Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Preparare Pajero Pinin.


TAM
 Share

Recommended Posts

Salutare tuturor, sunt inregistrat mai demult pe forum , ma numesc Alexandru, sunt foarte pasionat de off-road de vreo 6 ani (atv) si acum am luat un mitsu pajero pinin 1,8gdi,3 usi, volan stanga,super select(reductor),stoc.

vreau sa il prepar pentru un light off-road (deocamdata nu voi intra in paduri), il voi folosi mult pe zapada, la iarna , dar daca va fi nevoie nu vreau sa dau inapoi la portiuni mai "grele". vreau sa-l fac dupa cum am zis un styling aparte, cu performante offroad nu "extreme" (suspensii,xblocante,ybrate,z inaltatoare).

ocupandu-ma de el de o saptamana incoace am luat vreo 8 proiectoare plafon si bullbar(are bullbar mare), un kit xenon si alte ce tin de estetic.

vreau sa trec si la partea tehnica:

-neaparat as vrea sa am la zapada simexuri, dar nu stiu daca gasesc marime fara sa modific ceva, si daca nu pot rezolva treaba cu distantiere si inaltatoare sau cum? (ceva marimi recomandate, fara ca masina sa gafaie prea mult)

(imi place asa ceva, nu stiu insa daca le va duce) http://www.youtube.com/watch?v=gvxkkUjccSQ&feature=related

-gasesc undeva scuturi pentru el?

-a montat cineva troliu, adica imi poate da o idee/imagine cu prinderea.

-pentru bara spate si/sau fara exista echivalent aftermarket metalic, sau se poate construi, sau sa las stoc?

-Ar merita niste suspensii si daca da cam ce anume? cele din clip sunt koni , merg de pe hilux.

-am vazut ceva blocante, sunt eficiente, sau pentru ce il folosesc eu nu are rost investitia?

Alte sugestii??

sunt pus pe treaba si astept idei.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Alex, imi dau si eu cu parerea... Pinnin nu mi se pare ca e o masina pe care sa pui bari HD, suspension-lift, blocante etc. Pune-i niste anvelope, hai si un troliu si cam aia e...

E o masina mica, nu are rost sa o " incarci" cu tot felu de nebunii... pt. asta sunt alte masini in care merita sa investesti mult! :h5

ex: ARO 244 3.1D & Opel Frontera 2.3TDI :cort
Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Felicitari pentru achizitie ! Motor 1.8 gdi....suna bine !

 

1 - Profilul Simex nu e bun pe zapada....Pentru zapada, cele mai bune sunt anvelopele de....iarna !

Un compromis intre ceva off-road si cu insemnele M+S(mud+snow) ar fi anvelopele cu profil All-terrain (AT), ceea ce cred ca ar fi suficient pentru ce spui tu ca vrei de la masina ta.....

2 - Marimea de anvelope care sa iti intre fara modificari o afli plecand de la marimea rotilor stock (cea inscrisa in talonul masinii) si pe care marime o bagi intr-unul din calculatoarele de mai jos, ideea fiind ca diferenta sa nu fie mai mare de 3% :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54160-Calculator-comparator-pentru-anvelope-si-jante&p=595317&viewfull=1#post595317

3 - Arata foarte frumos masinuta din filmulet, dar ca sa-i intre rotile alea de 30" (!!!), omul i-a pus alta suspensie (arcuri + amortizoare) cu inaltare de +5cm.....

Daca stii ceva engleza, din comment-urile de acolo rezulta ca a facut ceva modificari la amortizoarele alea :

"I used a 3,6 cm longer screw at the bottom of the strut assemply as a spacer, to level out part of the 5cm lift of the spring plate, i didn't use 5cm because wanted more reliability on the angle of the axle shafts. No longer springs, still the original ones! pretty good :)"

Modificarile alea par cam facute "dupa ureche" si nu prea-mi inspira incredere.....Vrei suspension-lift, atunci cumperi ce trebuie facut de fabrica fara sa "reinventezi roata"!

4 - Diferentialul cu blocant este indispensabil in anumite situatii, iar cand anume vei avea nevoie cu adevarat de o astfel de investitie, vei sti singur.....si cam costa ceva lovele(~1200-1500 euro cu tot cu manopera/punte).....deci, momentan cred ca trebuie sa inveti mai intai TU cat si ce poate masinuta ta in configuratia actuala......

5 - Despre suspensii dedicate masinii tale, iti recomand sa intrebi in sectiunea PROMO, unde Partenerii forumului sunt prezenti cu o gama larga de producatori : OME, Ironman, ToughDog, ProFender......(ordinea enumerarii este aleatorie!)

6 - Mai jos e un model de bara fata cu suport de troliu :

 

IMG_0431.jpg.bc81afd0ab33c0e83c1ddea5e2dfceeb.jpg

 

 

.....Ceva poze cu starea actuala a masinii nu ne arati si noua ? :h5

 

 

Pe link-ul de mai jos sunt poze interesante de la un preparator brazilian :

https://picasaweb.google.com/cdvonline

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Multumesc pentru idei.

-poze cu masina o sa pun, acum e cheala , nu am apucat sa pun nimic si am pus pe forum, sa pun tot ce-i mai potrivit.

-am mers cu o vitara cu simexuri si se descurca foarte bine , deaia m-am gandit si eu la anvelopele alea+ ca dupa crampoane par sa te scoata din orice incurcatura zapada/noroi,daca nu ca si AT-uri sau Mt-uri ce recomandari aveti?

-nu mai umblu la suspensii, nu are rost investitia in suspensii si telescoape.

-m-am gandit sa o inalt putin (prin inaltatoare?) sau prin anvelope(nu stiu daca duce)

-o sa pun distantiere cel mai probabil pentru ca nu incap gume decat pe 65 din ce citisem.

-ea are 215/65/r16 acum, un 235/70-16 sunt prea mari?

-bara aia imi place mult, insa nu stiu daca o gasesc pe la noi si in principiu aia de spate cred ca mi-ar trebui metalica, sau niste protectie deaia metalica pe colturi.

-am auzit de ceva blocant diofer sau ceva de genu!? cred ca mi-ar trebuii macar pe spate vreodata, adica am avut si eu un atv cu deblocant spate si fata si cand tragea una fata si una spate era al naibii de naspa.

-daca ma poate lamuri cineva diferentialu central care se merge pe reductor, ce face mai exact?

-niste aripi noroi de ies inafara cand o sa pun rotile cu distantiere unde gasesc?

Nu o fac de extreme prin paduri, o sa ies cu ea poate la zapada, offroad light pe dealuri,ceva noroi.

Dar vreau ca atunci cand am nevoie sa ma dau sa fie ata.

Mersi, mai astept de la voi!

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

:less

Despre anvelope :

Profilul Simex este unul din profilele care nu au ce cauta pe asfalt, terenul adecvat pentru ele este bine definit, nici pe departe nu sunt "anvelopele absolute", iar din ce ai scris tu ca vrei sa faci cu masina, nu prea sunt ce-ti trebuie, chiar daca arata spectaculos pe masinile 4x4.....

Incearca totusi sa citesti cu rabdare prin sectiunea Anvelope si jante pentru a-ti forma propria despre fiecare profil in parte, ocazie cu care vei putea sa afli si diverse pareri despre diverse marci de anvelope.....

Daca acea marime de anvelope este sau nu prea mare, ti-am raspuns mai inainte si ti-am dat un link unde sa bagi in calculator datele si sa vezi ce-ti iese.....Tu nu citesti tot ce-ti scriu ?

 

Despre inaltarea masinii :

Inaltarea reala a unei masini este realizata fie prin roti cu diametru mai mare decat al rotilor stock, fie prin kit de suspensie (arcuri+amortizoare), deci suspension-lift.

Ansamblu arc-amortizor este calculat(!) astfel incat sa functioneze in armonie unul cu celalalt. Adaugarea de flanse distantiere la arcuri va dezechilibra acest sistem pentru lungimea arcului va deveni mai mare decat cursa pe care o face amortizorul, deci iti trebuie amortizor care sa lucreze pe noua dimensiune a arcului. Acest tip de inaltare este cunoscut ca "suspension-lft-ul saracului".....si nici rezultatele nu vor pe masura asteptarilor din diverse motive, ca la orice improvizatie.....

Si ca se te contrazic : investitia intr-un kit de suspension-lift e una dintre cele mai bune investitii la o masina 4x4 !

 

Despre diferential :

Mai jos sunt niste topicuri cu toate explicatiile posibile :

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?40250-Cum-se-pune-diferential-central

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?39963-Principiul-de-functionare-al-unui-diferential-obisnuit

 

Despre flansele distantiere pentru roti :

Mai jos ai un topic unde poti vedea ce e mai indicat : flanse distantiere sau jante cu ET negativ ?

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?53133-flanse-distantiere-vs-et-negativ

 

In principiu, iti pot spune ca ambele variante au rolul de crestere a stabilitatii masinii atunci cand centrul ei de greutate se muta mai sus in urma unui suspension/body-lift.

In functie de cat de mult vei inalta masina, vei vedea si cat trebuie compensat la stabilitatea ei prin una din cele doua variante......

Despre protectiile la noroi :

Sunt cunoscute sub denumirea de "over-fendere" si exista si in varianta produsa de firme mari gen ARB-Australia, dar si in varianta low-cost produse la noi......Mergi pe original si vezi tot la PROMO cine are asa ceva in oferta.....

 

 

In concluzie, pune-te pe citit ca "in off-road modificarile nu se termina niciodata, doar banii....." si nu uita : cea mai importanta componenta a unei masini este "piesa" dintre scaun si volan !

 

:h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Salut.

Am citit totul , dar nu m-am descurcat la aia cu calcului anvelopelor.

am inteles treaba cu diff central blocat, deci masinuta asta oarecum e mai bunicica ca vitara!?

m-a lamurit si un alt prieten cu Simexu ca bate pe sosea si face ca toate alea, deci imi trebuie un cauciuc AT sau MT (maxim) deci trebuie sa aleg ceva care merge si pe sosea si sa nu ma faca de rusine la ceva zapada.

ma gandesc ca nu merita suspensia si inaltarea la masina asta, pinin. stiu ca si la atv suspensia face absolut totul.ma gandesc ca treaba asta ma duce undeva la 1000euro. asa luam ceva mai mare si (se merita) merita daca si faceam off-road adevarat cu el

vazusem la vitara ceva distantiere pe sasiu din poli...ceva alb. si am crezut ca se inalta doar din alea.

avand jante aliaj nu are rost sa le schimb asa pun niste gume si niste distantiere, sau caut gume sa nu atinga acolo.

nu vreau sa urc mult ca valoare la masina asta pentru ca nu e patrol sau pajero mare,ori toyota. sa fie masina de IARNA.

(trebuie sa trec de la 700 la 1000 cu atvurile si deaia)

treaba cu diferential blocant m-ar tenta cel mai tare din ce vad eu din experientele cu atvul.

 

423619_343385652367614_1724971737_n.jpg.1418230d03c8f4dac5f11e3f1cfe2434.jpg485794_358102244229288_2110750029_n.jpg.62552f213157b9b50603ea07608c3909.jpg

C26586927_1.thumb.jpg.a4799bd191a0080bc8be48dda730c43a.jpgC26586927_2.thumb.jpg.5365801b13b216151e5ffd6f2af1213b.jpgC26586927_3.thumb.jpg.25693902380b18cd9190359e9c47e640.jpg

 

Toate cele bune, astept de la voi recomandari la gume , citesc si nu stiu ce sa aleg.

Edited by Astral
http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=613631&viewfull=1#post613631
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Este foarte faina masinuta ta, pare a fi intr-o stare foarte buna. Daca ti-au intrat rotile alea si nu-ti ating pe nicaieri, si nu vrei sa faci offroad serios, nu prea mai ai ce sa-i faci la masina, doar sa-i pui niste scuturi zdravene din fata pana in spate, din dural, si gata. In cazul in care ramai suspendat sa nu ai emotii cand te trage cineva. Eu am coborat cu Pininul meu pe "toboganul de noroi" pe burta, pana jos, si in afara ca s-a rupt toba la burduful din mijloc, n-a avut nici o alta problema, cu toate zdruncinaturile incasate. Daca aveam niste scuturi ca lumea, veneam sanie pana jos fara nici o problema. Pininul este o masina foarte rezistenta. Daca ai grija sa nu ramai suspendat, nu ai nici o problema cu Pininul in teren, invata sa folosesti Super Selectul si gata.

Daca vrei neaparat sa-l mai inalti, gasesti aici o solutie: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?73534-pufarina-calugarului-incaltata-cu-235-uri

Dar daca zici ca nu vrei offroad greu, cu ce ai acum pe masina + scuturi te descurci. Cel mult un troliu, daca vrei sa stai linistit.

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Cam asa arata un Pinin la noroi! :grin:

Ce vremuri!!! :h5

Masinuta aia mi-a placut fantastic! Si m-am dat cu ea la greu. Si avea si multe fane! :wink:

Tractorul actual are noroc ca produce, altfel ii dadeam foc demult!

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

multumesc mult de sfaturi, cred ca o sa o inalt daca ma plictisesc de ea asa,masina a avut o iesire cu "baietii" prin padure cu multa zapada si s-a descurcat foarte bine. i-as pune si un troliu, sa vad ce prindere pot improviza

si scuturile sunt o idee si acum a aparut ceva light din poliamida, care se fac scuturi la atv , is foarte rezistente si usoare. (fac fata conditiilor normale de off.

Daca mai sunt idei!?

P.S: frumos si pininu tau

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Momentan, cel mai bun sfat care-mi vine in minte, e sa bagi banii-n motorina si sa te plimbi cu ea cat mai mult posibil si apoi masina o "sa-ti spuna" singura cam ce-ar mai vrea ea, nu ce mai vrei tu sa-i faci......

 

De ce spun asta ? Petrecand cat mai mult timp cu masina pe terenuri cat mai variate, tu iti vei afla limitele tale la volanul ei, dar si tu vei afla ce poate masina in configuratia actuala.

Iesi cu divesi colegi, vezi ce au ei pe masini si urmareste cum se descurca ei pe traseul ales si cum se comporta masina ta pe respectivul traseu......

 

Acum de-abia ai pus AT-uri pe masina, deci deja ai marit capabilitatea masinii in teren......

Du-te si vezi CAT de mult poate masina cu gumele astea ! Sezonul e perfect : zapada, noroi, gheata, amestecul celor doua sau chiar a celor trei, piatra uda sau cu gheata, etc......

 

Forumul va fi tot aici si te va astepta in continuare cu parerile tale despre ce-ai observat in teren, dar te va astepta si cu raspunsuri la intrebarile tale.......:h5

 

Stii ce se spune care-i minimul necesar unui magar, da ? "Apa, paie si bataie!" :ha1 Asta ii trebuie si Pinin-ului tau.....:ha1

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Momentan, cel mai bun sfat care-mi vine in minte, e sa bagi banii-n motorina si sa te plimbi cu ea cat mai mult posibil si apoi masina o "sa-ti spuna" singura cam ce-ar mai vrea ea, nu ce mai vrei tu sa-i faci...

