Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?


gnok
 Share

Recommended Posts

Buna ...ma lamureste si pe mine cineva care e diferenta intre Samurai vs. SJ410 vs.SJ413...si cate tipuri de motor exista si ce ccm/cp au...as mai vrea si eventuale referi /tip de motor ->transmisie->rapoarte punti.

Adica ...motor de Xccm/cvX/trX/punteX....

Si daca tot veni vorba ...cum se calculeaza plecand de la roti de o anumita dimensiune raportul necesar in grupuri/cutie/reductor fata de ce poate da motorul?...aici as aprecia formula pur matematica aplicabila oricarui tip de masina...indiferent de marca sau model...trebuie musai sa fie una...

Multumesc ,Florin

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

410 si 413 au amandoua motor pe carburatie.

410 poti gasi si cu blocant spate din fabrica.

410 avea 45 de cp si 413 60cp.

410 nu are frane pe disc. Sau gasesti foarte rar, printre ultimele modele, fabricate in 89-90.

410 are puntile mai inguste si e mai putin teapan ca 413.

410 a aparut in 1982 si se mai numeste SJ40, are cutie de viteze in 4 trepte.

410 din cate stiu are frana de mana pe cardan.

413 cu carburatoare destepte, il poti dopa destul de mult.

413 a aparut in 1984 si are cutie de viteze in 5 trepte.

 

Un metis f apreciat este 413 cu reductie de 410.

  • Like 2
Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

si 413 gasesti cu blocant de fabrica

si 413 gasesti cu frana pe cardan

410 si 413 au puntile la fel de late -un prim model de 410 are in schimb planetarele si cardanele mult mai subtiri acel model are si flansele de la reductor de alta dimensiune

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

Eu am un 413(de vanzare propo..) cu puntile inguste, Cred ca sunt ca de 410, rapoartele nu le stiu, si care are blocant spate. Motorul este de 1324cmc, cu carburator dublu Aisin, necomandat electronic. Cred ca masina este un mix intre 410 si 413.

  • Like 1
4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

Ideea e ca as vrea un sami exclusiv pentru teren...am intrebat pentru ca am vazut la vanzare pe siturile de specialitate motor de 1298cc si 69 cp...dar si 1324cc prezentate cu 60cp.

Clar motorul de 1.0l iasa din discutie si voi alege intre 1298 si 1324 insa nu mie clar cu puterile la motoarele astea intre ce plaje de valori se afla.

In + sunt interesat si de rapoartele din reductor si grupuri intre ce valori se invart si fiabilitate intre carb vs. injectie.

P.S. am timp destul sa aflu detalii ca nu achizitionez inca,probabil la sfarsitul anului sau anul viitor dar vreau sa ma lamuresc cum sta treaba cu ele.:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

Daca vrei un sami exclusiv pentru teren, eu zic sa te orientezi catre unul mega ieftin, pentru ca, indiferent ce motor si ce punti are, ar trebui inlocuite daca vrei sa te dai mai greu. Singurul lucru de care ar trebui sa tii seama este ca o caroserie inchisa este mai grea cu 90 kg fata de una cabrio.

  • Like 2

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

box;702803']Daca vrei un sami exclusiv pentru teren' date=' eu zic sa te orientezi catre unul mega ieftin, pentru ca, indiferent ce motor si ce punti are, ar trebui inlocuite daca vrei sa te dai mai greu. Singurul lucru de care ar trebui sa tii seama este ca o caroserie inchisa este mai grea cu 90 kg fata de una cabrio.[/quote']

Pai cam asa ceva visez...insa sunt blocat de Pajero pe care daca nu il vand o sa-i aduc o siameza pentru piese...si abia dupaia ma gandesc serios la un sami...nu mai am de gand sa rup pajero pe care prefer sa il tin "de oras'' si de un gratarel cu familia...

La sami as vrea unul de 1.3 cabrio desigur...dupa care sa inceapa dansul...si daca 1.3 nu face fata pun 1.6 8v de vitara...dar astea mai incolo...pana atunci pe masura ce o sa imi pun in ordine ideile o sa va stresez pe aici cu intrebari despre una alta despre micutele astea...(daca nu gasesc raspuns pe forum desigur).:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

parerea mea e sa cauti unul dupa 91 cu motorul defect sau lipsa , cat despre motorul de vitara nu cred ca e mare afacere, gasesti alternative mai ieftine si mai puternice. eu as cauta un motor de opel omega cu cutie cu tot

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai

 

410 - are frane pe disc (pe fata) cel putin al meu are, si este din 84.

410 - are puntile mai inguste decat 413

413 - are frana de mana pe cardan la fel ca si 410

pe 410 nu merge alt motor inafara de cel de 1l deoarece are priza cutiei mai subtire decat 413-le.

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Eu din cate stiu, si sper sa nu ma insel, 410 si 413 au aceeasi dimensiune la punti. Doar Samurai are puntile mai late, motor 1298cmc / 69CP, injectie monopunct si ECU. Samurai are tablaria mai proasta decat SJ-urile iar cele mai multe de la noi sunt fabricate in Spania.

 

Pentru calculat rapoartele poti accesa link-ul de mai jos:

http://www.acksfaq.com/gearcalc-01-04-07.php

 

sau vizualiza tabelul celor de la lowrage:

http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/transfer-case.html

 

sau pagina asta spanioleasca:

http://www.suzuki88.webcindario.com/varios-reductoras.htm

 

S-ar putea sa te mai intereseze si topicul asta:

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?40262-rapoarte-de-transmisie-samurai&highlight=samurai+rapoarte

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Pai sa fiu mai concret...un fel de slow & low

In prima faza ce mi doresc:

33''-35'' simex sau booger

1.3 cc

5+1 cv

arcuri lamelare (Jeep)

punti Toyota (daca mai am si blocant spate...uber...)

Reductie....incepand cu 4.7 pana la 6.5...ca as vrea in punti 5.88 dar aici mai e de discutat...adica sa prinda totusi un 80 pe asfalt.

si nu sunt in clar ...se modifica raportele doar in reductor sau si in cutia de viteze?

Buget alocat ..in timp(2 ani) undeva la 2500-3000 de euro asta daca tin si Pajero...daca nu, voi trece direct la proiectul sami incepand cu februarie anul viitor 4000-5000 euro...caz in care bugetul va fi in concordanta si cu modificarile..(4 link f/s...elicoidale etc)...buget estimativ...:grin: si in functie de ce o sa fac cu micutza.

Si ca sa nu par paranoic...am nevoie de o masina de familie...si aici:

caz 1: tin pajero si aman cu un an proiectul cu sami...

caz2:vand pajero....imi iau un minivan (vw sharan) si dau drumul la proiect cu sami...si mai si termin...cand...oi vedea...:ha: caz in care orice buget/modificare se schimba.

caz 3:e posibil sa nu fac nimic daca raman in diaspora...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Vad ca e vechi subiectul dar nu vreau sa deschid unul nou asa ca:

 

sunt in dilema, 413 sau 410... am gasit SJ410 '89, stare bunicica, pret acceptabil si mai are si GPL.

 

acum vine intrebarea... sunt incepator in offroad si am in medie cam 100-120km pana la cei mai apropiati munti => o sa bag si asfalt destul de des, deci, 4 trepte si 1000cc sunt ok pentru astfel de deplasari in regim de sosea cu 80-90km/h fara sa-mi blestem zilele ca lesin si eu si masina la viteza asta? chiar asa de mare este dif de "viteza si zvac" intre 1.0 si 1.3?

 

in alta ordine de idei se merita 1.0 , sau o sa imi rod unghiile si o sa-l vand in primul an?

 

va rog :hl sunt in criza de timp si orice informatie e binevenita

 

multam,

bafta!

Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

in alta ordine de idei se merita 1.0 , sau o sa imi rod unghiile si o sa-l vand in primul an?

