Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"


Patrolator
 Share

Recommended Posts

Salutari boieri dumneavoastra, posesori de Nissan Patrol Y60, cea mai buna masina de teren din lume.:grin:

Nu stiu cum v-a mers acelor dintre dumneavoastra, care ati montat un snorkel pe Y60-ul cu motorul 28RD, dar mie mi-a scos peri albi pîna am gasit o solutie de a "lega" snorkelul de cutia filtrului de aer.

Asta pt. ca pozitia originala a cutiei filtrului, nu e "pe aceeasi frecventa" cu gaura pt. snorkel din caroserie.

Pt. cei care înca nu au, dar vor, prezint aici "gaselnita" mea, buna sau rea (iaca`ca ma facu-i si poet).

 

În primul rînd mi-am procurat o a doua cutie de filtru (:tk @MAD MADI), pt. ca în cazul c-o f*t, sa nu ramîn cu ochii-n soare.

Am eliminat toate "extremitatile", adica prinderile si gura de absorbtie a aerului, iar "gaurile" rezultate le-am "inchis" prin sudura. Gaura de scurgere a apei (drenajul), l-am închis cu un dop special (folosit la astuparea gaurilor tehnologice la caroserii), etansat cu mastic de cauciuc (un fel de guma de mestecat care ramîne vesnic lipicioasa), pt ca am hotarît ca în cutia mea nu v-a intra apa, deci nu am nevoie de drenaj.

Aopi am facut o gaura în fundul cutiei, la care am adaptat un "stutz" de aer de la o alta masina. Acela, fiind din aluminium, l-am nituit, dupa ce în prealabil l-am etansat cu adeziv de caroserie. Taiat, sudat, "flex-at", nituit, etansat, grunduit si vopsit.

 

CIMG1335.thumb.jpg.53d763a9b0ec8660cb756b4fe8bd4fbc.jpg CIMG1336.thumb.jpg.665edce9f6686d820330352979496a65.jpg CIMG1337.thumb.jpg.f699ad8f1a7940543e741c5971b09ce0.jpg CIMG1338.thumb.jpg.7264231b2a621cc904bc177fe61888bd.jpg CIMG1340.thumb.jpg.75853f44376ee0764baa65c169caf6f3.jpgCIMG1341.thumb.jpg.069d89ea41a77ff2b34cc8b4b44a4576.jpg CIMG1342.thumb.jpg.579c54ea56ef19497e82f27d1ebce1e4.jpg CIMG1350.thumb.jpg.628c68aad20e0b196448ef85b934cce0.jpg

Edited by Astral

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

CIMG1368.thumb.jpg.a4c067e2185b01278246eb37a21b0bdc.jpg CIMG1371.thumb.jpg.e908085165a7639d9ab0ca1818f0644e.jpg

 

Bineînteles ca în configuratia actuala, adica cu o "gaura-n fund" + filtrul original (care astupa gaura) aerul nu avea nici o sansa sa se strecoare spre camerele de ardere, asa ca am înlocuit filtrul original cu unul "ilegal" :grin: (da`sa nu ma spuneti)

 

CIMG1343.thumb.jpg.f7ba0492c545314f2e524f417aa90e3f.jpg

 

Capacul filtrului, a primit si el un mic "tuning", adica o noua garnitura din burete de cauciuc autoadeziv, o "farba" proaspata si suruburi nou-noutze.

 

CIMG1344.thumb.jpg.22d3edb8d199255b5d294ece7aa8b212.jpg

 

Am asamblat totul laolalta (asa, de proba)...

 

CIMG1356.thumb.jpg.e3af3e0137c30810c8045b270afd2ebe.jpg CIMG1358.thumb.jpg.222ee7c7adde409b7610bcc9a6598ab3.jpg CIMG1360.thumb.jpg.13a6525d8f85dbf9a4b5bbc14517ff80.jpg CIMG1363.thumb.jpg.bbd26a3c5e37515aa6107311778c1b05.jpg

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Primele impresii despre noua pozitie si amplasare

 

CIMG1364.thumb.jpg.3b0cc8803c9ead67094a477815609564.jpg CIMG1366.thumb.jpg.195906daf8d558c07fca618da9c69253.jpg

 

Apoi a urmat repozitionrea si confectionarea pirinderilor pt. electrovalvele (+steckerul lor).

