Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme cutie viteza automata


katlin
 Share

Recommended Posts

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Cred ca cea mai buna solutie de preintampinare a problemei care sa dezbatut la inceputul topicului si pe care am avut-o si eu, ar fi,(pe langa verificarea si schimbul de ulei care tine de bun simt), folosirea reductorului la plecari de pe loc in rampe abrupte si evitarea fortarii cutiei fara reductor binenteles, tot in rampe abrupte. Parerea mea de... ,,patit,,...

 

Salut,

 

o alta sugestie ar fi ca la urcari, mai ales cu viteza mica, sa folosesti treptele inferioare ale cutiei - si anume sa tragi levierul de comanda al cutiei in 1, 2, dupa caz - si sa NU il lasi in D, pentru ca sa eviti schimbarile nehotarate, si fortarea cutiei. Desigur trebuie sa fii atent si la turatia motorului...

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Buna seara !

 

 

 

Plesnirea cutiilor se datoreaza in primul rand schimbarilor de treapta (automate sau cu mana proprie) in sarcina maxima (asa zisul "span la maxim", cum mai stiu unii sa-l numeasca). Si asta in ambele sensuri, dar mai ales la schimbarea in jos.

 

Nici o cutie automata nu va tine la prea multe socuri daca se lasa asa cum a facut-o mama ei (ZF, Borg Warner, Aisin-Warner, Jatco, Torqueflite sau mai stiu eu cine).

 

Pentru a preintampina astfel de situatii s-au inventat kit-urile hardcore (heavy duty, sever duty, super heavy duty, stage II, stage III, full-manual, etc.).

 

Adica pui roti mari pe masina, mai gadili putin si motorul dupa niste cai si newton-metri, dar cutia tot aia este. Nici nu pot sa cred ca te astepti sa te tina forever.

 

@ jighi:

 

Poti sa extinzi putin termenul de "uzura generala" la cutiile automate ? Aia din experienta ta proprie ma intereseaza... Ca n-am auzit pana acum sa nu poti reface o cutie automata daca carcasa este intacta, doar sa gaseste orice pentru ele, de la rulmenti si axe pana la pachete de discuri de frictiune, supape, pistoane, garnituri, semeringuri, o-ringuri, etc.

 

@ ceilalticu automate:

 

Cine urca o panta pe "mare" doar pentru ca masina poate, ala habar n-are de masini si de tehnica folosita sub propriul dos. Sau are prea multi bani si i se rupe...

 

In consecinta, bagati la cap, daca vreti sa va tina cutiile:

 

- evitati schimbarile in regim de "span maxim", daca cutia este stock

- separati radiatorul cutiei de cel al motorului, construiti altele full aluminiu, eventual organizati ventilatie fortata (temperatura ciorbei dinauntru nu are ce cauta peste 80 de grade, sau nu de prea multe ori, cel putin). S-au inventat ceasuri de temperatura pentru asta...

- schimbati lichidul si filtrul aferent mai des decat scrie in carte, folosind exact ce trebuie, si nu altceva. Intervalul de schimb indicat in cartea masinii este pentru utilizare normala, cu roti si motor stock. Sunt cazuri in care producatorul indica doua intervale de schimbare, in functie de regimul de utilizare al masinii. Luati-l pe ala "greu" drept normal, iar pentru aplicatia voastra, injumatatiti intervalul de timp sau de kilometri.

 

 

Cum nici unul din astia care ne dam cu masinile in teren nu suntem asa-zis normali, cum vreti sa va tina o masina "normala", cu cutie "normala" ?

 

 

Dragos

Edited by Heavy D.
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Buna seara !

 

 

 

Plesnirea cutiilor se datoreaza in primul rand schimbarilor de treapta (automate sau cu mana proprie) in sarcina maxima (asa zisul "span la maxim", cum mai stiu unii sa-l numeasca). Si asta in ambele sensuri, dar mai ales la schimbarea in jos.

 

Nici o cutie automata nu va tine la prea multe socuri daca se lasa asa cum a facut-o mama ei (ZF, Borg Warner, Aisin-Warner, Jatco, Torqueflite sau mai stiu eu cine).

 

Pentru a preintampina astfel de situatii s-au inventat kit-urile hardcore (heavy duty, sever duty, super heavy duty, stage II, stage III, full-manual, etc.).

 

Adica pui roti mari pe masina, mai gadili putin si motorul dupa niste cai si newton-metri, dar cutia tot aia este. Nici nu pot sa cred ca te astepti sa te tina forever.

 

@ jighi:

 

Poti sa extinzi putin termenul de "uzura generala" la cutiile automate ? Aia din experienta ta proprie ma intereseaza... Ca n-am auzit pana acum sa nu poti reface o cutie automata daca carcasa este intacta, doar sa gaseste orice pentru ele, de la rulmenti si axe pana la pachete de discuri de frictiune, supape, pistoane, garnituri, semeringuri, o-ringuri, etc.

 

@ ceilalticu automate:

 

Cine urca o panta pe "mare" doar pentru ca masina poate, ala habar n-are de masini si de tehnica folosita sub propriul dos. Sau are prea multi bani si i se rupe...

 

In consecinta, bagati la cap, daca vreti sa va tina cutiile:

 

- evitati schimbarile in regim de "span maxim", daca cutia este stock

- separati radiatorul cutiei de cel al motorului, construiti altele full aluminiu, eventual organizati ventilatie fortata (temperatura ciorbei dinauntru nu are ce cauta peste 80 de grade, sau nu de prea multe ori, cel putin). S-au inventat ceasuri de temperatura pentru asta...

- schimbati lichidul si filtrul aferent mai des decat scrie in carte, folosind exact ce trebuie, si nu altceva. Intervalul de schimb indicat in cartea masinii este pentru utilizare normala, cu roti si motor stock. Sunt cazuri in care producatorul indica doua intervale de schimbare, in functie de regimul de utilizare al masinii. Luati-l pe ala "greu" drept normal, iar pentru aplicatia voastra, injumatatiti intervalul de timp sau de kilometri.

 

 

Cum nici unul din astia care ne dam cu masinile in teren nu suntem asa-zis normali, cum vreti sa va tina o masina "normala", cu cutie "normala" ?

 

 

Dragos

 

Adica poti sa o arunci la gunoi domnule teoretician..nu stiu daca ai vazut atatea cuti automate cate am reparat eu si culmea..nu toate au tinut..mi sa spus ca e uzura generala..adica un fel de cancer de oase...:scr

pregatim masina ta pentru off road

www.modificarioffroad.ro

modificarioffroad@yahoo.com

dezmembrari pajero mk2.

0730678039

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Buna seara !

 

 

 

@jighi:

 

Odata scrii ca tu repari cutii automate, iar apoi afirmi ca "ti s-a spus" ca e vorba de uzura generala... Deci, cum sta treaba pana la urma, le repari tu sau aia care "ti-au spus" una sau alta ?

 

Probabil aia care "ti-au spus" sunt la fel de priceputi ca tine. Ca altfel nu-mi explic cine ti-ar spune asa ceva, decat poate daca sunt necoplanari cu domeniul respectiv...

 

Pana nu demult imi plangeai pe PM ca nu-ti poti repara propria masina, o amarata de punte, iar acum cica ai reparat si cutii automate... Chiar mai multe decat am vazut eu vreodata... Eu ma indoiesc ca stii sa le deosebesti, darmite sa le repari... Incerci sa te dezvolti rapid, vad, dar din pacate nu-ti reuseste, ca-ti dai singur cu stangu-n dreptu'...

 

Daca tot nu esti in stare nici macar sa concepi o propozitie care sa nu-ti scoata minciuna in evidenta, poate e mai bine sa nu scrii nimic, mai ales ca inca n-am auzit nimic din "propria ta experienta"... Care experienta, ma intreb ?

 

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Deoarece discutia a devenit destul de aprinsa si mai putin tehnica, va rog daca vreti sa o continuati in acelasi mod sa o faceti in privat si nu in public. Va multumesc.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

S-au spus lucruri interesante si, mai ales, folositoare pe acest topic, si ar fi pacat sa esueze intr-un flame war.

Desigur ca sunt si postari din care nu ai ce invata, dar sunt sigur ca fiecare dintre noi stie sa le ignore.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Salut

Am si eu un Mitsubishi Pajero 2.8 cutie automata din anglia

Dupa ce l-am cumparat schimba tot perfect nu avea nici o problema la cutie,cand intr-o zi am mers cu el cu 150 km/h sa vad cum merge pe sosea.Cand am incetinit mi s-a aprins un bec in bor A/T,m-am oprit si m-am uitat la nivel la ulei la cutie.Nivelul era bun dar era cam negru uleiul.A doua zi l-am schimbat si s-a stins becul A/T doar pentru cateva ore, dar in mers se stinge se aprinde cand merg intins se stinge cand il calc se aprinde si din treapta 5 imi sare in 3 doar cand se aprinde,dupa 1 saptamana am luat alta cutie A/T tot aprinsa dar nu se stinge deloc si aceasta cutie schimba super pana in a 4 a dar a 5 a nu o schimba deloc si A/T tot aprins sta si cu a 4 a imi mananca 20% si temperatura nu ajunge deloc la 90 se ridica dar putin nu ajunge la jumate.

Stie cineva ce are?

 

Stima

Edited by Marian77
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Sa dus sonda de temperatura care da informatii la cutie... Cutia nu primeste info de la motor cum ca e cald si poate sa schimbe a 4a... Ca a5a e doar ceva efemer....

A doua problema care are aceste simptome este o defectiune la senzorul TPS care e deosebit de grava... Nu se gaseste separat ca piesa de schimb... Numai cu pompa de injectie....

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Sa dus sonda de temperatura care da informatii la cutie... Cutia nu primeste info de la motor cum ca e cald si poate sa schimbe a 4a... Ca a5a e doar ceva efemer....

A doua problema care are aceste simptome este o defectiune la senzorul TPS care e deosebit de grava... Nu se gaseste separat ca piesa de schimb... Numai cu pompa de injectie....

 

Nu stiu ce sa zic cand am schimbat cutia am duso la un mecanic mai putin priceput in cutii automate,Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa nu fie bagate niste mufe,dar nici pe tine nu te contrazic ca nu ma prea pricep si Sonda de temperatura unde se afla? Si senzorul TPS are legatura cu A/T din bord?

 

 

Multumesc!

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

La mine, cand am patit ceva similar, a fost senzorul TPS... din fericire, era doar nemufat dupa ce s-a umblat la motor... Dar simptomele par aceleasi...

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Revin cu noutati...am dat jos baia de la cutie si am curatat sita aia fina, alt filtru nu are. Schimbat iar uleiul si aceleasi simptome...sa plece in marsalier trebuie turat motorul tare aprox. 30 sec si apoi pleaca asa...in smucituri.

Clar sunt prajite discurile din cutie...ma orientez catre o cutie manuala, o fi bine?

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

E mult mai simplu, insa stii ce cumperi? Ce-am gasit sunt la sute de km distanta si ce-ar insemna sa iau cutie, montez, demontez daca nu-i buna, de unde o cumperi o suceste si nu o mai vrea inapoi, ramai cu ea pe cap...trebe cineva de incredere...

Una manuala e mai simplu, isi baga mai multi nasu-n ea pe cand la automata...eheee...

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Asa e, numai ca ai mai multe modificari de facut daca treci pe manuala, mai bine cumperi de undeva de la dezmembrari automata, eventual poate primesti garantie, poate cineva are service agreat care o schimba ca sa iti dea garantie, poate o gasesti inca pe masina si se poate proba, asa tot la fel de bine poti lua si manula cu probleme si sa te coste reparatia. Deci si eu sunt de parere ca e mai buna ideea de automata din dezmembrari.

