Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux


Endevour
 Share

Recommended Posts

Daca am deschis topicul intr-o arie nepotrivita, rog sa fiu scuzat si un Moderator il poate muta, lasand aici link catre noua locatie, multumesc !

 

Exclud din versus modelul VW Amarok, prea nou si scump, poi si Porsche Romania are recomandari f proaste pe partea de garantii si nu vreau sa am de-a face cu ei.

 

Ceea ce doresc este ca masina sa aiba 4x4 nepermanent sau permanent (cu blocant) nu doar tractiune spate, double cab + bena, Euro 4, diesel turbo, maxim 2500cmc si eventual DPF, daca filtrul nu da bataile de cap de la grupul VW :bi

 

Dotari de bun simt precum AC, ABS, 4 airbag-uri ar fi binevenite, masina nu se va folosi doar la carausie ci si pe drumurile europene.

 

As dori recomandarile voastre privind modelul cel mai fiabil, cel mai evoluat dpdv tehnic al transmisiei si tractiunii integrale, dpdv al motorizarii.

 

Mentionez ca se va achizitiona second cel mai probabil din Germania, minim 2007, rulaj maxim 150.000km, bugetul pana 12.000 euro.

 

Multumesc !

Edited by Endevour
“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

In comparatia asta ar trebui adaugat si elementul "pret".

 

Locul acestui topic ar trebui totusi sa fie in alta parte si acest loc il putem stabili daca ai cumva deja o preferinta pentru una din marci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Am mentionat o limita superioara de pret, care include si taxa de prima inmatriculare daca masina este importata de afara: aprox 12.000 euro.

 

Intrucat cunostintele mele ref la aceste modele sunt limitate, nu am preferinte inca, sper sa imi conturez una din impresiile, parerile si recomandarile voastre.

 

Masina ar trebui sa inlocuiasca ca optiune un Subaru Forester 2.5XT cu veleitati bune de off-road, Symetrical AWD avand deja locul sau castigat.

 

Multumesc.

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Acum mai ramane sa stabilesti ce anume vrei sa faci cu masina respectiva pentru ca de inlocuit acel Subaru, e putin cam evaziv spus....

Masinile astea se preteaza pentru doua tipuri de activitati : carat marfa si/sau masini de expeditie.

In ambele situatii se pune in discutie tipul de teren unde vor fi folosite.

In functie de chestiile astea doua, stabilesti daca ai sau nu nevoie de blocant pentru diferentialul spate. Evident, toti iti vor spune ca blocantul este un "must", dar nu trebuie uitat ca aceste masini vin din fabrica cu LSD pe diferentialul spate si, de asemenea, trebuie tinut cont ca prezenta unui blocant creste semnificativ pretul de achizitie.

Avand in vedere ca te-ai orientat spre modelul cu cabina dubla, asta este 4x4 nepermanent, si doar cele cu cabina simpla sunt doar 4x2.

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Multumesc pt parerile argumentate.

 

Transport de marfa va fi ceva cu totul intamplator, poate si ceva expeditii vom face din cand in cand insa va fi masina si de zi cu zi in mod cert.

LSD-ul ajuta, dar daca pot lua second si cu blocant spate...ar fi mai bine clar.

 

In principiu, scopul este sa pot oricand pleca oriunde deci nu off-road dedicat, dar sa pot urca dealuri si trece prin albii de rauri fara probleme. Motivatia este putin mai personala si nu vreau sa fiu evaziv in mod special.

Subaru Forester 2.5XT este o masina deosebita, dar mi-e teama ca nu pot face cu ea in afara soselei ce poate as fi nevoit, in schimb un pick-up poate raspunde mai bine acestei necesitati, ma gandesc.

 

Am in vedere faptul ca un pick-up are console lungi si ampatament la fel si de aici torsionari nedorite ale sasiului, totusi consider ca un off-roader clasic e mai mult decat imi trebuie.

 

Sunt receptiv la orice sfat, pt ca nu am batut in cuie un model anume. Doresc numa sa ma indrept usor spre alegerea optima dpdv al fiabilitatii si celorlalte caracteristici amintite in primul meu post.

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Hmmm...."masina de zi cu zi" nu-mi suna tocmai fericit, decat ai o activitate care presupune deplasarea pe santier sau teren agricol.....altfel, in oras, e putina cam mare o astfel de masina.....

 

Comparativ cu Subaru, intr-adevar ai avea doua avantaje : portbagaj cat casa, adica bena si posibilitatea cuplarii 4x4H/L, mai ales L.

Dezavantajele ar fi legate confort pentru ca pe puntea spate sunt arcuri lamelare si ampatamentul masinii care nu prea te avantajeaza in tipul de off-road practicat in RO unde vorbim de carari inguste de munte si nu de spatii largi, imense ca in Australia, unde astfel de masini, in zilele noastre, fac legea ca si masini de expeditie, e adevarat preparate in consecinta si cu dotarile de rigoare, ceva cam ca in poza de mai jos :

 

BULLBAR3.JPG.e24e07181334064e5375067c5fbca95c.JPG [ATTACH=CONFIG]144007[/ATTACH]

 

l002.jpg.ac4dfd5835471815bb28634b9ee90c92.jpg l004.thumb.jpg.1bd463709f848b01797e20da059637a8.jpg

 

In nici caz nici una din masinile astea nu sunt la categoria "off-roader clasic" pentru ca deja sunt pline de electronica plus lipsa unei punti rigide pe fata !

 

Incet, incet ajungem si la fiabilitate, dotari, etc......

L200.JPG.909b8c9121f953529f74270602218640.JPG

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Inteleg...consideri ca exista o alternativa mai potrivita decat un pick-up, la Forester ?

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Din toate cele relatate de tine, as cam zice Discovery II......

Acum, depinde cat de mult iti doresti sa ai o masina cu capacitate mare de incarcare(bena), capabila de expeditii lungi, etc vs. una la fel de capabila, dar potrivita si pentru deplasari zilnice urbane.....

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Acum, depinde cat de mult iti doresti sa ai o masina cu capacitate mare de incarcare(bena), capabila de expeditii lungi, etc vs. una la fel de capabila, dar potrivita si pentru deplasari zilnice urbane.....

 

Inclin spre ultima parte...

Insa Land Rover ar fi de evitat, date fiind toanele modelului...

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

 

Mentionez ca se va achizitiona second cel mai probabil din Germania, minim 2007, rulaj maxim 150.000km, bugetul pana 12.000 euro.

 

Multumesc !

 

Din toate cele relatate de tine, as cam zice Discovery II......

 

Inclin spre ultima parte...

Insa Land Rover ar fi de evitat, date fiind toanele modelului...

 

O "mica" observatie, daca imi permiteti: In ce priveste Discovery 2, acesta s-a fabricat pana in 2004. Ulterior a "venit Discovery 3. Un Disco 3 din 2007, nu-l gasesti nici cu acatiste la un pret care sa includa si taxele in cei 12.000 euroi.

 

Pe de alta parte: un Disco 2 Td5 in mintile lui, poate fi cumparat intre 4500-6000; cu putin noroc si rabdare, se poate gasi in jurul a 5500 unul care sa nu necesite mai mult decat schimbul de consumabile. Taxa poate fi intre 2880-5000 euro (functie de cum este incadrat, euro 2 sau 3, se gasesc la nemti ambele variante).

Cat despre "toanele" LR: sunt aceleasi ca la orice alta marca daca masina nu este intretinuta si exploatata cum trebuie! Ai insa avantajul ca LR are piese mult mai ieftine decat alte marci.

 

Iar despre confort si "ce poate face in teren"... nu cred ca merita sa discutam de calitatile ei ca masina de expeditie. Cel mai bine e "pe incercate": sunt destui proprietari de Disco 2 pe aici care pot demonstra oricand atat costuri de intretinere reduse cat si "capabilitati" si calitati ale modelului.

O zi buna!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

 

Eu nu propun nimic, voiam doar sa corectez o eroare (sau lipsa de documentare). Cel care alege este cel cu banii, in speta tu! In ce ma priveste, daca as avea banii respectivi, maine m-as urca in avion si as merge s-o iau... dar deh, eu am alta optica referitor la LR in general. Mi-as lua ceva cu bena doar in situatia in care as folosi-o la carat marfa... ca masina de expeditie prefer una in 5 usi (chiar si cu bena, tot LR as lua: un 110 sau 130 cu cabina dubla)

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Multumesc pt parere !

 

Rog si alte pareri, care sa ma ajute sa discern corect in cazul de fata...

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Cred ca mie imi mi-a fost adresata intrebarea si raspunsul meu ar fi ca eu ma refeream la modelul de Discovery pe care il are si MariusG si Teddy care nu e acelasi cu cel din link-ul pus de Endevour.

 

Ok, hai sa ramanem cu discutia la modelele din titlu pentru ca altfel in mod sigur se va ajunge la "mai bine ia-ti Patrol, Nissan rulz, etc" si stricam topicul.....

 

Pana mai apar si alte pareri va propun vizionare unui filmulet comparativ :

http://www.autobild.de/videos/vw-amarok-ford-ranger-toyota-hilux-mitsubishi-l200-nissan-navara-1321331.html

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Ar trebui sa incerci o zi un pick-up sa vezi daca te incanta ca masina de zi cu zi si de familie. Locurile din spate nu sunt f. comfortabile si poate nu e ok pentru familie. Eu am avut un L200 ca masina zilnica si mi-a placut, dar nici eu nu sunt o persoana pretentioasa la confort asa ca a fost ok. Ca si fiabilitate Hilux-ul e peste celelalte, la fel si la consum, iar ca si ca si capabilitate off-road L200-le e mai ok (asta e parerea unui prieten care a condus Hilux, L200 si Ranger - lucra la o firma de paza si le-a "rupt" pe toate).

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Interesant comparativul din film, viele Dank, Astral.

 

La pret Ranger, BT50 si Navarra par mai convenabile decat Hillux.

Nu stiu cat le desparte fiabilitatea, de L200 stiu ca are probleme cu ambreiajul de ex, despre celelalte stiti ceva ?

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Specific din capul locului ca ne referim pe acest topic doar la modelele aparute in 2005 si care s-au adus pe piata din RO !

 

Da, motorizarea de la Navara a fost cu ceva probleme si s-a dovedit a fi mai putin fiabil.....

In conditiile in care

Hilux - 118 cp

L200 - 136cp

BT50- 143 cp

Navara - 171 cp

(e posibil sa fi gresit cu 1-2 cp, dar am citat din memorie...),

iar toate aceste masini au toate motoare de 2500cc, mi se pare ca la Navara s-a exagerat putin.....

In schimb, Navara e singura cu distributia pe lant !

 

Mai jos sunt specificatiile tehnice pentru toate 4 modelele, tinand cont ca Ford Ranger era practic (cu mici diferente la designul interior) aceeasi masina cu Mazda BT50 :

 

http://www.autospecs.info/CarSpecs/2007-nissan-navara-2-5-dci

http://www.autospecs.info/CarSpecs/2007-mitsubishi-l200-2-5-di-d-club-cab

http://www.autospecs.info/CarSpecs/2009-mazda-bt-50-l-cab

http://www.autospecs.info/CarSpecs/2007-toyota-hilux-2-5-d-4d-double-cab-4x4-srx

 

compNavara.JPG.5bd6ca2336142856329cd25ef2f79f00.JPG compMitsuL200.JPG.c3919cbaffa1ba754fc649538c9496ea.JPG

 

compBT50.JPG.e9ea3f3c457ec6ac74705998cbc84751.JPG compHilux.JPG.8944ee501559c01cfa936b83cbf36d6b.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Specific din capul locului ca ne referim pe acest topic doar la modelele aparute in 2005 si care s-au adus pe piata din RO !

 

Da, motorizarea de la Navara a fost cu ceva probleme si s-a dovedit a fi mai putin fiabil.....

In conditiile in care

Hilux - 118 cp

L200 - 136cp

BT50- 143 cp

Navara - 171 cp

(e posibil sa fi gresit cu 1-2 cp, dar am citat din memorie...),

iar toate aceste masini au toate motoare de 2500cc, mi se pare ca la Navara s-a exagerat putin.....

In schimb, Navara e singura cu distributia pe lant !

 

 

Din cate stiu eu, in afara de motor, Navara 2005 a mai avut ceva probleme cu ambreiajul, mai era o discutie de genu asta pe aici. (parca imi aduc aminte ca se facea ceva modificare... dar nu mai stiu exact ce anume)

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

F util comparativul australian.

 

Elimin Hillux pt pret in principal si cred ca si Navarra aluneca jos in clasamentul final.

 

Raman asadar Ranger / BT50 si L200 in cursa... In ce constau diferentele intre Ranger si BT50, daca impart motorizarea si alte aspecte tehnice ? Ce anume ar face unul din aceste modele de dorit in RO: service-ul mai bun, pretul mai bun sau ce alte criterii ? L200 este peste amandoua se pare, corect ?

 

Isuzu D-Max este de luat in calcul sau mai bine nu ? Ce avantaje are in afara de pret ?

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

D-max si Hilux-ul sunt singurele de pe piata europeana care ofera motorizare de 3L diesel. Motoare care nu consuma mult in plus fata de 2.5, si nu e mare diferenta la inmatriculare si impozit. BT-50 si Ranger difera foarte putin intre ele, sunt practic aceleasi masini. Ce nu mi-a placut la D-max, Ranger si BT-50 este ca au suspensia fata pe bara de torsiune, din punctul meu e un pic depasita treaba asta. Cu L200-le eu nu am avut deloc probleme dar multi se plang de diverse necazuri cu ele. Eu iti sugerez sa incerci o masina de genul asta sa nu ai surprize ca nu se va potrivi cerintelor tale.

Un plus la L200 ar fi unghiul de bracare mic (aproape ca la o masina mica) fata de competitie.

Edited by cipri778
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Am sa incerc ceva drive-test cu aceste modele in vara asta, pt ca suma de bani alocata noii investitii va fi disponibila de indata ce voi reusi vanzarea altor 2 troace...

 

Ce valoare de inmatriculare, impozit si RCA este pt 2,5L si cat pt 3L, ma puteti ajuta cu aceste valori ?

 

Bara de torsiune iti pare numa depasita, sau are si lacune de fiabilitate, nu doar de confort ?

Hillux ce tip de suspensie are pe fata ?

“If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover”
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Ce valoare de inmatriculare, impozit si RCA este pt 2,5L si cat pt 3L, ma puteti ajuta cu aceste valori ?

 

 

-Pentru taxa de inmatriculare (difera in functie de mai multe elemente, nu numai cilindreea):http://www.4tuning.ro/calculator-taxa-auto-2012/

-Impozitul la 2,5: 940 lei (Bucuresti; e posibil sa difere de la oras la oras). La 3,0 nu stiu.

-Asigurarea: gasesti pe net la mai toate firmele de asigurari calculatoare. La a mea am platit undeva in jur de 730 lei pe 12 luni (difera insain functie de si mai multi factori decat taxa de inmatriculare).

Edited by teddybear

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Salut

La euro 4, 2007, 2500 cmc taxa e 360 euro, la 3000 cmc taxa e 430 euro. Impozitul la 2500 cmc e pe la 350 lei (difera de la primarie la primarie) iar pentru 3000 cmc diferenta in plus e de 60-70 lei pe an.

Bafta

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Versus Ford Ranger - Mazda BT50 - Mitsubishi L200 - Nissan Navara - Toyota Hilux

 

Eu am avut Mazda B2500 ( 2003) , am rulat cu ea peste 100.000 km , Mitsubishi L200 ( 2004 ) , am rulat cu el peste 100.000 , si momentan am Ford Ranger (2008, luat de nou si am cu el 150.000 km. ). Cu toate am tras platforme cu masini pe ele , nu am avut probleme cu nici una , am fost multumit de toate dar parca tot L200 a ramas preferata mea ! Poate de vina sa fie designul si dotarile ...era singurul cu clima automata si blocant spate din fabrica.

Succes in alegerea cazanului !

0745634366
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use