adi200100 Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 (edited) Topic splitat din "Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai.." am si eu o mica mare problema la mersul motorului... acum 6-7 luni cand m-am hotarat sa ma apuc de tablarie si ceva modificari pe la masina , motorul mergea OK (bujiile ca si culoare erau ok, pornea bine, 1500-1800 ture la rece, statea relanti, se tura bine). acum cand am asamblato problema mare... nu prea mai sta la relanti (parca merge in 3), daca o accelerez usor se tureaza... daca apas brusc creste putin turatia si apoi scade pana da sa moara motorul (daca nu ridic piciorul de pe aceleratie), scoate fum negru la turatii mai mari, cand am mers cu ea daca acceleram usor mergea 3-4 mii ture daca apasam brusc se simtea de parca apasam in acelasi timp si pe frana. Mentionez ca la prima pornire nu mergea deloc bine si dupa cateva probe am vazut ca supapa de retur era infundata... dupa spalari cu motorina si suflari a revenit si merge returul. M-am hotarat sa schimb bujiile si fisele ca masina e la mine de 2 ani. Dupa schimbare ca sa vezi,... nici o schimbare, merge la fel cel putin in parcare..asta ca nu pot sa plec cu ea la probe ca am rapoarte in grupuri de 5.12 si am tot cauciucurile ale vechi 215. de mentionat: - bujiile ale vechi erau BERU ultrax UXF 79 cele cu 4 craci cand le-am scos erau negre toate... am pus NGK BPR5ES cele care sunt recomandate pe capota... dupa o proba de 30 minute de turatii prin parcare am scos una si era tot neagra. - filtru de benzina este nou rezervor curatat. - fisele puse sunt originale duble silicon de la H&B ce cred eu: - motorul nu are aer ...dar de ce - ori masina de atata stat 7 luni sau "uscat" senzorii in ea si trebuie plimbata sa revina - ori la asamblare vreo mufa nu mai face bine contact (sunt 99.9% ca le-am pus pe toate la loc) - ori e suparata pe mine =)) astept indicati de unde sa incep sau ce sa verific. samurai 1.3 i 69 cp Edited January 12, 2012 by f_zoltan Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Salve , nu mai fac alt topic pentru ca e din acelasi domeniu. am si eu o mica mare problema la mersul motorului... acum 6-7 luni cand m-am hotarat sa ma apuc de tablarie si ceva modificari pe la masina , motorul mergea OK (bujiile ca si culoare erau ok, pornea bine, 1500-1800 ture la rece, statea relanti, se tura bine). acum cand am asamblato problema mare... nu prea mai sta la relanti (parca merge in 3), daca o accelerez usor se tureaza... daca apas brusc creste putin turatia si apoi scade pana da sa moara motorul (daca nu ridic piciorul de pe aceleratie), scoate fum negru la turatii mai mari, cand am mers cu ea daca acceleram usor mergea 3-4 mii ture daca apasam brusc se simtea de parca apasam in acelasi timp si pe frana. Mentionez ca la prima pornire nu mergea deloc bine si dupa cateva probe am vazut ca supapa de retur era infundata... dupa spalari cu motorina si suflari a revenit si merge returul. M-am hotarat sa schimb bujiile si fisele ca masina e la mine de 2 ani. Dupa schimbare ca sa vezi,... nici o schimbare, merge la fel cel putin in parcare..asta ca nu pot sa plec cu ea la probe ca am rapoarte in grupuri de 5.12 si am tot cauciucurile ale vechi 215. de mentionat: - bujiile ale vechi erau BERU ultrax UXF 79 cele cu 4 craci cand le-am scos erau negre toate... am pus NGK BPR5ES cele care sunt recomandate pe capota... dupa o proba de 30 minute de turatii prin parcare am scos una si era tot neagra. - filtru de benzina este nou rezervor curatat. - fisele puse sunt originale duble silicon de la H&B ce cred eu: - motorul nu are aer ...dar de ce - ori masina de atata stat 7 luni sau "uscat" senzorii in ea si trebuie plimbata sa revina - ori la asamblare vreo mufa nu mai face bine contact (sunt 99.9% ca le-am pus pe toate la loc) - ori e suparata pe mine =)) astept indicati de unde sa incep sau ce sa verific. samurai 1.3 i 69 cp vre-o eroare de check engine da? daca a stat desfacut motorul prea mult timp as da cu spray de contact (nu WD40) pe toate contactele, in special cele de la electrovalvele de vacum (sau cum s-or chema ele) n-ar strica sa desfaci si ECU sa vezi ce condensatori bubuiti ai pe acolo :h5 Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... Ok, s-o luam pe rand, desi nu are nicio legatura cu topicul meu. Dar precum babele, incepem de la ceapa si ajungem la opinci.... - ce modificari, interventii ai facut la motor? La doctor si la popa trebuie sa spui tot, tu tocmai eviti sa spui esentialul, adica ce ai "surubarit" pe-acolo.:grin: - ce supapa de retur ai desfundat? butoiasul acela de pe TBI? Vezi ca e comandata prin vacuum, daca ai spart membrana atunci o sa mearga rau. Un test simplu e sa scoti furtunul de vacuum din ea si sa vezi daca pe acolo "scuipa" benzina. Asteapta 2-3 minute, nu totdeauna este asa de evident. Daca iese benzina pe acolo, trebuie alta noua. Pretul e mare. - Bujii negre, fum negru = amestec prea bogat in carburant. Sigur ai reglat corect aprinderea? Ai lucrat si la distributie? Daca da, e pusa cum trebuie? Acum ca sa raspund la intrebarile tale: - motorul are aer, poate prea mult. Verifica tot ceea ce tine de vacuum, vezi daca ai pus la loc corect toate furtunele. - senzori "uscati" ... basme cu Greuceanu - mufele nu ai cum sa le pui la loc aiurea. Dar la montaj poti sa rupi un fir si o electrovalva sa nu mai mearga bine. Verifica cele 3 electrovalve, ISC, comanda EGR si comanda la "throttle opener". - cu siguranta e suparata pe tine. Va impacati voi pana la urma :h5 Eu unul as incepe cu verificarea aprinderii si distriburiei. Asta cu acceleratul si senzatia ca motorul pune frana (zic romanii "da in nas") e buba de distributie, avans sau aprindere. Succes! Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... @omoroka eroare de check engine nu da .... o sa desfac si ECU sa ma uit @ Gil scuze pentru postarea pe topicul tau daca vrei cer sa fie mutat (ma gandeam sa nu umplem forumul cu discutii de reglaje) nu am facut nici o modificare la motor .(doar antigel schimbat)...a fost data coroseria jos si desfacute doar mufele si furtunele care sunt de legatura intre motor si caroserie. - legat de retur am vrut sa scot benzina din ea si cand am desfacut returul (furtunul) nu iesea nimic... am desfacut am spalat si am avut grija sa nu rup membrana... la testul cu "limba" mergea..... o sa fac si proba cu vacumul scos - nu am reglat aprinderea nu am umblat la distributie Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 (edited) Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... fisele de la bujii le-ai pus corect? e posibil sa nu mearga in 3 pistoane ci in 2. sa nu fi pus capacul de la distribuitor invers. daca pui totul la loc cum a fost nu are cum sa nu mearga. eu am dat motorul jos de 3 ori pana acum si de fiecare data a pornit la prima cheie. Edited January 5, 2012 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... @adi200100 Nu-i nicio suparare man ca ai postat aici, este topicul nostru, al tuturor, nu al meu. Eu doar am dat startul. Supapa de retur... e normal sa nu curga nimic din ea pentru ca ea se deschide sub influenta vacuumului din admisie. Deci cand motorul e oprit, e inchisa. Poti sa incerci sa pui alta de la alt Samurai ca sa putem s-o eliminam din discutie. Altfel eu tot la partea electrica / aprindere ma gandesc. Are dreptate si Omoroka, curata bine toate masele de pe caroserie (cele din compartimentul motor) mai ales daca ai vopsit masina. Este o masa importanta chiar la bobina de inductie.... Daca nu da "check engine", lasa ECU-ul in pace. Poti sa-l desfaci ca sa verifici condensatorii si eventual sa-i schimbi dar nu cred ca el e vinovatul. Bafta si tine-ne la curent. Eu unul sunt curios ce are.... Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... salve , revin cu ceva stiri: dupa cateva porniri prin parcare si turat si rasturat miscat mufe si descantat masina merge aproape ok (ca si turatie pornire ,relanti).... problema cu pusul in cap nu a disparut, dar in schimb am mai observat: - numai la cald face asta (adica cand pleaca acul de la apa din loc), la rece nu am sezizat nimic (oricum mai incerc maine odata). - face de la orice turatie adica : daca o tin constant la 3000 ture si apas brusc o pune in cap...la fel si de la 1000,2000....... - acel pus in cap nu are legatura cu aerul... am incercat si cu furtunul de la filtru la carborator scos adica aer direct - acel vacum care e langa accelaretie (poza 2 de la @gil) la mine functioneaza ca si culisare dar indiferent cum turez si ce ii fac niciodata capul de la vacum si cel de pe aceleratie nu se ating... e normal? - valva ISC (poza 3 de la @gil) tzacane in continu si cam tare la relanti (pana azi de 2 ani am crezut ca este tzacanit de tachet dar cand am scos mufa a tacut.... asta ramane intre noi :ha:) zic asta ca parca @gil zicea ca trebuie sa se opreasca la un moment dat. cam atat.... merci pentru eventualele idei Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
