential central si cu rotile de pe o punte cu o idee mai mari sau nu chiar perfect rotunde. Ceva oboseste, sau crapa.

Transmisia simte un soi de uau-uau-uau-uau... Crucile cardanice nu sunt homocinetice, decat in pereche si cu acelasi unghi de iesire.

 

Prin urmare, variantele sunt: 0, 4 sau 8, altfel spus "na-ti-o franta ca ti-am dres-o" :2dr

 

(stiu, cam incriptata si greoaie exprimarea, o sa incerc sa traduc in limba romana daca nu-i destul de clar)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

salut,

bucsele in discutie nu au treaba cu unghiu de fuga.

se foloseste pt a inclina punte spre cutie/reductor.

tel. 0785 366 599 (mauri)

dreamservice2005@yahoo.com

 

Ssangyong Musso 3,2 6 cil 6 trepte sonauto ex dakar

ESTOTE PARATI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Pai cel care le vinde (JimnyBits) zice asa: "When you have lifted your Jimny you will find that the steering becomes vague and the steering does not self centre after you let go of the steering. This is because the caster angle has altered. These bushes provide correction for 2" lifts and improve correction for 3" lifts."

 

Directia la mine este intr-adevar cam "aeriana" (in comparatie cu un Jimny stock pe care l-am condus) si volanul trebuie ajutat un pic sa revina la centru. Din moment ce conteaza doar suspension lift-ul, inseamna ca ma incadrez la 2" deci cu atat mai bine. Si din cate am gandit eu cum vine suspensia inainte si dupa modificare, mi se pare ca e necesara aceasta corectie (mai ales la cat de "sensibilos" e Jimny-ul).

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

salut,

bucsele in discutie nu au treaba cu unghiu de fuga.

se foloseste pt a inclina punte spre cutie/reductor.

 

 

Cu tot respectul, asta e un mesaj 50% corect . Intradevar, montarea bucselor inclina puntea, iar axul in jurul caruia pivoteaza fuzeta cand virezi e fix fata de punte. Dar unghiul de fuga se masoara in raport cu solul. Rotesti puntea, implicit schimbi unghiul axului fata de sol. A nu se confunda cu convergenta (reglabila din directie) si unghiul de cadere (fix pentru puntile rigide).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Salut, Vaxxi.

Masinuta ta a fost pe la DOJO din cate stiu, deci CALITATE. Daca era musai nevoie de acele bucsi de corectie sigur le puneau. Asta este confirmat si de pe forumuri de afara (bigjimny). Pentru 2" SL NU este nevoie. Totusi le poti pune pentru a corecta unghiul inapoi (ca de fabrica). Pentru SL de 3" este obligatoriu pentru ca iesi din tolerante cred...

 

Ca sa fii riguros: la 2" pui bucsele astea, iar la 3" trebuie sa faci corectie din brate cum fac cei de la ORA (nu mai e suficient sa corectezi din bucse ca sa fie ca de fabrica).

 

daca nu vrei sa fii riguros dar sa fii in parametrii: la 2" lasi fara bucse, la 3" pui bucsele astea.

 

PS1: daca ai amortizor de directie, volanul nu mai vine la centru singur. trebuie ajutat un pic. dar e super ok. nu e suparator. cel putin asa e la mine

Editat de alexb25

Jimnyholic inside :j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

musai nevoie de acele bucsi de corectie sigur le puneau.

 

Nici eu nu cred ca e neeeaparat nevoie, dar daca e mai bine cu cele corectate, de ce nu ? Si nu-i vorba doar de revenirea la centru, ci volanul se simte prea "light" si imprecis.

 

Stiu bratele modificate, au si la Zanfi (5 grade pentru lift de 3" si 10 grade pentru peste 4"), dar nu e cazul aici.

 

 

Eu te sfatuiesc sa lasi bucsile originale .... sunt mult mai bune decat ceea ce vrei sa pui tu ... nu ai nevoie de asa ceva ....

 

Pai alea originale sunt de cauciuc, poliuretanul ar trebui sa fie o imbunatatire (acceptand rigiditatea lor suplimentara, cu avantajele si dezavantajele de rigoare).

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

daca te hotarasti sa pui bucsele, citeste pe bigjimny ca sa vezi care sunt mai bune. Cele de la Blue Print s-ar putea sa nu fie cea mai fericita alegere pentru ca sunt prea moi.

 

LE: uite si link-ul (despre cele din spate...).

http://www.bigjimny.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=12481&Itemid=75

Editat de alexb25

Jimnyholic inside :j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

daca te hotarasti sa pui bucsele, citeste pe bigjimny ca sa vezi care sunt mai bune. Cele de la Blue Print s-ar putea sa nu fie cea mai fericita alegere pentru ca sunt prea moi.

