Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu


kamikz

Postări Recomandate

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Pai facem cumva si cu instalatia ta. Pacat ca masina-i departe.

Ideea e sa faci rost de o schema electrica exact pt masina ta. Apoi e simplu sa identifici firele dupa culori.

 

Iar ca service, da Luca, unde ai fost si tu.

Ce are el de facut este tinichigeria pe la arcele de la roti (sub overfendere) + praguri interioare (cele exterioare le am cumparate de la Unix), chituit si vopsit.

 

Apoi cand e vopsita o sa ma apuc sa-i pun chederele, geamurile si becuri inapoi. Si tre sa repar hardtop-ul si sa-l pun sus. Mai e de lucru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 151
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Despre Tavi mi-am format o parere. Desi la tinichigerie nu am avut pretentii, se pare ca a facut treaba buna omul cu care lucreaza.

La mecanica, mai bine nu zic.

 

am manualul de la Holden Drover. S-o potrivi instalatia electrica? Cum imi dau seama?

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Super, ma intereseaza doar tinichigerie + vopsit sa fie OK.

 

Trimite-mi pe mail bucata cu instalatia electrica din manualul care-l ai sa arunc un ochi.

 

Ideea e sa urmaresti cu schema in mana toate firele care merg la:

 

- senzorul de presiune ulei

- senzorul de temperatura al apei

- mai ai un + prin contact la un fir ce merge pe carburator si la bobina de inductie.

- ai un fir la demaror, care primeste un + cand invarti cheia in contact

 

Apoi tre sa vezi ce tip de alternator ai (cate fire ies din el 2 sau 6)

Daca ies 6, tre sa ai un releu regulator de tensiune undeva in zona sigurantelor.

 

Mai este un manunchi separat care coboara si merg pina in spatele masinii la becuri, degivrare sonda din rezervor + contact marcharierre si 4WD.

 

 

Eu in primul rand as identifica ce merge si ce nu merge acum la partea electrica:

 

- lumini: pozitie, faruri, semnalizari, mers inapoi, avarii

- stergatoare

- indicatoare de bord (bec ulei, frana de mana, lichid frana, martor semnalizare, martor faca lunga + indicator temperatura + indicator benzina)

 

Ce merge lasi asa, ce nu merge, identifici in primul rand sigurantele si le verifici + cureti contactele, si daca sigurantele sint OK, mergi mai departe sa cauti firul care duce la traductorul respectiv.

 

Sper ca intelegi ce am vrut sa scriu aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

razi tu razi :-)

daca nu inteleg o sa pun mana pe net si caut.

Ceeace zici tu e f. corect si unele chestii deja vad ca lipsesc.

 

Senzorul pentru ulei l-am gasit, e conectat (se stinge si becul in bord cand pornesc).

Deci avem asa:

 

- senzorul de presiune ulei -OK

- senzorul de temperatura al apei - nu stiu unde o fi

- mai ai un + prin contact la un fir ce merge pe carburator si la bobina de inductie cred ca este, se vede in poza nr 7 de mai sus, acolo se vede ca alternatorul e pe 2 fire.

- ai un fir la demaror, care primeste un + cand invarti cheia in contact - este

 

 

Nu gasesc nici firul nici senzorul pentru temperatura apei, nu mi se misca acul din bord deloc. Nici la rezervor. Astea eu zic ca ar fi majore ca si importanta.

 

Cu restul nu-i stres ca nu ies in strada, iar animelele din padurea unde ma voi plimba nu stiu ce-i aia semnalizator sau stop :-)))

 

Cu lista asta am ce ii cu alb si nu am ce ii cu rosu

- lumini: pozitie, faruri, semnalizari, mers inapoi, avarii

- stergatoare

- indicatoare de bord (bec ulei, frana de mana, lichid frana, martor semnalizare, martor faca lunga + indicator temperatura + indicator benzina)

 

Vedem ce progrese reusesc sa fac in weekendul asta, intentionez sa fac progrese in spatiu :-)))))

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Senzorul pentru ulei l-am gasit, e conectat (se stinge si becul in bord cand pornesc).

