Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti


bgd999
 Share

Recommended Posts

Re: turbo cu geometrie variabila pe RD28Ti

 

Salut! Stiu ca nu s-a mai postat din 2013, dar daca poate cineva sa ma lumineze unde gasesc valve dawes? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
On 6/1/2012 at 10:22 PM, bgd999 said:

nemultumit ca si multi altii de puterea motorului (mai ales la turatii joase) si pentru ca nu vreau sa modific rapoartele in grupuri sau in cutia de transfer m-am hotarit sa-mi adaptez o turbina cu geometrie variabila pe Patrol.:grin::grin:. nici solutia unei turbine mai mari cu Wastegate nu mi-a suras din cauza lag-ului mai mare si din cauza aceleasi probleme la turatii joase. In plus la cele cu Wastegate nu prea poti controla mare lucru

 

Etape:

 

1. controler pentru turbina. Aici a fost cel mai simplu (spre marea mea mirare)

a. hardware: am achizitionat un controler Arduino (multam Dragos) cu tot ce trebuie, mai putin sursa de alimentare (de la 12V la 6-8V cat merge el fara sa-l prajesc)

b. soft: am downloadat la free de pe net un program ce merge pe contolerul de mai sus ce poate controla turbo bazat pe un map 2D (turatie/presiune/sarcina) ce pot sa-l configurez cum vreau

c senzori: programul culege urmatoarele date: - pozitia pedalei de acceleratie (o iau direct de la ECU, Y61 are pedala electronica - simplu)

- turatia motorului sub forma de impuls (fie direct de la senzorul motorului, fie de la injectorul nr;1)

- presiune in admise data de turbina (aici am cam cautat, pina la urma am gasit un senzor Motorola 0-4 bari)

- servo pentru actionare (aici inca nu stiu, fie de la modelism, fie tot de la dezmembrari)

2.decizie tip turbina: oscilez intre GT1749V, GT 2056V, GT2256V sau chiar de la Y61 ZD30. Trebuie sa studiez in amanunt care dintre ele se potriveste cel mai bine astfel incat sa nu lucreze in afara plajei.

merg pe primele 3 din urmatoarele considerente: sunt montate pe motoare intre 140 si 240 CP, se gasesc in general pe Fiat, Iveco si Mercedes, usor de gasit in avtomorga (cum zic bulgari:grin:)

3. modificari mecanice: adaptare turbina (flansa pe evacuare, furtune intercooler, etc). In plus o sa modific si evacuarea daca tot ma apuc de asta pe inox de 60mm.

 

Costuri:

controler, senzori, soft, sursa, etc: 600RON

servo: in jur de 150 RON

turbina: intre 450 si 750 euro (SH sau noua) desi cred ca voi gasi si mai ieftin

evacuare: cam 350 RON (teava am, coturi am, sudor am, mai trebe racord flexibil)

 

Sper ca nu v-am plictisit cu atitea detalii.

Daca aveti comentarii, recomadari, injuraturi, ce o fi, la liber.

Daca considerati ca e un topic prea stufos,nu intereseaza, nu merita, il inchid!

Salut, pana la urma ce model de turbo ai montat pe masina ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use