Cu asta sunt si eu de acord, de-aia cand intreaba cineva ce masina sa-si ia, le zic ca nu conteaza prima masina, ca abia la a doua sau mai bine la a treia masina vor ajunge la ce au ei nevoie. Experienta personala este cel mai bun invatator.

Dincolo de asta, repet, Pinin este o masinuta cu un comportament excelent pe asfalt, si cu abilitati offroad foarte bune, iar incaltata cu BFG AT va face treaba foarte buna in teren. Scuturile trebuie puse musai, altfel o vei freca rau, iar troliul te va scoate de oriunde, masina este si foarte usoara, parca vreo 1300kg. Incepe cu astea si vezi pe parcurs ce nevoi mai ai.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Salutare, am vazut ca deja vrei s-o vinzi. Ai descoperit ceva la ea? Am vrut sa cumpar si eu masina asta initial dar ai fost mai rapid ca mine. Este cea de la Predeal nu?

ex. SUZUKI SAMURAI 1992 - little red car
Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Celor care au Pinin si vor sa-l modifice ca sa-l puna la treaba, le recomand clipul de mai jos, pentru incurajare, de la minutul 1, cu un Pinin putin inaltat dar cu roti mai mari, se vede ca s-a decupat putin din masina. Exista si blocant ARB pentru diferentialul spate, masina din film se vede ca nu are, daca ar fi avut trecea lejer pe acolo. Oricum, se poate vedea bine capacitatea masinii in off-road mai greu, trecerea aia cu incrucisari de punti nu e tocmai usoara.

 

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Nicu, e destul de buna masina, am pus-o pe net la "misto" si daca o dadeam ma scutea de taxa. ca astia schimba taxa de la o zi la alta.

Am urcat cu pretul din cauza gumelor, care deocamdata(am iesit ieri pe zapada de 30-40cm ) isi fac treaba destul de bine.

Sunt foarte multumit de japonez, imi place mult, parca ar fi mers un blocant :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Un Pinin ce se afla pe langa biroul meu, foarte frumoase jantele, dar si putin lovita.IMAG0014.thumb.jpg.aa14ba2046533294536fe6f4d76575bd.jpg

Edited by Astral
Nu lua viata in serios, oricum nu scapi viu din ea!!!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Dupa vreo 2-3 iesiri :

http://www.facebook.com/photo.php?v=502324259807085

(daca il poate vedea cineva)

Masina merge foarte frumos, nu a dat multe batai de cap, gumele sunt perfecte, tot ce i-ar trebuii e un blocant spate , cu blocant cred ca Beton!

Ar merge si un kit de inaltare , a la colegu "calugaru" insa ma gandesc ca o sa fie mai rigida!?

 

P.S: stie cineva unde pot gasi alt blocant spate inafara de cel de la ARB?

Link to comment
Share on other sites

Re: Preparare Pajero Pinin.

 

Foarte fain pininul tau.

Sunt foarte ok atat pe sosea cat si in off road. Eu o am de 3 ani , e masina si de familie, circul zilnic cu ea si ies si cu prietenii in teren(alaturi de wrangler, pajero, samurai, toyota) si face fata cu brio. De cand am luat-o tot am vrut s-o modific, dar kit de suspensii ironman, koni sau altele consacrate sunt prea scumpe pt un pinin(spre deosebire de vitara, samurai unde gasesti kituri de inaltare la preturi omenesti), asa ca am pus MT-uri Goodyear wrangler si merge peste tot, iar motorul(al meu e 2000gdi) n-are nici o taina, ar duce si gume mult mai mari, dar ne incurca telescopul fata. Singura problema e la noroaie grele unde ar trebui simexuri, dar mergand cu prieteni cu motoare cu silverstoane si trolii, cu o sufa ai rezolvat problema(altfel se plictiseste wranglerul :)) in rest sunt foarte ok si AT, MT.

Sa te bucuri de ea la maxim!

Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use