Deci avem asa:

 

- senzorul de presiune ulei -OK

- senzorul de temperatura al apei - nu stiu unde o fi

 

manu: Vezi poza atasata (am gasit-o pe net, nu-i a mea)

 

 

Cu lista asta am ce ii cu alb si nu am ce ii cu rosu

- lumini: pozitie, faruri, semnalizari, mers inapoi, avarii

 

manu: verifica sigurantele. Ai releu de semnalizare (e deasupre cutiei cu sigurante)?

Mers inapoi: verifici intrerupatorul montat pe cutia de viteze. Firele sa fie conectate. Poti eventual sa faci scurt intre cele 2 fire care vin la el, de sub capota, si cu contactul pus tre sa se aprinda becurile de mers inapoi.

 

- stergatoare

- indicatoare de bord (bec ulei, frana de mana,

 

ai intrerupator linga maneta de frana de mana? Verifica daca-i conectat cablul. Merge pe sub scaunul soferului, prin prag pina in zona sigurantelor.

 

lichid frana, martor semnalizare, martor faca lunga + indicator temperatura + indicator benzina)

 

Pt indicatorul de benzina tre sa cauti deasupra rezervorului firul care intra in rezervor. Vezi daca-i conectat. Poti incerca sa-l pui la masa, si cu contactul pus, ar trebui sa se ridice acul indicator de benzina.

Daca nu se ridica, ori e instrumentul defect, ori e intrerupt cablul.

 

 

Aceleasi tratament ca si cu acul de benzina il aplici si pt acul de temp apei.

 

Vedem ce progrese reusesc sa fac in weekendul asta, intentionez sa fac progrese in spatiu :-)))))

 

 

Subliniat mai sus raspunsuri. Cu privire le ce ai pozat tu acolo:

 

Poza 1.

Ala-i cablu care iti duce + la tabloul de sigurante. Tot pe cablul ala exista o bifurcatie care duce la alternator.

Intre baterie si papucul din poza ar trebui sa fie siguranta (asa-i in schema, si la mine e legat direct)

Poza 6.

Senzorul pt presiune ulei (bec in bord)

 

 

inca o data repet, incepe verificarea sigurantelor + curata contactele (am avut siguranta buna pusa la locul ei, fara urme de oxid, dar care nu facea contact cu lamelele in care era introdusa.

 

Inca ceva: Verifica si becurile din bord sa nu fie arse, sau lipsa.

1459764109_sondaapa.jpg.d53682f1976a7f9671a129ffc3c38cee.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

gataaa, deja am de lucru pentru 2 weekenduri :-)

 

ce imi amintesc de prin weekendul trecut ca la partea de frana de mana cablul electric este rupt sub scaunul de la sofer, la frana nu ma ajunge nimic si nici nu vad nici un comutator acolo. daca vreau sa am , o sa imi fac unul artizanal sau poate gasesc la schrott

 

Masina asta ar trebui denumita phoenix, a avut o viata grea inainte!

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

am mai avansat cu lucrarile, utilajul a primit forma finala la exterior, in ceeace priveste culoarea :-) Am montat si portbagajul si iluminatul de spectacol, care inca nu e legat la partea electrica.

 

DSC00594.thumb.jpg.74a26c4e06f2603b91af0297af987ef2.jpg

 

M-am apucat de partea electrica. Dupa cum era de asteptat, e jale. Ce am reusit sa fac pana acum (ambele erau cu firele rupte sau lipsa):

refacere circuit dezaburire luneta (nu am verificat daca functioneaza, becul de la comutatorul din bord se apinde)

refacere circuit iluminat interior, momentan functioneaza doar pe continuu aprins, contactul din usa e un mister, cand merge cand nu.

 

Pe langa asta trebuie sa-mi iau un pumn de sigurante, deoarece am o gramada de 5, 10 si 15 care sunt arse.

 

La un moment dat a existat un releu in tabloul de sigurante care este acum extern, montat pe tabla direct si cu niste legaturi facute din pinii din tablou, si cred ca are de a face cu fazele scurt si lung. Mai are legat in releu un martor (verde) care sta in bord langa soc, care nu se aprinde deloc. E normal sa fie asa?

 

Una ciudata cu semnalizarea: am doar cele 2 semnalizatoare fata din aripi montate si conectate. Restul cablajelor le-am intrerupt la acele mufe de jonctiune de plastic (2 in spatele masinii si 2 in fata, in spatele farurilor).

 

In momentul in care semnalizez pe dreapta, semnalizatorul dr fata se aprinde continuu, iar din bord se aude un tzarait ciudat. Cand dau pe stanga nu se mai aprinde nimic, iar tzaraitul se aude altfel. Becurile sunt bune in ambele parti.

Daca cuplez avaria, nu mai tzaraie nimic, iar semnalizarea dreapta functioneaza normal, intermitent.

 

Ma intreb: oi avea probleme la comutatotul de semnalizare? Sau la releu? Partea sonora este cumva efectul faptului ca nu am toti consumatorii conectati? Unde este releul de semnalizare?

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Acum trebuie sa schimbi titlul post-ului ;-)

 

Iar despre semnalizare: Daca ai un bec scos din circuit, pe partea respectiva semnalizeaza mai rapid, si de aici impresia ca releul caraie.

 

Releul de semnalizare este chiar pe cutia de sigurante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

ok, spuer, deci probabil o alta problema care se va rezolva in momentul in care imi umplu masina de becuri :-)

Caut momentan niste elemente optice (semnalizator/stop/pozitie) care sa-mi incapa in spatiul lasat de bara de la carligul de remorcare. Ma gandesc ca e un loc suficient de ferit a.i. sa nu le rup si sa nu imi stea in drum.

Totodata , caut elemente optice pentru fata, vreau sa-mi montez ce putin un bec de pozitie in rama de la faruri. Poate fi si led.

 

Idei pentru astea?

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

cam in halul asta le-am montat noi , sunt semnalizari de aripa de dacia 1310, cele de jos stau aprinse pe post de pozitie iar cele de sus impreuna cu cele de pe laterala incearca sa duca la bun sfarsit misiunea de semnalizare a directiei.....

DSCF4441.JPG.6c8eb7116323282387a60d2174f2a35c.JPG

amintirile cele mai frumoase le am din........vise.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

am fost din nou la cumpraturi, am luat 2 stopuri si am gasit si un element de semnalizare de dacie, pe alb.

 

am confectionat suportii pentru stopuri si i-am sudat pe bara de la carlig, dupa care i-am dat cu grund si i-am vopsit.

 

de cand am inceput sa circul cu masina, am probleme cu alimentarea. Azi am dat jos rezervorul de nervi, ca nu mai mergea masina nicicum.

In mod interesant rugina am gasit putina, pe fundul rezervorului si pe carcasa plutitorului. Rezervorul este destul de indoit pe fund si a fost si gaurit intr-un loc, insa este lipit cu plumb (cositor?). Am masurat plutitorul cu aparatul de masura, se pare ca functioneaza, cu toate astea indicatorul din bord nu merge.

Am desfacut si carburatorul, in camera plutitorului era plin de chestii, am scos aprox o lingurita de balauri. Am bagat o sarma otelita pe tevile de benzina tur si retur, nu a iesit nimic la capatul opus.

Cu toate astea. dupa operatiunea de curatare masina a mers excelent cam 4 kilometri, apoi s-a infundat filtrul din nou cu rugina.

Are cineva idee unde o mai putea fi rugina si cum pot scapa de ea?

 

Alta chestie interesanta: cu contactul pus , am masurat unele fire prin zona spate-dreapta. Pe stop am 5 volti, pe semnalizare doar 3. Care poate fi problema?

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Alta chestie interesanta: cu contactul pus , am masurat unele fire prin zona spate-dreapta. Pe stop am 5 volti, pe semnalizare doar 3. Care poate fi problema?

Intre plusul bateriei si punctul in care ai masurat tu pot fi mai multi conectori sau comutatoare/contacte de releu care pot avea rezistente de contact mari. Ideal ar fi sa iei la mana fiecare conector si fiecare contact fie el de releu fie de intrerupator si sa-l cureti cu spray de contacte dar... poate sa-ti ia zile intregi pana termini.

Mai poti avea pierderi si in punctele de masa ale masinii: astea le poti afla in general din schema electrica, le cureti pe fiecare in parte cat mai bine si le acoperi cu vaselina neutra.

Spor la treaba!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

acu realizez ca parca stiu unde e problema... nu-mi amintesc sa fi vazut vre-un cablu de masa care sa mearga la masa masinii, am doar unul gros care merge spre motor. Poate aici e buba.

 

Abia astept sa vina weekendul ca sa pot verifica.

 

Ceeace zici tu poate sa fie adevarat, in momentul cand voi baga masina inauntru cu ocazia vremii proaste, ma voi apuca si de partea asta.

 

Am observat ca toti consumatorii au masa luata din apropierea locului de montare si nu din harnasamentul de cablu. Interesant, zic eu, doar ca , creste numarul locurilor unde treaba nu poate functiona.

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

acu realizez ca parca stiu unde e problema... nu-mi amintesc sa fi vazut vre-un cablu de masa care sa mearga la masa masinii, am doar unul gros care merge spre motor.

 

Cablul gros de care zici ar trebui sa fie masa demarorului. Ar trebui (in mod normal) sa mai ai o tresa metalica neizolata (arata ca o franghie plata impletita din fire de cupru) care sa mearga la caroserie sau sasiu.

 

Am observat ca toti consumatorii au masa luata din apropierea locului de montare si nu din harnasamentul de cablu. Interesant, zic eu, doar ca , creste numarul locurilor unde treaba nu poate functiona.

 

De obicei, asa se procedeaza. Se reduce in felul acesta cantitatea de cablu utilizata la o masina. Desi poate parea neinsemnata economia, la o serie de sute de mii de unitati, se aduna:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Idei despre unde ar putea fi punctul de prindere inspre caroserie? As vrea sa pastrez masina cat mai aproape de originalul de fabrica.

 

O alta intrebare: cum pot scoate suruburile de la balamalele usilor? Cred ca nu au fost scoase niciodata, au n straturi de vopsea si nu misca nimic cu cheia cu clichet si varful corespunzator.

SJ410 - '86 - in reconstructie.

Ex:Samurai Sj413, V-50 (high-top), '88.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Idei despre unde ar putea fi punctul de prindere inspre caroserie? As vrea sa pastrez masina cat mai aproape de originalul de fabrica.

 

De regula tresa metalica se prinde intre masa alternatorului (la cele maimlte alternatoare carcasa e la masa) si cel mai apropiat punct de pe caroserie sau, intre minusul bateriei si caroserie.

 

O alta intrebare: cum pot scoate suruburile de la balamalele usilor? Cred ca nu au fost scoase niciodata, au n straturi de vopsea si nu misca nimic cu cheia cu clichet si varful corespunzator.

 

Curatare mecanica a vopselei, ceva spray de deblocare si cheie de forta, nu clichet. Daca nici asa nu merge, metoda clasica: flexul si alte suruburi.

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Pentru suruburile de la balamale iti trebuie o surubelnita de impact.

 

sau varianta romaneasca.. se ia una surubelnita in cruce, de preferinta mecanica(adica tja de metal sa iasa prin miner) si se aplica citeva ciocane zdravene, si pe urma se incearca desurubarea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Surubelnita de impact converteste forta loviturii in miscare de rotatie (foarte brusca). Nu e tot una cu batutul intr-o surubelnita normala. Buba la suruburile alea e ca sunt dintr-un material destul de cacacios si se strica crucea destul de repede daca nu folosesti scula care trebuie.

Eu si daca as reusi sa le scot, le-as inlocui apoi cu ceva de duritate mai mare si eventual cu cap pentru imbus sau torx.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reparatie capitala Suzuki SJ410-argintiu

 

Surubelnita de impact converteste forta loviturii in miscare de rotatie (foarte brusca). Nu e tot una cu batutul intr-o surubelnita normala. Buba la suruburile alea e ca sunt dintr-un material destul de cacacios si se strica crucea destul de repede daca nu folosesti scula care trebuie.

Eu si daca as reusi sa le scot, le-as inlocui apoi cu ceva de duritate mai mare si eventual cu cap pentru imbus sau torx.

 

Stiu exact ce spui si ce este surubelnita de impact, dar colegul nostru repara aceasta masina cind are timp si ajunge pe la ea.Departe de un service sau ceva dotat cu niste scule mai profesionale.Din aceasta cauza mi-am permis sa ii dau acest sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare