Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei


omoroka

Postări Recomandate

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Fratilor, poate la mine este altfel (fiind modelul mai nou). Dar la mine, suruburile care tineau blocul de lumini erau cele din gaurile astea[ATTACH=CONFIG]161240[/ATTACH]

 

Sunt 3 suruburi (una dintre gauri este falsa)

Se scot suruburile alea 3, iar apoi, se scoate blocul de lumini, cu partea de sus a carcasei, simultan.

 

problema nu era scoaterea blocului in sine, ci a mastii de sus pentru a facilita accesul la bloc

Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Fratilor, poate la mine este altfel (fiind modelul mai nou). Dar la mine, suruburile care tineau blocul de lumini erau cele din gaurile astea[ATTACH=CONFIG]161240[/ATTACH]

 

Sunt 3 suruburi (una dintre gauri este falsa)

Se scot suruburile alea 3, iar apoi, se scoate blocul de lumini, cu partea de sus a carcasei, simultan.

 

Asa am scos-o si eu dar uite ca oamenii astia au altfel de bord asa ca lucrurile sunt diferite la ei.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

problema nu era scoaterea blocului in sine, ci a mastii de sus pentru a facilita accesul la bloc

 

Pai da, asta ziceam si eu. Partea de sus a mastii, nu se scoate, dacat impreuna cu blocul de lumini.

Cum este la mine:

Se scot cele 3 suruburi, se trage blocul de lumini putin in afara, se demufeaza. Apoi, se trage blocul de lumini, pana ce cade pe partea cea mai subtire a axului (partea cu caneluri, pe care se fixeaza volanul). O data picat pe bucata aia, se scoate masca, apoi si blocul de lumini.

 

Dar poate mananc eu ... si prinderile la astea mai vechi, or fi altfel. Dar tind sa cred ca nu:cn

Viata e scurta si plina de KKT

Samurai 2002

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Pai da, asta ziceam si eu. Partea de sus a mastii, nu se scoate, dacat impreuna cu blocul de lumini.

Cum este la mine:

Se scot cele 3 suruburi, se trage blocul de lumini putin in afara, se demufeaza. Apoi, se trage blocul de lumini, pana ce cade pe partea cea mai subtire a axului (partea cu caneluri, pe care se fixeaza volanul). O data picat pe bucata aia, se scoate masca, apoi si blocul de lumini.

 

Dar poate mananc eu ... si prinderile la astea mai vechi, or fi altfel. Dar tind sa cred ca nu:cn

 

....posibil sa fie mai multe tipuri dar eu tot nu inteleg cum se pot scoate suruburile din poza de mai jos fara indepartarea in prealabil a mastii de sus, sau, aplicand metoda colegilor cu gaurirea :h5... altfel, cu acele suruburi pe pozitie blocul nu nisca niciun milimetru.

 

dupa sarbatori sa vad cum dau de electricianul care mi-a lucrat in trecut la blocul de lumini si o sa-l intreb cum l-a dat jos. din cate imi aduc aminte l-a demontat in 20sec fara nicio problema... cum? doar el stie :grin:

 

[ATTACH=CONFIG]161353[/ATTACH]

2011012072_DSC03228(640x480).jpg.b4d66ec403e74af9f095f01993f3663d.jpg

Samurai '88 - in (vesnice) pregatiri :grin:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 luni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

S-a rezolvat, solutia... desi sunt convins ca nu este cea originala, a fost sa fac doua gauri in masca, dar si asa a iesit, respectiv intrat, destul de greu masca. Ca si metoda de siguranta, am prins inapoi doar unul din cele doua suruburi, sa-mi fie mai usor data viitoare. Ma gandesc sa cumpar doua dopuri din acelea ce se pun la mobila de pal sa mascheze capetele de la holsuruburi, deci voi largi cele doua gauri in functie de dimensiunea capacelor. Multumesc @adi200100, dupa cum ai vazut ma gandisem si eu la solutia asta, dar speram sa gasesc una care nu implica maltratarea masinii. Pun cateva poze, poate ajuta pe cineva.

 

[ATTACH=CONFIG]161210[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161211[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161212[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161213[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]161214[/ATTACH]

 

Ceasurile de BORD din aceste imagini il am si pe masina mea...cu acelasi bord bineinteles...

la mine au "cooperat" ceasurile fara nici o problema la extragerea lor din bord...

se trage de TOT VOLANUL in JOS si dupa aia ies ceasurile fara nici o problema...cedeaza exact cat ar trebui sa iasa ceasurile CHIAR SI PESTE BUTONUL DE ACVARII.

eu am facut curatarea aerotermei si mentionez ca NICI NU AM dat jos Manetele de Semnalizari, carcasa de pe manetele de semnalizari - stergatoare...

acele piese au ramas montate pe tot parcursul curatirii aerotermei.

 

Poate ajuta pe cineva si aceasta informare...ca stiu ca e destul de greu sa dai si manelete jos...

 

salve

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Am avut și eu cu aeroterma înfundată și mă gândeam să dau bordul jos. Dar bine am făcut că am citit ce s-a scris aici, pentru că am urmat sfatul americanului de la #7, am găurit plasticul de la aerotermă și am curățit mizeria de acolo. După aceea am pus acolo o bandă adezivă de aluminiu și gata! Muncă de max. 30 de minute iar rezultatul este remarcabil: în sfârșit am căldură.

Dacă fluxul de aer e redus din cauza mizeriei vă sfătuiesc să faceți la fel!

Suzuki Samurai SJ413, 1987, Made in Japan

Audi 80 1,9 TDI

CB President JFK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Am dat si eu acolo gauri cu burghiu de 15 (mai multe decat au fost necesare) si intradevar era plin de mizerie si frunze. Fluxul de aer s-a imbunatatit simtitor. Pot spune ca s-a dublat (cel putin pentru dezaburire).

 

Operatiunea a durat ~ o ora cu tot cu curatat in interior si lipit banda pe deasupra.

 

Recomand cu caldura la toata lumea :grin:

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Solutia gauririi aerotermei o cunosteam si eu dar am preferat si prefer oricand treaba facuta ca la carte chiar daca e mai complicata si necesita timp. Tutorialul meu raspunde la mai multe intrebari, nu doar scoaterea aerotermei. Explica cum se scoate volanul, masca volanului, masca bordului, butonul de avarie, bordul, torpedoul, etc.

 

Revenind la aeroterma, trebuie sa stiti ca mizeria se aduna in doua locuri: deasupra radiatorului care nu mai permite incalzirea corespunzatoare dar si in gura de admisie aer sub forma de pamant si ace de brad cimentate. Daca jos pe radiator frunzele se pot extrage intr-o oarecare masura prin efectuarea unei gauri si aspirare, sus o varianta ar fi cu ajutorul unui jet puternic de apa si... multa insistenta... insa asta nu intotdeauna da roade.

 

Pentru cei pasionati cu adevarat de "mestereala" recomand solutia mea, ocazie cu care veti invata foarte multe alte lucruri despre masina voastra :wink:

 

Aveti nevoie insa de rabdare, insistenta, cateva scule si poate ceva bere la dispozitie, ca instructiunile vi le-am furnizat eu deja :grin:

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Plus ca, daca dati bordul jos, impreuna cu toata tubulatura, puteti sa si "astupati" grila de aerisire cu niste plasa sau tabla gaurita, pt a preveni in viitor patrunderea frunzelor in aeroterma :wink:

Astfel rezolvati cauza si nu doar efectul problemei.

 

ocazie cu care veti invata foarte multe alte lucruri despre masina voastra :wink::

 

@Omoroka :g

Cum ar fi, sa nu vopsiti bara de rigidizare de sub bord, ca oricum nu se vede :dr

Viata e scurta si plina de KKT

Samurai 2002

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 luni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Salut, sunt si eu pe punctul de a da jos aeroterma deoarece s-a ars motorul electric care antreneaza elicea.

 

Intrebarea mea este daca si cat antigel se pierde la demontarea caloriferului/radiatorului interior.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Asa voi face, multumesc!

 

Mai am totusi niste nelamuriri:

Eu am samurai din 95 la care sa stricat motorul aerotermeti, cel care antreneaza elicea. Am o aeroterma modelul vechi.

Oare se potriveste aeroterma veche in locul acesteia care o am pe masina?

Sau daca nu oare pot lua doar motorul de la cea veche si sa il pun pe cea care o am deja pe masina?

 

Multumes

 

Ps. Am studiat putin problema si sunt asemanatoare tare aceste aeroterme.

Dar astept totusi un sfat de la cineva care poate stie mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Asa voi face, multumesc!

 

Mai am totusi niste nelamuriri:

Eu am samurai din 95 la care sa stricat motorul aerotermeti, cel care antreneaza elicea. Am o aeroterma modelul vechi.

Oare se potriveste aeroterma veche in locul acesteia care o am pe masina?

Sau daca nu oare pot lua doar motorul de la cea veche si sa il pun pe cea care o am deja pe masina?

 

Multumes

 

Ps. Am studiat putin problema si sunt asemanatoare tare aceste aeroterme.

Dar astept totusi un sfat de la cineva care poate stie mai bine.

 

Oare nu este de vina comutatorul aerotermei si acea siguranta de nichel? Vreau sa zic ca sunt mai mari sanse sa se defecteze comutatorul si rezistenta de nichel decat sa se arda motorul.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

La mine a fost stricată şi rezistenţa şi motoraşul.

Rezistenţa întreruptă în două locuri, poate mergea reparată, dar am preferat să o cumpăr nouă, a costat 130 lei şi a durat 1 lună şi jumătate să mi-o aducă la mine în oraşel...

Motoraşul nu era ars, dar avea un joc groaznic şi lovea elicea de carcasă. L-am înlocuit cu un motoraş de Vitara luat de la un prieten, este nevoie de mici adaptări, dar merge fără probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Buuun, am dat jos doar motorul electric cu elicea pe el fara a mai da jos bordul.

Se poate detasa doar motorul daca ai rabdare si il poti scoate afara prin partea de sus dreapta a podului pedalier dupa ce se desfac cele,trei suruburi care tin ansamblul.

 

Eu am samurai '95 deci aeroterma e "modelul nou", e diferita fata de aerotermele cu care au fost echipate samiurile pe carburator.

 

Am luat de la un prieten din dezemembrari o aeroterma modelul vechi cu gandul sa incerc eu cumva sa potrivesc ansamblul motor-elice de la aceasta la a mea.

Ei bine nu se potriveste, poate cu ceva modificari s-ar fi potrivit dar prea complicat si nu merita.

 

In schimb am decis sa incerc sa repar motorul dat jos de pe masina mea(tineti cont ca a scos fum atunci cand s-a stricat de tot habitaclul era miros de ars). L-am sprayat cu spray de contacte si apoi cu putin WD40 si minuuuneee, merge perfect:banana.

Era gripat si axul se invartea destul de greu, acum dupa "tratament" merge impecabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

-samurai japonez 1989/carburatie

-problema:in mers nu vine suficient aer prin aeroterma desi i-am montat si o noua priza (home made-metoda Omoroka) pentru a creste fluxul de aer dinspre exterior spre interior.radiatorul l-am curatat prin metoda http://www2.izook.com/?page_id=258 .ce am scos de acolo Dumnezeu cu mila (o galeata de 5 litrii plina cu mal si frunze).parghiile functioneaza,cu ventilatorul functioneaza binisor mai ales cand il pun pe ventilatia aerului din interior.

-concluzia mea: este ca are inca multa mizerie in partea de sus a aerotermei (nu pe radiator).

-intrebarea : se poate cumva scoate mizeria aia fara a mai desface tot bordul?

Editat de dorin_c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

-samurai japonez 1989/carburatie

-problema:in mers nu vine suficient aer prin aeroterma desi i-am montat si o noua priza (home made-metoda Omoroka) pentru a creste fluxul de aer dinspre exterior spre interior.radiatorul l-am curatat prin metoda http://www2.izook.com/?page_id=258 .ce am scos de acolo Dumnezeu cu mila (o galeata de 5 litrii plina cu mal si frunze).parghiile functioneaza,cu ventilatorul functioneaza binisor mai ales cand il pun pe ventilatia aerului din interior.

-concluzia mea: este ca are inca multa mizerie in partea de sus a aerotermei (nu pe radiator).

-intrebarea : se poate cumva scoate mizeria aia fara a mai desface tot bordul?

 

poti incerca insistent cu jet de apa foarte puternic introdus pe sus pe la grila insa nu garantez. daca mizeria de acolo s-a cimentat nu stiu ce solutie ar putea s-o dizolve

vezi daca apa se scurge pe la conductele de jos.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

poti incerca insistent cu jet de apa foarte puternic introdus pe sus pe la grila insa nu garantez. daca mizeria de acolo s-a cimentat nu stiu ce solutie ar putea s-o dizolve

vezi daca apa se scurge pe la conductele de jos.

-mersi pentru sfat.am incercat cu jet puternic de apa de deasupra prin grila.apoi am incercat cu presiune de aer din aeroterma inspre exterior dar din pacate aproape nimic.

-pentru altii care se confrunta cu problema asta cea mai buna rezolvare este desfacerea bordului apoi a aerotermei si curatarea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Scurt tutorial despre desfacerea bordului si scoaterea aerotermei

 

Buuun, am dat jos doar motorul electric cu elicea pe el fara a mai da jos bordul.

Se poate detasa doar motorul daca ai rabdare si il poti scoate afara prin partea de sus dreapta a podului pedalier dupa ce se desfac cele,trei suruburi care tin ansamblul.

 

Eu am samurai '95 deci aeroterma e "modelul nou", e diferita fata de aerotermele cu care au fost echipate samiurile pe carburator.

 

Am luat de la un prieten din dezemembrari o aeroterma modelul vechi cu gandul sa incerc eu cumva sa potrivesc ansamblul motor-elice de la aceasta la a mea.

Ei bine nu se potriveste, poate cu ceva modificari s-ar fi potrivit dar prea complicat si nu merita.

 

In schimb am decis sa incerc sa repar motorul dat jos de pe masina mea(tineti cont ca a scos fum atunci cand s-a stricat de tot habitaclul era miros de ars). L-am sprayat cu spray de contacte si apoi cu putin WD40 si minuuuneee, merge perfect:banana.

Era gripat si axul se invartea destul de greu, acum dupa "tratament" merge impecabil.

 

 

 

Intr-un fel ma bucur sa aflu ca se poate desface doar motorasul sau cel putin asa sper ... si de la mine a iesit fum si de atunci aer nema. Imi place enorm sa bijuteresc si am si putina indemana dar nu prea am timp si rabdare de fier, sa desfac tot bordul ca sa schimb aeroterma sau motorasul. Caut o solutie salvatoare pentru a remedia problema cumva si sper sa reusesc fara sa fie nevoie sa desfac bordul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare