Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins


laurr
 Share

Recommended Posts

Salut. Problemele au inceput acum vreo 2-3 sapt, cand motorul a inceput sa "dea in nas"..la o accelerare mai in forta, tot timpul in sarcina (deci nu oprit, ci in mers), cand ma asteptam sa efectuez depasirea, ma trezeam in paralel cu cel depasit, ca ne uitam unu' in ochii celuilalt :sm Situatia s-a agravat in timp, incat mi s-a aprins becul galben in bord...s-a restins dupa vreo cateva minute, singur.

Masina, din ce in ce mai prost. Rateuri (nu foarte puternice), caderi de turatie ( dar doar atunci cand ma apropiam de 2000 turatii/min), ba mai mult, de acu' facea urat si cand stateam pe loc. Clar, situatia degenera!

Am mers la diagnoza..pe diagnoza mi-a dat "misfire" pe cilindrul 1. Tipul mi-a indicat care pot fi motivele, "aia, aia, aia si cu aia". Mi-am propus ( ca de obicei - subiectul Clapeta de acceleratie, tot mie imi apartine) sa elimin singur posibilele cauze, iar daca nu reusesc s-o duc in service. Am un tachet hidraulic care bate, dar nu prea se leaga ca sa am "misfire" din cauza lui, mai ales ca la relanti, chiar daca becul de check-engine e aprins, motorul merge destul de rotund. Problemele sunt mari cand motorul este in sarcina sau turat la 2000rot/min

Am desfacut protectia motor cat si elementul ce preia aer de la filtrul de aer si-l duce la clapeta, incat am ajuns la bobinele de inductie, pe care le-am scos. Le-am inspectat, una singura era cam ciufulita, in sensul ca aveam mizerie (ceva cam albicios) pe arc. Aaa, si era pe cilindrul 1 ! Zic: "taci,ca asta e"! Curatat bobina ( i-am tras protectia de guma din capat, ca sa ajung la arc), am tras efectiv tot "batzul" din bobina, este bagat in bobina prin presare si are tot arc in capat. Deci, "batzul" de ebonita are arcuri la ambele capete..trebuie inspectate, pt a descoperi contacte imperfecte. Curatat, smirgheluit, pus la loc, cheie! mergea bine..Facem tura de proba, dupa 300 metri, iar pica in nas.

Iar desfac, scot bujiile, curatate, refacute distantele cu lera (apropo, la NGK IZFR5B-bujie cu iridium, pt motor de 2000cmc, pe net apar info false precum ca distanta ar fi 0,8. In Autocad, distanta la electrozi este de 0,55-0,6. In mana mea, 0,55 mi-a dat pe lera,pe o bujie noua).Atentie,la GDI-sti de 1.8..au alte bujii..le gasim si pe alea , daca e nevoie. Remontez, aceeasi poveste..300 de metri ok, dupa care iar hartza-partza. La acest episod, ma intalnesc cu "alt" Laur, tot cu Pinin, tot iesean... doar ca al lui e argintiu si e 1.8. Eram oarecum fericit la acel moment, crezusem ca am rezolvat definitiv..dar nu :)

Cumpar bujie noua (aia de am zis mai sus ca am masurat-o cu lera), am cumparat doar una, ca sa elimin cauza de pe cilindrul 1...scumpe cu draci astea cu iridium, 90 ron/buc. Cica duc mult, dar si aproape 400 ron pe niste bujii..te doare la lingurica. In fine...pun bujia noua ( iar curatate celelalte, leruite, etc-pt. ca cica nu conteaza sa fie la micron distantele cat ..sa fie la fel, toate), nimic frate! Dezastru total !

In momentul asta, eu si al meu var - mare pasionat de surubaiala, schimbam optica si unghiul de atac al problemei, avand in vedere ca nu se contura o rezolvare pe linia "aprindere". Deschidem "Goagal" si dai si cauta pe forumuri. La noi ,pe forumurile din Romania, bate vantul! Insa englezoii, disperati cu aceasta problema si cu simptome ca ale mele. In Anglia sunt f multe Pajero, cat si destule GDI-uri, indiferent daca Shogun,Io sau Pinin.

Toata lumea se plange acolo, ca se infunda MICROFILTRELE! Microfiltre? Ce microfiltre tata, suntem la NASA, vreun laborator cu microscoape sau ce mama ma-sii? Banuiam sa fie filtrul de benzina, care stiam ca se afla in rezervor, o vedeam ca o etapa posibila a descoperirii problemei, dar de MICROFILTRE, nu mai auzisem, desi am masina de cativa ani buni. Iata un simptom asemanator mie. Imi place ca tipul prezinta simptomul, dar nu zice nik altceva :) [video=youtube_share;xo-SC4CiVnI]http://youtu.be/xo-SC4CiVnI

Descoperim ca GDI-urile au DOUA pompe. Una de presiune joasa, situata in rezervor ( care are un filtru ce seamana cu o punguta de ceai..un fitru grosier, dealtfel) si , sub capota, mai exista o pompa de presiune inalta, situata in aceasta zona:

 

Mitsubishi-Pajero-Pinin-20-GDi-Styling3.jpg.ee27cdffc96933ba3d6eb7df7f90d666.jpg

 

, evident sub capac cat si sub piesa prin care trece aerul, de la filtru pana la clapeta. Deci, trebuiesc indepartate acestea, pentru a avea acces la pompa de inalte. N-am o poza cu pompa, in starea ei nedesfacuta, dar e usor de recunoscut avand in vedere ca sunt montate pe ea 4 conducte metalice. Doua din aceste conducte sunt prinse cu cate un surub de 15 si nu avem treaba cu ele; celelalte doua conducte, situate opus una fata de cealalata, sunt prinse de pompa cu cate o urechiusa, fixata fiecare cu cate doua suruburi de 12. Sub aceste conducte se afla microfiltrele. O conducta(cea mai dinspre parbriz) aduce benzina de la pompa de joase, din rezervor, cantitate ce pleaca spre rampa de injectie prin cea de-a doua conducta de care vorbeam. Celelalte 2 conducte (cu suruburi de 15) sunt retururi-n-avem treaba cu ele. Urechiusele nu sunt usor de demontat, aparent. Dupa ce scoti suruburile de 12, cu tubulara cu prelungitor, observi ca teava nu se misca, deoarece este prinsa mai jos ( pe sub galeria de admisie) in alte doua suruburi. Fiind conducta metalica, daca tragi sau faci parghie, se rupe si ai pus-o! Trebuie scoase suruburile de sub galerie (urmaresti cu o lanterna cum coboara conducta,pana gasesti suruburile). Daca esti slabut (eu nu sunt), iti intra mana si le desfaci cu tubulara de 12. Daca nu... slabesti! Sau gasesti pe cineva mai "tras prin inel", cu mana de domnisoara :)

In momentul in care ai dat jos cele patru suruburi pe pe prima conducta (cea dinspre parbriz,ma refer), tragi de ea in sus, o sa iasa mai greu, dar o sa iasa (are o garnitura groasa de cauciuc, d'aia iese greu). Asa arata situatia dupa ce ai tras conducta afara.

