Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....


Mugur Iacob
 Share

Recommended Posts

Asta seara am zis sa fac o plimbare prin padurea din spatele casei si luat sotia si pitica din dotare hai la padure

 

ploaie, frumos....drumuri neumblate...stanga dreapta la un moment dat...ploua mai tare si hai sa dam 4x4 just in case...cand colo cucu...CUCU ....benzina putina, noaptea venea ...ploaia tare tare...

 

in fine ajungem acasa fara probleme si sa investigam problema, ma bag sub masina si nu era mufa electrica care da comanda si care oricum era protejata de scut...(ma gandeam ca vre-o creanga nesimtita..)

 

vad 2 furtune scoase de la locul lor - amplasate in linie cu un brat de fier pe partea dreapta- GATA asta e...le pun la loc evident tot pe ploaie :) cum sa stea TAZ cu defectiune...si NIMIC tot nu merge

 

Presupun ca sunt furtunele de la vacuum intrebarea este mai trebuie sa fac ceva dupa ce le-am pus la loc? sau o avea si alta buba....momentan in bord clipeste becul 4x4 masina ramanand in 2x4

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

sanse mari sa iti fie pline furtunele si electrovalvele pline de mizerie.... ca daca erau scoase si ele trageau aer... nu o fi fost superclean

trebuie desfacute electrovalvele si curatsate si furtunele suflate bine

inainte de chestii mai complicate

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Ai mizerie pe furtune. Sunt primele pe care trebuie sa le cureti (cu pompa/compresor). (Cred ca nu le-ai pus invers :) ca sunt paralele parca).

Oricum eu pun AVM ca sa scap de calvarul asta (cand apare - si apare cand ti-e lumea mai draga :))

Jimnyholic inside :j

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Asta seara am zis sa fac o plimbare prin padurea din spatele casei si luat sotia si pitica din dotare hai la padure

 

ploaie, frumos....drumuri neumblate...stanga dreapta la un moment dat...ploua mai tare si hai sa dam 4x4 just in case...cand colo cucu...CUCU ....benzina putina, noaptea venea ...ploaia tare tare...

 

in fine ajungem acasa fara probleme si sa investigam problema, ma bag sub masina si nu era mufa electrica care da comanda si care oricum era protejata de scut...(ma gandeam ca vre-o creanga nesimtita..)

 

vad 2 furtune scoase de la locul lor - amplasate in linie cu un brat de fier pe partea dreapta- GATA asta e...le pun la loc evident tot pe ploaie :) cum sa stea TAZ cu defectiune...si NIMIC tot nu merge

 

Presupun ca sunt furtunele de la vacuum intrebarea este mai trebuie sa fac ceva dupa ce le-am pus la loc? sau o avea si alta buba....momentan in bord clipeste becul 4x4 masina ramanand in 2x4

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

 

Vezi să nu ai vreun furtun spart, secționat că atunci se pierde vacuum și nu va cupla. Îți spun o chestie interesantă. Eu am cumpărat mașina cu MRL-uri manuale, montate de fostul proprietar, dar furtunele au rămas la locul lor. O dată, când am ieșit la plimbare, am pățit treaba cu becul care clipea, dar de cuplat se cupla, că le cuplam manual la roți și apoi din maneta. Mă deranja treaba cu becul și am zis să verific. Ce am găsit? Exact lângă suportul de baterie, unde iese furtunul de vacuum din electrovalvă și coboară pe lângă semiaripă spre punte, furtunul crăpat, spart aproape de capătul care intră pe ștuțul electrovalvei. Noroc că era puțin mai lung decât era nevoie. L-am scurtat cu 2 cm cu un cutter și l-am băgat la loc. De atunci nu am mai avut problema cu indicatorul de 4x4. Verifică bine traseele furtunelor, să nu fie obturate sau sparte, rupte. Eventual cu un compresor de aer. Cu compresorul, sau cu pompa de roți poți să le și verifici de spărturi, umfli la un capăt și la celalalt ții un deget și cu ocazia asta le și desfunzi în cazul în care ar fi vreunul obturat de corpuri străine. :h5

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

cum sa mearga..... :)

 

IMG_0527.thumb.jpg.8eaa750ab91c17526e13711439ea463a.jpg

 

in partea din fata sunt busite!! si obturate.....stie cineva codul acestui reper? nu l-am gasit in manualul de pe net...

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Vrei acele tevi? sau furtunele? Pt tevi... cauta de Dacie de frana ;) .. le modelezi cum vrei..... iar pt furtune.... ia unu cu tine si du-te la dezmembrari si ia de la stropitoarele de parbriz :grin:

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Sper ca ai rezolvat, de nu ... ia aminte aici!