szk72 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Re: Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai...... salve , revin cu ceva stiri: dupa cateva porniri prin parcare si turat si rasturat miscat mufe si descantat masina merge aproape ok (ca si turatie pornire ,relanti).... problema cu pusul in cap nu a disparut, dar in schimb am mai observat: - numai la cald face asta (adica cand pleaca acul de la apa din loc), la rece nu am sezizat nimic (oricum mai incerc maine odata). - face de la orice turatie adica : daca o tin constant la 3000 ture si apas brusc o pune in cap...la fel si de la 1000,2000....... - acel pus in cap nu are legatura cu aerul... am incercat si cu furtunul de la filtru la carborator scos adica aer direct - acel vacum care e langa accelaretie (poza 2 de la @gil) la mine functioneaza ca si culisare dar indiferent cum turez si ce ii fac niciodata capul de la vacum si cel de pe aceleratie nu se ating... e normal? - valva ISC (poza 3 de la @gil) tzacane in continu si cam tare la relanti (pana azi de 2 ani am crezut ca este tzacanit de tachet dar cand am scos mufa a tacut.... asta ramane intre noi :ha:) zic asta ca parca @gil zicea ca trebuie sa se opreasca la un moment dat. cam atat.... merci pentru eventualele idei la fel ca si omoroca te sfatuiesc sa verifici ECU Omul cu adevarat bun este doar cel care ar fi putut fi rau si n-a fost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc La cererea lui adi200100 am splitat niste postari devenite offtopic de la "Relanti la rece. Despre vacuumuri reglaj si nu numai.." Acum problema lui are topic separat iar cel cu reglaj vacuumuri a ramas curat. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Am revenit cu noutati: Azi m-am apucat iar de uitat pe la ea. Dupa multe priviri am descoperit ca furtunul de vacum dintre TIB si supapa retur era rupt. Bucurie mare... zic gata am rezolvat problema... l-am schimbat si nimic :( Dupa schimbarea furtunului parca nu mai face asa rau adica: daca pana acum cand acceleram brusc si mentineam apasat scadea turatia pana aproape sa se opreasca motorul,...acum daca apas brusc sta turatia fixa vreo 2 sec si incepe sa se accelereze. Sa nu mai zic ce chin si jale e sa mergi cu ea... cand vrei sa o accelerezi mai brusc parca ii pune mana la " gura " cineva. (sa nu mai zic ca am pus grupuri 5.12 si cauciucurile sunt acelasi 215)...distractie mare. Sa se fi bulit supapa de retur in momentul in care am suflat si spalat la ea o zi intreaga. O sa mai incerc si alte furtune de vacum poate mai gasesc. Oricum astept pareri !!! Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurentiu.C Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc ..... si totusi ...... daca schimbarea antigelului a dus la asta. Senzorul de temperatura la lichidul de racire nu influenteaza alimentare/injectie/ture motor? "Spunea" cineva ca la 1,3 i ar fi un senzor termic care inchide/deschide socul automat??? E doar o idee (poate o prostie), dar daca tot s-a umblat la antigel ....... Hyundai Elantra Suzuki Samurai - momentan zis PowerSquirrel Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc azi am facut si o mica filmare... sper sa se auda fenomenul: Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurentiu.C Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Capacul de pe carburator are furtunul fara dop, elctroventilatorul functioneaza ciudat ........ se invarte dupa cum functioneaza motorul, nu ar trebui sa porneasca la o anumita temperatura? Hyundai Elantra Suzuki Samurai - momentan zis PowerSquirrel Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc @Laurentiu.C furtunul de pe capac are dop.... nu cred ca de la antigel nu merge, si ventilatorul nu are treaba. Azi am verificat si aprinderea este OK (8 grade)... masina face la fel in plus am descoperit un consum fenomenal (5km + 3-4 porniri in parcare a cate 15 min fiecare a lins 10 litri benzina), in situatia in care nu am mers fortat. Cand sta pe loc incepe fenomenul dupa ce se incalzeste masina (peste 40-50 grade), daca plec din loc apare mai devreme. Urmeaza sa gasesc un Samurache prin oras sa incerc si regulatorul de presiune (supapa de pe retur) ca sincer e singura pe care o suspectez. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Chiar sa nu fi avut nimeni problema asta ... Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Bucuras Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Salut Vezi daca atunci cand ai montat caroseria nu ai opturat furtunul de tur sau retur de pe rezervor Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilvviu Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Mie imi pare a fi prea mult aer in amestec la accelerare brusca. E pe injectie sau carburator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc @$$ilvviu masina e pe injectie.... varianta cu aer prea multu nu este pentru ca nu se justifica consumul enorm de benzina si nici fumul negru scos si nici mirosul de benzina ne arsa. @Bucuras alias Mutu furtunele sunt ok ... pe cel de retur am si suflat/tras si nu "prezinta galme" inca mai caut un samurai prin oras pentru ceva schimb de piese...stiu 2 dar sunt carborator Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilvviu Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Incearca sa scoti mufa de la sonda lambda. Calculatorul o sa detecteze lipsa ei si o sa lucreze pe o valoare implicita. Sau mufa de la senzorul de temperatura. Daca senzorul de temperatura raporteaza o temperatura f scazuta, ECU injecteaza mai multa benzina. La fel sonda lambda poate raporta amestec sarac, iar ECU compenseaza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Azi am probat supapa de pe retur (regulator de presiune) cu alta si tot asa face... Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
valu Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Azi am probat supapa de pe retur (regulator de presiune) cu alta si tot asa face... Am aceeasi problema: cum se incalzeste motorul si accelerezi mai brusc se taie alimentarea. La mine se pare ca e de la ECU. Dupa ce am schimbat vreo 3 pompe de benzina, filtru, conducta de alimentare (tur), supapa de pe retur si in final senzorul de acceleratie (TPS) am incercat si ECU-ul de pe un alt samurai si merge fara probleme atunci cand e motorul cald. In plus nu mai primesc erori in bord in afara de cea normala -cod 12(inainte primeam cod 32, 22 si 12). http://picasaweb.google.com/lh/photo/owKuvX5VtDa5Dk-rBMa--w?feat=directlink Am desfacut ECU-ul si condensatorii si condensatorii (cei mai mari 2) erau cursi. Desi am inlocuit vreo 3 condensatori (cei 2 mari si unu'mai mic) tot nu functioneaza cum trebuie. Mai incerc zilele urmatoare si daca nu reusesc sa imi dau seama unde ar putea fi problema pe placa de baza il trimit la Mures la reparatie. Daca nu mai poate fi reparat cumpar alt ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 13, 2012 Author Share Posted March 13, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc dupa discutia cu @valu am hotarat sa desfac ECU... nu inainte de a verifica prin inlocuire senzorul de presiune (acela de langa baterie cu vacum si o mufa) ...nici o schimbare :(( . Am desfacut ECU si nici nu stiam daca sa ma bucur sau sa ma intristez... erau perfecti condensatorii... concluzia mea fiind ca a fost reparat sau restaurat in germania, indiciu fiind sigiliu de pe el cu data si siliconul alb pus pe anumite piese (eu ne stiind cum arata unul ne umblat)...o sa pun ceva poze. Un prieten de la service a zis sa verific masa...drept pentru care una care am gasit-o eu a fost cea de langa baterie unde sunt cele 3 fire legate (adevarul e ca erau cam coclite)... In final am montat la loc si am incercat sa vad .... :(( ...in schimb am observat lucruri noi ceeace ma pune pe ganduri cu masa... : - cand accelerez si da sa o intrerupa (sa o inece) incepe sa licare becul de check engine si opreste motorul... daca iau piciorul de pe acceleratie nu mai licare si nici aprins nu ramane. - si stai sa o vezi pe a 2-a cand aprind faza lunga se aprinde respectivu bec (check engine) si se opreste motrul. Concluzia mea e ca are un scurt pe undeva sau nu are masa... daca cineva stie sa-mi zica unde sunt toate punctele de masa nu ma supar ...maine ma duc iar la masina. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Noutati... Am schimbat senzorul de apa (dadea eroare 14 numai cu motorul pornit)... nimic deoasebit numai ca nu mai da eroare. Face la fel cel putin cand se incalzeste e dezastru de abia o mai poti accelera. Pana o sa gasesc un calc ECM (aproape imposibil pe la noi pe aici) incerc o sa mai vad ce fac. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Nu gasesc ECM... baietii din Orsova nu sunt online pe aici ??? Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yknot Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Re: Probleme motor...."il pune in cap" cand accelerez brusc Mai incearca sa inlocuiesti bobina de inductie. Si masoara tensiunea de incarcare in acelerare atunci cand incepe sa dea in nas. 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts