Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc


adi200100
 Share

Recommended Posts

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Nu gasesc ECM... baietii din Orsova nu sunt online pe aici ???

 

ai rezolvat problema? te intreb pt. ca am simtome similare

gill.s
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

@gil ai nr de telefon pe pm sa vorbim mai detaliat.

topicul a ramas asa pentru ca inca nu am rezolvat problema masina fiind inca in garaj, trecant pe locul doi in viata mea datorita fiicei mele care are 6 saptamani...

mai mult de 99% este ECM ...

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Am revenit .....dezamagire mare

azi a venit ecu de la reparat si masina face la fel... la indicatiile celui care a reparat ecm-ul (Sorin) o sa ma apuc sa desfac toata admisia, injectia si sa o curat... sa speram ca nu mergem spre mai rau.

pentru cei care au uitat :

-masina face asa :http://www.youtube.com/watch?v=MW7UZFOL0Xw&feature=plcp

- porneste bine merge bine pana se incalzeste, dupa ce s-a incalzit vezi youtube

-consum ffff mare in regim de parcare, bujii negre (pamant) dupa 10 min de mers.

 

Pun botul la orice sugestie ...sunt la limita de a ma supara pe ea :grin:

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

ceva asemanator am si eu la vitara din 91

porneste, insa se accelereaza cu intreruperi. daca o las la relantiu, moare.

fum negru, bujii inegrite miros de benzina nearsa am si eu

de cand am schimbat injectia de pe o alta vitara neinmatriculata

s-a stins becul de check engine

am schimbat delcoul, fisele, bobina de inductie. nimic.

i sa mai verific inca o data instalatia electrica de la motor si daca nici asa nu vrea, voi schimba rezervorul cu pompa de benzina si conductele.

daca beietii de la orsova nu te ajuta sunt eu la 100 de km.

sper sa o rezolv, macar pe a mea:banana

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Am mai intalnit un caz asemanator si s-a dovedit sa fie pur si simplu lipsa unei mase corespunzatoare dintre motor si caroserie.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Maine ma apuc sa desfac admisia si injectia sa o curat si puricat furtune vacum...tin la curent

 

am masurat tensiune de incarcare in momentul respectiv nu se schimba "14.8 v".

cat despre masa s-ar putea ca am avut ceva probleme cu masa dupa ansamblarea ei...cand dadeam lunga se aprindea check engine si murea motorul...dar am pus eu masa sasiu caroserie dar la motor nu stiu... da ma uit maine.

Edited by adi200100
am uitat ceva

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Noutati:

-am desfacut curatat si montat admisia => nimic face la fel

- masurat presiune pompa benzina ok

- verificat si reglat TPS dupa manual

- verificat curent injector : nu se schimba cand se ineaca

cam atat, dar de mers tot nu merge.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

...nu mai avetzi idei??? ....sau la care le merg masinile se plimba.:x

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Cred ca pana la urma singura varianta e sa-ti cumperi un motor nou ca sa nu mai ai batai de cap.

mai putin stres

bani mai putini cheltuiti aiurea

timp sa te plimbi mai mult

 

astea sunt punctele cheie care le obtii daca iti cumperi alt motor.

Samurai 1.6 8V injectie, YJ spring swap spate, RUF fata, reductii 4.16, difflock spartan, troliu 6000, simex.
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Cred ca pana la urma singura varianta e sa-ti cumperi un motor nou ca sa nu mai ai batai de cap.

Deja am in cap imaginea fetei mele cand , dupa cateva zile de munca si cheltuiala schiband motorul (care sincer merge(a) foarte bine), sa faca la fel ...motivul fiind altul decat motorul.......nu pot sa accept ideea.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Sigur e coincidenta cu desfacutul motorului acest defect.

 

Parerea mea e ca amestecul pentru stadiul clapeta deschisa la maxim este necorespunzator atunci cand intra in closed loop - > intrebarea ar fi de unde ?

Raspuns posibil: traseu electric oxigen senzor (fir interupt sau rezistenta aditionala in circuit,pe plus, pe masa, pe semnal, senzor deteriorat) , traseu senzor temp (rezistenta aditionala in circuit, pe plus, pe masa, pe semnal), injector care ar ramane bleg deschis sau cu latenta pentru pattern de acceleratie brusca sau invers nu se deschide corespunzator pt clapeta deshisa brusc.

Cam astea ar fi variabilele care intra in ecuatie pentru closed-loop.

 

Zici ca ai verificat curent injector.

Te rog, poti sa imi zici si mie cum ai facut asta ?

Chiar sunt interesat sa stiu cum se poate face - banuiesc cu scule traditionale pt ca eu inteleg sa fie cumva masurat pe osciloscop.

Eu as porni de la injector inspectia.

 

Numai bine,

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

1. verifica/schimba pompa de benzina (pe retur trebuie sa se intoarca benzina cam 1 l pe minut

2. desfa injectia, scoate injectorul afara si verifica oringul care-l etanseaza....se repara cu oringuri de furtune flexibile pentru bateria de apa....5-6 mm in diametru)

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Zici ca ai verificat curent injector.

Te rog, poti sa imi zici si mie cum ai facut asta ?

Chiar sunt interesat sa stiu cum se poate face - banuiesc cu scule traditionale pt ca eu inteleg sa fie cumva masurat pe osciloscop.

Eu as porni de la injector inspectia.

Am bagat 2 agrafe de birou in mufa de la injector si am urmarit voltmetric daca se schima in momentul cand se "blocheaza" nu se schimba nimic... asta e logica mea , nu este dupa manual.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

1. verifica/schimba pompa de benzina (pe retur trebuie sa se intoarca benzina cam 1 l pe minut

2. desfa injectia, scoate injectorul afara si verifica oringul care-l etanseaza....se repara cu oringuri de furtune flexibile pentru bateria de apa....5-6 mm in diametru)

 

1.Am verificat dar nu ca la manual, adica nu am incercat pompa electric, dupa aia sa stea un minut sa vad iar presiunea. Am facut proba decat pornita la relantiu si turata, masuratorile fiind intre 30-40 psi... mentionez ca sonda de masurare am pus-o inainte de filtru de benzina ca dupa nu avea loc furtunul, dar fiind filtru nou de vitara nu cred ca este vreo problema.

Cat despre cantitatea de benzina per minut nu prea a fost cum zici tu, si am facut un filmulet

. Daca te uiti atent si faci o analogie cred ca 2 litri pe 35-40 secunde.

 

2.am desfacut injectorul arata bine oringurile dar ma gandesca ca daca ar fi dat pe langa s-ar vedea in carborator cum ar curge benzina. eu m-am uitat si in afara de ceva stropi pe clapeta nu vad nimic grosolan.

 

P.S Nu mai stiu daca am mai scris dar de cand face lucru asta nu mai sta nici la relantiu, adica la modul ca merge cat merge si odata din senin se opreste (scade relantiul pana la 2-300 de ture pana se opreste masina).

 

Cam atat pentru azi, astept de lucru pentru maine. !!! :))

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Daca nu iti da rateuri cand accelerezi atunci nu se pune problema de amestec sarac; deci alimentarea cu benzina e suficienta.

Ma gandesc sa mergi pe la astia care masoara noxele sa vezi amestecul (valoare lambda) in regim turat si relantiu. Cu 20 lei ai aflat multe zic eu.

Acolo se vede cel mai bine ca injectorul ala e razna sau nu (dc zici ca ai schimbat ECU ). Adica undeva tre sa il prinzi pe injector ca e bun sau rau.

 

Daca e bun atunci scoate mufa de la senzorul de temperatura si incearca sa o pornesti dimineata cand e rece; daca porneste e clar nu iese din open loop iar cand se incalzeste motorul, toarna cu duiumul benzen. (asta e valabil pt soc automat daca ai - IAC ii zice)

 

Dupa parerea mea masurarea curentului/tensiunii injectorului nu se face cu MAVO pe curent continuu in regim dinamic, iti dai seama ca pe curent continuu face integrare si nu prea vezi diferente; iar in regim curent alternativ nu se pune problema. Deci eu cred ca numai pe osciloscop poti masura corect forma de unda si o poti compara cu ce zice intr-o carte/manual/technote/specificatii/etc.

 

Numai bine

Edited by danciucu
XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Daca nu iti da rateuri cand accelerezi atunci nu se pune problema de amestec sarac; deci alimentarea cu benzina e suficienta.

Ma gandesc sa mergi pe la astia care masoara noxele sa vezi amestecul (valoare lambda) in regim turat si relantiu. Cu 20 lei ai aflat multe zic eu.

Acolo se vede cel mai bine ca injectorul ala e razna sau nu (dc zici ca ai schimbat ECU ). Adica undeva tre sa il prinzi pe injector ca e bun sau rau.

 

Daca e bun atunci scoate mufa de la senzorul de temperatura si incearca sa o pornesti dimineata cand e rece; daca porneste e clar nu iese din open loop iar cand se incalzeste motorul, toarna cu duiumul benzen. (asta e valabil pt soc automat daca ai - IAC ii zice)

 

Dupa parerea mea masurarea curentului/tensiunii injectorului nu se face cu MAVO pe curent continuu in regim dinamic, iti dai seama ca pe DC face integrare si nu prea vezi diferente; iar in regim curent alternativ nu se pune problema. Deci eu cred ca nu mai pe osciloscop poti masura corect forma de unda si o poti compara cu ce zice intr-o carte/manual/technote/specificatii/etc.