 

LE: uite si link-ul (despre cele din spate...).

http://www.bigjimny.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=7&id=12481&Itemid=75

 

 

Clampau' ala din film si-a montat bucsele cu nervura orientata orizontal, de-aia flencane-n draci ! E imposibil sa fie chiar atat de moi. E perfect pentru plimbat prietenuta, dar se face morisca in teren.

 

Folclorul si "telefonul fara fir" au fost intotdeauna moartea tehnicii. D-aia toata lumea lumea stie ca piciorul din lemn de ulm rugineste mai greu decat ala din fibra de carbon ...Nu luati de bun tot ceea ce scriu cei de "pe afara".

Si nu am nici un interes sa laud bucsele alea. Sincer. (Edit: ca argument, personal sunt 100% pentru poliuretan)

Editat de workaholic_ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Clampau' ala din film si-a montat bucsele cu nervura orientata orizontal, de-aia flencane-n draci ! E imposibil sa fie chiar atat de moi. E perfect pentru plimbat prietenuta, dar se face morisca in teren.

 

Folclorul si "telefonul fara fir" au fost intotdeauna moartea tehnicii. D-aia toata lumea lumea stie ca piciorul din lemn de ulm rugineste mai greu decat ala din fibra de carbon ...Nu luati de bun tot ceea ce scriu cei de "pe afara".

Si nu am nici un interes sa laud bucsele alea. Sincer. (Edit: ca argument, personal sunt 100% pentru poliuretan)

 

 

@workaholic_ro - Cu tot respectul, sunteti patimas...

Fiecare citeste pe forumuri (ca de aia exista) si trece prin propriul filtru. E foarte bine ca ati sesizat o "buba" in acel topic.

 

@Vaxxi - orice decizie ai lua sa faci modificarile la cineva care se pricepe si sa te bucuri de masinuta ca-i tare frumoasa:h5.

Jimnyholic inside :j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

@workaholic_ro - Cu tot respectul, sunteti patimas...

Fiecare citeste pe forumuri (ca de aia exista) si trece prin propriul filtru. E foarte bine ca ati sesizat o "buba" in acel topic.

 

Comentariul cu piciorul de lemn era "bonus" si nu se referea la topicul acela.

Nici macar nu avea neaparat o legatura cu forumul asta, era doar o constatare proprie legata de mituri gasite de mine prin diverse locuri. Nu voiam sa acuz si sa jignesc pe nimeni, oamenii citesc in o suta de locuri ca poliuretanul e prost si latexul e bun si transmit mai departe. Credeam ca e evidenta analogia. La fel cu carburatorul si injectia, tinicheaua si compozitele, uleiul mineral si cel sintetic...cam asta imi vine acum in minte.

Poate ca a parut ca m-am turat putin, daca a picat prost, prea-plecate scuze (fara ironie).

Si acu' ca facuram pace (sper), pe undeva exista o recomandare Suzuki sa fie puse chiar orizontal nervurile alea, deci nu era nici o buba, masina nu-i facuta sa sara direct in extrem; cine vrea asta, n-are decat sa si-o echipeze corespunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

am pus de curand un SL de 2 inch de la ProComp (cel putin asa am dedus de pe "+2"-ul care e inscriptionat pe arcuri.

 

Treaba nasoala e ca arcurile de pe fata sunt inegale (l-am pus pe ala lung pe partea soferului - asa cum toata lumea zice) dar am "frecus" si "scartza-scartza" la franari si gropi. ghici unde: la arcul fata stanga care freaca de tamponul ala de cauciuc din interior si de buza metalica a suportului in care e infipt.

 

Intrebare: "unde am gresit?!?!!?" daca toata lumea zice "la 2 inch nu sunt necesare "caster correction bushes"...?

 

PS: arcurile fata sunt curbate ca dreq - burtoase de-a dreptul - catre fata. Probabil bucsele alea ar corecta ceva din unghi...

Jimny "moapsa" M13A
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Ai mai facut ceva intre timp sau ai mers asa ? Cat de inegale sunt arcurile ? intreb pentru ca (teoretic) si eu am acelasi kit, si arcurile par egale:

 

http://img29.imageshack.us/img29/6352/suspensie1.th.jpg

 

Un tip zice apropo de SL facut cu un alt kit: "apart from the dickhead mechanice fitting the wrong rear spring to the wrong side (drivers side is longer in the rear than passenger)", poate asta e problema ?

 

Am citit pe subiectul bucselor de-am capiat intre timp si m-a lamurit definitiv un nene, aici. Pe scurt, daca n-a fost proiectata suspensia pentru bucsi de poliuretan, mai bine mergi pe bucse de cauciuc. Am gasit bucse de corectie din cauciuc la JimnyBits:

 

http://www.jimnybits.co.uk/shop/images/uploads/15092009841.jpg

 

dar le lipseste nervura aia care e importanta la montaj si par sa aiba cam putin cauciuc in comparatie cu cele originale:

 

http://www.jimnybits.co.uk/shop/images/uploads/rearrubberbushes.JPG

 

Suzuki zice de nervura ca trebuie montata ca-n poza si cred ca exista un motiv pentru asta:

 

http://img833.imageshack.us/img833/248/nervuraarm.th.png

 

Mai corect mi s-ar parea sa corectez unghiul din brate si sa folosesc bucsi normale (fara corectie), da' brate corectate sunt doar de la 3" in sus si nu stiu daca merg puse pe 2" ?

