Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme cutie viteza automata


katlin
 Share

Recommended Posts

Salutari, la un 2.5 automat de prin anii 92 cred ca i-a 'cazut' cutia de viteza.

L-am chinuit azi un picut si a inceput sa nu mai traga pana nu a mai putut pleca de pe loc, in orice viteza as fi bagat. Dupa cca juma de ora l-am pornit si surpriza, a plecat dar dupa vreo 2 km iar s-a oprit, turez dar degeaba, ca si cum n-ar avea ulei. Nivelul la ulei in cutie e ok insa am observat ca e de culoare neagra si are si un miros ciudat.

Intrebarea e de ce sa ma pregatesc, se poate repara sau sa iau una second?

Astept un raspuns va rog. Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Ce inseamna miros ciudat?

Incearca sa schimbi uleiul intai cu speranta ca-si revine... daca nu, e clar ca ai "prajit-o".

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut, un miros de ferodouri incinse, si uleiul e de culoare neagra. Daca s-au dus discurile alea sau ce au prin ele, de ce cand e rece merge totusi o perioada? Am sa schimb uleiul si daca face tot la fel am sa mut discutia pe anunturile de piese:f2

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Uleiul din cutie trebuie sa fie roz... si trebuie schimbat si filtrul. Negru... nu e bine! Incearca mai intai cu astea... Bafta!

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Am schimbat uleiul, mere inainte dar nu mai vrea inapoi. In marsalier da cu smucituri, cateodata deloc. Am facut si o vizita pe la anunturi, vreau sa schimb cutia insa trebuie oare si reductorul?(asa m-a sfatuit un posibil vanzator)

Multumesc de raspunsurile date.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

salut,

 

nu stiu cum este la Mitsu, dar la Nissan (Patrol Y61, cel putin) exista un self test care iti poate spune pe unde ai problema (adica daca e la una din trepte, sau la franare, sau la marsarier, etc...), eu l-am gasit in manualul de service.

Pe la proceduri de diagnostic fara tester. Daca ai cum sa cauti in manualul de reparatii, poate gasesti ceva. Personal nu cred ca reductorul iti da simptomele astea.

 

Uite ce am mai gasit, e adevarat ca pt Mitsu mai vechi:

 

No Reverse Drive =

Manual linkage misadjusted, improper fluid level or line

pressure, torque converter failure, faulty valve body, worn front

clutch, low and reverse brake, missing "O" ring in low and reverse

circuit or faulty pulse generator "B".

 

Am gasit de ex SELF-DIAGNOSTIC TEST (F4A20 SERIES)

 

spune-ne ce cod are cutia ta, sa cautam mai adanc ;)

Edited by alexei
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut, unde gasesc acest cod? Imi dau seama ca pe cutie dar cam pe unde?

 

Teoretic undeva in lateral, dar nu stiu sa spun exact :(

Cel mai bine era sa ai un manual. Ai putea sa mai cauti pe aici:

 

http://www.mitsubishilinks.com/

 

sau ceva de genul asta http://www.howtopdf.com/19942001-mitsubishi-pajeromontero-transmission-workshop-manual/

 

Daca nu gasesti info legate de cutie, macar sunt utile linkurile si pentru alte chestiuni ;)

 

Eu am dat jos dar nu pot sa atasez aici manualul de reparatii de la al doilea link. Daca vrei da-mi o adresa de mail si il urc pe transfer.

 

De asemenea gasesti aici un link catre manual de service / reparatii pentru o cutie automata model 2001 / 2002, daca te uiti in document iti vei da seama ca se pot face multe teste

 

http://www.howtopdf.com/?22BDkLqX

Edited by alexei
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Probleme cutie viteza automata

 

salutare,

 

@katlin, nu ne spui si noua pana la urma ce buba a avut / are cutia ta de viteze?

Ar fi interesant feedback-ul, merci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut, si-a revenit saracia numai ca in marsalier nu o ia din prima, ambalez nitel motorul si o ia in suturi, parca n-ar avea ulei. O fi vreun filtru ascuns pe undeva?

