Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Lanturi offroad practice


Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Lanturi offroad practice

 

ideea in sine pare OK , dar ce faci cind intre janta si etrier ai cam 5 mm.???? Exemplu ar fi toyota lc 80 cu punte fullfloting (pe spate - cu etrieri ).

 

e simplu... nu folosesti "lanturi" de astea, ci iei RUD sau altceva ce merge pe roata. Si la mine, pe fata nu pot sa folosesc, doar pe spate mi se potrivesc. Ptr rotile fata am un set de lanturi romb clasice care in mod evident trebuie sa fiu pe un drum cat de cat curat si drept ca sa pot baga cricul sub masina sa le montez :h5... lucru care in ultimii 2 ani n-am avut chef sa-l fac niciodata...evident ca zici "am 4x4 si gume, nu-mi trebuie lanturi"...cand ajungi in situatia ca "pana mea, daca aveam lanturi treceam..." e prea tarziu sa te mai gandesti cum le montezi, sau pur si simplu nu se mai poate. lanturile intregi sunt minunate, daca le montezi INAINTE de a intra in teren, eventual intr-un garaj, sa ai timp, sa ai scule (cric, manusi, o bere langa) si sa nu fii stresat ca esti cu copilul si nevasta in masina prin padure si tu nu stii daca mai iesi de acolo, sau trebuie sa chemi TAF-ul sa te scoata....

 

ideea cu lanturile astea e ca pot fi folosite si in cazuti "maro" cand roata e jumate cufundata in noroi sau zapada, si cand lanturile clasice (pe toata roata) nu ai cum sa le montezi. Nu zice nimeni ca sunt lanturi de competitie sau alte chestii grave. Sunt bune ptr urgente, ptr situatii mai "deosebite, ptr uz domestic/normal".... si mai ales sunt bune doar daca ti se potrivesc pe roata/janta, daca nu, nu :grin:

 

Bineinteles ca exista posibilitatea sa se rupa, cum de altfel exista posibilitatea sa se rupa si un lant intreg, "deranjul" pe care il fac e acelasi, doar probabilitatea e diferita. Bineinteles ca nici cu lanturile intregi nu mergi 80km/h pe asfalt sau alte prostii de astea. Nimeni nu zice ca lanturile astea cu chinga sunt mai bune decat cele intregi, dimpotriva sunt mai fragile/sensibile, dar in acelasi timp sunt o ALTERNATIVA, mai ieftina (poti sa ti le faci tu singur acasa), mai la indemana (la o adica in caz de situatie "maro" in teren poti sa-ti faci pe loc un lant de asta din ceva sufa cu sau fara lant) si mai ales sunt o solutie cu montare/demontare rapida chiar si pe o masina bagata bine in noroi/zapada.

 

In rest...orice solutie e buna, atata timp cat te scoate din rahat cand ai nevoie :grin:

 

o zi faina sa aveti! :h5

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Hmm legat de filmul cu sfoara vad ca a durat 13 minute si cam in 5 a infasurat o sfoara sau doua? Daca luam in considerare temperaturi cu minus, rezistenta la frig a persoanei, echipamentul acestuia (haine, bocanci, manusi, etc) posibil treaba sa se imputa mai rau.Mie mi-a luat 5 minute de lant pe roata la turism cu masina ridicata pe cric la temperaturi in jurul lui 0 cat de cat sa poti sa scoti manusa de pe mana.De obicei intre roata si aripa se aduna o bucata asa mare de zapada/gheata care uneori se desface al dracu de greu si te incomodeaza maxim plus ca acea sfoara se poate uda/ingheta.Ramane de vazut.....

Edited by Caphonne

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Re: Lanturi offroad practice

 

Vine iarna, asa ca am recitit cu motivatie topicul. Cautand pe net si alte variante, am dat peste asta:

 

 

Ma gandesc daca nu se poate simplifica povestea folosind niste ties-uri normale peste care se pune un manson proeminent pentru aderenta. Ties-urile oricum trebuie taiate la scoatere, dar mansoanele se pot pastra pentru minimizarea costurilor de exploatare. Nu imi dau seama insa cat de rezistent este plasticul ala (nylon?) din ties-uri...

 

LE: ideea este deja folosita: http://www.zipgripgo.com/ :old

Edited by shark
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Inaltime prea mica , potrivite doar pentru drumuri bune , aplicabil doar la unele jenti ... dar , e mai mult decat nimic .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Lanturi offroad practice

 

uitativa si la asa ceva,,,cred ca sunt destul de elegante si rapide in montaj pt o situatie de urgentahttp://www.youtube.com/watch?v=T86VImVf2PU.

iar pentru cei pretentiosi care au nevoie de tarie,putere si au si motoare pe masura le recomand astea,,asa ceva am eu pt mitsubishi delica,,,150 $ setul957009582_ZMY600-1260-06_b(1).png.3731c14ac2723b496ad453657394f3c3.png

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

despre clemele de roti geko put and go,,,are un prieten si sunt foarte faine si utile,,le foloseste pt un audi a 6,,le are de 2 ani,,si nu prea prezinta uzura,,si a prins si multa portiune de asfalt,,de lene sa le mai de jos,,mai ales nevastasa,,care dupa ce le pune pt zapada,,uita sa le dea jos chiar daca zapada sa terminat si asfaltu e negru.

http://www.put-and-go.com/

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

clemele geko put end go,,se pot cumpara de afara din europa,,,italia fiind tara lor,,sau ebay,,,,posibil sa fie aduse si prin ro,,,trebuie de sapat,,,in schimb lanturile scarita sunt si in romania,,dar la preturi exorbitante,,,poate pe la magazinele turcesti de piese auto.eu le-am luat de la istambul,,,si mai ales sa fie culoarea galbena,,,,cica sunt de 2,5 ori mai tari si mai tratate ca cele albe simple,,si galvanizate pe deasupra si anticorozive

Edited by 4x4forever
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

apropos de lanturi,,sa nu crezi ca sunt cumva prea usoare sau prea subtiri,,,alea mai rare au in jur de 14-15 kg set,,,iar astea galbene pt jante de 16 cu anvelope de 245\75 au 27kg setul..grosimea zalei este de 6mm iar diametrul zalei cam de 20-22mm.ghearele intoarse care sunt puse deasupra sunt din patrat de otel de 7mm. daca faci o plecare sanatoasa la un semafor pleaca si zapada si asfaltu si pietrele din asfalt de sub tine, mai rau de cel ce sta in spatele tau.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

De unde cumparam si ce preturi au ??? Altfel .. pointless...

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

istambul e tara si piata de desfacere, insa am vazut si in magazinele turcesti care vand piese auto in romania asemenea lanturi,,ma refer la alea albe si mai rare.de exemplu un set de lanturi pt c-uri microbus,,sau potrivite si pe 235-75 r15,,costa 480 ron setu.asta va spun ca am vazut la o parcare de tiruri cu magazin de piese din suceava,,vadu moldovei,,CANAY este firma.acuma in tara nu stiu unde sa va indic sa mergeti,dar incepeti cu magazinele turcilor. bafta

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

asemenea lanturi sunt la distribuitorii si magazinul TOTAL RACE,,,doar ca nu vad preturi si marimi http://www.totalrace.ro/lanturi%20zapada30.html

 

si uitate si la turci cateva modele si implicit preturi,,,,2 turkish lira =1$

https://www.google.ro/search?q=kar+zincirleri&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0MyqUsCDM47KtAb3sIDIAQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=619#q=kar+zinciri&tbm=isch&imgdii=_

Edited by 4x4forever
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

asemenea lanturi sunt la distribuitorii si magazinul TOTAL RACE,,,doar ca nu vad preturi si marimi http://www.totalrace.ro/lanturi%20zapada30.html

 

si uitate si la turci cateva modele si implicit preturi,,,,2 turkish lira =1$

https://www.google.ro/search?q=kar+zincirleri&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0MyqUsCDM47KtAb3sIDIAQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=619#q=kar+zinciri&tbm=isch&imgdii=_

 

Am sunat la totalrace ... 525 euro + tva pentru o pereche de lanturi pe 33''. Ca si alte laturi care le gasim prin comert, sunt poleite cu aur. Ramane varianta confectionarii pentru uz "casnic", empirice, fara certificari RAR/si altii. Atatia bani pe o pereche de lanturi...eu nu dau.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

de aceiasi chestie m-am lovit si eu acu catva timp,PRETUL, am sunat la un magazin partener pe acest site si tot asa undeva in juru a 2000-2500 ron per pereche,asa ca m-am orientat,si credema m-am orientat f bine spre turci deoarece la ei am vazut acest model si pe camionete,,camioane si autobuze,si apoi probate de mine,si pe gheata si zapada si ceva asfalt,mai ales ca atunci cand le dai drumu de gresie sau ciment au un sunet foarte ascutit,,nu suna ca o bucata de lant normala,ceia ce denota ca au niscaiva otel bun in ele.mai ales ca le am de 3 ani de zile,si uzura e infima,si nu a sarit nici o gheara din ele.o parere per total,,poate mai bune ca astea or mai fi si altele,,dar mai ieftine NU,si modelul scarita cu gheare sunt considerate printre cele mai bune lanturi pt cuplu de tractiune.

cauta si tu prin oras la tine trebuie sa ai oameni care merg la turci,si majoritatea merg in vale in aksaray dupa piese,orienteazate si tu,,ca asa suntem noi romanii,sa auzim de bine,si poate cu prima ocazie cum le pun pe roti sa fac si poze sa postez aici.

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

am pus un catalog pdf cu marimile si preturile,,2012,, uite aici si catalogul pdf cu marimile si preturile 2013-2014

http://www.karzinciri.com/2013-2014-Patinaj-Zinciri-Liste.pdf

 

vad ca in noul catalog nu mai au modelul cu lantu des,,ci doar ala mai rar,

Edited by 4x4forever
Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Cel mai bine e sa ai 2 perechi, cate una pentru fiecare punte. Daca ai o singura pereche incepe compromisul. Daca le montezi pe puntea spate ai tractiune, dar nu ai directie aproape deloc, iar frana nu e atat de eficienta. Daca le montezi pe fata ai directiem dar tractiunea nu e atat de buna - majoritatea 4x4 care au blocante le au pe puntea spate...

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 

Vin si eu cu o intrebare; Vreau sa stiu unde este mai indicat sa montam o pereche de lanturi? Tractiunea fiind 4x4 permanent ,este mai indicat pe rotile din spate?

 

Daca ai 4x4 permanent si nu ai blocant central, ori pui pe toate cele 4 roti, ori pe niciuna.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Lanturi offroad practice

 

Va salut pe toti! Mi-am facu cont pe forul vostru pentru a va cere o informatie, daca se poate. Detin un VW T3, transmisie doar spate, diferentialul nu se blocheaza. Motorul si cutia sunt tot in spate si am in permanenta in masina 600 kg marfa. De multe ori intru pe drumuri de camp si cand drumul e uscat totul e bine dar daca ma prinde ploaia sau sunt nevoit sa intru dupa ce a plouat, am sanse mari sa raman blocat in primii 10-15 metri. Ca sa nu mai dau banii la tractoare, as vrea sa imi cumpar niste lanturi de zapada, tip romb, pret pana in 100 lei. Din experienta dvs, cu diferential neblocabil, lanturi pe rotile spate, 600 kg marfa in masina, as putea parcurge 500-2000 m pe drumuri cu noroi? Sau diferentialul nefiind blocabil, avantajul lanturilor se pierde? Apreciez raspunsuri din experienta practica.

 

Stiu ca am nevoie de lanturi si pe fata pentru a avea directie dar asta e alta discutie.

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Re: Lanturi offroad practice

 


Lanțuri ai nevoie în principiu decât pe rotile ci tracțiune. Având lanțuri practic ai tracțiune foarte buna pe amândouă rotile deci se anulează puțin faptul ca nu ai dif blocabil.

Deci te ajuta foarte mult și cu100 Ron nu e mult pentru ce ajutor dau.

Suzuki Vitara '92 1.6 8V metaltop putin gadilata,

Aprilia Pegaso '97 plus inca ceva utilaje de sosea

Jeep Cherokee 2001 4.0 automatic + GPL sevential putin gadilata

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: Lanturi offroad practice

 

@cos: e clar ca un lant care imbraca roata complet e mai rezistent decat astea care le prinzi cu chingi prin janta.

 

in schimb, sistemul asta cu chingi are un mare avantaj in opinia mea: poti sa montezi doar 1 sau 2 chingi de astea, nu neaparat 4 sau cate incap pe roata.

 

avantajul e vizibil atunci cand esti bagat in zapada sau noroi pana la osie....atunci sa vezi distractie incercand sa pui un lant de ala "intreg".... unul de asta cu chinga il pui deasupra noroiului sau zapezii si ai sanse sa iesi de acolo (nu neaparat 100%, dar oricum mai mari decat fara lant). asta e singurul avantaj real care-l vad la sistemul asta....mai e avantajul gabaritului/greutatii care e mai redus decat la lanturile care imbraca roata dar asta e relativ.

 

am sa incerc si eu sa-mi fac un set de lanturi de astea ptr weekend-ul viitor cand ma duc la zapada. :banana

 

 

 

Foarte interesanta solutia cu varianta asta de lanturi, in special pentru "noroi", asa cum ai spus, mai ales pentru faza in care ramai impotmolit in noroi pana la butuc. Si in plus, ai troliu dar nu ai de ce sa te ancorezi!

Dar mai e o mare problema: sa presupunem ca esti echipat cu anvelope MT tip simex, cramponate. Cineva spunea pe undeva ca la noroi lanturile nu sunt eficiente pentru ca intra intre crampoane.

A folosit cineva lanturi de tipul asta pentru noroi fiind echipat cu anvelope tip simex?

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use