 

rsz_20130117_104405.jpg.f3663f3c51235fcef195299c1e41c666.jpg

 

Poza e facuta cu telefonul, pentru ca ieri, desi cautam microfiltrul, nu vazusem ce era de fapt inauntru, pe fund:) Am gasit mizerie, multa mizerie, venita din rezervor (o sa va arat mai tarziu ce am gasit in rezervor) dar nu am vazut (decat astazi) cine salasuieste pe fund. Si anume MICROFILTRUL incriminat. Unul dintre ele...vor fi doua, in final. Dar asta primul, este cel mai murdar. Si acu sa va povestesc misiunea NASA: scoaterea microfiltrului sau "ca..rea lumii in 7 acte"

Am citit ca englezoii DIY baga un surub din ala pentru lemn, care are filetul taios si trag in sus. Am mai observat in poza aceasta

 

a6876b2a1d8f.jpg.abf92877698959a0a1e321ba46884568.jpg

 

ca microfiltrul are niste "limbi" pe interior, banuind ca aceste limbi sunt pentru vreun aparat de extractie, ceva. Teapa! Aceste limbi ce se vad in poza sunt din plastic. Zero rezistenta mecanica,pe ele. Surubul tata! Am infiletat (cu bun simt) surubul, fara sa sparg microfiltrul ca sa nu mi se duca mizeria captata in el mai departe, in pompa si am inceput sa trag. Ba imi scapa surubul, ba renuntam eu...am bagat WD40, am lasat la inmuiat, ca deh! frica e mare..la englezoi, ziceau aia ca e 1000 de lire o pompa de inalte. Il chem pe varu'..."Hai bre, ca nu iese rapanul ala"!

Dupa ce am prins curaj, infiletam surubul mai cu sarg (sa prinda sanatos in bronzul ce captuseste gura filtrului , dar nu infiletati peste masura, sa nu iasa surubul pe partea cealalata,da? Ca sa nu se duca mizeria din el, in pompa) si incepem sa tragem precum ridichea din gradina. Un patent si trage frate, in sus! Nimic..trag eu, trage varu', pana la urma tragem amandoi, el de patent, eu faceam parghie cu o surubelnita groasa,pe dedesubt, sa aruncam dintele stricat in sus. De fapt ,ce se intamplase?...ani de zile nu s-a umblat acolo, depunerile au "sigilat" buza de bronz de corpul pompei si oricat WD40 ai baga, nu faci decat o frectie la picior de lemn. Tot forta bruta isi spune cuvantul..dar,cum spuneam, e vorba de o piese scumpa cu draci. Si frica e mare. Deodata, pac! Iese dihania.

 

rsz_20130117_184441.jpg.b980e7a416c0b1436f67a1f8421b1c39.jpg

 

Bucuriee,yee! Mihaelaa,drragostea mea! Dupa ce am sarbatorit evenimentul cu sampanie din belsug, matanii plus milostenie la saracii care treceau pe acolo, ne-am apucat de conducta 2.

La conducta 2, englezoii erau confuzi. Aia mai prostanaci sustineau ca "dom'ne, ca sa fie treaba ok, scoate galeria de admisie. Te mai costa o garnitura de admisie plus inca cateva ore de munca(silnica) dar vei fi multumit de rezultat". Altii, mai iuti de minte, sustin ca se poate indeparta conducta 2, fara sa umbli la galerie. Ideea sta in felul urmator: daca vrei sa indepartezi pompa cu totul , trebuie sa dai jos galeria; daca vrei sa ajungi doar la microfiltre, iti sunt de ajuns un clichet cu prelungitor, tubulara de 12 , o lanterna (sa vezi prin bratele galeriei, suruburile) si surubelnite sanatoase (sa faci parghii la scoatere). De ce zic de parghii? Pentru ca, o data scoase suruburile la conducta 2 ( cea dinspre radiator, sa-i zicem..cea de jos) teava nu iese pentru ca e tinuta la ambele capete ( un capat in pompa, altul in rampa de injectoare, pe SUB galeria de admisie) de DOUA (una la un capat, alta la celalalt capat) garnituri de etansare, groase si incapatanate. Daca tragi de un capat, nu e bine, pt ca risti sa rupi teava; trebuie facute parghii de ridicare, o surubelnita sub capatul de pe pompa, iar cel slabut( va duceti aminte de persoana slabuta necesara,da?) sa bage mana pe sub galerie si cu o alta surubelnita sa creeze joc la capatul al doilea. Si hartza-hartza, eu un pic, el un pic...patent pe capul vizibil, pana la urma iese conducta. Asa arata pompa, vaduvita de cele doua conducte (cea dinspre parbriz, cat si cea din "sud"):

 

1081595624_pompaambelefiltre.jpg.688eaf00bb3111e83efcd1a38b45ab80.jpg

 

Pe gaura "sud" mai este o gaurica, dar n-are microfiltru in ea.

Iar am dat de baut la cartier, iar am facut foc campenesc de bucurie, laude, ofrande si chiote de bucurie, in mijlocul lui ianuarie (doar noi, 2 tembeli eram in tot cartierul , la reparat masini..poate mai erau unii cu Dacii, dar pun pariu ca aia nu aveau asa ceva pe motor. Va prezint vinovatii, sot si sotie,alaturi de calaul lor - surubul de la tocul usii:

 

rsz_20130117_161538.jpg.ed99031f601f1f3c832375c79b89f505.jpg

 

Treaba rezolvata partial, pentru ca microfiltre noi am comandat, dar dureaza 6 zile sa ajunga, indiferent daca suni la Mitsubishi sau la vreun magazin de piese auto. Nu costa mult, ambele 38 lei. Codul de piesa (doar pe original gasiti) este: MD619962. Mai ziceau englezoii ca ar trebui si cate un ORing ( se vad oringurile pe capetele de teava), au codul MD554317, dar nu au reusit sa ma lamureasca de existenta lor nici cei de la Mitsubishi, nici de la magazin..Asta e. Merge si fara, probabil, ca la noi la romani...Culmea, ca desi mitsubisharii din Anglia urla cu problema asta, tipul de la Mitsu din Iasi mi-a zis ca nu au filtrul pe stoc pt ca..nu s-au confruntat vreodata cu asa ceva! Haha! Nu cumva solutionarea problemelor de acest gen, se terminau cu..vanzarea masinii? Caci fiecare, dupa ce baga bani,bani, bani...cand nu mai are solutii, mecanicii te storc de lovele si masina tot prost merge..ce urmeaza? Ia-o tu, ba locomotivarule!!!Ia-o si duu-te-n lume cu ea! :)

Acu astept sa vina microfiltrele..intre timp:

Am desfacut rezervorul. Smulgi bancheta (e prin presare), gasesti doua ferestre: una mai pe mijlocul "banchetei", alta nitel mai in spate. Bine ar fi sa nu ai benzina in rezervoare (ca-s doua. Unul de-a dreapta cardanului, altul de-a stanga) Ele comunica intre ele..in fine. Desfa amandoua ferestrele pt ca te vei ingrozi ce vei gasi inauntru..si merita! Nu pierde ocazia ce ti-o ofera soarta de Pinin-ist, pe tava!