 

va rog :hl sunt in criza de timp si orice informatie e binevenita

 

 

ia-ti samurai 1,3 cu motor G13BA, injectie monopunct. diferenta de bani nu este foarte mare. gpl nu se justifica daca nu este masina de zi cu zi.

 

e posibil ca si pe asta sa-l vinzi in primul an daca nu te imprietenesti cu el.

Edited by minitehnicusro
  • Like 1

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

eu totusi sper sa ne imprietenim bine de tot :banana... nu sunt mofturos la confort sau viteza, deci sunt hotarat pt. Samurache:grin:... cat despre GPL se justifica, cel putin in cazul meu (voi merge destul de mult pe sosea pana la munte)

 

merci de raspuns dar... toti imi spun acelasi lucru: 1.3 injectie... ok, nimic de comentat... tehnologie mai noua, cilindree mai mare, cp mai multi si 5 trepte.

 

ce intrebam eu si cred ca si altii sunt dornici sa afle, este:

- e mai scump/greu de intretinut 1.0?

- unde se simte ca e mai lenes sau ca o da in bara 1.0 fata de 1.3: in oras, sosea sau in teren?

- care are fiabilitatea mai mare in timp?

 

 

si ca sa particularizez putin cazul: ce am gasit eu SJ410 '89 este inmatriculat pe BG, GPL-ul este deja montat, simex-uri aproape noi. va spun si pretul ca nu e secret 1600-1700euroi.... stiu ca e offtopic dar spuneti si voi daca e ok sau nu masinuta asta.

 

merci mult pt rabdare :tk

Edited by ak47apache
  • Like 1
Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

eu totusi sper sa ne imprietenim bine de tot :banana... nu sunt mofturos la confort sau viteza, deci sunt hotarat pt. Samurache:grin:... cat despre GPL se justifica, cel putin in cazul meu (voi merge destul de mult pe sosea pana la munte)

 

merci de raspuns dar... toti imi spun acelasi lucru: 1.3 injectie... ok, nimic de comentat... tehnologie mai noua, cilindree mai mare, cp mai multi si 5 trepte.

 

ce intrebam eu si cred ca si altii sunt dornici sa afle, este:

- e mai scump/greu de intretinut 1.0?

- unde se simte ca e mai lenes sau ca o da in bara 1.0 fata de 1.3: in oras, sosea sau in teren?

- care are fiabilitatea mai mare in timp?

 

 

si ca sa particularizez putin cazul: ce am gasit eu SJ410 '89 este inmatriculat pe BG, GPL-ul este deja montat, simex-uri aproape noi. va spun si pretul ca nu e secret 1600-1700euroi.... stiu ca e offtopic dar spuneti si voi daca e ok sau nu masinuta asta.

 

merci mult pt rabdare :tk

 

 

vrei sa hotaram noi in locul tau daca este buna masina? daca iti place ia-o!

 

 

eu de cind m-am hotarat ca vreau samurai pana cand l-am cumparat am studiat fenomenul cam 9 luni. in care am terminat 6 forumuri. asta, difflock, zukikrawlers, zuwharrie, pirate4x4 si outerlimits. mai multe mii de topicuri. am ales in cunostinta de cauza. stiam la ce sa ma astept, stiam ce trebuie sa fac dupa ce ajunge in ograda. stiam care este cel mai raspandit model, sa nu am probleme cu piesele de schimb fie ele noi sau de la dezmembrari.

 

citeste, informeaza-te, alege in cunostinta de cauza. nu pretul cel mai mic este solutia.

Edited by minitehnicusro
  • Like 2

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Ai perfecta dreptate, numai citind si urmarin discutiile poti invata sa alegi. Dar postarea mea nu a avut rolul decat de a cere niste sfaturi in legatura cu dif dintre cele doua (cu argumente) tocmai in vederea clarificarii unor necunoscute din tartacuta mea. Deci n-am pus pe nimeni sa aleaga in locul meu, doar am cerut niste pareri.

 

Corect! Trebuie sa pun burta pe carte calumea si sa studiez bine problema, doar ca maine este posibil sa ajung in Bucuresti si daca tot eram acolo vedeam si SJ410-le in cauza... asta era motivul pt care am vrut sa ma consult cu voi aici pe forum.

 

Merci inca o data pt raspunsuri.

 

Bafta!

Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Vad ca e vechi subiectul dar nu vreau sa deschid unul nou asa ca:

 

sunt in dilema, 413 sau 410... am gasit SJ410 '89, stare bunicica, pret acceptabil si mai are si GPL.

 

acum vine intrebarea... sunt incepator in offroad si am in medie cam 100-120km pana la cei mai apropiati munti => o sa bag si asfalt destul de des, deci, 4 trepte si 1000cc sunt ok pentru astfel de deplasari in regim de sosea cu 80-90km/h fara sa-mi blestem zilele ca lesin si eu si masina la viteza asta? chiar asa de mare este dif de "viteza si zvac" intre 1.0 si 1.3?

 

in alta ordine de idei se merita 1.0 , sau o sa imi rod unghiile si o sa-l vand in primul an?

 

va rog :hl sunt in criza de timp si orice informatie e binevenita

 

multam,

bafta!

 

sunt colegi pe aici care au facut treaba buna si cu 410, eu unu as recomanda insa Samurai sau macar sj413 cel putin din urmatoarele motive:

1. ai cutie cu 5 trepte care zic eu ca face o mare diferenta; la 410 sunt momente in care nu stii daca sa o tii intr-a 3-a sau a 4-a pt ca nici una nu-i convine la anumite viteze;

2. ai consum mai mic un pic sau cel putin egal (asta scotand din calcul GPL-ul);

3. ai viteza de deplasare un pic mai mare;

4. ai injectie si mai putine batai de cap cu carburatorul dar mai multe batai de cap cu vaacumurile :grin:... care insa o data reglate nu-ti va mai face probleme;

5. daca iei Samurai ai ecartament mai mare la roti deci risti mai putin sa te rastorni;

6. ...

 

 

mai ziceti si voi baieti, cei care ati avut 410... PYZ a avut 410 si a trecut la Samurai.

Edited by omoroka
  • Like 1

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

 

ce intrebam eu si cred ca si altii sunt dornici sa afle, este:

- e mai scump/greu de intretinut 1.0? - este aceeasi intretinere ca pret, poate un pic mai usor de intretinut 410 din cauza simplitatii motorului;

- unde se simte ca e mai lenes sau ca o da in bara 1.0 fata de 1.3: in oras, sosea sau in teren? - pantele lungi si mai inclinate nu le vei putea urca cu 410, stiu asta din experientele prietenului meu care avea 410; si inca o treaba, il afecteaza altitudinea: cu cat urcam mai sus cu atat tragea mai greu masina;

- care are fiabilitatea mai mare in timp? - aceeasi fiabilitate;

 

 

 

vezi mai sus raspunsurile

  • Like 1

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

multumesc mult, o sa casc mai bine ochii data viitoare inainte de a posta... deh, graba si orele noptii m-au tampit putin :)

 

momentan raportat la bugetul meu am gasit doar un 410 carb... o sa ma mai foiesc putin sa vad cum gasesc un 413 injectie... avantajul celui gasit de mine pana acum este inmatricularea (e deja pe BG - acte in regula)

 

mreci tuturor de ajutor, raman cu ochii lipiti de forum in continuare:h5

bafta!

Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Am vrut sa scriu de ieri, dar nu mi-a mers netul.:ps.Am avut un Sj 410 cu motorul in stare ireprosabila si mici minusuri pe ici pe colo.nu o sa reiau discutia cu " depinde ce vrei sa faci cu masina" dar iti spun din start Samurai 1.3.Motorul la cel de 1.000 este destul de limitat si am avut momente in teren in care efectiv nu mai putea sa traga( e drept si panta era nesimtita).Planetarele mai subtiri, puntile mai inguste, cutia in 4 trepte( si nu poti pune de 5 trepte la motorul de 1.000) sint doar citeva argumente.Consumul nu v-a fi deloc mai mic deoarece, doar motorul e mai mic, nu si masina, si atunci efortul motorului este mai mare.Si avind doar 4 trepte o sa mergi mai turat.Ca sa nu mai dezvolt subiectul consumului, concluzionez:Samuraiul de 1.3 consuma la fel si in teren si pe sosea ca cel de 1.0.GPL-ul: La o masina de teren, banii nu ii pierzi pe carburant ci pe piesele care le rupi, anvelope taiate in pietre, etc.Eu unul nu am consumat niciodata macar un plin(200 RONI) Bucuresti-Valea Prahovei(Valenii de Munte, Cheia sau Comarnic) toata ziua prin padure si retur.Cardanele difera la cele doua modele, cel de 1.000 avind frina de mina pe un tambur intercalat intre cutia de transfer si cardanul spate.Asta nu ar fi o problema prea mare, deoarece dupa ce m-am ars cu doua cardane sh, nu mai cumpar decit noi sau facute de oameni specializati.

Stiu cum este, si eu am trecut prin asta : "Bugetu-i mic, dar dorinta-i mare !!!"Sfatul meu este ca, daca poti sa mai astepti si eventual sa mai aduni citeva sute, sa iei unul de 1.3.Iti inteleg calculul:Simex-uri plus inmatrculat, din start 8-9 sute de euro. Plus GPL.Tentatia-i mare.Si nu uita ca in general nu o sa iesi singur, o sa te "inhaitezi" cu alde noi de pe aici care nu prea mai avem motoare de 1. 000 si atunci o sa intervina problema imposibilitatii de a aborda unele trasee si... o sa ajungi in punctul urmator.Ori o sa omori masina, ori o sa iti fie mla de ea si o sa renunti la anumite bucati de traseu, cele mai interesante, zic eu.

Cam asta ar fi, daca am ratat ceva, intreaba-ma.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Cumpara un 413 si o sa fii multumit ,daca se poate pe injectie. Cit priveste cei 100 -120 km pe care-i faci pina la munte nu este nici o mare diferenta intre cele doua variante.Din curiozitate te intreb la ce zona montana te refereai, cumva zona Gorjului?...dupa ce cumperi masina contacteaza-ma sa mergi cu gasca de suzukari din Tg-Jiu pe munte.Avem niste trasee extraordinare si iesim la fiecare sfirsit de saptamina.De asemenea poti conta pe mine pentru orice fel de sfat si ajutor.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Re: Samurai - diferenta dintre SJ410 vs.SJ413 ?

 

Merci mult de invitatie sper sa gasesc geva ok cat mai repede.

 

Cat despre iesiri intr-adevar despre gorj, hunedoara si valcea este vorba.... cam p'acolo ies cu cortul, MTB-ul sau pe creste.... si acum sper si cu un 4x4..... deci cu siguranta o sa ne intalnim mai devreme sau mai tarziu :banana

  • Like 1
Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
Cu toate ca subiectul este vechi,redeschid discutia altfel.:ha: SJ410 vs.SJ413 vs.SJ80....pentru ca mi-am luat de curand unul si deja ma doare capul de doua saptamani ca sa ma lamuresc care e Samurai,care e SJ410,care e SJ413. In brif-ul masinii scrie Suzuki SJ Samurai,51Kw,1.298cc.Pe o placuta pe capota motorului scrie Suzuki SJ800.SJ80V. Ce drac am cumparat,ca deja nici nu mai stiu si care e diferenta intre ce am cumparat si altele.Cat de usor gasesc piese pentru el(pentru ca vreau sa il duc la reconditionat total) si daca piesele pentru el sun compatibile de la alte modele.Scuze daca mai sunt alte topicuri despre acest subiect,dar eu nu am gasit ceva pe forum sa ma lamureasca.:tk
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use