Editat de VAXXi
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Asa, sa-mi raspund singur ca tot n-am ce face duminica asta :)

 

Shoricelu', in plus fata de ce-am scris mai sus uite ce-am mai gasit (acelasi kit ca al tau): "I think you put the front spring in rear men... That's why is hiching the shocker....I can see by the picture becouse the rear spring is different. The rear don't have different spaces between the rings like the front ones and its a litle smaller than the front one for steel bumber equiped."

 

M-am lamurit si cu bucsele alea de cauciuc de mai sus (cele cu corectie):

 

http://img4.hostingpics.net/pics/974939s1.jpg

http://img4.hostingpics.net/pics/768302s2.jpg

 

Daca am inteles corect, e ok sa pun bratele de 3" si atunci masina va inclina mai mult spre "understeer" decat spre "oversteer" cum e acum. Ma mai gandesc :old

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Eu intre timp am rezolvat problema: am taiat arcul mai lung la aceeasi dimensiune cu cel de pe dreapta fata (vorbesc de cel mai lung pe care il pusesem la sofer) si problemele cu frecatul pivotilor alora din partea de sus-interior al arcurilor s-a mai rezolvat, insa tot face figuri (scartaie la denivelari mai mari si "pufaie" a cauciuc pe fier la aproape toate denivelarile, de zici ca am suspensii cu supape)... Singura solutie sunt bucsele de corectie... care - se pare - de oriunde le-ai lua, nu mai au calitatea celor originale. Asa ca am decis sa stau asa o vreme, cu speranta ca din frecatul ala nu mi se vor reteza, la un moment dat, arcurile de pe fata... In rest moapsa isi face treaba, anul asta am avut ceva trasee mai spre hard da' le-am transformat in soft mergand cu atentie si viteza mica.... Si vad ca moapsa se tine de mine cu brio... Daca gasesc bucsile alea fie la un pret care sa-mi permita sa le schimb la 2-3 ani (astea cu care merg au deja 7/8) sau daca le gasesc review-uri ca ar fi super-tari, le iau.. In rest, s-auzim cu sanatate de tot felul de ture faine!!!

Jimny "moapsa" M13A
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Alea de le-am pus mai devreme sunt de la Jimnybits, din pacate (tot la alea ma uitam si eu initial, cica au cedat in 4 luni). Renard38 a renuntat pan' la urma si-a trecut la brate corectate + bucsi originale Suzuki.

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Suzuki zice de nervura ca trebuie montata ca-n poza si cred ca exista un motiv pentru asta:

 

http://img833.imageshack.us/img833/248/nervuraarm.th.png

 

Mai corect mi s-ar parea sa corectez unghiul din brate si sa folosesc bucsi normale (fara corectie), da' brate corectate sunt doar de la 3" in sus si nu stiu daca merg puse pe 2" ?

 

"Nervura" aia am vazut ca exista doar la bucsile din spate, nu stiu de ce, cred ca ajuta la flex (?). Si nu cred ca daca nu o are e de rau, pt ca nici bucsile de poliuretan nu cred ca au nervurile alea (plus ca cele de poliuretan flexeaza mult mai rau - daca ai citit ce scrie renard ala, a facut praf si un set de bucsi de poliuretan in cateva luni, poate are omul alta problema si nu stie...)

Jimny VVT, ex Toyota KZJ70 - "cand ma fac mare, imi iau Defender"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Bucse pentru corectia unghiului de fuga

 

Eh, omu' are oricum numa' probleme la cate a modificat pe masina aia saraca :-P oricum, ideea era ca nu rezista cine stie ce. Alte impresii decat ale lui despre bucsile de cauciuc de la Jimnybits n-am gasit, din pacate. Am mai vazut un kit de la o alta firma unde bucsile de la punti aveau aceeasi nervura, cred ca are scopul de-a lasa un pic de loc pentru ca bucsa sa "cedeze" si sa preia efortul de comprimare. Poliuretanul fiind prea rigid, transmite eforturile mai departe in loc sa le absoarba (asa cum face cauciucul).

 

Iar despre flexat, toata lumea zice ca poliuretanul flexeaza mult mai putin si suspensia devine mai rigida, iar linkul ala de l-am pus mai devreme explica si de ce (si chiar are logica explicatia). Multi chiar scriu ca s-au intors la cauciuc pentru ca disparuse tot confortul.

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare