Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.


RETI
 Share

Recommended Posts

Am o nelamurire la urmatoarea situatie.Am o masina un Discovery I si o remorca mica vreo 900kg ambele depasind 3,5 tone ,ambele fiind inscrise pe firma ,transportul este in interesul firmei si acum intrebarea imi trebuie vreo licenta , vreun act suplimentar cand se realizeaza transport in configuratia asta de depasire a celor 3,5 tone.

Multumesc mult !:hl

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

nici eu nam reusit sa gasesc un raspuns concret pana acuma la un patrol + remorca de 3500, dar din ce am citit pe net rezulta ca ansamblu care depaseste 3500 iti trebuie tahograf.

suzuki vitara 1.6

suzuki kingquad 750

nissan patrol gr y61 3.0

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

@ adionweb

gresesti

 

daca ansamblul depaseste 3,5 t si EFECTUEAZA transport iti trebuie licenta de transport fie pt terti fie in interes propriu , tahograf , atestat etc

rulota si platforma cu masina de concurs nu se considera transport

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

@ adionweb

gresesti

 

daca ansamblul depaseste 3,5 t si EFECTUEAZA transport iti trebuie licenta de transport fie pt terti fie in interes propriu , tahograf , atestat etc

rulota si platforma cu masina de concurs nu se considera transport

Sa ne intelegem, este vorba de un Discovery...

Am sa pun acum un articol de pe net, cu scuzele de rigoare pentru ca este mai stufos dar raspunde toturor.

 

Prin Ordonanta de urgenta nr. 109 din 14 iulie 2005, privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial nr. 655 din 22 iulie 2005, cum a fost modificata prin Legea nr. 102/2006, (act normativ care reglementeaza transportul rutier de marfuri), incepand cu data intrarii acesteia in vigoare pentru autovehiculele cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone nu mai sunt necesare autorizatiile mentionate in acest act normativ.

In articolul 2 litera (a) se mentioneza expres ca: prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica transporturilor rutiere efectuate cu:

a)vehicule rutiere destinate transportului de marfuri, a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca sau semiremorca, nu depaseste 3,5 tone.

In concluzie, pentru transporturile efectuate cu vehicule rutiere destinate transportului de marfuri, a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca sau semiremorca, nu depaseste 3,5 tone nu sunt necesare licentele comunitare de transport, copii conforme, etc, ci sunt necesare si utile: actele de proventienta ale marfurilor, documentul de transport, actele masinii si ale soferului. Masina nu trebuie sa fie dotata cu tahograf digital.

Pentru celelalte transporturi efectuate cu vehicule rutiere destinate transportului de marfuri, a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca sau semiremorca, depaseste 3,5 tone, sunt necesare, in conformitate cu art. 40 din Anexa la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1892/2006 (pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora):

Pentru a efectua transport rutier de marfuri, operatorul de transport rutier trebuie sa detina la bordul vehiculului copia conforma a licentei de transport valabila pentru transportul rutier de marfuri, documentul de transport, precum si celelalte documente specifice, prevazute de reglementarile in vigoare, pentru fiecare categorie si/sau tip de transport rutier.

Pentru transportul rutier public de marfuri in trafic national si international, prin document de transport se intelege scrisoarea de transport CMR, prevazuta de Conventia referitoare la contractul de transport international pe sosele. Un model al acestui document il constituie anexa nr. 6 la norme.

Suplimentar fata de documentul de transport, in cazul transportului rutier public de marfuri in trafic national, la bordul vehiculului trebuie sa se mai afle:

-legitimatia de serviciu valabila a conducatorului auto, din care se reiasa ca este angajat al operatorului de transport rutier,

-actul prin care se dovedeste dreptul de munca in Romania, in cazul conducatorilor cetateni straini,

-contractul de inchiriere, in original sau in copie conforma cu originalul, in cazul in care vehiculul rutier este detinut cu contract de inchiriere sau de leasing,

-certificatul de competenta profesionala al conducatorului auto, valabil.

Suplimentar fata de documentul de transport, in cazul transportului rutier public de marfuri in trafic international, la bordul vehicului trebuie sa se mai afle:

-autorizatia de transport international, dupa caz,

-legitimatia de serviciu valabila a conducatorului auto, din care sa reiasa ca este angajat al operatorului de transport rutier,

-actul prin care se dovedeste dreptul de munca in Romania, in cazul conducatorilor cetateni straini,

-contractul de inchiriere, in original sau in copie conforma cu originalul, in cazul in care vehiculul rutier este detinut cu contract de inchiriere sau de leasing,

-certificatul privind incadrarea vehiculului rutier in normele de poluare si siguranta rutiera,

-certificatul de competenta profesionala al conducatorului auto, valabil,

-certificatul international de inspectie tehnica, dupa caz.

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

Mersi de raspunsuri ...daca ee pe persoana fizica masina nu iti trebuie nimic daca ee pe firma acte peste acte....

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

Exact aceasta intrebare am pus-o inspectorului ARR cu care am dat examen de atestat de transport marfa, doar ca vehiculele implicate nu sunt inm. pe firma ci pe pf.

A zis "masina de pe platforma a cui e ?"

A mea domne, am raspuns eu

"Si de ce o cari pe platforma?"

Ca nu e inmatriculata, merg in padure cu ea.

"Atunci nu trebe, e exceptia cu transport in scopuri necomerciale"

Asa a raspuns reprezentantul puterii de stat a institutiei ARR, omul cu chitantierul care asteapta sa te beleasca.

Nu am raspuns la intrebarea ta, totusi pana acu am carat cateva masini cu ansamblu masina de teren + platf, am fost orit sa se uite la categoria de permis, nu a intrebat nimeni de licenta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Acte transport mai mare de 3,5 tone pe firma.

 

hahahahah pai atat lipseste asa ca in curand trec totul pe persoana fizica ca nu renteaza sa fac nimic pe firma inclusiv abonamentul la telefon la trecut pe cartela hahahahh ca cu 5 euro vb de 3000 de minute cu abonament la vodafone bagi ca migul pe firma si nu egalezi in veci...asta ee tara.......nu ai ce face trebuie sa te pliezi...

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use