Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Lanturi offroad practice


Recommended Posts

Re: Lanturi offroad practice

 

Salutare!

 

Concluzie principala: luati-va cauciucuri bune! :)

 

Am pus cate 4-5 lanturi la 4 roti in 5 minute - 2 persoane. Insa te faci ca dracu' (daca ai namol pe roti). Dupa folosire lanturile trebuie spalate bine de namol... Iarna e cel mai misto - se topeste zapada si se usuca singure :D

 

De rupt, nu se rup. Au nevoie de mentanta, dupa folosire trebuie verificat daca nu s-au desfacut suruburile. Caut o substanta care sa blocheze piulita pe surub(piulitele alea cu opritori de plastic nu sunt extrem de eficiente, nu am suficient surub sa intre plasticul ala mai mult pe surub). Daca are cineva idei, va rog.

 

Prima varianta de lanturi le-am facut cu banda un pic mai subtire si alea se slabesc, tre sa opresti si sa le mai strangi. Deci ar fi indicat un sistem de inchidere cum sunt cele de fixat marfa - cu clicket si blocare.

 

Anul asta am iesit la munte doar de vreo 2-3 ori, si nu am avut cum sa testez lanturile in conditii reale-diverse. Cateva filmulete de la o iesire din mai, tocmai plouase vreo jumate de ora si namolul era foarte lipicios si alunecos. Masina "topaie" ca e lunga si foarte usoara. Concluzia mea: la mai putine iesiri se pot folosi lanturi pe AT-uri, si le faci aderenta peste MT :D

https://www.youtube.com/watch?v=nozfI7wrGWY

http://youtu.be/yMWWbYmk1Es

http://youtu.be/ibC3DIf3ivg

http://youtu.be/Ir14E28Pwgo

http://youtu.be/pped5dq76u0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Lanturi offroad practice

 

Pentru a bloca piulitele pe surub poti folosi o picatura de vopsea sau sa invelesti filetul surubului cu umpic de banda izolatoare, + piulita cu cap de plastic eu zic ca nu se mai desfac.

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Cherokee ala din filmulete are decat spate tractiune? Daca da ce rost mai aveau lanturile pe fata?

Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata,

Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea

Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Cherokee ala din filmulete are decat spate tractiune? Daca da ce rost mai aveau lanturile pe fata?

 

sa previna/reduca alunecarea laterala

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Daca erau lanturi de tip romb alea previn alunecarea laterala. Astea decat peste cauciuc nu fac mare lucru la miscari laterale.

Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata,

Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea

Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Multumesc @cos, este exact ce cautam.

 

Cherokee-ul din filmulete este al unui prieten si este 4x4.

 

Anul acesta a fost mai greu pt mine si nu am putut sa ma plimb mai mult, dar in cateva luni sper sa imi rezolv problemele si sa ies mai des. O sa va mai tin la curent cand mai am ceva nou si interesant :)

O sa incerc si varianta pe romb in teren, acum am mai multe lanturi simple si as putea sa le imbin si sa le pun pe toate rotile.

 

Cand mai am timp sa editez un filmulet din iarna, o sa pun sa va arat si cum e pe zapada (nu e nimic spectaculos :) )

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

nu va faceti iluzii...lanturile se rup....nu sunt indestructibile...in acele filmulete se merge doar pe pamant.....cand dau si de bolovani....se schimba treaba

 

iarna sunt sfinte.....cine nu crede ca lanturile se pot rupe...sa-l sune pe Zoli Unimog...sa le spuna el ce si cum cu ele :grin:

Edited by Marius C alias Turagmes
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Foarte bine Mihai ca ai mai redeschis topicul , doar vara ne facem sanie .

 

Primul film e fara cuplaj fata. zapada era foarte ciudata, era cumva spre topire , se alunca foarte usor

 

 

In al doilea film pe la min 1:23 am cuplat si fata

 

http://www.youtube.com/watch?v=dDKc6XgcjkI

 

Intr-adevar pentru chestii hardcore cred ca se pot si rupe mai ales pt motoare cu putere si talpa grea.

 

Acum fiecare trage concluzia

 

 

Numai bine

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Astea sunt filmuletele cu zapada, merci Dan :)

 

De rupt, sunt sigur ca se rup la ceva mai hardcore. Dar si se repara foarte usor: iti iei de rezerva 2-3 bucati de banda gata cusuta, suruburi si piulite le repari in cateva minute. Lantul fiind foarte scurt, nu are cum sa se rupa.

 

Important e sa nu iti reteze si un furtun de frana in proces...

 

Sper ca in toamna sa testam pe un traseu mai hard cu pietre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Lanturi offroad practice

 

Urmeaza sa confectionez si eu cateva seturi de genul, dar m-am gandit la o solutie pentru a mai scadea posibilitatea de a se rupe chinga respectiva, sa folosesc chinga de la centurile de siguranta. Cei drept sunt mai late, si trebuie cautate catarame care sa permita folosirea unei chingi mai late. Sunt in partea de proiectare, in curand o sa vin si cu solutii valabile. Si inca o idee, fiind chinga mai lata, poti pune un surub mai lat, si astfel se poate folosi 3 lanturi pe chinga, cu posibilitatea de a le lega pe cele din margina cu alta chinga din standa si din dreapta pentru a putea obtine efectul de romb cum a prezentat colegul mai sus.

Spor la mesterit, eu deja ma pregatesc de iarna! :grin:

 

PS: de ce zic chinga de centura, pentru ca am folosit 2 centuri care le-am cusut intre ele cu ata industriala, foarte rezistenta, la masina de cusut, si mi-am facut sufa de copac ARB marca DIY.:old

Edited by symy139

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Salut,

 

Sunt ok cataramele cu tot cu chinga. Tai chinga in 2, si partea cusuta de catarama o mai cosi o data sa pui surubul si lantul. Bucata ramasa de chinga o folosesti la celalat capat.

 

In principiu chingi cu clicket si catarame gasesti la firme pentru accesorii TIR, se folosesc la ancorat marfa.

 

Apropo de cusut, am descoperit popniturile!! Chinga groasa o prind binisor. Din pacata am pierdut pozele, daca are timp Dan, poate face unele si le posteaza.

 

O sa confectionam cateva bucati sa vedem cum trec iarna, daca e o solutie buna cu popnitul in loc de cusatura.

 

Bafta,

mihai.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Lanturi offroad practice

 

mi-am facut si eu vreo 8 lanturi de astea (le am de anu trecut de prin mai, dar nu le-am folosit pana acuma), "modelul" asta le am si eu: http://forum.club4x4.ro/attachment.php?attachmentid=128063&d=1326453650

 

Acum in weekend am ramas intr-un capat de straduta din ceva sat (Garana, straduta care coboara de la "LaRascruce" in dreapta), m-am dus sa scot pe cineva cu RAV4 care o ramas si el acolo, si nu puteam sa urc inapoi din cauza de gheata si MT-uri.

 

Am montat rapid 2 lanturi de astea pe rotile spate, si cu ceva patinat in gol si blana am iesit. le-am lasat montate si m-am mai plimbat cu ele vreo 40-45km in total, pe drum cu zapada batatorita, drum cu gheata, pavaj, asfalt, zapada/zloata (ca idee: Garana -> 3 Ape->Brebu Nou->Baraj-> inapoi Garana -> Semenic -> Pasul Prislop, acolo le-am dat jos de pe roti).

 

Ce am observat:

- se monteaza rapid...in 5 minute aveam toate cele 4 lanturi montate pe roti.

- de demontat le dai jos si mai rapid si mai usor decat le pui sus.

- fara prea mare mizerie pe maini, fara dejte zdrelite, fara Dumnezei si ingerasi coborati sa te ajute.

- aderenta suficienta ...era evident.

- se monteaza rapid.

- au rezistat la abuz (perioada scurta e drept). cand am urcat panta am patinat la greu, smulgeau bucati de gheata de pe asfalt. Bineinteles nu vorbim de regim de competitie sau alte chestii extreme.

- au rezistat apoi si la drum relativ lung. In cei 40km facuti cu ele puse am ajuns si la viteze de 50km/h fara probleme.

- nici o urma/zgarietura pe janta, nu ca ar fi contat :grin:

- o singura chinga prezenta "uzura" in sensul ca era putin frecata, dar nu taiata. Oricum am s-o inlocuiesc. Probabil chinga aia nu am strans-o destul si a putut sa se plimbe pe janta.

- o carabiniera cu care am prins lantul era indoita, probabil a intrat sub roata, era tot pe chinga aia mai slabita.

- nu se vad urme grave de uzura pe zalele de lant.

- am zis ca se monteaza rapid ? :grin:

 

Am folosit:

- lant cu za de 14mm, inoxat .... imi intra 80cm la "un lant", l-am pus indoit pe din doua si la capat prins cu carabiniera zincata. L-am luat cu vreo 6 RON metrul liniar.

- carabiniere zincate...cam 8 RON bucata.

- chinga de fixare marfa din Auchan, 9 RON (set de 2 bucati), erau pentru greutati de 2 T. Nu sunt cu clichet, ci cu catarama cu cama.

 

 

Am sa pun deseara poze cu ele cum arata cele nefelosite si cele folosite. Din pacate cu ele pe roata nu cred ca am, am sa caut.

Mi se pare super OK solutia asta, daca exista destul loc intre janta si disc/tambur. Ca idee, masina e Toyo LJ73 (cam 1900kg in talon), cu 4 adulti+2copii si o groaza de bulendre, deci zic eu ca treceam binisor de 2200kg.

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Am si eu facute cateva seturi de lanturi home made, doar ca sistemul de prindere realizat e ceva mai durabil, mai rezistent. Deocamdata pot pune doar aceste filmulete demonstrative, poze mai in detaliu diseara, cand ajung acasa. Le-am folosit atat in zapada, cat si noroi. Spre surprinderea mea se descurca foarte bine, nu se detensioneaza chinga pe cele 2 bride mai deloc, foarte usor de montat cu a punctat si liviu mai sus.

 

Ca si plusuri la modul acesta de prindere, eu il vad montajul simplu pe masina, posibilitatea de a putea monta si pe alte masini, nu esti limitat de lungimea lantului, iar pentru un uz normal spre mediu, rezista cu brio, mai curand posibilitatea de a se rupe lantul decat altceva.

Pot fi montate chiar si pe o roata care deja este jumatate in zapada/noroi, pozitionand lantul in partea superioara a anvelopei, ca dupa tensionare sa faci o rotatie de 180 grade si mai montezi inca o pereche si tot asa.

Protejeaza jantele de aliaj foarte bine impotriva zgarieturilor, loviturilor.

 

Ca si minusuri, nu se potrivesc pe jante care nu poti strecura chinga prin interiorul ei.

 

De asemenea am inceput sa realizez si in serie pentru cei care prezinta interes am sa deschid o rubrica la vanzari.

Ca si costuri de productie, pentru cei interesati, fara lantul de montat pe roata, doar sistemul de prindere: 5-8 lei chinga, depinde de lungimea dorita, difera de tipul de janta, 2 bride in forma de elipsa 8 lei, cusutul profi la o cojocarie 5 lei, piulite+saibe +surub=5 lei, bataia mea de cap, o bere :x. Costul de productie 26 lei, pretul de comercializare... (ramane pentru rubrica de vanzari :grin:)

http://youtu.be/GB5IJxYEklU

http://youtu.be/WXHiMBBv7DU

http://youtu.be/yQLvsRO3mZk

 

Si un link la felul cum arata lanturile facute de mine:

 

https://picasaweb.google.com/109805912310927585319/LanturiHomeMade?authuser=0&feat=directlink

 

PS2: :grin:

In pozele unde sunt montate lanturile pe roata, un capat de lant este mai lung pentru ca le-am folosit si pe alta masina, si preferam sa le scurtez/lungesc cand aveam nevoie sa fie montate si pe altceva.

Edited by symy139

Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 .

symy139@yahoo.com

0766718187 - Service 4x4 Iasi

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Referitor la cestiune, oare aceasta varianta "eftina" este de luat in seama??? Ma bate o obsesie, sa incerc...

Offroad Racing Romania - the ORIGINAL since 2006

Membru Club T44

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Referitor la cestiune, oare aceasta varianta "eftina" este de luat in seama??? Ma bate o obsesie, sa incerc...

 

La o janta cu suficient de multe "spite", poate fi o alternativa ieftina pentru iesit din "kko", in lipsa de ceva dedicat. Insa la o janta ca asta:

859211111528544.jpg.c3643f7ddf8c3179e623c038d28d5939.jpg

e multa munca cu rezultate minime...tot un set de lanturi normale face treaba:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

@teddybear: eu am avut lanturile puse pe roata cum se vede mai jos:

 

roata_lant.jpg.af44fd1a4198f6b9d8f7a2387dc949fd.jpg

 

cu rosu sunt desenate lanturile puse pe una din roti, cu verde lanturile montate pe cealalta roata. Mai aveam la nevoie inca 4 lanturi care puteam sa le montez, dar nu a fost nevoie tot pe rotile spate (pe rotile din fata nu pot sa le montez din cauza de tambur care e mai mare).

 

Poza nu este facuta la roata mea, dar exact modelul acela de janta il am si eu, dupa cum se vede am spatiu si mai mic intre spite decat ai tu, deci merge fara nici o problema. Avantajul e ca pui lanturile astea unde ai loc, unde roata e deasupra noroiului/zapezii. Aveam la mine un set de lanturi tip romb ptr roti de 31" dar nu aveam nici o sansa sa le montez dupa ce am intrat si eu in rahat (ma rog era zapada) ...

 

"multa munca" e la configuratia de lanturi a lui symy, dar probabil sunt si mult mai eficiente si posibil mai durabile. eu am vrut sa am o chestie de unica folosita care sa ma scoata din belea in caz de nevoie, sa fie ieftina si mai ales rapid si simplu de montat. singura "munca" ptr mine a fost sa pun carabiniera intre 2 zale de lant, si sa trec chinga prin janta si s-o intind, adica sa trag de ea ca animalul ... in rest...pedala ...aaaa, am uitat, a mai trebuit sa tai chinga ce era in plus (ca avea vreo 2m lungime) si e drept ca m-am chinuit un pic sa-mi aduc aminte unde am pus briceagul :ha:

 

uite aci am gasit o poza in care se vede putin roata dreapta spate si se vad si lanturile:

 

DSC_0376.thumb.jpg.7a965373dc03dfaea6427c37979f56fe.jpg alta mai concludenta n-am, sorry...

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Coane, no offence...dar nu te-ai uitat la filmuletul postat de @Pitonul:wink: Cand se foloseste lant, de multe ori e suficient unul singur (am vazut, pe vremuri, multi camionagii care se descurcau doar cu cate un "colier" de lant pe rotile din spate... ca mai mult n-aveau...se gasea mult mai greu decat acum un lant solid, cu atat mai putin un set de lanturi dedicate pentru roti de camion). In filmuletul cu pricina e vorba insa de utilizarea unei bucati de funie mai groasa...genul celei care se gaseste in multe portbagaje pentru legat diverse... In cazul asta e indicat sa fie cat mai multe "spite" la janta...si funia cat mai groasa ca sa poata "sapa" eficient in zapada... sau noroi :wink: Iar daca mai vrei ceva argumente, gandeste-te la diferenta dintre lanturile "scarita" si cele "romb"... mai ales pe ceva inclinare laterala cu zapada batatorita...sau gheata...

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Coane, no offence...dar nu te-ai uitat la filmuletul postat de @Pitonul:wink:.

 

Nu ca m-ar deranja sa fiu @Pitonul...(as fi chiar onorat!) ...din pacate sunt eu, semaca!!!

 

Am masurat cu o sfoara sa vad cata cordelina intra pe o roata de 265/75/16 (adica 32'') infasurata cum a aratat nenea ala. Sunt aprox 10 m, cu o marja de siguranta!!!! Am vazut si la Decathlon, si la Obi cordeline de 12mm foarte rezistente dar cu un pret de 8-10 lei/ metru...hmmm, cam scump! La urmatoarea zapada, care va sa vina, vreau sa incerc combinatia!

Offroad Racing Romania - the ORIGINAL since 2006

Membru Club T44

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Nu ca m-ar deranja sa fiu @Pitonul...(as fi chiar onorat!) ...din pacate sunt eu, semaca!!!

 

 

:al:al:al:al:al:al

Ce face oboseala din unii oameni (adica eu): uite asa m-am indatorat singur in vederea Pastelui:h5:h5:h5

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

DRAGILOR,

toti incercam sa "iesim" cat mai ieftin

totusi, asa incercam sa facem abstractie de o lege universala (nu e OG)

asa ca, SI in acest caz, se poate plati 100% din pret din start pentru o pereche de lanturi ADEVARATE, care sa le pui cand e cazul, sau se poate face in felul urmator

1. se plateste 30% pe materiale

2. Se plateste 30% pe manopera

3. se plateste inca 40% pe alte materiale pentru a completa primele....insuficiente sau de calitate prea slaba.

4 la prima folosire, pentru ca nu au dat rezultatele scontate, 50% se platesc pagube (aripa indoita, vopsea, eventual transmisie cu probleme).

5. se repara pieasa cu inca 50% costuri.

la final, o sa aveti o piesa ce a costat cam 150% cat era sa o cumparati originala si trainica, dar, a voastra, este o improvizatie pe care nu se poate baza nimeni.

voi alegeti

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Eu vin cu o intrebare si un sfat. Deci, daca in loc de chinga respectiva sau ce o fi , se foloseste tot o bucata de lant bagat prin geanta si adaptat cumva sa se prinda de le celelalte lanturi care vin efectiv pe cauciuc,nu e mai rezistent? Si sfatul: sa aveti mare grija la mentenanta lanturilor dupa folosinta, bineinteles daca mai ramane ceva din ele.daca raman ude sau murdare, dupa catva timp ruginesc si nu mai faci nimic cu ele. Eu am pe camion cate 4 pe roata prinse cu surub prin janta si de asta iarna pana acuma au stat in lada, iar cand le-am cautat erau rugina toate. Acuma m=am luminat, dupa folosinta le usuc in cabina si apoi le tin intr=o cutie cu putin ulei...

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use