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Revin cu intrebarea, din ce am mai vazut pe aici e posibil sa n-aiba filtru?

Am vazut ca-i posibil sa fie in baia de la cutie insa ceva useri spuneau ca n-are, au demontat baia si n-au gasit decat sorbul.

Stiu ca urmatorul sfat e sa dau jos baia sa vad ce-i acolo insa voiam sa stiu cu certitudine daca are sau nu, sa stiu sa-l cumpar daca tot dau jos baia.

Multumesc de eventualele raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut,

 

nu sunt un expert in cutii automate, asa ca nu iti pot spune daca a ta are sau nu filtru.

Pot sa iti spun ca a mea, de la Patrol, are sigur filtru, pt ca am dat baia jos, am facut curatenie pe acolo, si am schimbat si filtrul ala, cu aceasta ocazie.

Nu arata fix ca un filtru, ci este o sita foarte fina, montata intr-o carcasa de tabla.

 

Io zic sa suni la un magazin serios de piese auto, care sa stie cu japoneze, si pe baza VIN (serie de sasiu, nr de identificare, etc.) sa iti caute piesa. Si ei ar putea sa iti spuna daca exista sau nu piesa respectiva (filtru ulei cutie) pt seria aia de sasiu = pt masina ta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Shit happens, exact acelasi lucru 100% la fel m-i s-a intamplat si mie ieri dupa care i-am dat drumul la 3litri din cutie si am completat la loc cu ulei cu ulei proaspat, masina si-a revenit, dar parca nu la capacitate maxima si nu imediat,cu exceptia marsarier-ului care trepideaza cand da putin de greu sau patineaza depinde de cat de greu este ,,greul,,. Azi am mers fara probleme cu fata 60 km de autostrada si am ajuns acasa iar maine am sa-i schimb tot uleiul si filtrul, revin cu impresii dupa...

Tin sa precizez ca uleiul a fost ,,schimbat,, acum 20000km prin metoda, cea mai simpla si care in final se poate dovedi a fi si cea mai scumpa, adica am facut 4 schimburi consecutive de ulei a cate 3 litri adica atat cat curge doar pe busonul de la baie si fara filtru schimbat iar asta cred ca a contat foarte mult.

Si inca ceva, inainte sa patineze in aceeasi zi am auzit, cand am dat cu spatele pe un deal deloc abrupt, un zgomot ca si un scartait de curea sub masina, cred ca daca din acel moment nu mai miscam masina de pe loc si ii faceam schimbul de ulei atunci puteam evita o uzura prematura a cutiei, dar nu am stiut, deci daca auziti ceva ca un scartiit de curea undeva pe la jumatatea masinii nu o mai miscati de pe loc ca-i ,,groasa,, si schimbati-i de indata uleiul.

 

Alex.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

stiu ca uleiul de cutie nu este ieftin, dar o cutie defecta e mult mai scumpa :(

 

@alex_pajero : nu ar fi normal sa iti faca probleme din cauza uleiului din cutie, daca spui ca ai schimbat mult din el acum 20k km. Mie imi pare cea mai buna solutie sa golesti pe la buson, cat curge, apoi sa dai baia jos, ocazie cu care mai poate sa curga inca 1 litru sau mai mult. Cureti si baia de ulei - si vezi daca ai acolo mizerie si / sau o cantitate mai mare sau mai mica de pilitura metalica :D. Schimba si filtrul daca tot faci treaba asta.

 

Apropos de faptul ca spui ca metoda asta e cea mai scumpa, daca imi amintesc eu bine, in manualul de service / intretinere scrie ca asta e procedura normala de schimb ulei la cutie.

 

E posibil sa aiba si cutia ceva uzura.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Am dat drumul la ulei (2,5 litri)si am gasit span de bronz, nasol, cu gandul ca va trebuii schimbata in curand am hoatarat sa nu mai investesc in ea asa ca i-a mai shimbat inca vreo 5 litri si mai merg cu ea asa pana nu o mai vrea deloc, una peste alta cutia si-a revenit cat de cat cu mersul inainte dar au ramas problemele la marsalier.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

sa ia bafta in continuare...... bine ca ai rezolvat.... am si eu intrebarea daca ne poate informa cineva am pajero din 95 de anglia automata cutie, cum pot sa preintampin astfel de probleme care sunt simptomele , deoarece am verifficat joja de ulei de cutie si uleiul este curat curat , acea culoare cred ca rozalie.....

Calitatea Primeaza
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Foloseste cu incredere functia de cautare si o sa gasesti o gramada de discutii pe tema cutiei automate, inhameaza-te cu un pic de rabdare si incepe sa "rasfoiesti" forumul, ca sa evitam aceleasi discutii in mai multe topicuri. Abia dupa ce ai citit, daca nu ai gasit raspuns la toate intrebarile, ceri ajutorul colegilor. Bafta!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

sa ia bafta in continuare...... bine ca ai rezolvat.... am si eu intrebarea daca ne poate informa cineva am pajero din 95 de anglia automata cutie, cum pot sa preintampin astfel de probleme care sunt simptomele , deoarece am verifficat joja de ulei de cutie si uleiul este curat curat , acea culoare cred ca rozalie.....

 

Salut,

ca si la orice componenta de pe masina, parerea mea este ca putina atentie, si verificari preventive te pot scuti de multe belele.

 

De ex, sa nu treci in R (marsarier) pana cand masina nu este complet oprita din miscarea ei in sensul de mers inainte. Si invers. (evident, exista cazuri cand vrei sa faci balans, in zapada sau noroi, dar sunt exceptii)

 

Sa cauti in manualul de intretinere care este intervalul de schimb normal al uleiului din cutie, si sa nu te zgarcesti sa pui un ulei ieftin si de slaba calitate.

 

Sa ii faci periodic testele prevazute in manualul de service (acele self-diagnosis tests, care nu presupun dotarea cu aparate specializate). Unul din aceste teste este asa numitul "stall test". Intr-un loc sigur, in care sa ai spatiu (pt orice eventualitate - adica NU in garaj) cu frana puternic apasata, accelerezi progresiv, pana la momentul in care nu se mai accelereaza si ii scade turatia. Trebuie sa fii atent si sa observi la ce turatie se intampla asta - si apoi sa compari cu valoarea indicata de producator in manual ca fiind normala.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut.Uite aici un manual pentru cutia automata in care este descrisa si operatia cu stall test si orice altceva.Inclusiv schema explodata a cutiei si ce ai putea sa mai ai nevoie. http://www.pajero4x4.ru/Manual87/tranny-atuo-manual.pdf

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut.Uite aici un manual pentru cutia automata in care este descrisa si operatia cu stall test si orice altceva.Inclusiv schema explodata a cutiei si ce ai putea sa mai ai nevoie. http://www.pajero4x4.ru/Manual87/tranny-atuo-manual.pdf

 

Multumes Alex4x4 o sa o iau la citit si o sa trec la fapte....multumesc.....

Calitatea Primeaza
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

sa ia bafta in continuare...... bine ca ai rezolvat.... am si eu intrebarea daca ne poate informa cineva am pajero din 95 de anglia automata cutie, cum pot sa preintampin astfel de probleme care sunt simptomele , deoarece am verifficat joja de ulei de cutie si uleiul este curat curat , acea culoare cred ca rozalie.....

 

Cred ca cea mai buna solutie de preintampinare a problemei care sa dezbatut la inceputul topicului si pe care am avut-o si eu, ar fi,(pe langa verificarea si schimbul de ulei care tine de bun simt), folosirea reductorului la plecari de pe loc in rampe abrupte si evitarea fortarii cutiei fara reductor binenteles, tot in rampe abrupte. Parerea mea de... ,,patit,,...

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use