Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina


rapsoul72
 Share

Recommended Posts

am un pinin 2001 1.8 benzina cand cupleaza se aprinde becul dintre cele 4 roti din bord rotile fata verzi raman aprinse dar nu se stinge ramane palpaind la decuplare, rotile fata se sting. Ce inseamna asta ? ma ajuta cineva cu un sfat ? Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord)

 

Limba folosita de tine face foarte greu de inteles problema pe care o ai.

Daca iti ramane aprins intermitent martorul portocaliu centralul nu a decuplat complet sau este un senzor defect.

Daca martorul verde reprezentand rotile din fata ramane aprins intermitent atunci rotile din fata nu sunt complet decuplate sau senzor defect.

De fel nu este nimic grav, datorita timpului trecut peste senzori si anumite piese se intampla ca afisajul din bord sa nu fie perfect.

Daca intradevar ai o problema acolo si din acel motiv nu se sting trebuie sa simti in volan (cauciuri diferite, rapoarte inegale in punti, etc motiv pentru care centralul nu se mai deblochiaza) - greu de crezut ca acesta este cazul tau.

 

Dupa ce folosesti 4x4, cand revii pe 2x4 ruleaza putin cu spatele, s ar putea sa ajute.

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

scuze pentru felul in care am explicat, ea decupleaza si cupleaza nu are probleme aici, cand cupleaza fara ramane aprins si martorul de roti si cel portocaliu si se simte, cand decupleaza martorul de roti palpaie cateva secunde apoi se stinge(adica dupa parerea mea decupleaza) dar cel portocaliu cand raman pe 2x4 ramane palpaind. Am sa merg cu ea in service pana la urma daca nu ii dau singur de cap, si eu tot la ceva senzori sau poate chiar senzorul din schimbator ca am observat recent cand sunt pe 2x4 si tin cu mana schimbatorul licaritul se opreste uneori.

Multumesc pentru atentia acordata.

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Salut,

 

aceiasi problema o am si eu, cand palpaie martorul din "mijloc" nu inseamna ca este cuplat 4x4 sau diff/lock.

 

Este ceva legat de senzor deoarece cum spui si tu cand misti levierul se stinge sau palpaie diferit.

 

La mine nu face asa mereu, dar daca bruschez putin masina parca incepe sa se aprinda martorul, insa nu cupleaza sau ramane cuplat 4x4.

 

Eu zic sa incepi cautarile de la senzorul de la elvier....daca exista asa ceva sau unde o fi el pozitionat.

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

prima masina pe care am desfacut-o bucati a fost o dacie 1310, acolo cand bagai in R avea un contact care aprindea becurile de mers inapoi care se stricase si cred ca si la levierul de cuplat tre sa aiba tot ceva de genul ala ... probapil o fi inbacsit de praf .. am sa ma uit zilele astea la el poate scap usor.

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Si eu sper sa scapi usor:grin: .....acelasi lucru il voi face si eu ca tine daca o rezolvi.

Momentan am alte lucruri mai importante de reparat.....dupa ma ocup si eu de martorul ala zapacit!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Am mai verificat pe la mine si am observat daca trag de levier inspre spate mai cu putere se stinge martorul.

 

Daca ar putea sa ne spuna cineva unde se afla senzorul sau are un intrerupator ceva pe acolo ?

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

eu am desfacut levierul dar nu faci mare lucru pe sus .. pe sub ea cand m-am bagat am gasit 3 mufe care aveau legatura cu levierul nu am avut timp sa ma uit mai mult dar cablurile duceau la niste senzori cred eu pe acolo prin apropiere usor accesibili.. acum ramane sa il identificam pe cel cu belele

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

am avut si eu problema asta, sunt niste senzori pe sub masina, vreo 8, parca... aia in timp se mai incarca, uzeaza, si nu mai lucreaza bine. daca vrei sa-i scoti, o sa-ti dea ulei afara, sa ai grija la asta, pune degetul imediat.

nu trebuie sa-ti faci probleme, transmisia la Pinin e mecanica, deci daca cupleaza si decupleaza corect, restul e "discoteca". un senzor din ala era in jur de 100 lei, acum vreo 2 ani. daca vrei sa-i schimbi pe toti 8...

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

ms mult, am sa incerc sa ii curat daca nu .. o las ca merge asa ... chiar e mai animat bordul cu beculetul ala licarind.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

cum au zis si colegii ,am avut aceeasi problema ,palpaia becu de mijloc, totul mergea ceas cupla deculpa; era un senzor de pe cutia de viteze ,ai grija ca sunt multi pe acolo,eu mi-am dat seama care e cel cu pricina luand la rand unu cate unu pana cand s-a stins in bord. L-am cumparat ,a fost vreo 700ron pe original ca asa este ,aftermarket nu exista.

Eu zic ca nu are rost sa il inlocuiesti pt ca mecanic i se rupe de bec :)) dar sa nu apara probleme electic si la alti senzori gen efect domino.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

majoritatea pininurilor intampina problema asta, nu este grav ... doar un simplu senzor de la maneta

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Salutare..am si eu o problema la pajero pinin 1.8 din 2000 ....imi ramane martoru de culoare verde intermitent (rotile fata) la dezactivarea manetei din 4x4 in 2x4 SI am un cosnum de 16% (asa imi arata pe ecran) este normal sa consume atat?? multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Nu e normal sa consume atat. Cel mai mult mi-a luat vreo 14,8, parca, cu 2.0 GDI, dar asta dupa o cursa Need for Speed prin Bucuresti, cu drifturi si alte alea, plus AC. In rest, intre 10,5 si 11,5, in Bucuresti.

Asa ca, ori o calci prea tare, ori are vreo buba. Verifica la un mester daca iti decupleaza fata ca lumea, sau e doar de la senzori. Si eventual incearca si clasicul dat inapoi cativa metri, dupa ce decuplezi 4x4, cu toate ca la modelele astea nu e necesar, dar cine stie...

 

LE: Si reseteaza si computerul de bord, si fa-i un consum pe minim 100km, mers lejer. Zic asta, pt ca foarte multe nu mai au butonul de comanda al computerului de bord, si cine stie ce valori s-au "adunat" acolo.

Edited by Optimus
Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Nu imi ramane cuplata fata doar becu se aprinde intermitent...si am cutie automata pe masina..sub 15 nu am scos ...o sa incer sa ii fac un consum la drum intins sa vad...si m-ar interesa daca pot pune cauciucuri de offorad daca intorc jantele imi e sa nu atinga in aripa la viraj..

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Citeste cu incredere rubrica Pinin si o sa gasesti mai multe topicuri cu masini ca a ta modificate si o gramada de informatii. Bafta!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Mno va salut pe toti!Aceeasi problema o am si eu cu pininul meu din 1999 motor 1,8 GDI.SENZORII cred. La mine problema sta in felul urmator: cuplat doar pe rotile din spate, in bord imi arata beculetele verzi spate aprinse iar beculetele verzi din fata plus cel central portocaliu palpaie dar mecanic rotile fata decuplate.alteori fara sa-i fac absolut nimic tot cuplat pe rotile spate in bord becurile verzi spate sunt aprinse,cele de pe fata stinse iar cel central portocaliu palpaie iar in functie de cum accelerez se modifica intermitenta palpairii ledului portocaliu.in rest totul indica normal la cuplaje 4x4.Cei care ati intampinat astfel de probleme va rog sa postati ce rezolvari ati gasit.Va multumesc tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Eu as desface tot ce inseamna cablaj electric, senzori si actuatori de la sistemul Superselect, le-as curata, verifica, schimba ce e defect si apoi monta la loc. Dar as pune sa faca asta cineva care stie exact ce si cum functioneaza acolo, e un sistem pus pe multe Mitsubishi, la un service specializat de 4x4 ar trebui sa le descurce usor. Dar, la o simpla privire sub masina, mie mi se pare ca nu e o treaba sa te apuci singur de ea, pare destul de complicata. In rest, atata timp cat se verifica pe o rampa ca masina functioneaza corect in toate cele 4 modurile cutiei, eu nu m-as stresa foarte rau.

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Da.Cum spuneam,cuplajele functioneaza la marele fix,ca sa zic asa,doar ca beculetele alea fac figurile descrise.Poi momentan o las asa cum e mai ales ca mai am un amic cu un pinin caruia nu i se mai aprind deloc beculetele verzi la cuplajul spate,dar si la el ca si la mine ,totul merge brici.

Link to comment
Share on other sites

Re: problema la cuplare/decuplare (martorul din bord) - Pinin 1.8 benzina

 

Pai beculetele de la puntea spate stau aprinse tot timpul, nu se sting niciodata, nu clipesc. Nu cred ca sunt legate de ceva senzor. Probabil prietenului tau i s-au ars. La fel cum majoritatea Pinin-urilor au ars becul GDI Eco din bord, care iti arata cand motorul e in modul de functionare economic.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use