Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori


motorus
 Share

Recommended Posts

Disclaimer :

Ceea ce scriu aici se bazeaza pe cunostintele mele despre cum se face . Orice alta parere AVIZATA este bine venita .

 

Ce ne trebuie sa navigam dupa roadbook ?

dpdv tehnic avem nevoie de un contor kilometric cu incrementre din 10 m in 10 m :)) ...si v-am trimis la google...

deci un aparat de masura al distantelor , de preferat din 10 in 10 m dar merge si din 100 in 100 de m daca ochiometric putem aprecia bine distantele .

 

Ce trebuie sa poata sa faca aparatul asta ?

1 .sa-l putem reseta (aduce la 0 ) sau / si sa-l putem corecta , adica daca el afiseaza 11,34 km noi sa-l putem face sa arate 10,85 la un moment dat

2. sa afiseze de preferat 2 kilometraje (ca la masina de ex cel mare, si jurnalierul ) in limbaj tehnic KM TOTAL si KM PARTIAL .

KM TOTAL este cel care se corecteaza cu +si - ,

Km PARTIAL este cel care se reseteaza , se da la 0

 

Cel mai uzual in competitiile auto este TERRATRIP mai multe detalii gasiti in topicul alocat.

 

Sa revenim , am primit RB (roadbook). ce rol are RB ?

E CA ATUNCI CAND OPRESTI SI INTREBI UN TAXIMETRIST:

- FITI AMABIL, CUM AJUNG LA PIATA UNIRII ??

- PAI , MERGI INAINTE VREO 800 DE METRI, DAI DE O INTERSECTIE SEMAFORIZATA, APOI FACI STANGA , MERGI INCA 1 KM PE LINIA DE TRAMVAI PANA VEZI O BISERICA PE STANGA, VEZI CA ACOLO AI CEDEAZA ! , APOI DAI TOT INAINTE INCA 2 KM,NU FACI STANGA SAU DREAPTA SI LA SEMAFOR FACI DREAPTA . DUPA AIA MERGI PE DRUMUL PRINCIPAL 3 KM SI DUPA CE VEZI FANTANILE ALEA IN FATA , INAINTE DE LE FACI DREAPTA , SI ACOLO E ..

 

Daca scrii aceste informatii pe hartie se poate spune ca ai facut deja RB de la taximetrist pana la Piata Unirii

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

M-am apucat de scris uitati ce a iesit :

[ATTACH=CONFIG]115225[/ATTACH]

 

Acum sa citim :

pozitia 1 : Start , inainte

pozitia 2 : in 800m , semafor ! , Stanga pe linia de tramvai

Pozitia 3 : Un kilometru , la biserica CEDEAZA si inainte

Pozitia 4 : 2 kilometri TOT INAINTE, la T-eu DREAPTA

Pozitia 5 : 3 kilometri Cruce , la dreapta inainte de fantana

 

Totul pare simplu , 5 din 10 nu ajung la Piata Unirii..dupa RB asta ...

dece ?? E un RB gresit !!

Va las pe voi sa descoperiti greseala ! Va astept !

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Intrebarea a fost pt avansati ...

ceilalti pornim la drum

pozitia 1 : resetam ambele kilometraje ale tripului si plecam .. 50 m, 100m, 150m , ambele ceasuri arata aceiasi distanta ..

ne uitam pe RB , pozitia 2 : la 800 m , trebuie sa ajungem la o intersectie cu semafor masina merge suntem deja la 600 m , deja comunicam "in 150 de m semafor , apoi la stanga pe linia de tramvai),

 

DE CE AI ZIS 150 m SI NU 200 m ? Mai erau 200 de m pana in intersectie !!

 

Pt ca pana terminam noi de comunicat si pana ii intra pilotului in cap am mai rulat 50 de m .

 

In momentul asta ai dat leapsa pilotului . e treaba lui sa execute manevra , tu ai alta treaba .( verifici totusi cu coada ochiului ca o ia pe unde i-ai spus )

resetezi KM Partial cand ai ajuns la intersectie .