La fel am patit si eu si am surubarit ce nebunul pana am luat la verificat furtunele si tevile, asa am crezut si eu ca sunt obturate sau sparte!

Si am verificat cu o pompa si un prieten!

Prietenul dadea de zor la pompa pe furtune si eu verificam pe traseu!

Ce sa vezi!!!! Tevile mancate de rugina si filoxera! Suflau de le lua benga prin mai multe locuri!

Cautat la cutia cu nimicuri de la un service, gasit ceva conducte vechi de frana, curatate si montate.

Iar furtune am pus de la injectoare, furtun de cauciuc acoperit cu material textil! la metru de magazine auto!

Merge struna! Pana la prima creanga ce va mai agata ceva pe la vacuum!!!!!

Don't drink and drive!
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Stiu ca este placuta functionalitatea hub-urilor vacumatice (ai cuplat de la maneta, se cupleaza direct 4x4), insa eu, la ce dificultati am intampinat cu repunerea hub-urilor in functiune (schimbat conducte, furtunase, verificat etanseitatea circuitului..., senzori, etc.), mi-am bagat... picioarele in ea "comoditate" si am trecut pe AVM-uri; de atunci, cand vreau 4x4, am 4x4, fara sa strang din buci la fiecare crenguta sau bolovan peste care trec! Eu sunt f. multumit de alegerea facuta (fara sa mai tinem cont de rezistenta MRL-urilor in sine, din cele originale am reusit sa rup una, AVM-urile..., inca nu!) Dar una peste alta, merita sa experimentezi, poate in cazul tau se va rezolva relativ usor si ieftin. Bafta si spor la treaba!

:club: :j [fulgu]
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Sincer este prima data in 4 ani cand patesc asa ceva ...la una din cele mai usoare iesiri...adica drum de padure cu Crengi...deci ghinion..

 

am sa incerc sa le protejez cu ceva ...vad ma gandesc ...cum si in ce fel

 

cred ca se poate face o protectie ceva si gata problema....sistemul e foarte bine gandit...doar trebuie un pic protejat

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Sincer este prima data in 4 ani cand patesc asa ceva ...la una din cele mai usoare iesiri...adica drum de padure cu Crengi...deci ghinion..

 

am sa incerc sa le protejez cu ceva ...vad ma gandesc ...cum si in ce fel

 

cred ca se poate face o protectie ceva si gata problema....sistemul e foarte bine gandit...doar trebuie un pic protejat

 

 

Sistemul e foarte de căcat. Partea de ”noroc“ din ”ghinionul“ tău, a fost aceea că ai pățit-o la un traseu ușor. Cred că ar fi neplăcut să ți se întâmple ca sistemul de cuplare vacuumatic să eșueze într-un loc mai nămolos/mlăștinos și să rămâi inpotmolit din cauză că nu îți trage fața. Nu doresc nimănui să i se întâmple, cred că e mult mai simplu și trainic cu MRL-uri manuale. Și asta după ce am studiat mult această speță, mai ales pe forum-uri din afară. Toată lumea recomandă această variantă la Jimny, ca fiind cea mai bună/sigură.

 

Acum, fiecare face cum vrea și nimeni nu e obligat să-și pună, dar toți se vor convinge mai devreme sau mai târziu că acest sistem este de cacao și nu te poți baza pe el, te poate lăsa când ți-e lumea mai dragă.

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

mita 31 - in principiu pui 4x4 si sau Low inainte de nebunie......corect? deci eventual nu mai poti decupla din 4x4 sau Low asta daca te dai mai tare sau esti pe traseu...

 

daca esti in spatele casei si mergi pe 2x4 si o patesti te poate scoate troliul

 

de acord ca daca esti pe traseu si te lasa ai pus-o....am patit-o pana sa pun scut-ul...iesise o mufa - am pus scutul si gata am scapat de mufa...

 

e vorba de optiunea fiecaruia - masina si sistemul vacuumatic sunt f OK din punctul meu de vedere, acum ca amplasarea acelor furtune nu e cea mai fericita.....

 

CE MASINA de offroad e facuta din fabrica sa o rupi in noroaie si sa nu aibe nimic.....niciuna....tocmai de aceea mai pui un scut, mai schimbi traseul unor fire, unor furtune...sau mai completezi cu niste miniscuturi..

 

Cum spuneai tu e optiunea fiecaruia dar nu sunt convins ca pana la urma toti vor face schimbarea

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Da măi Mugur, tu ai dreptate, scuturile sunt bune. Sistemul e defectuos și din alte cauze, însă. Cu scuturile poți proteja trasele conductelor. Prefect de acord. Dar ce te faci că se pot crăpa furtunelele fără să fie atinse de crengi. Le schimbi pe toate, vei zice. Corect. Ce faci dacă intră vaselină de la omocinetică și îți obturează traseul de vacuum? Dar dacă se blochează electrovalva? ... etc. Un sistem care e alcătuit din multe elemente nesigure, după cum spune lumea. Și care a dat multora bătăi de cap, din diverse cauze - defecte diferite, în locuri diferite. Și decât să stai să schimbi la furtune, să dai bani pe scuturi și scutulețe, să muți trasee de conducte, mai repede și mai simplu montezi MRL-uri manuale și ai scăpat. De-aia, lumea a găsit de cuviință că problema se rezolvă cel mai bine și sigur așa.:h5

 

Numai bine!

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Mugur, un ultim argument pro MRL-uri manuale și contra celor automate - la coborâri, nu foarte abrupte, dar denivelate, când se merge în coloană, între alte mașini, în loc să stai cu piciorul pe frână și eventual să mai dai și prin bălți cu discurile fierbinți să se ovalizeze, poți - cu MRL-urile decuplate fiind, să cuplezi reductorul și atunci ai asistență la coborâre. Nemaivorbind, că poți urca pante uscate, cu reductorul pe Low și să ai cuplu în sarcină, fără să ai nevoie de față cuplată. Deci MRL-urile manuale chiar ajută. Eu am folosit mașina așa ... și cred că e mult mai ok să pot decide eu când am nevoie și când nu am nevoie să tragă și fața.:h5

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

cand cuplezi pe low se invarte tot ansamblul pana la roata :D........ ce mi-e ca se cupleaza si roata si urci sau cobori pe asflat in 4x4........ ce mi-e ca trage doar spatele.......... :grin:. Pt mine asta nu e argument pro:ha1. Daca dai de o zona cu zapada pe coborare sau urcare si esti intr-o coloana de masini e mai simplu si eficient sa ai mrl-uri automate. cu alea manuale....tre te opresti sa cuplezi cu mana...... si toti din spate iti umple frigideru:ha1 deci?!

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Sistemul e foarte de căcat.

 

Doar pentru ca ala dinaintea ta a neglijat (cu voie sau fara intentie) masina nu inseamna ca sistemul e prost. Sint argumente pro si contra MRL-urilor manuale si automate. Personal, traseul furtunelor de vacuum mi se pare bine ales si e nevoie de offroad serios + o imbatrinire a furtunelor ca sa necesite schimbare. La mine furtunele de vacuum ies greu, e nevoie de ajutorul unei surubelnite ca sa le "conving" sa iasa.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Bine. Atunci o să ignor tot ce am citit pe alte forumuri cu tradiție din afară ... o să mă sucesc 180° și o să spun: SUNT MAI BUNE MRL-urile AUTOMATE DECÂT MRL-urile MANUALE, LA JIMNY.

 

E clar și pentru mine ... cele manuale au un singur argument contra (sau două dacă-l socotim și pe cel de-al doilea - sunt cu bani:ha:) - trebuie să te dai jos din mașină să cuplezi/decuplezi roțile de pe puntea față.

 

În rest ... mi se pare că sesizez o nuanță de ... "strugurii sunt cam acri" ... nu?

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

cand cuplezi pe low se invarte tot ansamblul pana la roata :D........ ce mi-e ca se cupleaza si roata si urci sau cobori pe asflat in 4x4........ ce mi-e ca trage doar spatele.......... :grin:. Pt mine asta nu e argument pro:ha1. Daca dai de o zona cu zapada pe coborare sau urcare si esti intr-o coloana de masini e mai simplu si eficient sa ai mrl-uri automate. cu alea manuale....tre te opresti sa cuplezi cu mana...... si toti din spate iti umple frigideru:ha1 deci?!

 

Nu știu frate că eu nu merg așa des pe Valea Prahovei, în coloană de mârlani ... nu m-a înjurat nimeni din spate până acum pentru asta ... de obicei eu le cuplez dinainte de a avea nevoie de ele. Și poți trage mașina pe dreapta, în afara părții carosabile, ca să nu încurci pe nimeni. Există însă pante de 50-100 m, uscate, neasfaltate, cu înclinație mare pe care le poți urca cu RWD, un treapta 1 în 4500-5000-6000 rpm. Dacă cuplezi reductorul, le poți urca și cu treptele 1 și 2 la 3000 rpm. De-asta ziceam că e util, să poți cupla fața, doar când ai nevoie.

 

Numai bine!

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Domnilor! adevarul este in acest caz bilateral valabil.....fiecare cum il " coafeaza " mai bine ....si gata....

 

EKO mercic - teava de frana dacie e magica....merge ca focul la fix!

 

Rezolvat problema!

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Bine. Atunci o să ignor tot ce am citit pe alte forumuri cu tradiție din afară ... o să mă sucesc 180° și o să spun: SUNT MAI BUNE MRL-urile AUTOMATE DECÂT MRL-urile MANUALE, LA JIMNY.

 

E clar și pentru mine ... cele manuale au un singur argument contra (sau două dacă-l socotim și pe cel de-al doilea - sunt cu bani:ha:) - trebuie să te dai jos din mașină să cuplezi/decuplezi roțile de pe puntea față.

 

În rest ... mi se pare că sesizez o nuanță de ... "strugurii sunt cam acri" ... nu?

 

Vad ca te-ai ambalat... degeaba. Citeste mai bine mesajul meu. Eu nu am zis ca vreun sistem (manual vs automat) ar fi mai bine, ci doar ca exista avanataje si dezavantaje pentru ambele. In particular, cele manuale rezista mai bine in sarcina. Deci strugurii ie la locul lor.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Mno, m-a lasat si pe mine sistemul vacuumatic. Dupa simptome, pare sa piarda presiune undeva. Pana gasesc timp sa m-apuc de lucru la inspectat tubuletele, cu ce materiale sa ma inarmez - furtun de cauciuc de 4 mm si atat ? nu e nici o conducta metalica p-acolo, adicatelea conductele de frana de Dacie mai sus mentionate nu-s metalice ?

 

Si daca iau de Dacie, tre' de Dacie 1300 sau Logan ? :grin:

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Mno, m-a lasat si pe mine sistemul vacuumatic. Dupa simptome, pare sa piarda presiune undeva. Pana gasesc timp sa m-apuc de lucru la inspectat tubuletele, cu ce materiale sa ma inarmez - furtun de cauciuc de 4 mm si atat ? nu e nici o conducta metalica p-acolo, adicatelea conductele de frana de Dacie mai sus mentionate nu-s metalice ?

 

Si daca iau de Dacie, tre' de Dacie 1300 sau Logan ? :grin:

 

Conductele metalice sunt prinse pe punte o să le identifici ușor, dacă urmărești furtunurile. Au niște T-uri pe ele în care intră furtunurile (la mine, spre capătul dinspre roata dreapta). Ele (conductele) fac legătura între roata dreapta și roata stânga față.:h5

 

Conductă de Dacia (berlină) iei, doar dacă e vreo problemă la conductele tale ... dacă ai vreo conductă ruptă, strâmbă ... etc și trebuiește înlocuită. În principiu, merge pusă orice conductă care respectă diametrul, nu contează de la ce mașină e luată. Dar, prima dată, verifică furtunurile ...

Aaaa, și pune :ft cu defectul găsit, pot fi utile și altora.

 

Baftă!

Edited by mita31
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Vaxxi - "23 August" sa traiasca....adica bulevardul....stii tu ala din Ploiesti

 

Mers, cerut furtune de frana de dacie - primit un sul....cam 3 m aproximativ cred ca sunt din cupru - sunt maleabile...taiat cu pana de bomfaier ....pilit un pic pe margini ....- PERFECT!!!! de acolo sunt!!! :)

 

rezolvat in 20 minute la un vecin care are vulcanizare si are elevator....s-a muncit el sub supravegherea mea....cost 30 lei...

 

Mercic inca odata EKO de sfat!

 

Acum am si de rezerva daca se mai optureaza....se pot schimba si in teren....poate dura ceva mai mult dar te ajuta sa rezolvi problema

 

Acum urmeaza sa le fac un fel de scut din tabla care devieze caracile si sa nu se mai infiga in tevile astea....

 

PS:

 

tevutele originare sunt sudate pe un suport mic acolo pe surub dar poti rupe sau taia teava origina bati un pic cu ciocanul si se transforma intr-un supert perfect pentru cele noi, spre spate tevutele originale sunt lipite intre ele printr-un distantier dar le poti prinde cu un colier mai marecu putin cauciuc

Edited by Mugur Iacob
Link to comment
Share on other sites

Re: furtune vacuum scoase puse la loc dar nu merge....

 

Normal ca-l stiu, multam' de sfaturi.

 

Mai ramane dilema furtunului, daca tot o sa pierd o zi la inspectie as vrea sa schimb toate furtunele; e cu diametru de 4 mm din cate am inteles, corect ? are vreun sistem de prindere mai deosebit pe T-uri si conductele metalice, sau e pur si simplu impins acolo ? nu de alta, da' ma gandesc sa pun furtune siliconice (c-am gasit si pe albastru sa se asorteze cu suspensia :mrgreen: ).

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use