 

Suportul comun, l-am separat prin taiere în suport de "valve" si suport pt. stecker.

 

Prinderea suportului pt. valve, am confectionat-o din 2 suruburi cu cap lentila (dinauntru) + grovere + piulite (pe dinafara), apoi am fixat tabla cu valvele, cu 2 piulite prevazute cu "soclu" antidestrîngere.

 

CIMG1378.thumb.jpg.1555e73e834ae1b0a6a3d0ed8a770ebe.jpg CIMG1380.thumb.jpg.3cb2d72f24510ab700ed6d1754cf39cb.jpg

 

Suportul de stecker, l-am nituit, putin mai "in fata" (ca altfel nu ajungeau sîrmele pîna la "contrastecker").

 

CIMG1382.thumb.jpg.41668e6b5ce76dc4d25cc38025a25088.jpg CIMG1384.thumb.jpg.3818fc2a7a4f475d642cbb65c24413d8.jpg

 

Asa arata acum cutia pe dinauntru:

 

CIMG1388.thumb.jpg.81a46bdc92c9e2b6957be392356e2622.jpg

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Sefu' , respectele mele , de la inceputuri si pina acum ....

Exact la fel am procedat si eu pe la masini de-astea nasoaleee ... , numai ca am folosit o tija filetata ca sa tin filtrul pe garnitura de pe capac .

La altele ( tot de-astea ...nasoaleee) am folosit o carcasa de filtru de 260 care are admisia pe o teava laterala ... mai putin de lucru , daca era o carcasa de 260 la indemina .

 

La nici o carcasa de Y60 n-am astupat asa de definitiv admisia - pentru orice eventualitate ...ci am capacit-o cu un capac bercluit pe buza de pe fanta de admisie ...

 

 

Cum il cheama pe nume pe domnu filtru ?

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Pt. ca în constelatia actuala, cutia sta în "suspense", prinsa de furtunele de intrare /iesire aer, am considerat necesar un al treilea punct de sustinere, astfel încît, la vibratii, sa nu existe riscul ca (virgula) cutia sa "bata" în caroserie. Am improvizat la iutzeala, dintr-o bucata de platbanda de aluminium, un "picior" de cauciuc, si o gaura cu filet existenta pe contraaripa, acest "suport".

 

CIMG1374.thumb.jpg.0185f52e0ba8a771d0de933544ca8cf0.jpg CIMG1376.thumb.jpg.834d4897dcc1ab8f0d29e7b7d02f63e4.jpg

 

Bineînteles, folosind suruburi cu "taria" 8.8, (ca sa nu se foarfece, forfecheze, forfecareasca, etc.):ha:

 

CIMG1375.thumb.jpg.312f417bbaa71913399bd38074807040.jpg

 

Asa arata "la datorie":

 

CIMG1395.thumb.jpg.b230caf348e5185c738847fff3b02c86.jpg

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

La nici o carcasa de Y60 n-am astupat asa de definitiv admisia - pentru orice eventualitate ...

 

De aia mi-am cumparat eu o a doua cutie de filtru..., daca e nevoie, în 2 minute am pus cutia si filtrul originale - basta!

 

Cum il cheama pe nume pe domnu filtru ?

 

X-Stream Air.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

stiai ca mi-am luat azi snorkel si ai zis sa ma ajuti in avans cu montatul :grin::h5

2 intrebari ca unele le prind greu si uit inainte de a le prinde:

- filtrul ala noul X stream air si atat? nici un cod nimic sau ceva masina de origine?

- de la ce sunt electrovalvele alea de care pomenesti la un moment dat?

multam

Adi

Too much of a good thing can be wonderful.
Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

stiai ca mi-am luat azi snorkel si ai zis sa ma ajuti in avans cu montatul :grin::h5

2 intrebari ca unele le prind greu si uit inainte de a le prinde:

- filtrul ala noul X stream air si atat? nici un cod nimic sau ceva masina de origine?

- de la ce sunt electrovalvele alea de care pomenesti la un moment dat?

multam

Adi

 

Initial voisem sa-mi pun un filtru K&N, dar modelul care îmi trebuia mie (RX-4870) nu exista pe stoc la "livratorul" meu de piese. Se putea comanda, dar dura 5 sapt. si costa 91 € + TVA (19%). Atunci am cumparat la repezeala si cu titlu provizoriu, unul universal de pe ebay (de la un online shop), pe care l-am si primit a doua zi, http://www.ebay.de/itm/Universal-Luftfilter-Sportluftfilter-Stream-Air-Rot?item=230780624551&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D8055715781390879364 . Pt. 14,90€ (inkl. transport) nu ma asteptam la o calitate grozava, dar am fost foarte placut surprins de ceea ce am primit. Producator german, prelucrare f. buna si nici o deosebire optica fata de produsul englezesc (resp. american). Pîna si mirosul uleiului cu care e impregnat e la fel. Cum se va comporta în timp..., vedem, în orice caz, e mai ieftin si ca filtrul de hîrtie original, permite trecerea unui volum mai mare de aer, iar ca proprietati de filtrare, chiar daca nu ar fi asa bun ca cel englezesc (dar de ce n-ar fi un lucru nemtzesc la fel de bun ca unul englezesc sau american?), nu-i problema, eu avînd si asa la snorkel cap zyklon, la care în mod normal nu-ti mai trebuie un alt filtru suplimentar. În orice caz masina "trage" acum simtitor mai bine, iar între 2200 si 3000 rpm, mult mai bine. Punct minus, asa numitul "sport sound" (galagie), care pe unii îi încînta, e mai mare.

 

Elecrovalvele nu stiu ce rol au, dar au fost montate pe cutia veche, asa ca le-am pus (aproape) asa cum au fost pe cutia noua. În orice caz, sînt trei furtune de vacuum. Primul merge în furtunul de "guma" dintre cutia filtrului si turbo, al doilea la "doza" de pe galeria de admisie si al treilea undeva în "jos", directia alternator.

Si mai pot sa-ti spun ca daca am scos steckerul sau primul furtun, masina scotea fum alb pe esapament.

 

Poate ne ajuta vreun expert Nissan, ca m-ai facut si pe mine curios.:grin:

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

O solutie surprinzator de simpla si excelent executata! Ca cele mai multe realizari ale lui Vio, te face sa te intrebi:"cum de nu m-am gandit si eu la asta?".

 

Pentru ca, mai mult ca sigur, va trebui sa fac si eu ceva asemanator, as avea o intrebare: cum se poate dimensiona corect un filtru de aer? Poate ne pot raspunde la asta cei care stiu mai multe despre motoare.

Multumesc si scuze de off-topic.

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

O solutie surprinzator de simpla si excelent executata! Ca cele mai multe realizari ale lui Vio, te face sa te intrebi:"cum de nu m-am gandit si eu la asta?".

 

Pentru ca, mai mult ca sigur, va trebui sa fac si eu ceva asemanator, as avea o intrebare: cum se poate dimensiona corect un filtru de aer? Poate ne pot raspunde la asta cei care stiu mai multe despre motoare.

Multumesc si scuze de off-topic.

 

De ce vrei sa stii despre dimensionare? Motorul tau nu are filtrul original?

 

Poti vedea aici http://www.bauernpower.com/Top%20Air%20%20Flyer_A%20B%20O.pdf (unde scrie "BERECHNUNGSFORMEL") formula de calcul al debitului de aer necesar, în functie de cap. cilindrica, turatia de lucru si daca motorul este aspirant, cu turbo sau turbo+intercooler.

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

De ce vrei sa stii despre dimensionare? Motorul tau nu are filtrul original?

 

Poti vedea aici http://www.bauernpower.com/Top%20Air%20%20Flyer_A%20B%20O.pdf (unde scrie "BERECHNUNGSFORMEL") formula de calcul al debitului de aer necesar, în functie de cap. cilindrica, turatia de lucru si daca motorul este aspirant, cu turbo sau compressor.

 

Multumesc mult pentru document, cred ca ma descurc cu el. Ideea e ca vreau sa inlocuiesc filtrul original cu tot cu carcasa lui (ocupamult spatiu si are priza de aer intr-o pozitie care nu ma avantajeaza deloc) cu un alt filtru, cu carcasa cilindrica (asemanator cu ce ai pus tu), care sa-mi permita montarea unui snorkel. Si n-as vrea sa "sufoc" motorul cu un filtru mai mic decat are nevoie.

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Multumesc mult pentru document, cred ca ma descurc cu el. Ideea e ca vreau sa inlocuiesc filtrul original cu tot cu carcasa lui (ocupamult spatiu si are priza de aer intr-o pozitie care nu ma avantajeaza deloc) cu un alt filtru, cu carcasa cilindrica (asemanator cu ce ai pus tu), care sa-mi permita montarea unui snorkel. Si n-as vrea sa "sufoc" motorul cu un filtru mai mic decat are nevoie.

 

Pai atunci, nu ai decît sa pui un filtru de la un motor cu cilindree egala sau mai mare cu al tau, gata calculata de inginerii constructori. Tu ai (cred) 2500cmc asa ca un filtru de Y60 (2800cmc), de ex. ar fi în regula.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Pai atunci, nu ai decît sa pui un filtru de la un motor cu cilindree egala sau mai mare cu al tau, gata calculata de inginerii constructori. Tu ai (cred) 2500cmc asa ca un filtru de Y60 (2800cmc), de ex. ar fi în regula.

 

Asa ma gandeam si eu dar voiam sa fiu sigur. E in functie si de ce gasesc pe la dezmembrari (carcasa).

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

...nu-i problema, eu avînd si asa la snorkel cap zyklon, la care în mod normal nu-ti mai trebuie un alt filtru suplimentar...

 

Pe care însa bine ca l-am avut. A fost VITAL.

La Arad, "dîndu-ma eu bine" pe lînga o ravena înalta si mîngîind-o cu snorkelul, hop, îmi smulge rapandula capul ciclon, de-mi lasa trompa neprotejata scurmînd în pamînt.

 

[ATTACH=CONFIG]144887[/ATTACH]

 

Aseara, am desfacut asa, mai mult de control, cutia filtrului de aer, banuind ca s-au strecurat ceva impuritati în timpul acelei actiuni de rîmat.

Înauntru am gasit asta:

 

CIMG2055.thumb.jpg.1342511243fb3f4fd8ca0348dee35241.jpg CIMG2057.thumb.jpg.20bf86bee3cfee3b3d0d7c14007afa3f.jpg CIMG2058.thumb.jpg.eb0765f8d58f85d62878aa6990b6c356.jpg

 

Mîncu-i bumbacu` lui de filtru si pe cine lo` montat... .:grin:

CIMG1600.thumb.jpg.0b0dc069f17ad96275ab1919317f361a.jpg

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Poti minca ce vrea furculita lu' matale ...da ce ? gindeai cumva ca ai putea lasa motoru' sa mearga numa' cu ciclonu '?...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

...da ce ? gindeai cumva ca ai putea lasa motoru' sa mearga numa' cu ciclonu '?...

 

Pe vremea cînd îmi bateam capul cum sa "leg" snorkelul de cutia filtrului, au fost cîteva "voci", care exact asta m-au sfatuit... . Acum ma bucur ca "m-am complicat degeaba". :wink:

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Azi, în drum spre casa.

Nu mai ploua, dar era "spray" (ceata), ridicata de masini de pe soseaua uda. În 5 minute s-a adunat deja un pic de apa în prefitru.

 

Edited by Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

De ce vrei sa stii despre dimensionare? Motorul tau nu are filtrul original?

 

Poti vedea aici http://www.bauernpower.com/Top%20Air%20%20Flyer_A%20B%20O.pdf (unde scrie "BERECHNUNGSFORMEL") formula de calcul al debitului de aer necesar, în functie de cap. cilindrica, turatia de lucru si daca motorul este aspirant, cu turbo sau turbo+intercooler.

 

Multumesc pentru articolul prezentat insa tot am o neclaritate.

 

Sper ca nu intervin offtopic aici, dar am si eu o cutie de snorkel custom (25x25x25 cm) cu admisie din lateral si iesire direct la turbo prin celalalt capat. Initial a fost asta pe masina :

 

[ATTACH=CONFIG]145211[/ATTACH] , dar intre timp am realizat una mai ok . In interior este un filtru conic foarte asemanator cu al tau ( Pilot AF3 ) :

 

1442027931_FILTRUAERCONICAF-3_2.jpg.8f78a96e47d4e8d82b5534aa76fbd6ea.jpg .

 

Dimensiunile sunt :

Inaltime: 170 mm

Latime: 165 mm

Adancime: 170 mm

 

Cand l-am cumparat, l-am luat pe cel mai mare disponibil dar din pacate nu era trecut la specificatii capacitatea de filtrare. Am facut calculul din tabel-ul acela si mi-a iesit 13,85 mc/min (3.0L turbo + intercooler) dar din cate am citit pe acolo, este un calcul pentru prefiltru, iar valoarea asta nu ma prea ajuta chiar in cazul unui filtru K&N , Green sau alt producator de renume. Deci nu stiu daca este bine dimensionat, probabil doar pe un dinamometru pot sa vad daca diminueaza capacitatea motorului. Un alt aspect, am vazut ca acelasi producator ofera si o varianta de filtre conice cu burete, cum se folosesc pentru motoare de cross / enduro / atv etc. Poate fii si asta o optiune ?

IMAG0514.thumb.jpg.305d399f45c601ca52b30a16cfde9dd6.jpg

- G 300 TD - W460 - '90
Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Deci nu stiu daca este bine dimensionat, probabil doar pe un dinamometru pot sa vad daca diminueaza capacitatea motorului. Un alt aspect, am vazut ca acelasi producator ofera si o varianta de filtre conice cu burete, cum se folosesc pentru motoare de cross / enduro / atv etc. Poate fii si asta o optiune ?

 

Pe sitele producatorului (ex. K&N), exista posibilitatea alegerii filtrului dupa masina (marca, model sau cp) sau dupa aplicatii: http://www.knfilters.com/

 

Ref. la filtrul de burete..., nu stiu, poate ca exista si pt. masini. Ce stiu, este ca K&N, ofera huse (acoperitori) pt. filtre din burete: http://www.knfilters.com/airforcewraps.htm

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Stiu site-ul , dar dupa specificati imi recomanda unul plat dreptunghiular, pe care nu am cum sa il montez. Ideal era sa iti sugereze o echivalenta pentru unul conic, dar nu gasesti decat dimensiunile. Acum nu stiu daca e corect sa calculezi grosso modo suprafetele la ambele dar in clipa de fata nu am alt termen de comparatie.

- G 300 TD - W460 - '90
Link to comment
Share on other sites

Re: Filtru de aer "Designed & Handmade by Vio"

 

Stiu site-ul , dar dupa specificati imi recomanda unul plat dreptunghiular, pe care nu am cum sa il montez. Ideal era sa iti sugereze o echivalenta pentru unul conic, dar nu gasesti decat dimensiunile. Acum nu stiu daca e corect sa calculezi grosso modo suprafetele la ambele dar in clipa de fata nu am alt termen de comparatie.

 

Daca vrei o anume forma, mergi la sectiunea Universal, Custom & Racing Air Filters, klick pe forma dorita, si din tabela aia lunga alegi filtrul dorit, în functie de diametrul admisiei tale (cel mai important). Celelalte dimensiuni sînt în functie de locul pe care îl ai la dispozitie.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use