In fereastra mai "de pe mijloc"(in spatele scaunului sofer,mai exact), ai acces la un litrometru care are un filtru grosier in capat..sterge-l,sufla-l, fa-i un descantec...ca mai merge, daca e curat( al meu nu s-a prezentat rau); mai exista o sonda, care are un pahar protector ce se poate desface cu o surubelnita ( e doar un surubel acolo) si l-am gasit (paharul) destul de murdar. Sonda in sine nu se desface, are un sistem electromagnetic ce culiseaza, si mai are un tubulet plin cu ..ceva. Un lichid, oricum. Nu pare a fi benzina, pt ca minisonda aia e sigilata. Se invarte intr-un fel , dar nu poti trage de ea, s-o desfaci. Mie mi se pare a fi un senzor de "gol", adica cand ramai fara benzina, trimite semnal la computer care taie alimentarea. Deschide solenoidul de pe pompa de inalte, intrerupe pompa de joase...asa mi se pare, nu stiu sigur. Eu am curatat paharul si l-am pus la loc. ATENTIE LA PIULITE CAND DEMONTATI!

Uitasem...inaintea de a desface capacul sondei ( capacul este prins de rezervor in vreo 8 piulite, pe prezoanele din rezervor). Piulitele pot fi intepenite, nu fortati! Dati cu WD40 sau cu orice alt deblocant, asteptati si dupa, usor-usor, desfaceti cu tubulara, fara sa fortati! Fiecare prezon rupt va apropie vertiginos de cumpararea unui rezervor nou. Si nu vreti asta, avand in vedere ca pt montarea unui rezervor trebuie data jos puntea spate,etc. Atentie la prezoane, delicate din cauza varstei masinii.

Buun! Sincer, la litrometru, cat am balanganit eu pe acolo, venisem cu masina in "limp-mode" datorita problemelor...benzina nu se "asezase" in rezervor. Am vazut eu ca e cam tulbure...nu mi-a placut. Mi-a dat cu virgula faptul ca benzina era tulbure.

Trec la fereastra 2 (spate pasager). Mai greu accesibila, datorita spatarului spate, dar cu cheia necesara (8 parca) se apuca varu' sa desfaca, sa vedem "ce-i acolo". Bai, am zis ca daca la mine a mers, merge si dincolo..dar am gresit asupra unui aspect. Inelul de la a doua fereastra arata mult mai prost (rugina, cu mizerie) decat ce gasisem la 1. Scoate varu'...eu ma duc in fata, pe la motor si apare var-miu, negru de suparare cu un prezon d'ala mic rupt, in mana: -"bag p (icioarele)...scoate-l tu pe ultimu'. Nu vreau sa-l rup eu si pe ala; rupe-l tu"!

Naspa! S-a dus un prezon..Zic: "sa-mi imaginez oare cum o fi sa dai puntea jos? Nu..e prea devreme. Trag si eu o data la ruleta ruseasca". Bag WD40 ( nu fac reclama, din parte-mi dati si cu ulei de masline..important e sa nu rupeti prezonashele ), astept cu alte treburi si imi incerc norocul. Usor-usor, desfac ultima piulita si gasesc dita' mecanismul de plastic , cu pompa de joase in el, plus inca un litrometru cu scala. Bah, cate litrometre au astia? 2, se pare. Poza cu pompa de joase(ansamblu) + filtru curatat

 

rsz_20130117_154354.thumb.jpg.f4687962aaccf322715b6cac709908cb.jpg

 

Voi stiti cum arata pliculetele de ceai,da? Da! Eii, tot asa, in fundul pompei, este montat un filtru ( tot grosier) in forma de pliculet de ceai. Plasa de plastic. Scot usurel urechiusele de la carcasa (atentie! plastic casant, imbaiat de peste 10 ani in benzina), scot garnitura de cauciuc, dar gasim o siguranta metalica, in forma de palarie, ce blocheaza extragerea filtrului-plic. Bagam cutterul, facem parghie, surubelnita si scoatem siguranta. Filtrul il ia varul la serviciu (omu' lucreaza la o firma, pe niste strunguri d'alea meseriase, cu comanda computerizata, executa piese verificate la micron. Mare noroc am cu el.Pacat ca nu-i cu 4x4..e golfist inrait), il baga intr-o solutie ce dizolva depuneri (nush, de la el de la serviciu) si-i da cu aer comprimat pe sens invers. A zis ca a iesit atata "mehlem" din el, cat nu si-ar fi putut inchipui ca poate gasi intr-un ...plic de ceai. Cica o mizerie ceva..un negru, cu un albicios prin el..ca mucii de rrom ( ca sa nu discriminam pe cineva)

Astazi, cand sa pun pompa de joase inapoi, bag flashul de la telefon sa vad prin gaura...m-am ingrozit. De aia spun ca e bine, daca va apucati, sa nu aveti benzina in rezervor...eu am vreo 20 de litri ramasi pe care trebuie sa-i scot, sa rezolv problema. Va las pe voi sa vedeti ce e la mine in rezervor (in ala cu pompa, dincolo inca nu m-am uitat - teoretic, ar trebui sa fie mai putin)

 

rsz_20130117_154414.thumb.jpg.b3839c4d4691fb4fe2515e2dd11d4f77.jpg

 

Deci, de aici pleaca toate! "Cine mi-a bagat,bah, mehlemul asta in rezervor? Bunica"? Nu dragi prieteni forumisti, pasionati de masini, nu! Nu bunica...ci mizerabilii astia de la benzinarii, care nu au etansate rezervoarele, carora li se scurg apele pluviale in ele, care sunt atat de rupti in kr, incat nu-si permit sa reumple rezervoarele la full, lasand peretii metalici expusi condensului, deci ruginei (si spun astea pt ca am lucrat la Shell in Ita 2 ani si stiu cum e treaba acolo, daramite aici!?) Si platim lovele grele,accize pt un combustibil, CICA decent! Iata decenta! Se vede pe rezervorul meu. Dar pe al tau? Dar pe al urmatorului cititor al acestei postari? Sa luam pozele, le adunam teancuri si mergem sa le trantim peste bot directorilor de la OMV, Rompetrol, Mol, Lukoil, etc!

Asta e...ne resemnam, nu? Dar nu e corect si nici normal.

Maine (si asa astept microfiltrele 5 zile) caut o damigeana-ceva si sa caut vreo smecherie sa scot benzina, sa o las la decantat, sa o filtrez... si sa sterg cu o carpa (dar nu din aia care sar floci, ceva bumbac bine legat) rezervoarele..

Cam asta este povestea...urmeaza continuarea. Iar pana nu rezolv, nu ma las! Vand masina, la urma urmei :ha: si tot rezolv!

Nuuu, suntem prea vai-de-capul nostru ca sa ne permitem sa schimbam masinile ca pe ciorapi(ca stare a natiei, nu in mod particular, neaparat). Cu masinuta asta am si design placut, intru unde nu intra altii...ma si distrez la greu cu ea. Merita sa o repar, nu sa scap de ea, ca de-o punga cu gunoi. Va tin la curent cu evolutia...dar 99,9%, din ce am citit si studiat, din ce am gasit mizerie...consider ca e o mare "neintelegere" pe linia computer-releu presiune( rampa injectoare) si debit din pompa de inalte (coroborata si cu mizeria adunata din "plicul de ceai") Doamne ajuta!

 

Stiu ca am scris un roman, imi place sa scriu...chiar daca am muncit vreo doua ore...dar am o mare satisfactie si am sa v-o destainui: pe Google, cand dai la search "pinin clapeta acceleratie"..ca prim rezultat, apare postarea mea veche , de pe acest forum. E o realizare,minima, personala si ma bucur daca am ajutat pe cineva:wink: Si totul e din pasiune...dar si necesitate. Si inca ceva: daca Loganistii au forum, VW mi se pare ca nu se plang...frate, macar noi, prin prisma tractiunii 4x4, sa ne adunam si sa ne impartasim una-alta. Englezii, fac cate un studiu intreg pe un subiect anume. Halal de ei! Sa invatam si noi, nu sa stam "coashca", individual, fiecare pt el. Nu ajuta evolutiei, in genere.

Si pentru ca, prin definitie, off-road-erul si camionagiul, sare in ajutor. Eu, off-roader, mai putin..dar camionagiu am fost :) Off, mi-e dor de Scania al meu...dar ma multumesc si cu Pininul :tr Keep in touch!

Fratilor, chiar daca nu stau prezent pe forum..ma iau cu viata de zi cu zi si mai uit. Dar stiti ceva? Cu ce va pot ajuta, dati un buzz la laurr29? Drumuri bune!

Edited by laurr
  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Laure, crede-ma ca am citit "romanul" tau din "scoarta in scoarta" cum se zice.

Perseverenta ta si modul in care descrii lucrarea m-ai tinut lipit de monitor. Nu am patit demult asa ceva. :grin:

 

Felicitari si succes in continuare cu masina! :bravo

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Laure, crede-ma ca am citit "romanul" tau din "scoarta in scoarta" cum se zice.

Perseverenta ta si modul in care descrii lucrarea m-ai tinut lipit de monitor. Nu am patit demult asa ceva. :grin:

 

Felicitari si succes in continuare cu masina! :bravo

 

Am ramas placut impresionat de cantitatea de informatii de pe forumuri din alte tari. Aia cand pun ceva, te scot din ceata..la noi,din contra, ceata totala. GDI-ul este pretentios.

Edited by laurr
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Am ramas placut impresionat de cantitatea de informatii de pe forumuri din alte tari. Aia cand pun ceva, te scot din ceata..la noi, ceata totala. Si tot noi pierdem, pana la urma.

 

Ai mare dreptate. De aceea insist mult asupra sectiunilor tehnice de aici si incerc oarecum sa "fortez" oamenii ca sa posteze aici.

Din pacate la noi exista un fenomen aiurea si anume daca cineva posteaza ceva de genul acesta, apar diversi plictisiti, gigi contra sau profesionisti deranjati ca masina respectiva nu ajunge la ei la service ci si-o repara omul singur, indivizi care incep sa bage strambe, sa caute nod in papura la ce scrii, sa vina cu discutii de genul ca "nu e bine, e o prostie" dar fara sa argumenteze de ce. Lucrul asta ii demoralizeaza pe multi dintre cei care vor sa posteze si li se face lehamite la un moment dat.

 

Te felicit inca odata pentru modul in care expui situatia si te rog, daca esti de acord, sa imi dai in mesaj privat o adresa si datele tale pentru ca vreau sa iti trimit ceva.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Foarte misto articolul ... N-am Mitsubishi dasta ...dar l-am citit de doua ori! :h5 :br

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Microfiltele acelea nu merg curatate, spalate, suflate cu aer? Trebuie musai cumparate?Nu se mai pot desfunda deloc?

Banuiesc ca este o sita mai fina si ma gandeam ca poate exista vreo idee ca sa le faci trebuincioase din nou.

E cam nashpa sa stai si sa astepti dupa ele sase zile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Felicitari pentru prezentare, un asa topic iti face pofta sa organizezi la sfarsit de an un concurs de genul "cel mai bun topic al anului"... Spor la treaba si asteptam continuarea!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Microfiltele acelea nu merg curatate, spalate, suflate cu aer? Trebuie musai cumparate?Nu se mai pot desfunda deloc?

Banuiesc ca este o sita mai fina si ma gandeam ca poate exista vreo idee ca sa le faci trebuincioase din nou.

E cam nashpa sa stai si sa astepti dupa ele sase zile.

 

In momentul in care ai bagat surubul in ele...iti dai seama...a rupt urechiusele alea mici, a facut shanturi. Si murdar si rupt, parca nu merge sa-l mai pui inapoi. Si daca ai muncit atata, daca ai ajuns pana acolo, ar fi pacat sa nu le schimbi, dar cu ocazia asta curati tot sistemul de alimentare, pt ca beleaua vine din spate. Sa-ti raspund mai exact, sunt dintr-o plasa f f fina..daca te uiti la poza aia care am facut-o pe masa, ai sa vezi ca este si niste mizerie cazuta din ele..cad mereu depuneri. Ce sa sufli in gamalia aia? Schimbat si gata. Acu, ca exista precedent, ti le comanzi dinainte, golesti rezervorul si dupa te apuci de treaba. Cum spuneam, aceste microfiltre exista doar pe GDI-uri, acolo unde exista o pompa de presiune inalta.Salutari.

 

P.S. Sub nicio forma nu e bine sa nu le mai pui deloc! Cineva spunea ca ar fi filtre mai mici de 10 microni si ca nu se gasesc usor(si nimeni nu-ti poate garanta) ca suplinesti cu vreun alt filtru pe traseu lipsa lor. Daca le-ai eliminat risti sa-ti faci praf injectoarele.Injectoarele GDI sunt din alea cu mai multe stadii de lucru...dau o data o pulverizare, dupa 5 milisecunde mai da o pulverizare, de intensitate mai mica..deci, sunt injectoare scumpe. Trebuiesc protejate cu microfiltrele astea.

Edited by laurr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Felicitari Laurr pt descriere, ma bucur sa stiu ca avem in micutul nostru club, de posesori de Pinin, pe cineva asa pasionat si dornic sa impartaseasca cunostintele despre problemele noastre comune. Sper sa citeasca cat mai multi frumosul tau articol (frumos modul in care ai descris si nu problema in sine :) ) si sa incercam sa ne ajutam mai mult unii pe altii.

Toate cele bune.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Acele microfiltre se regasesc in absolut toate injectorele Bosch (poate si altele). Daca cereti la magazin set reparatie injector Bosch gasiti un pliculet cu acel microfiltru, doua oringuri, un distantier si un cap de plastic din varful injectorului. Eu le luam de la Al Padrino - fabricant Meat@Doria.

  • Like 1
VW Touareg V6 benzina - gaura neagra
Link to comment
Share on other sites

Deznodamant: masina merge ca un vis! Trage cu toti caiutii, nu balbaie, nu tuseseste (nici in turatie mica, nici in 2000, nici in 3000+).Toba "urla" cand ii dai pedala-sunetul ala de motor sanatos. A pornit cam greu, pana cand s-a amorsat instalatia (credeam ca pierd bateria, cel putin pe seara asta..urma o noapte de redresor) dar nu. A inceput sa aiba cateva explozii, dupa care a luat-o.

Dupa ce apar primele explozii, este bine ca repornirea sa se faca dupa ce auziti clapeta de acceleratie ca a revenit in pozitie. Deci, nu dat la cheie din prima...aprinzi becurile in bord, se aude clapeta cum ticaie si dupa aprox 8 sec, dai cheie. Astfel o ia mai usor. Probabil se creeaza presiune cum trebuie.

Am ramas cu 2 suruburi, de la teava de tur...dar nu ajung pana acolo (undeva, jos sub galerie..e de bagat mana pan' la cot); intervine varu' maine :)

@Razvan, habar nu am de kitul de reparatii de la Bosch, probabil ca O-ringurile sa fie alea care mi-ar trebui; Dar daca e doar un microfiltru, nu e bine, pentru ca ne trebuiesc 2 bucati.

Incepeam sa-mi pierd rabdarea cu microfiltrele astea.De pe 17 ian am facut comanda, iata ca au sosit astazi 24 ian. "Mitsubishi original parts" scria pe pungute. Probabil de asta ajung asa greu. In concluzie, treaba rezolvata, mester&proprietar de Pinin, multumit! :jp1

 

P.S. Microfiltrele le asezati cu un betisor de ureche in locasuri ( suiti-va cu un picior pe bara si cu un genunchi sus langa far, ca sa vedeti in gaoacele alea) iar dupa, le bateti usor cu un prelungitor de la clichet. Batute usor, ele intra prin presare in locasuri. Am mai intampinat o problema cu un surub ce prinde teava de alimentare dintre pompa de inalta presiune si rampa injectoare, respectiv zona de sub galerie. Ultimul surub, cel mai inaccesibil (dinspre parbriz) daca nu-l asezi "drept" (de fapt, drept este nitel inclinat spre stanga, cum te uiti pe sub galerie) nu se infileteaza 'neam! Am pierdut 15 min cu el. Nu intelegeam de ce nu se infileteaza..trebuia nitel inclinat spre stanga, ca sa mearga "drept" pe gaura.

 

In schimb, cat am frecat bujiile alea, le-am cam paradit...porneste in continuare f greu. Am verificat toti senzorii, inclusiv senzorul de failure ignition. Pana la urma, bujiile sunt de vina..Cu spray de pornire (2-3 pufuri in clapeta de acceleratie) porneste, dar la cheie simplu, nu. Exceptie cand le-am dat jos si le-am recuratat...a pornit doar o singura data, cat erau curatate, fara spray. In rest, calvar. Nu-i nimiiic..noi sa fim sanatosi! mai iau 3 bujii, asta e! Dar nu mai pun niciodata lera sau peria de sarma pe ele. Sunt delicate.

Edited by Tavi D.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Vin cu noi precizari. Masina mi-a mers foarte prost de cand am intervenit la pompe si ne-am dat de ceasul mortii ca sa gasim cauza. Am pierdut si bani, dar nu prin service-uri (doar o diagnoza, care mai tare m-a bagat in cheltuieli ; si-am sa va explic cum vad eu diagnosticarea la masinile astea) ci pe piese.

Cand am reumplut rezervorul, am bagat cam jumatate din capacitatea lui..a mers, tragea bine cum am mai spus, insa pornea f. greu. Cu cat benzina s-a consumat, au inceput problemele mai mari. N-aveam de unde sa stiu ce se intamplase..o sa va explic imediat ce.

Am schimbat bujiile (intr-adevar cele vechi le gasiseram la stadiul 0,8 mm intre electrozi - manualul service spune ca distanta trebuie sa fie intre 0,55-0,60 maxim 0,7. Erau obosite. Le-am schimbat toate. 270 ron). A pornit cu chiu cu vai, mergea bine, dar nu pornea...ma duc la benzinarie, mai bag de vreo 50 de ron (in ideea ca daca voi ajunge printr-un service, sa nu ma duc cu multa benzina..ca stim ce se intampla-viata e grea)..mm, mergea bine, doar ca imi era frica sa o opresc. Umblam cu 2 chei dupa mine. Una in contact si cu cealalata sa inchid masina, lasand-o cu motorul pornit. O las asa vreun sfert de ora, in fata casei (noroc ca m-a lasat definitiv acasa), imi termin treaba, cand sa ma sui in ea sa plec, brrr..s-a oprit singura.

Aaa, nu v-am spus ca pornea 80% din cazuri doar la spray. Ii dau spray, nimic. (odata am ramas in parcarea subterana la Auchan, valeuu! belea, nu mai pornea 'neam, se uita lumea la mine ca la maimuta..nici nu vreau sa-mi amintesc) Revin..

Mortaciune in fata casei. Moarta-moarta. Dai cu spray, dai cu mama ei, nimic! Pornea cat ardeau vaporii de spray dupa care prrr! murea. Eu ma inverzeam, pt ca nu intelegeam de ce.. Chem diagnoza. Pune baiatul diagnoza pe ea, si-mi zice "senzorul de turatie-n-am turatie cand dai la cheie" Ok.

Senzorul asta de turatie sau "crank angle sensor", nu vreti sa stiti unde este. E in inima bagat! Am dat jos radiatorul, date jos bratele de sustinere de la alternator si pompa de servo, date jos capacele - superior si inferior - de la distributie, data jos fulia-cu teava, da? Fulia numai la teava reactioneaza.. (curea alternator si pompa servo out amandoua- le schimb, ca-s crapate si fluiera) si dupa fulie ai acces la acest senzor care a dreaq e si scump! 500 ron nou.

Caut pe dezmembrari, gasesc variante pt 1.8 GDI, doar unul singur pe 2.0 GDI dar ghinion e cu o serie inaintea astuia care-mi trebuia mie. In sensul ca pe seria veche senzorul era cu fir iar pe generatia mea de motor, an 2001, senzorul nu mai are fir, intrand cu mufa mama-tata direct pe capacul inferior la distributie. Adica, taie-te cu lama! Vb cu cineva sa-mi aduca senzor (pe cod) ca tot venea in Romania, imi aduce..am iesit la 350 ron in loc de 500, japca de Romania.

Momentul de glorie, nu? Am senzorul...ca asa mi-a zis tipul cu diagnoza, nu? Bag senzorul, fulie, capac inferior (prin capac trece cablul de conectare dintre senzor si ECU...dai cheie. Dau cheie, nimic. Am simtit ca ma duc jos..

Pun radiatorul inapoi, banuind ca-s mufele lipsa la radiator si de aici nu vede bine ECU-ul situatia. Cheie, nimic..pompa in spate se auzea, in rezervor.

Gasim releul de pompa, pun pompa pe direct..bazaie. Bai, ce naiba? Desfac la pompa in spate, trag turul la benzina si-i zic lui varu' sa cupleze releul de pompa sa vad si eu cata benzina vine. Cand baga curent in ea, abia pisa.:pt Baiii, zic asta e! Deci nu-i ajungea benzina in pompa de inalte, ca lumea! Bun-bun, dar de ce a mers? Din ceea ce stiu, pompele din rezervor la Mitsu ori cad deodata ori merg.