Acum aparatul iti arata :

 

KM Total : 000.80

Km Partial : 000.00

 

pe rb ai pozitia 3 ,

1.80

1.00

deci total 1.80, partial 1.00 asta insemana ca : de la resetare (de la intersectie ) ai de mers 1 km pana la urmatorul reper , respectiv intesectia aia cu biserica pe stanga si cu cedeaza .

 

comunici " 1 km cu cedeaza in cap la biserica " .. verifici RB si tripul ...e ok ce ai zis ..

 

deja ai pe trip :

KMT : 001.60

KMP : 000.80

 

deci in 200 de m urmeaza intersectia cu cedeaza . Anunti 'In 100 de m CEDEAZA la Biserica !

 

Pai , n-ai zis ca rulam 50 de m pana terminam de comunicat ?

 

Ba da , dar daca pilotul care deja s-a incins zice : CEEE?? te duce capu sa-i zici "IN 50 de METRI CEDEAZA LA BISERICA ??"

s-ar putea sa nu si sa-i spui tot 100 ..dar deja e prea taziu , si uite asa stai apoi un minut sa-ti dezlipesti fata de pe parbriz , sa-ti cauti rb si pixul prin masina si sa barezi si lovitura de stanga sau de dreapta a pilotului ( depinde pe ce parte are volanul )

 

Bun deci ai vazut biserica , a vazut-o si pilotu' (deja intrezarea si cimitiru ) . V-a umflat si rasu' ca v-ati dus taras vreo 50 de metri ..ati facut o cruce mare si CEDEAZA TRECEREA si :

" STAI BA, CA CEVA NU E BINE !!Astia au zis ca intersectia cu cedeaza e la KMT 1.80 si noi avem KMT 1.73 si KMP 0.93 in loc de 1.00"... pilotul se uita si el la tine : "Nu stiu bha ce-i cu semnele alea eu stiu cu covrigu' ..e treaba ta ." si incepi sa rememorezi "ce a zis bha ala pe forum ca o abatere de 5 la % , da am facut Km etalon , primu' reper a fost fix pe fix , ....... aaa f...ti frana ma-tii , d-acolo e .. + 50 m inca 10 pana in intersectie .. " E BINE BHA , am vrut sa vad ce zici :) .. .Intre timp ai dat + la KMT si ai ajuns cu el al KMT 001.80, iar KMP la 000.00

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Pozitia 4 : 2000 m inainte , comunici : TOT INAINTE 2 Km ..

deja ai timp sa te rearanjezi , mai verifici peisaju' ,

KMT 002.85.. mai e .. Frana ! iar sa te lipeasca de parbriz

in fata strada inchisa ..Hooopa !!

- BAI NENE , NOI AVEM CONCURS , TRE' SA MERGEM INAINTE !!

- Sefule, s-a spart o coloana tre' sa ocoliti pe acilea prin stanga pe strada asta si dupa aia dreapta si iar dreapta si dai iar in strada asta uite colo in 50 de m .

 

si plecati .. cum a zis ma ala? stanga , dreapta dreapta , uite p-aici ... gata, asta e ! suntem pe drum !

intre timp KMT 003.10 , KMP 001.30.. verifici RB si deja declari ' Dreapta-n T-eu in 650 de m !! ) .

 

KMT 003.50 KMP 001.70 Dreapta-n T-eu in 250 de m !! ) .

 

stai cu ochii in aparate :

 

KMT 003.70 KMP 001.80 Dreapta-n T-eu in 50 de m !! ) .

 

- Ce-ai bha esti prost ? Unde dreapta , unde T-eu?

- Bha iar e gresit RB , astia isi bat joc de noi ... Acum am mers bine, n-are cum ..Uita-te si tu 3.80 cu 2.00 pe partial .. la fel e si la noi KMT 003.80, cu KMP 002.00. de la cedeaza de acolo .. e bataie de joc !!! aici scrie clar 2000m tot inainte .. asha am mers,

de franat n-ai franat ..

a fost Gigel ala cu groapa lui da' am iesit iar in drum .....bhaaa ce prost sunt ..acolo trebuia sa opresc tripu !! F.M.M. !! ala a zis ca iesim in strada dupa 50 de m si noi am bagat inca vreo 200 de m in plus . F.M.M. cu groapa lui !

stai sa calculez .. deci daca asta a mai bagat 200 de m in plus , insemna ca mai avem de mers . cum zis ala pe forum sa fac .... sa dau acum - vreo 200 de m pe KMT , asa avem acum 3.60 si tre sa mergem pana la 3.80..cum facem cu KMP , astia nu merg cu minus , lasa-i asa ..Dai inainte incet si cand dam in T-eu facem dreapta , da' stai usor la T- eu sa aranjez si eu astea .

 

Ati ajuns la T-eu KMP la 0 si KMT cu +/- la 3.80 ..si suntem iar in carti !!

 

Pozitia 5 : va urma !!

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

sa revenim si sa facem o recapitulare .

ce am invatat pana acum ?

 

1 Trebuie sa calibram Terratrip cu Km ETALON . (organizatorul trebuie sa puna la dispozitie Km etalon )

2 Trebuie sa resetam KMP la fiecare reper, daca uitam , nu e f. grav. tre' sa stam bine cu adunarea rapida in minte .. saaaau ....

3 Sa verificam si sa corectam KMT (ajuta enorm in cazul de mai sus , cand am uitat sa resetam )

Ideal e sa le tinem pe amandoua in conformitate permanenta cu RB

4 Ca si navigator trebuie sa stii tot timpul unde te afli , in cazul in care se ocoleste o zona pe alt loc decat cel din RB sa ai capabilitate sa faci corectiile necesare , sa poti sa apreciezi din ochi distantele .

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Buna seara !

 

 

Eu prefer varianta de RB in care pozitia de start este jos, iar urmatoarele deasupra. Mi se pare mai logic si usor de urmarit. Dar probabil e chestie de gust sau de ceea ce defineste fiecare ca fiind normal pentru el...

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

@motorus

O parere NEAVIZATA (a mea) zice asea: la ce iti trebuie sa mergi pe RB pana la Piata Unirii? Ai metroul ...si te duce direct taind ravenele ... :ha:

 

O alta problema smekera de RB pe care o vad ...se da RB tau ... e vreunu care sa mearga invers si sa nimearesca fix la tine acasa? :ha:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Eu prefer varianta de RB in care pozitia de start este jos, iar urmatoarele deasupra. Mi se pare mai logic si usor de urmarit. Dar probabil e chestie de gust sau de ceea ce defineste fiecare ca fiind normal pentru el...

Good point !! (cum ar spune un fost ministru de externe ) ..

NORMAL NU EXISTA !!exista doar moduri diferite de realizare a RB .

Totusi , fara a milita pt varianta care v-am prezentat-o , am invatat sa scriem de la stanga la dreapta si de sus in jos. Asa sunt scrise majoritatea cartilor pe care eu le-am citit . Aceptand RB ca o carte cu instructiuni de drum ne putem raporta la celelalte carti scrise .

Dupa cum probabil stiti, RB vine in format carnet A5 pt auto .

Intrebare ?

Dv unde vi se pare logic sa fie spirala de prindere a foilor in varianta de sus in jos ?? Sus, jos, in stg sau sau in dr ? ( sunt doar curios nu e bascalie )

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

@motorus

O parere NEAVIZATA (a mea) zice asea: la ce iti trebuie sa mergi pe RB pana la Piata Unirii? Ai metroul ...si te duce direct taind ravenele ... :ha:

 

O alta problema smekera de RB pe care o vad ...se da RB tau ... e vreunu care sa mearga invers si sa nimearesca fix la tine acasa? :ha:

 

Ma bucur ca ai facut precizarea (NEAVIZATA ) ..RB nu te ducea la Piata Unirii din Bucuresti !! Daca mergi pe RB, ajungi unde a vrut organizatorul sa ajungi , daca te dai smeKer ca stii traseul ajungi in alta parte si avand in vedere ca esti singurul de acolo te poti declara CAMPION :ha:.

Organizatorul iti va oferi totusi o diploma de Cam Pion .

 

A doua problema smeKera vazuta de tine nu e atat de smeKera pe cat crezi :

1. Avand in vedere prima ipoteza a ta care era gresita e greu de crezut ca ai fi nimerit unde trebuie .

2. Avand in vedere ca ai facut o presupunere gresita ai continuat si ai facut-o si pe a doua cum ca eu am facut RB de la mine de acasa . Ei bine nu , RB a fost scris GRESIT dupa cum am spus bazandu-ma pe cazul ipotetic prezentat la inceput .

3. Excluzand faptul ca multora le greu sa mearga dupa RB in sensul bun, mersul in sens invers e si mai greu, avand in vedere ca nu corespund reperele la nr de KM . Asta asa pt smeKeri.:h5

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

@motorus

la ce iti trebuie sa mergi pe RB pana la Piata Unirii?

Revin la intrebarea ta , si am sa raspund prin prisma unui concurent .

Trebuie sa mergi pe RB daca vrei sa castigi CORECT . Concursul se organizeaza ca toti concurentii sa merga pe un traseu IMPUS .

Un concurs PE TRASEU IMPUS se poate organiza in mai multe feluri :

traseu marcat cu benzi , track GPS , traseu marcat pe harta , mers in coloana , etc .

 

Intre Start si Finish , organizatorul pune CT-uri ( control timp) declarate (apar pe carnetul de bord , opresti si ti se da confirmare ca ai trecut ) , sau ascunse (vezi un urs ce sta pe sezlong si face rebus , in fapt e un bursuc ce bifeaza masinile de concurs ce au trecut pe acolo )

 

In cazul in care nu treci prin acele CT-uri iei penalizari si vezi ca ai terminat concursul cu ora in fata alora cu rapandula aia de masina ce i-ai depasit pe urcare aia unde se tarau ca un carabus pe staniol .

Cand apare clasmentul esti in spatele lor , si iar morti , si baga-scoate , si sa-mi dati banii inapoi ca-i manevra .

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Din cate am inteles aici se poatre discuta ceea ce ma interesa pe mine, adica:

 

Ce elemente contine un RB?

Cat de standatdizate sunt pictogramele, pentru interpretarea lor?

Exista un nomenclator de semne RB?

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Excelent raspuns ai dat motorul la acele pareri... felicitari

 

@cristeaandm marea majoritate a pictogramelor sunt standardizate dar uneori apar intersectii nestandardizate si atunci organizatorul este obligat sa deseneze corect respectivul punct!

In principal undeva la inceputul sau la sfarsitul roadbook-ului sunt prezentate sub forma de legenda principalele semne!!!

 

Pentru un nomenclator incerca sa iti instalezi programul asta RBEditor de aici

 

Vei vedea cat de "usor" de facut este un roadbook! Succes!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Ce elemente contine un RB?

 

- prima casuta e cea cu cifre, acolo avem :

 

numarul pozitiei in formatul N+1 (stg jos)

distanta de la start (KM 0.00 ) la pozitia respectiva (sus) KMT (kilometru total)

distanta de la pozitia anterioara la pozitia actuala (jos dr) KMP (Kilometru partial)

 

- pictograma ce simbolizeaza directia de urmat si reperele aferente

 

- casuta cu explicatii suplimentare ce ajuta la intelegerea directiei si a drumului, a eventualelor pericole, etc

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Cat de standardizate sunt pictogramele, pentru interpretarea lor?

 

Exista cateva standarde pt realizarea RB , totusi fiecare organizator poate stabili anumite simboluri pt anumite repere . ideea e sa informeze , sau sa puna la dispozitie legenda simbolurilor .

De ex : uzual exista intersectiil in cruce , se simbolizeaza cu "+" si cu sageata pe directia de urmat , la un organizator veti vedea un cerc cu 4 iesiri , asa vrea el sa marcheze intersectia in sens giratoriu , altul va pune doar un "+".

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Exista un nomenclator de semne RB?

Un nomeclator nu exista , adica nu este un standard universal.

Exista de exemplu : o lista cu symboluri agreata de FIA ( veti vedea ca este orientata catre traseul de Dakar.. duna, dunuta, dunetele :) )

 

[ATTACH=CONFIG]115277[/ATTACH]

 

in RB desenat de mine ati vazut ca nu am simbolizat cf FIA , asta nu inseamna ca nu se intelege calea, directia ce trebuie urmata . faptul ca am pus un 8 in loc de semafor iar nu inseamna ca RB e gresit. ideea e ca cel ce citeste RB sa inteleaga simbolurile , atat timp cat ii dai si legenda nu este nici o problema .

 

exista RB in care in locul symbolurilor sunt fotografii ale pozitiei repective

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

iata inca 2 exemple de RB (veti vedea ca desi nu au nimic in comun in ceea ce priveste simbolurile , v-ati putea descurca cu oricare dintre ele )

 

[ATTACH=CONFIG]115280[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]115279[/ATTACH]

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

 

Pentru un nomenclator incerca sa iti instalezi programul asta RBEditor de aici

 

 

Aici se gaseste un tutorial simplu de utilizare a acestui program.

 

Iar aici, o imagine ceva mai clara a listei de simboluri. evident, pentru ca nu sunt standardizate, o sa difere de cele postate mai sus

RB%20Symbols.pdf

Binenteles, o cautare mai perseverenta va furniza mai multe rezultate, unele chiar mai bune decat ce am pus aici. Ideea e ca se gasesc si, se gasesc inclusiv tutoriale: fie pentru alcatuirea RB fie pentru "citirea" lor.

 

LE: sa nu se inteleaga ca vreau cumva sa minimalizez eforturile celor ce posteaza aici! Intotdeauna se intelege mai usor cand iti explica cineva ce sa faci cu materialele pe care le-ai gasit de unul singur. Altfel, de cele mai multe ori, (e si cazul meu), te uiti la ele ca curca-n lemne.

Edited by teddybear

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

Aici se gaseste un tutorial simplu de utilizare a acestui program.

 

Doar discutasem mai devreme ca cei ce nu citesc RB , nu ajung unde trebuie .

 

Verifica link-ul cu ce a postat Flash4x4 si aplica manualul postat de tine ..

nu prea ajungi nicaieri ...

la fel cu Piata Unirii de mai devreme :)) deja ai luat 1 ora penalizare :))

Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

@all - practica este totul; nu este nimic dificil, totul este sa fiti atenti, sa functioneze atentia distribuitiva. Se formeaza greu un "cuplu". Pilotul trebuie sa aiba incredere in copilot si invers.

 

 

Felicitari @motorus pentru efort!

 

O sa scanez si eu un RB si povestim!

Edited by stefan79
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

[quote=stefan79;730712

Felicitari @motorus pentru efort!

 

Hai sa n-o dam in offtopic ca te reclam la :old..:ha:

Edited by vstef_is
Link to comment
Share on other sites

Re: Navigatia dupa RoadBook - in principal pt navigatori

 

:g motorus

 

stupid question: de ce se foloseste sistemul asta,RB, destul de imprecis, dupa cum am vazut mai devreme, in era gps-ului?

 

RB-ul e sfant.

GPS-ul poate sa ramana fara semnal, poate avea erori datorita preciziei slabe la un moment dat etc...

 

M-am dus dupa track-ul GPS facut anterior chiar de mine si desi stiam sigur ca sunt pe traseul corect, GPS-ul imi arata ca eram la 300 de metri de drum.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use