 

Numai bine

 

Rateuri in tobe mai da dar nu tot timpul, nu stiu sa zic cand da, dar daca bujiile sunt negre dupa 5min de mers eu zic ca e multa benzina.

 

ECU nu e schimbat, l-am trimis la reparat (cu gandul ca e de la el)si nu s-a schimbat cu nimic,dar e acelasi .(nu am gasit sa fac proba cu altu sau sa pun pe al meu la altu)

 

Masurand tensiunea la injector am vrut sa vad daca taie curentul in momentul respectiv.

 

Cam atat si merci pentru atentie. :)

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

E complicat cu noxele ... pentru ca e foarte greu de mers cu ea prin oras...pana la garaj am venit la relantiu in a 3-a ca am reductiile mari (5.12), dar pana la o statie ITP e foarte greu.

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Offfff nu mai zice nimeni nimic..... baietii de la DOJO nu sunt pe aici...ei stiu ca visau Samuraiele. :be

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

URRRRRAAAAA

2 vesti :una fffff buna una rea :

cea buna e ca masina merge iar cea rea e ca nu stiu ce i-am facut de merge :( . Ieri cand nu aveam ce face am zis ca ma duc la masina sa mai verific una alta. Verificat TPS si firele care ajung la ecm sa vadd daca sunt intrerupte, am miscat de mufe, am tras de vacumuri , am curatat bujiile si nu mai stiu ce. Toate aste le-am facut in decurs de 3 ore moment in care masina era pornita. Intre timp o mai turam sa urmaresc momentul respectiv...timp in care am observat ca face din ce in ce mai rar si ca raspunde mult mai repede la accelerare brusca, si mai ales statea la relantiu (de obicei se oprea din senin) ..... pana la urma mergand bine. Atunci am decis sa fac o tura ( in mers se vedea cel mai bine ) si surpriza mergea ok adica puteam sa o accelerez.

 

Concluzie:

- ori am atins firul magic si aia nu e un lucru bun ca poate sa ma lase cand e lumea mai draga

- ori s-a "desfundat" si a inceput sa mearga bine.

- daca e sa fie valabil mitul "aerisirea sistemului de racire" lucru greu de crezut ca timp de cateva luni sa nu se fii aerisit el. Pe de alta parte e prima data cand am dat drumul si la caldura si a mers mult dupa ce a ajuns la 90 grade.

 

Cert e ca Samu meu merge (sper ca va face asta si data viitoare cand incerc) si sunt cel mai fericit BEREEEEEEEEEEEEE !!!!!!

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Bravo ma bucur sa aud ca in sfarsit ai rezolvat problema.

 

 

 

:ypu:10

Edited by Johnny_r0
Samurai 1.6 8V injectie, YJ spring swap spate, RUF fata, reductii 4.16, difflock spartan, troliu 6000, simex.
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

Am fost si azi si e totul ok ....adica sta la relantiu si nu se mai ineaca la turare brusca. Sincer inca mai are o intarziere de 0.5 sec la accelerare dar sunt convins ca o sa dispara dupa ceva plimbari mai lungi.

 

Multumesc tuturor care au raspuns si m-au sustinut moral pe acest topic. :ypu:ap

Edited by Astral

Suzuki Samurai 1.3i 1991

Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

sa sti ca am citit toate postarile tale foarte atent si nerabdator sa aflu care este problema pentru ca si al meu face la fel, am desfacut tot si nu am dat de cap,ce doamne sa mai fac nu stiu...si marii mesteri nu zic nimic, oricum nu cred ca numai astea 2 fac problema asta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc

 

am rezolvat si eu problema cu pusul in cap cand acceleram. problema este la mine din pompa de injectie.am dat jos rezervorul .l am verificat si nu era murdar, apoi am luat alta pompa de benzina al cuplat-o la tur am pus returul intr-o sticla si am probat , a mers fara sa mai intrerupa ,sa se puna in nas in sarcina sau la acceleratie brusca, am zis ca e pompa sigur stricatta desi arata foarte bine. Am cumparat alt rezervor cu tot cu pompa de la dezmembrari,l-am pus sus si am incercat ....mai rau ca inainte, dupa care am pus o pompa suplimentara de opel calibra benzina de exterior exact unde vine filtru de benzina schimbandu-i locul acestuia in fata chiar inainte de a intra in injectie cu unul de dacie si functioneaza perfect deocamdata. sper sa fie de folos la careva.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use