Varu' se apuca sa o desfaca din suruburi..o da afara de tot si..cand se uita in rezervor canci! benzina. Incepe caterinca, :ha3 ca-s demn de pus pe Utube, ca nu-s in stare sa-mi dau seama ca masina n-are benzina, etc. Ii zic : "Waa omule, am pus benzina de 50 de ron inainte sa ajung aici! Becul de benzina nu s-a aprins deloc"! Unde dracu e benzina??? Ori am pierdut-o pe drum, ori m-au furat aia la pompa, impingandu-mi aer (desi stiu ca nu se poate asa ceva, am lucrat la Shell, am vazut pompe desfacute, este imposibil sa-ti contorizeze aer-exceptie intentie de frauda)

Intr-adevar, primul compartiment unde este pompa situata, gol . Cum nu cred in Twin Peaks, repede ma apuc sa scot si litrometrul de la celalalt compartiment. Cand dau afara, plin pe jumatate de benzina! In concluzie, aveam unul gol si unul plin :ha: Var'miu :-" wai babalaule, cand ai sters rezervoarele, nu cumva ai lasat vreo carpa aiurea, de-a infundat comunicarea dintre ele"? Zic "Nu cred". Si ma apuc sa bag mana in ala gol sa caut pe bajbaite gaurica comunicatoare cu alalalt cu benzina (dincolo nu-mi suradea ideea sa bag mana in benzina) Nimic! Niciun tub comunicant intre ele. Singura comunicare se facea pe deasupra (cand nivelul de benzina este ridicat) sau...sau (si aici au inceput sa mi se invarta rotitele) transferul dintre cele doua mini-rezervoare se realizeaza tot prin intermediul pompei, anume ea "suge" din rezervorul 2 catre 1, din care se "adapa" ca sa dea in fata, la pompa de inalte. Aha! Luam pompa in casa, o bagam intr-un vas de 1 litru plin cu benzina, facem din niste furtunase traseu spre vas (ca sa nu improaste prin casa) respectiv pe tur si pe traseul care ar fi trebuit sa "suga" din rezervorul celalalt, gasim + si - ( + e de culoare albastra, - e alb) dai curent din redresor si... bal!bal!, mergea ea oarecum, neconvingator, cand observam ca pe la un capac de plastic ( nu se vede in poza cu pompa, ar fi pe partea cealalta) scapa benzina, asta in conditiile in care pe teava montata de noi nu "sugea" nimic. Deci ea nu aducea benzina din rezervor 2 deloc. Acest capac, de care va spuneam, este un capacel cu 2 urechiuse de plastic, se vede ca este un traseu anulat, probabil necesar altor modele de masini..pe Pinin este anulat prin montarea acestui capac. Il dam jos, cand ma uit cu lanterna inauntru era un blestemat de O-Ring asezat rau, si atunci mi-am adus aminte ca noi umblasem la el, crezand ca poate fi un filtru , dar vazand ca e doar un capac l-am bagat inapoi FARA SA OBSERVAM ca inauntru are un O-Ring. Logic, din cauza astuia asezat rau, se pierdea presiune, tot ansamblul (mai ales cand zona de benzina era inferioara capacului) se dezamorsa, benzina venind "neconvingator" din spate iar o data consumata benzina din rezervor 1, salutare! Nici ca-ti mai venea ceva din 2! Scot O-ringul, il asez cum trebuie , inchid capacul ( atentie la pompa, in general, material casant) , facem din nou proba. Alta viata, tata!

Acum pompa avea debit si pe tur ba mai mult "sugea" cu nesat si pe traseul care imita rezervorul 2. Ok, dupa concluziile aferente, nimeni n-a avut vina, nu s-a nascut nimeni atotstiutor, asta e....montam tot , pompa, litrometru, etc etc varu' pune releul pe direct, se amorseaza instalatia

Dau cheie. O ia din prima! -"Yeee,Mihaela dragostea mea " cum zicea Geoana. Deci, aici se incheie cosmarul meu ce a durat o luna. Imi pare rau ca m-am pricopsit cu un senzor de turatie in conditiile in care celalalt este bun, il tin rezerva sau poate il vand, vad eu Cat priveste diagnoza acestor masini , sincer nu ma mai incred in laptop-uri & stuff. MUT II sau III (mai nou) sunt cele adecvate pentru a-ti da o diagnoza corecta. Daca prind un MUT II la pret bun, il cumpar. In rest, am acumulat experienta. Am ajuns la distributie, am vz cum este, ai acces f fain o data ce ai dat radiatorul jos. Poimaine ii pun curele noi alternator+pompa servo, o inchidem si gata! Distributia, la vara pe caldura, o data cu rezolvarea unui tachet ce-mi clampane...ca ne-a intrat frigul in oase iarna asta, cu Pinin-ul asta obraznic! Dar nu ne dam batuti :) :F :dr1

Edited by laurr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Uau... da' stiu ca ai rabdare cu el, nu gluma... asta da dragoste. Bravo, bafta in continuare!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Uau... da' stiu ca ai rabdare cu el, nu gluma... asta da dragoste. Bravo, bafta in continuare!

 

Ghinion cu capacelul ala. Uite asa o ingropi intr-un service si incepi sa arunci cu banii. Bine, normal n-ar fi trebuit sa umblam acolo, este f adevarat. Dar avand in vedere ca a trebuit sa curat filtrul (care la Unix e 2 mil juma-iar noi l-am curatat moca) am desfacut capacelul ala ..doar ca nu m-am uitat in gaura sa vad ca era si un O-Ring acolo. Sincer, daca ma apucam de investigatii inainte de a chema diagnoza, scapam ieftin. O simpla diagnoza m-a bagat in gaura de 400 ron scurt. Asta e.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Salut Laur,

 

Sunt posesor nou de pinin,am citit articolul tau si cred ca problema asta o am si eu.

Dupa ce am cumparat masina mi s-a aprins martorul galben cu elicie pe el,nu stiu cum tragea masina inainte ca sa fac o diferenta,eu am mers 100 de km pana s-a aprins martorul.Vreau sa iti spun ca acum nu sta nici la relanti,oscileaza 1000-1100 si un fenomen ciudat ,cand cotesc pe loc se tureaza motorul.M-am saturat de ,,meseriasi,, si bani dati aiurea.

Te rog daca poti sa imi dai un sfat si in primul rand sa imi spui daca este ok sa mai merg cu masina?

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Bun articol, poate deveni foarte util - sa speram ca nu, totusi. Mie imi aduce vesti proaste, ca mi-am luat o masina pe benzina Euro 2 sperand la un motor simplu gen pompa in rezervor - duze injectie si-atat si aflu de pompe de inalta presiune, injectoare complicate, exact motivele pentru care fug de diesel. Dar sa speram ca nu vom avea mari probleme, masinuta are mai putin de 90.000 km si trage superb, doar la ralanti e un pic instabila (sta pe la 650 rpm si variaza un +- 50 rpm) - o sa-i schimb bujiile ca nu cred ca au fost schimbate vreodata si zic eu ca se mai rezolva. Multumim de toate informatiile utile, dupa cum arata treaba asta cu microfiltrele, intrebarea pare a fi nu daca ci cand vor trebui inlocuite. Da' e bine ca avem la cine sa sarim cu o intrebare/lada de bere daca e cazul...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Multumesc frumos pentru articol, ma ajutat enorm acuma fac si eu comanda de kit de reparatie si schimb microfiltrele si oringurile si sper sa rupa gura masina.

 

Multumesc enorm de mult.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Motorul de 1.8 are acele microfiltre?

Sunt identice ca as vrea si eu sa le comand inainte

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

are si 1,8-ul dar nu stiu sa zic daca sunt identice cu cele pt 2 litrii,

Cauta microfilte pt pajero pinin de 1,8 direct.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Ochiometric, eu zic ca e unul si acelasi cu 3.5L

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Mi-am mai facut un prieten "pinin"-ist, care m-a lamurit (din poze ) cum arata o pompa de presiune inalta desfacuta, cred ca o va posta pe acest forum, s-o vada toata lumea...si el imi spunea ca gresisem codul de O-Ring, in loc de codul MD554317 ar fi codul MB554317. Binevenita corectia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Buna seara,

 

As dori sa stiu cine sia schimbat microfiltrele pe motor de 1.8 GDI si daca a mai facut fite la accelerari de atunci si daca porneste masina mai usor dupa schimbarea lor sau e de la bujii...multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

Mie mi-au scos la service la reprezentanta microfiltrul de la pompa fara probleme cu un holsurub, fara sa se rupa. Era curat luna si l-au pus la loc. E o treaba chiar banala. Dar ar fi bine sa ai totusi filtru de rezerva in caz ca nu rezista. Pompa la 1.8 are doua tevi metalice, una dinspre rezervor, in stanga cum te uiti in motor si una spre rampa de injectie, in dreapta. Doar cea din stanga are microfiltru (cel putin la mine), n-are rost zic eu sa tragi de cea din dreapta, treaba e ca cea din dreapta iese mai greu, are ceva garnituri mai rezistente, fiind pe partea de presiune inalta. Oricum, daca e sa fie murdarie, trebuie sa fie pe intrare.

 

La rezervor se ajunge intr-adevar banal, ca sa vezi daca ai murdarie in el. Numa' sa nu verifici ca-n banc, cu bricheta :wink:

 

Nu sunt de loc indemanatic la mecanica, da' m-as apuca de oricare din treburile astea oricand.

 

Bonus, poti ajunge usor si la clapeta de acceleratie de pe admisie sa verifici daca are depuneri mari pe ea, eu n-aveam nici din astea, dar asta e cealalta buba la GDI se pare.

Edited by hcampian
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Pinin GDI microfiltru pompa presiune inalta - cadere turatie, rateuri, engine check aprins

 

O sa continui "epopeea". :dr2

Se pare ca schimbarea microfiltrelor n-a fost de ajuns. Inca am suturi in mers, incusiv Check engine cu codul aferent pt presiune inadecvata. Nasol... Intre timp am schimbat pompa rezervor noua, regulator presiune (pe pompa rezervor) nou. Pompa am schimbat-o pt ca nu mai avea aceeasi forta, dezvoltand vreo 3 bari in loc de 3,14 bari ( parca asa trebuie). Oricum, verificarea se poate face ochiometric, scotand din ansamblu tubul de benzina care vine de la rezervorul 2. Ar trebui sa se ude imediat de benzina...daca pui degetul pe gura respectiva si simti ca suge, e ok pompa. Daca nu suge sau daca gasesti locul uscat, e problema. Ori regulatorul e paradit ( totusi, slabe sanse sa se strice, este pe arc) ori pompa nu mai are presiunea maxima de lucru ( e imbatranita ) si-i lipseste acel "ceva", necesar sa creeze vacuumul pt a aduce benzina din rezervorul 2 catre 1. Oricum departe nu ajungi, pt ca daca nu aduce benzina din 2 in 1, masina ta se opreste nealimentata, chiar daca ai benzina in rezervorul 2. Singura nu se teleporteaza, ea vine trasa de pompa electrica prin vacuum, cum spuneam. In fine..sa trecem mai departe.

Pe forumurile englezoilor, multa lume se plange, multi bat din picioare, dar solutii (altele decat schimbarea microfiltrelor), nimic! :no Nimic mai in profunzime. Rusii, in schimb, sunt destul de avansati pe subiect ( la majoritatea Mitsubishi, nu numai Pinin) dar acolo avem probleme de..limba. Translatorul Google ajuta, dar trebuie sa si pui cap-la-cap multe chestii, termeni de-ai lor, de care Google nu are habar. Uite numa' rusa n-am facut la scoala si nici nu ma apuc acu, la batranetze..

Problema principala pt a ajunge sa demontezi pompa de inalte, fara sa dai galeria jos, care se afla in partea stanga cum te uiti la motor, inspre parbriz, in vecinatatea caroseriei, este un rahat de placa metalica, strong, prinsa in 4 suruburi de 12. La cele dinspre aripa ai acces, dar la cele dinspre centrul motorului, avand in vedere ca se afla in imediata vecinatate a caroseriei iar mana nu patrunde acolo, nici daca esti hranit la Auscwitz..:ang2

Japonezul spune ca trebuie sa impingi motorul in sus, cu cricul ( te bagi sub masina) si dai la cric atat cat sa indepartezi nitel motorul de caroserie, incat sa ai acces. O fi..m-am uitat dedesubt dar n-am gasit un loc bun ca sa imping motorul in sus, de teama sa nu rup ceva sau sa nu rup tampoanele. Dar, am reusit (dupa ce am dat afara piesele de deasupra, scoase mufele la cablu - sa nu incurce- inclusiv am dat afara senzorul de pe axul cu came care are un singur surub de 10, apoi il tragi in sus) cu o coada de topor sa fac parghie intre motor si caroserie (care are un soi de izolatie, antifonare) incat sa bag mana, macar sa identific suruburile.

Coada de topor si cheia rupta ( se observa pe motor si gaura unde vine senzorul de ax cu came):

 

20130723_160236.jpg.649bf5f7005d758518c5ecdff70743b0.jpg

 

Culmea, cel mai inaccesibil este cel de sus, pt ca sunt in apropiere tevi de la aer conditionat, frana si ce-or mai fi..si din cauza lor nu ai loc de manevra deloc. Apoi, surubul mai are si o pozitie usor oblica, in jos. Deci sa pui o cheie pe el, iti scapa pt ca surubul e inclinat usor, cu capul in jos (nu in sus, in jos..naspa ) Asadar, am rupt intentionat o cheie si am facut cu ciocanul urmatorul model:

 

20130723_160302.thumb.jpg.7c8f4fbee08e531c3d462ace6756e957.jpg

 

A mers! L-am fraierit. La al doilea , care se afla mai jos, dar spre stanga (cum stai catarat pe motor, ca m-am suit pe motor..un genunchi pe baterie si un picior pe bara) a trebuit sa "indrept" nitel cheia (dar nu de tot), am mutat bata incat sa fac parghie dinspre dreapta spre stanga, sa pot invarti cheia pe surub.

 

20130725_144001.thumb.jpg.c4e9faac783876f146340e248642278a.jpg

 

In ambele cazuri a trebuit sa fac parghie cu o teava mica (pe coada de cheie rupta) incat sa deblochez suruburile. Mi-am cam belit mainile, dar a meritat! Altminteri, trebuie sa dai jos galeria, care are suruburi pe dedesubt, pfoaii..belea mare! De ce or fi pus "ochi de orez" tabla aia? O fi protectie pt accident sau o fi "protectie" ca sa nu poti umbla ? Cine stie...Fieratania arata asa: (sa fiu al naibii daca o mai repun vreodata!)

 

20130725_144041.jpg.2cae53cdfa5ebf4fdd278d27329ab69d.jpg

 

O data scoasa tabla, ti se deschide drumul. Scoti de deasupra tevile de tur-retur ( tur-suruburi de 10, retururi-suruburi de 15-atentie la saibele aferente, cu gumitza, sa nu va cada prin motor, teava alimentare cu rampa de injectoare-suruburi de 12, doua pe pompa, doua pe rampa - a se vedea postari anterioare cum desfaci suruburile de pe rampa, prin ochiurile galeriei - explicata la schimbarea microfiltrelor). Treaba arata asa (aerisit si frumos):

 

20130725_153647.jpg.3a116760396da7919d558f9e22a1d75b.jpg

 

Ramane sa scoateti cele 4 suruburi lungi ce tin pompa in bloc, sunt de 12, aveti grija sa nu va cada pompa din mana, ca e 1000 de coco una noua...si o data scoasa, hai la desfacut sa gasim carcaletii din interior (pt ca sunt).

Nu recomand sa umblati la reglaje. Reglajele le diferentiati usor de un surub simplu, pt ca are inel filetat pe deasupra, posibil marcat cu rosu. Din ce am inteles de la rusnac, reglajul exterior al pompei ar ajusta fluxul returului. Daca strangi, se inchide returul, daca deschizi relaxezi returul, deci mai multa benzina pleaca inapoi in rezervor. Automat scade presiunea in pompa, si nu vrei asta! Lasam reglajele cum sunt. Pe o parte a pompei unde este o eticheta galbena, nu cercetati pt ca nu este nimic de vazut. Nu e nimic sub ea. Iata o poza cu reglajul cat si partea etichetata

 

20130629_183205.jpg.59d8c8868e7de2fc5c2bc40068d02d87.jpg

 

Pe fata cu pistonul, cea scoasa din motor, sunt 2 suruburi cu cap Imbus. Le scoateti, tinand totusi cu palma peste piesa, ca sa nu arunce arcul interior piesa desfacuta in sus. Daca nu iese, vedeti ca sunt pe laterale 2 fante, pt bagat surubelnita, ca sa deblocati piesa. Atentie, nu trageti cu patent, cu nimic de burduful metalic. Burduful actioneaza ca o pompa, creeand presiune. Daca il spargeti, pa pompa! Iata pe poza amicului din Bucuresti cum NU trebuie actionat :) Norocul lui ca nu s-a spart, ci doar l-a "ciufulit" putin :scr

 

03.JPG.b9284f83776c678dd5102b801e8caa1e.JPG

 

Dupa ce ridicati piesa desfacuta, gasiti un inel care necesita o cheie speciala. Eu nu am cheie speciala, e al dreaq de strans inelul, dar am folosit un papagal de tevi - blocata pompa in menghina si desfacut. Am cam stricat inelul pe exterior , dar am rectificat cu pila, incat sa intre piesa aferenta peste inel, la remontare. In poza se observa: inelul, ansamblul de pompare cu burduf metalic cat si "jumatatea" care duce la axul cu came din motor,cea tinuta de 2 suruburi Imbuss, de care vorbeam mai sus:

 

20130725_161613.jpg.c74a4645cb45dcb617de339dfc802598.jpg

 

Interiorul pompei, unde 3 placi suprapuse, cu valve de sens, limbi metalice, "construiesc" presiunea atat de necesara injectoarelor capricioase GDI. Se mai observa un reglaj interior la care nu am chef sa umblu, din moment ce nu am un banc de teste

 

20130725_161620.jpg.da3593953d80662669c202ea607f4610.jpg

 

Pe peretele "oalei",pe interior, este o garnitura (nu se vede in poza, este scoasa deja). O scoateti cu o lera sau ac, incat sa puteti da placile afara. Va arat placile, care au ghidaj de montare, din poze primite de la amicul din Buc (obs pe a 2-a poza, cata mizerie este pe locasul piesei (4 suruburi Imbus) care egalizeaza presiunea. Un soi de calcar depus..

 

01.JPG.d3e2571e51c93c1fabbc9dbba3bcdf11.JPG02.JPG.59357707a5b6775fb911520fd2c88a6a.JPG

 

Din ce am citit la rusnaci, aceste placi (care observati sunt facute la mare arta) trebuie sa fie perfect lipite intre ele, incat benzina sa nu-si faca "loc" prin alte parti. Limbile placii din mijloc, trebuie sa "cada" perfect pe gaurile aferente, fara mizerie, fara depuneri. Cica depunerile pot influenta destul de mult aceste limbi, jucaria devenind neetansa, cica asta fiind un factor pt care se pierde presiune. Nu pot confirma sau infirma inca.

Prietenul din Buc spune ca a reusit sa reabiliteze o pompa, facand ca turometrul sa urce la 6000 rot/min. Doar curatand-o, sufland-o cu aer comprimat. Urmeaza sa vad daca e asa au ba. O sa curat, atat cat pot fiecare piesa, am observat ca rugina a cam afectat piesele interne, creeand mici santzuri in piese, sper sa reusesc s-o reabilitez. Sfat: faceti poze la fiecare etapa de demontare, pt ca nu m-am oprit asupra fiecarui detaliu. Avand poze, stiti cum sa puneti la loc. Nu e greu, dar la primul impact te poti trezi ca nu stii cum vine "aia" sau "aia". Garnituri am gasit de schimb, m-au costat 7 lei toate. In Iasi, avem Ghezaco, un distribuitor care are tot felul de garnituri, rulmenti. Le-am gasit pe toate...Teoretic, fiecare oras mare trebuie sa aiba un distribuitor de gen.

Intr-o laterala, unde am gasit multa mizerie, se afla o piesa prinsa in 4 suruburi cu cap Imbus. Pare un regulator. De la rusnaci am inteles ca este de fapt un egalizator de presiune. L-am scos, am gasit f mult mehlem, are un burduf metalic pe interior, nimic deosebit. Ma refer la piesa montata in lateral, in partea stanga, cilindrul acela mai mic.

 

20130725_161536.jpg.4a7307f4845795ccbd8b3c8945e6f299.jpg

 

Pana aici am ajuns, nu stiu daca rezolv mare branza, dar macar incerc. Am vrut ca cineva, in limba romana, sa arate cum este o pompa de presiune inalta de GDI 2.0, pe interior. Va tin la curent. (poate ii fac si o "baie" in ultrasunete, cine stie)..

Edited by laurr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use