Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

conversie, arcuri de yj pe sami


tcmihai
 Share

Recommended Posts

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Buna alegere.

Ce sistem de cercei ati folosit? Bumerang sau missing link?

Fa te rog niste poze cu detalii sa vedem cum lucreaza baietii.

Succes in continuare.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Buna alegere.

Ce sistem de cercei ati folosit? Bumerang sau missing link?

Fa te rog niste poze cu detalii sa vedem cum lucreaza baietii.

Succes in continuare.

 

am folosit niste cercei normali drepti, din pacate masina a plecat catre beneficiar si poze nu am prea apucat sa facem

ce pot spune este ca suspensia s-a modificat radical spatele nu mai are nici o legatura cu saltaretul samurai

 

@BLONDU gusturile nu se discuta blondutule

Mishu 0729 963 330
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Testat, vazut, placut....se confirma schimbarea comportamentului de veverita saltareata, in comportament de veverita stabila si flexibila :))....baietii au lucrat curat si bine :)...bravo inca o data baieti!

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Asta e diferenta de lungime intre arcurile spate de samurai si cele de yj, fata de cele de fata e si mai mare diferenta.

100_1714-Copy.JPG.719ad5e43b2cf5b5ab550e391325a4c2.JPG

 

Ca sa nu mai vorbim ca daca se monteaza missing link, flexul este nesimtit.shrockworks019.jpg.6a16a6b96f7073422f920eb6b2011cf2.jpg

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Asta e diferenta de lungime intre arcurile spate de samurai si cele de yj, fata de cele de fata e si mai mare diferenta.

[ATTACH=CONFIG]159822[/ATTACH]

 

Ca sa nu mai vorbim ca daca se monteaza missing link, flexul este nesimtit.[ATTACH=CONFIG]159823[/ATTACH]

 

Cat costa modificarea asta ?

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

sal,

costurile ca la orice modificare sunt in functie de cat esti dispus sa cheltuiesti,

arcuri noi 2500 ron, sh 600 ron(4 bucati) posibil sa mai ai nevoie de ceva bucse

chitul de montare sua 260$ x2= 520$ + transport, romania cam 300 E

amortizoare pentru ca treaba sa mearga bine de la 150 ron bucata

 

bafta

Mishu 0729 963 330
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

In USA kitul complet pentru conversie pe arcuri de wrangler YJ60 este de 1350 usd....e pentru SPOA....si contine si flanse pentru cardane si multe alte goodies-uri ...mai putin arcuri noi :));

 

-mai exista si variantele front sau rear...unde poti cumpara numai eclisele de repozitionare ale arcurilor pe sasiu + cercei (shackles) de tip boomerang sau missing-link. Pretul depinde de producator si de tipul cerceilor.

 

-mai exista si varianta sa faci rost de planurile prinderilor si sa iti confectionezi singur sau la un centru de taiere cu laser, plasma, jet de apa piesele respective.

 

-varianta low cost si cea mai buna timp/calitate este sa o faci la un service specializat...nu vreau sa para reclama, dar e purul adevar: baietii de la off road garage au ceva experienta de la samuraiele lor, dar si de pe ale unor clienti pe care au montat acest model de lift kit. Ce e nasol acolo este ca iti tot vin idei, stai sa imi mai fac si un prag nou, sau un roll cage sau un bull bar. :)))

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

In USA kitul complet pentru conversie pe arcuri de wrangler YJ60 este de 1350 usd....e pentru SPOA....si contine si flanse pentru cardane si multe alte goodies-uri ...mai putin arcuri noi :));

 

-mai exista si variantele front sau rear...unde poti cumpara numai eclisele de repozitionare ale arcurilor pe sasiu + cercei (shackles) de tip boomerang sau missing-link. Pretul depinde de producator si de tipul cerceilor.

 

-mai exista si varianta sa faci rost de planurile prinderilor si sa iti confectionezi singur sau la un centru de taiere cu laser, plasma, jet de apa piesele respective.

 

-varianta low cost si cea mai buna timp/calitate este sa o faci la un service specializat...nu vreau sa para reclama, dar e purul adevar: baietii de la off road garage au ceva experienta de la samuraiele lor, dar si de pe ale unor clienti pe care au montat acest model de lift kit. Ce e nasol acolo este ca iti tot vin idei, stai sa imi mai fac si un prag nou, sau un roll cage sau un bull bar. :)))

 

Cam asa e cum zici dar daca as avea o schita si marimile necesare le fac eu missing-link-urile .... . Problema este ca eu nu vreau sa pun puntile sub foile de arcuri ca prea ridica masina si cam pierd din stabilitate .....

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Si totusi .... am o intrebare : cum se rezolva torsionarea foilor de arc , care creste odata cu flexarea .

Din bucse ? Posibil , dar cam putin , extrem de putin ... fiind limitata din start .

 

Din chiar foile de arc ? Pai cam da ... insa asta explica si de ce se rup pe capete , oriunde gasesc o amorsa de fisurare - orice gaura de brida , orice schimbare de cota racordata incorect , orice fisura de suprafata , orice coroziune intercristalina , orice ecruisare ( care poate proveni din insusi procedeul de fabricatie ).

Bineinteles ca sunt pe piata toata gama de calitati , dar totusi un arc lamelar care sa fie de nota zece cu felicitari costa de te lasa blackout .

Cerceii articulati cardanic nu rezolva decat jumatatea lor de arc , problema ramane in continuare la fel de spinoasa pe partea ochiului fix , care parte de obicei e mai scurta pana la centrul bulon pentru ca e destinat sa faca si centrarea puntii pe masina si sa preia rasucirea puntii sub efortul de tractiune . Partea articulata la cercel e mai lunga , se ocupa de confort ...

 

Eu n-am putut trai cu lamelarele de la spanioloaica , le-am dat pe toate patru cu 50 roni la altul care se impaca el cu ele . Desi erau un arc compus dintr-un numar respectabil de foi subtiri si oarecum capabil sa flexeze , cu bride inalte si alte alea , eram total convins ca daca le mai tin sub masina le pocnesc .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Cos, din bucsi e clar ca nu preiei nici o torsionare, ci din arcuri. De rupt arcuri de Yj din cauza torsionarii nu am auzit, nici ale mele nu au zis nimic dupa ce le-am abuzat in sesiunea de concediu din vara, prin muntii patriei. Cred ca nu degeaba americanii folosesc foarte des varianta asta de suspenise, e mai la indemana si au testat-o suficient. Dezavantajul missing link-ului este ca trebuie insotit de panhard dupa cum spun si unii fabricatori din state.

Revenind la rupt arcurile de YJ, eu nu am auzit pe nimeni sa rupa vre-un arc din asta montat pe samurai.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Cred ca e si o sarcina maxima pe care o pot suporta fara sa fie probleme ( iar samurake e campion la lejeritate , in comparatie cu Jeep .. sau in comparatie cu ...orice ?).

Daca e sa subintelem si de ce mi-am facut probleme la timpul respectiv, sa tinem cont de faptul ca masina mea e aproape de trei samuraie la greutate ... sau ceva mai mult , in conditii de ieseala mai lunga .Si inca nu-s toate alea la locul lor ) .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Mare parte din problema torsionarii (cred ca zici de axle wrap) e cauzata de gume mari si cuplu mare. Cu reductorul cuplat eu ma astept sa apara ceva axle wrap.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Nope ... Ca sa repet - o flexare mare aduce si o torsionare a foilor de arc ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Don't worry, be happy :)....arcurile de wrangler au 2.5" vs 2" cat cele ale Samuraiului. In plus de asta materialul din care sunt facute este mult mai elastic....eu zic ca pot duce mult flex si au si rezistenta destula. Daca le iei la mana a doua ca la orice SH exista ceva riscuri sa aibe probleme (mai ales ca si YJ-urile nu-s chiar masini de ultima generatie sa zici ca le iei aproape noi). Enjoy this picture:

 

http://i.imgur.com/iuWJd.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Nu este f. clara poza asta, dar se pare ca nu este vb. de arc lamelar obisnuit (sau chiar alt sistem cu totul diferit de arcul lamelar), iar de amortizoare ce sa mai vb...!

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Don't worry, be happy :)....arcurile de wrangler au 2.5" vs 2" cat cele ale Samuraiului. In plus de asta materialul din care sunt facute este mult mai elastic....eu zic ca pot duce mult flex si au si rezistenta destula. Daca le iei la mana a doua ca la orice SH exista ceva riscuri sa aibe probleme (mai ales ca si YJ-urile nu-s chiar masini de ultima generatie sa zici ca le iei aproape noi). Enjoy this picture:

 

http://i.imgur.com/iuWJd.jpg?1

 

Este pe bari de torsiune ceva de genu ca la Oltcit frantuzesc.

 

Asta e cu missing link

 

Stiam si un video da nu il gasesc, de la Japonezi cu o veveritza cu bari de torsiune prinse cumva pe sasiu , oricum jmekerie mare treaba cred cu barile de torsiune.

Suzuki Samurai SJ413 JX

Suzuki Jimny Automatic

Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Exact la bara de torsiune ma gandeam, insa nu am vrut sa spun vreo prostie :grin:

Edited by edy_M
:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

Don't worry, be happy :)....arcurile de wrangler au 2.5" vs 2" cat cele ale Samuraiului. In plus de asta materialul din care sunt facute este mult mai elastic....eu zic ca pot duce mult flex si au si rezistenta destula. Daca le iei la mana a doua ca la orice SH exista ceva riscuri sa aibe probleme (mai ales ca si YJ-urile nu-s chiar masini de ultima generatie sa zici ca le iei aproape noi). Enjoy this picture:

 

http://i.imgur.com/iuWJd.jpg?1

 

aici este vorba de o suspensie tot pe foi de arc dar din ce-mi dau eu seama este un alt concept de suspensie mai exact imaginae D din poza

leaf.jpg.fa7537339c98b9d5f77957c3abe1ff28.jpg

Mishu 0729 963 330
Link to comment
Share on other sites

Re: conversie, arcuri de yj pe sami

 

@ Onix bare de torsine foloseste Mitsubishi spre xemplu se pun pe bascule atunci cand este vorba de suspensie independenta, cam greu de folosit bare de torsiune pe punte rigida

 

axle wrap-ul se remediaza cu traction bar(un tendon superior montat pe punte )

warp.jpg.077f49244adaaae9c62977fddc7c80de.jpg

1110958797_tractionbar.jpg.205066537edd43d1ccb7d7b9b7b459a2.jpg

Mishu 0729 963 330
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use