Bafta!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Sunt pe cale de a-mi lua si eu o cutie automata din dezzmembrari ca sa o schimb pe cea de pe masina dar vreau sa va intreb daca este de ajuns sa cer o cutie automata pentru 2.5td sau este necesara vreo serie de pe cutie? Daca da unde se gaseste acesta serie eventual o poza.

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Alex.

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Mai baieti, noutati: am ramas impotmolit intr-o aratura; am bazait-o, dar ce-am bazait-o frate...a luat foc pe la turbina de la niste ulei scurs pe ea, in fine am iesit pana la urma cu...MARSALIERUL!!! Da, si-a revenit saracia, ce frumos trage in marsalier insa surpriza: nu mai schimba nici o treapta inainte, mere numai cu I-a. Ce drac sa aiba? Eram convins ca s-au prajit discurile la marsalier cand colo s-a reparat, deci alta a fost buba.Ma rog, bine ca merge, sa n-o deochi.

Acum ce naiba sa verific de nu mai schimba treptele, ma ajutati?

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Mai baieti, noutati: am ramas impotmolit intr-o aratura; am bazait-o, dar ce-am bazait-o frate...a luat foc pe la turbina de la niste ulei scurs pe ea, in fine am iesit pana la urma cu...MARSALIERUL!!! Da, si-a revenit saracia, ce frumos trage in marsalier insa surpriza: nu mai schimba nici o treapta inainte, mere numai cu I-a. Ce drac sa aiba? Eram convins ca s-au prajit discurile la marsalier cand colo s-a reparat, deci alta a fost buba.Ma rog, bine ca merge, sa n-o deochi.

Acum ce naiba sa verific de nu mai schimba treptele, ma ajutati?

 

Ai cablu de la cutie la clapeta de acceleratie? Daca da, verifica sa nu fie desfacut..

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Merg de mai bine de 1 an cu cablul ala de kick-down dat jos si n-aveam pb cu vitezele, am sa-l pun maine inapoi.

De fapt cablul ala te retrograda in viteza inferioara cand o calcai brusc la blana. Mersi de interventie, altceva ce-ar mai putea fi?

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Merg de mai bine de 1 an cu cablul ala de kick-down dat jos si n-aveam pb cu vitezele, am sa-l pun maine inapoi.

De fapt cablul ala te retrograda in viteza inferioara cand o calcai brusc la blana. Mersi de interventie, altceva ce-ar mai putea fi?

 

Probabil avem cutii diferite, eu am avut R4AW2 pe Pajero mk1 3.0v6. La mine cu cablu de kick-down ne legat imi mergea inainte numai in viteza 1, nu schimba mai sus.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Probleme cutie viteza automata

 

Da, lateral stanga am gasit si eu placuta.

Am dat in sfarsit cutia jos si am desfacut-o, discurile nu mai aveau nimic pe ele si se cunosteau ca au fost arse. Deci alta cutie, nici prin gand nu-mi trece sa o repar. In schimb aveam si pb cu reductorul cred, nu mai cupla fata si cateodata in low nici nu mai pleca de pe loc si se auzea un bazait. Am incercat sa-l desfac dar nu-l pot rupe in doua, s-a distantat 2-3cm si nu vrea sa se desfaca, pare ca tine una din tijele alea. Stiti cumva, e vreo chichita si nu ma prind? Lantul il pot vedea, e intins. O parere ceva? Mersi frumos de un raspuns!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
Re: Probleme cutie viteza automata

 

Am schimbat uleiul, mere inainte dar nu mai vrea inapoi. In marsalier da cu smucituri, cateodata deloc. Am facut si o vizita pe la anunturi, vreau sa schimb cutia insa trebuie oare si reductorul?(asa m-a sfatuit un posibil vanzator)

Multumesc de raspunsurile date.

 

Salut aceeași problema am si eu imi poți spune te rog daca ai rezolvat?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use