liviuoff Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 (edited) salutare asi dori sa stiu si io cum leg un heblu general se pune pe minus sau pe plus? si la troliu lafel cum procedez la plus sau la minus ? multumesc:tk Edited July 30, 2012 by liviuoff KAMIKAZE Off Road Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un geblu general ? hmmmm. La masina heblul se poate pune fie pe plus (cel mai indicat) fie pe minus ( daca locarea heblului faca ca traiectul cablurilor sa fie lung si cu risc de strapungere a izolatiei electrice= incendiu). principiile ar fi: heblu cat mai tzeapan. heblu cu circuit separat de oprire a motorului , ATENTIE incepatori, cand taiati curentul cu heblul general o sa constatati ca motorul nu se opreste, e sustinut de functionarea alternatorului. heblu plasat cat mai aproape de borna bateriei. Cu cat distanta de aceasta e mai mare cu atat pierderea de curent prin cablu este mai mare. La troliu se pune pe plus, asta pt ca majoritatea troliilor stiu sa isi ia minusul si prin masa masinii. Ceilalti colegi , mai experimentati ca mine, ar putea sa completeze listingul ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Bineinteles ca pe plus . Postul nr2 e suficient si complet . Singura problema ar fi heblul in sine , ca astea de camion nu prea le vad bine pe troliu . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Colegu, stai linistit ca nu iei foc ...data viitoare cautam sa tinem masina cat mai mult pe autoband cu scuarul intre craci... :ha: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviuoff Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? da heblu la mine este pus pe plus sa cand il deconectrz opreste tot maiputin motoru:ha::ha: deci trebui sa umblu si pe la alternator ?sa inteleg yoane degeaba razi ai vazut ce bun este ?:ha::ha: KAMIKAZE Off Road Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Pai da Liviule ...cand spuneam sa il puneti pe general ...voi l-ati pus pe troliu ... :grin: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
tarzy Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 (edited) Re: care este varianta de a lega un heblu general ? hmmm .... pentru general eu as vota ca heblu sa intrerupa masa ... asta bineinteles daca masina nu are sisteme complexe (genu ca daca scoti alimentarea de la baterie trebuie activare in service sau de alt gen). O data masa intrerupta plusul de la baterie nu mai are de ce sa fie un pericol, pe cand daca intreup plusul tot mai ramane o bucata de clablu (cea dintre baterie si heblu) de la care pot porni artificii. Pentru troliu .... bineintele pe plus. Edited July 30, 2012 by tarzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Reiau explicatia din postul 2 - daca ai troliul cuplat direct la baterie ( recomandat ) si trliul masinii e montat pe minus , nu se decuplaza bateria pentru ca cablul de minus de la troliu da minus la masa/ sasiu /caroserie prin carcasa lui . Concluzia - troliul pe plus( general , taie total plusul etc ...) si referitor la faptul ca nu se opreste motorul daca tai curentul in mers ...- se opreste din contact . Bineinteles , are si dezavantaje , dar mai putine . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
laforza Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? ar trebui sa explici mai bine care e necesitatea ta; heblu general impotriva pb electrice cand masina stationeaza , heblu pt a "taia curentul" in caz de eveniment "racing", si d c crezi ca ai avea nevoie de heblu la troliu daca are comada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nea fane Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Eu cred (ba nu ,am montat ) ca ar fi corect ca un heblu sa fie montat la minus. Este mult mai sigur (parerea mea) si mai eficient. (cred eu ; ce vreti e varsta!!!!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tudop Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Nu sunt masini care au heblu "OEM" din fabrica? la alea cum e montat, ca acum sunt si eu intrigat ? p.s.: ma refer la masini in afara de Aro... astea au avut toate heblul la +. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Pe cel pentru masina il am pe minus , dar e incapacitat de troliu cind e conectat la baterie . Pe cel pentru troliu il am pe plus , dar de fapt nu e heblu ci e o mufa rapida de 500 A , pusa pe caburi de 50 mmp - tot aia face , conecteaza sau nu ( da' sigur tine la 500 A). ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tarzy Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Nu sunt masini care au heblu "OEM" din fabrica? la alea cum e montat, ca acum sunt si eu intrigat ? p.s.: ma refer la masini in afara de Aro... astea au avut toate heblul la +. a mea, cea furata avea pe masa, asta de acum are pe plus ... dar e in plan sa fie schimbat am mai vazut aroaie cu heblu pe masa ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac01 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 (edited) Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Este indicat ca heblu sa intrerupa minusul (masa) masinii. La fel se face si cand se monteaza bateria pe masina. Prima data se pune borna plus si apoi borna minus. La deconectarea bateriei de pe masina prima data se scoate borna minus si apoi borna plus. Edited July 30, 2012 by mac01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Ai perfecta dreptate , dar nu prea e o regula absoluta - cind desfaci bornele bateriei se scoate prima data minusul pentru a evita scurtul accidental intre plus si caroserie . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelea Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Heblu general pe minus, heblu pt. troliu pe plus (exceptie fac masinile noi, carora nu li se pot intrerupe alimentarea). 4x4MANIA is where we are !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac01 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 (edited) Re: care este varianta de a lega un heblu general ? @stelea; De ce nu se poate intrerupe alimentarea la masinile noi? Edited July 31, 2012 by mac01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorinV8 Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Heblul general tot timpul pe minus,se poate vedea asta si pe camioane si utilaje. explicatia este ca daca e montat pe masa nu necesita o izolatie foarte buna (daca face contact cu masa nu se intampla nimic),asta pentru ca heblul se fixeaza rigid undeva pe caroserie ,sasiu sau vreun suport. TOYOTA HDJ 80 4.2 SUZUKI SJ 413 cei ce pot fac, cei ce nu.....dau sfaturi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laforza Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? " De ce nu se poate intrerupe alimentarea la masinile noi? " = ca-s proaste si pline da' blastik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviuoff Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? ar trebui sa explici mai bine care e necesitatea ta; heblu general impotriva pb electrice cand masina stationeaza , heblu pt a "taia curentul" in caz de eveniment "racing", si d c crezi ca ai avea nevoie de heblu la troliu daca are comada. nu probleme electrice nu am inca este de preferat pt evenimente neplacute . iar legat de troliu nu am un troliu foarte sofisticat iar cutia de relee nu este etansata deloc si daca intra apa acolo in timp poate ramane blocat in timpul functionarii pe troliere si daca nu ai un heblu sa intrerupi alimentarea este nasol ,......zic io KAMIKAZE Off Road Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
liviuoff Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Heblul general tot timpul pe minus,se poate vedea asta si pe camioane si utilaje. explicatia este ca daca e montat pe masa nu necesita o izolatie foarte buna (daca face contact cu masa nu se intampla nimic),asta pentru ca heblul se fixeaza rigid undeva pe caroserie ,sasiu sau vreun suport. ai perfecta dreptate il pun pe minus contactu general iar troliu ramane pe plus multumesc KAMIKAZE Off Road Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
doctoru Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Unde vrei sa montezi contactul general?? In compartimentul mototr sau in interiorul masinii? Am si eu unul din ala vechi cu cheita, cred ca de Aro... asteapta cuminte in boxa de vreun an. Cu discutia asta mi-am adus aminte de el si vreau sa-l montez.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 (edited) Re: care este varianta de a lega un heblu general ? Bine sefu' , hai ca o luam de la capat . Ai troliu , si vrei sa pui contactul general pe minus . In acest caz va trebui sa treci prin general si minusul de la troliu ( care e un cablu independent ) . Daca troliul e permanent legat la borne , minusul de la baterie da la masa prin cablul de minus de la troliu si contactul general pe minus e inutil . Doar daca pui generalul pe minus pentru instalatia masinii si al doilea contact general pe plus pentru troliu , poti avea posibilitatea de la postul 21 . Am scris astea pentru ca nu m-am prins ca se discuta de doua contacte ... s' doua ? Edited August 1, 2012 by cos ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? @liviu O dam din barcii in corabii? La ce naiba iti trebuie heblu ?...mai devreme sau mai tarziu ... stii care ti-e soarta ...PA-TROL! :ha: ...si Patroalele noastre se vor imparti in doua categorii: -cele care nu fac offroad si se strica -cele care fac oleaca de offroad sau mai mult ...si nu le trebuie heblu ...:ha: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Re: care este varianta de a lega un heblu general ? De exemplu Patrolul meu are instalatia electica din bord "manarita"; mufe taiate, fire lipite cu banda izolatoare, fire lasate in aer, etc. Sincer sa fiu imi e cam urat sa las "+" ul de la baterie cand las masina mai mult timp ca nu stiu daca o mai gasesc intreaga. La un moment dat o sa trebuieasc sa imi iau inima in dinti si sa dau bordul jos sa iau fir cu fir si sa vad ce e de folos si ce nu. Pana atunci un contact general pe "+", montat in torpedou va face o treaba buna. Ramane sa il cumpar, sa iau cablul si sa fac montajul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts