Optimus Postat Iunie 5, 2013 Partajează Postat Iunie 5, 2013 Azi am montat noul kit de suspensie de la Ironman4x4, varianta cu amortizoare FoamCell. Am ales varianta asta pentru ca din ce am mai citit si eu ca profanul, ar fi mai bune amortizoarele "pe ulei" decat cele "pe gaz". Asta a fost rationamentul meu, nu as vrea sa inceapa o discutie aici despre care amortizor este mai bun, ca este offtopic. Urmeaza sa fac cativa km cu masina si apoi sa fac geometria rotilor, si voi considera incheiat acest capitol din viata autobuzului. Foarte important: acest topic nu este un versus fata de nimic, nici macar fata de suspensia stock, cu toate ca voi face unele comparatii de genul "inainte/dupa" ca sa existe un reper. Primele impresii: masina arata mai "offroad", suspensia lucreaza fain, nu este rigida cum ma asteptam. Valurile din asfaltul din Popesti m-au ajutat sa testez imediat suspensia la vreo 70km/h, si am constatat ca masina sta lipita de asfalt. De asemenea, micile si marile "imperfectiuni" si gauri din asfalt au fost amortizate mult mai bine decat cu suspensia dinainte. Pe curbe sta foarte bine, fara tendinta de inclinare, dar am simtit si nevoia schimbarii jantelor cu unele cu ET negativ, ceea ce voi face in cel mai scurt timp. Nu spun ca masina este instabila, doar ca senzatia la volan este diferita de ce stiam pana acum. Voi pune si poze cu masuratorile facute inainte si dupa schimbarea suspensiei (cele de dupa inca n-am apucat sa le fac, probabil in weekend le voi face). Pentru ca au fost unele discutii, care ma interesau si pe mine, sunt dispus sa ma deplasez la un atelier unde exista un stand de verificare a amortizoarelor, sa fac un test acum la momentul T0, si sa repet testul pe acelasi stand la interval de 6 luni, sau 12 luni. Pe toata durata garantiei. Intrebare: are cineva un astfel de stand? Se ofera sa faca testul? Daca aveti intrebari despre suspensia de pe masina mea, va raspund cu placere. Oricum, voi posta orice observatie pe care o voi face, de orice fel va fi ea. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 5, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2013 (editat) Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD O prima poza comparativa. Din pacate nu am prins acelasi unghi si distanta, prima poza e facuta de ceva mai mult timp, dar se poate vedea totusi diferenta de lift. Editat Iunie 5, 2013 de Optimus Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Yonutz Postat Iunie 5, 2013 Partajează Postat Iunie 5, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Cum ai ridicat-o pe fata? Cu bari de torsiune de la IM sau din cele standard? Daca iesi cu ea in afara drumului iti recomand sa pui niste opritoare pe bascule sa limitezi flexul ... :h5 consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 5, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Pai am pus kit complet: amortizoare, arcuri spate si bare de torsiune fata. Care-i treaba aia cu opritoarele? Ea are deja niste tampoane acolo la bascule. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Yonutz Postat Iunie 5, 2013 Partajează Postat Iunie 5, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Dezvoltam putin in privat ...ca e mai mult de povestit acolo ... :wink: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 11, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Iaca se face o saptamana de la schimbarea suspensiei. Cand imi spuneau unii ca daca voi schmba suspensia stock cu una HD, masina va merge "altfel" nu pricepeam ce vor sa zica. Am mai schimbat o data amortizoarele cu unele Kayaba dar nu a fost nici o "senzatie", masina mergea "normal". Insa acum, treaba s-a schimbat radical: chiar este cu totul alta masina, ma minunez de fiecare data cand dau o tura, parca am cumparat-o acum. In primul rand, senzatia la volan este foarte tare, comparativ cu "inainte", parca sunt intr-un mic "monster truck". Masina are o stabilitate foarte buna, m-am mai obisnuit cu noul feeling, singura faza mai delicata este cand fac rondul de la P-ta Alba Iulia cu viteza maricica si unde o simt ca fiind mai la limita, dar asta o voi rezolva prin schimbarea jantelor. Trecerea peste limitatoarele de viteza din cauciuc nu mai pune nici o problema, fie cu masina goala fie cat de cat incarcata. Un alt aspect important pe care l-am constatat in aceste zile, este ca masina a devenit mai agila, cu demaraj si manevrabilitate imbunatatite, probabil datorita eliminarii inertiei accentuate indusa de suspensia mai moale si mai lasata pe care o aveam inainte. Azi am traversat orasul cu o incarcatura de 400 kg distribuita uniform (am rabatat bancheta spate) si am observat ca spatele s-a lasat cam 35%. Din pacate nu am camera foto pe telefon asa ca nu am "dovezi", dar voi incerca sa pun si poze comparative cu diverse incarcaturi. Ce vroiam sa spun, este ca asa incarcata nu am mai avut problemele dinainte, cand la cel mai mic hop se loveau intre ele tampoanele de la arcurile spate. In schimb, la franari mai bruste, se simte centrul de greutate mai ridicat. Cu alte cuvinte, am scapat de balanganeala de dinainte, masina se misca foarte fain pe asfalt, am marit unghiurile de atac si degajare si o pot incarca linistit fara sa clantane pe spate. Daca pe asfalt treaba e "rezolvata", abia astept sa vad cum se comporta si in teren, eventual si cu jantele cu ET negativ, despre care voi povesti in episodul urmator. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 16, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2013 (editat) Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Gata si masuratorile inainte-dupa: 1. spate: 2. fata: 3. mijloc: Important: Masuratorile s-au facut in parcare, in aceeasi pozitie de fiecare data, cu masina goala. Planul nu este perfect drept, dar e suficient pentru o comparatie. Am pozat si "situatia" de pe fata, care poate lamuri rezultatul montarii acestui kit pe Pajero Sport. Se poate vedea ca planetara sta destul de bine, bascula are ceva cursa in sus (s-a mai taiat putin din tamponul ala de sus). In concluzie, masina s-a inaltat cam 7 cm pe spate si 7,5 cm pe fata. Dupa ce fac si un test in teren, ma mai gandesc daca o cobor cu 1 cm pe fata, sau o las asa. Pe asfalt se comporta perfect. Eventual dupa ce pun si troliul, vad care e rezultatul pe fata, si iau o decizie. Editat Iunie 16, 2013 de Optimus Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 19, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Azi, aceeasi incarcatura de 400 kg: goala: + 400 kg: ansamblu: Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 24, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 24, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Tocmai am facut si primul test offroad, mai exact rally raid, unde chiar nu am menajat deloc masina. 3 persoane plus ceva bagaj. M-a surprins placut stabilitatea masinii chiar si la viteza mare, inclusiv cand aveam sute de metri de alergat pe drum de pamant cu inclinare laterala destul de mare. Deliciul maxim era cand drumul alterna inclinari stanga - dreapta, plus urcari si coborari, un soi de montagne russe. :grin: Am avut si cateva "zboruri cu aterizari fortate" incheiate cu bine, un drum pietruit, destul de "neprietenos", virajat si cu urcari si coborari unde am dat forja cat am putut la limita ramanerii pe traseu, si din fericire masina a rezistat, suspensia si-a facut treaba amortizand perfect si a pastrat directia bine. Posibil ca m-am mai obisnuit eu cu noul lift al masinii, pentru ca la un moment dat mi se parea chiar foarte stabila, cu toate ca inca nu am pus jantele cu ET negativ. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 26, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 26, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Azi am pus si noile jante, BullFace 16"x8J, ET-24 (jantele originale erau cu ET+10). Pe langa faptul ca arata intr-un mare fel, acum chiar ca masina asta este fix ceea ce trebuie sa fie! :grin: Am facut si "testul" cu rondul de la P-ta Alba-Iulia in viteza, si a fost cu totul altceva, incomparabil mai stabila. Din fericire, datorita liftului suplimentar fata de cel din fabrica, nu a mai fost nevoie sa decupez din aparatoarea de noroi de la rotile din fata, asa cum am vazut la cineva care ridicase masina doar 3 cm (cat se lasase in timp). Distanta intre roata si plasticul ala e de aproape 3 cm (ochiometric). Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iunie 29, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Si testul cu +620 kg: In afara ca s-a lasat pe spate, masina este foarte stabila, fara balanganeala dinainte cu suspensia stock. Nici gand sa mai atinga tampoanele de la arcurile spate la denivelari. A disparut si senzatia de a "trage" de masina la pornirea de pe loc si demaraje, atunci cand e incarcata mai mult. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Iulie 24, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 24, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD La sfarsitul de saptamana am avut ocazia sa fac si ceva offroad in noua configuratie: suspensie + jante cu ET negativ. Drumul pe asfalt era plin cu viraje si am mers ceva mai repejor atunci cand nu stateam dupa turismele "cu franele blocate", mai ales pe Transalpina. Cu ocazia asta m-am bucurat de stabilitatea conferita de noile jante. In teren, am urcat de vreo 2-3 ori pe ceva maluri laterale ca sa vad cum sta treaba, si... sta! :wink: In pauze m-am tot uitat pe sub masina, sa vad cum "se simt" planetarele cu rotile fata mai flexate, dar pareau in regula de fiecare data, unghiurile facute nu erau de speriat. Colegii ma tot intrebau daca am probleme, dar ii linisteam ca "sunt in probe" si doar verific. Din fericire, a aparut o urcare pe un fel de drum care era presarat cu niste bolovani destul de mari, l-am evaluat la ochi si am zis ca e numai bun sa testez suspensia. Inainte mai facusem de-astea, dar de nevoie, chiar si cu AT-uri. Aproape de fiecare data mai loveam masina pe dedesubt, datorita balansului care aparea, dar si gardei la sol care era mult mai mica. Am urcat pe acolo doar eu si un Patrol "mutant", deoarece riscul de a lovi masinile pe dedesubt era prea mare. Pot sa zic ca am urcat fara nici o emotie, nu am atins deloc pe dedesubt, masina nu s-a balanganit deloc, balansul care aparea in mod normal era repede "rezolvat" de suspensie. Se poate vedea si pe filmuletul iesirii la minutul 11:25 http://forum.club4x4.ro/showthread.php?76698-Facem-o-iesire-peste-munti&p=900237&viewfull=1#post900237 Sau in pozele de mai jos, ceva "flexari": Apropo de flexari, am remarcat ca la incrucisari de punti, trec mult mai usor decat inainte, probabil datorita cursei mai mari a amortizoarelor. Am coborat niste maluri mai abrupte fara sa ating deloc cu bara spate, ceea ce inainte nu se intampla. Acum pot aborda mai relaxat diversele obstacole, rotile urmeaza solul foarte frumos. Per ansamblu, s-a imbunatatit considerabil si comportamentul in offroad, atat ca dinamica dar si ca relaxare, ca nu mai trebuie sa-mi fac griji cand trec peste cataroaie, cum se intampla inainte. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat August 6, 2013 Autor Partajează Postat August 6, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Asa arata arcurile galbene si amortizorul alb. :grin: [ATTACH=CONFIG]186486[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]186487[/ATTACH] 5 secunde calare pe Omul de Tinichea: http://www.youtube.com/watch?v=sr4kTr4gOyY Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Septembrie 6, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Deci o iubesc! 5 persoane, bagaje full, diferenta foarte mica la cat s-a lasat pe spate comparativ cu fata, si o tinuta de drum impecabila, inclusiv pe denivelari usoare. Daca atunci cand masina e goala si da impresia de sportivitate (pot face comparatie cu o suspensie sport de pe un fost turism), cand masina e incarcata rezonabil (rezonabil = 5 persoane si bagajele aferente...) te unge la suflet. Asta e cuvantul. Nu am gasit alta descriere mai "tehnica". :grin: Dintre toate bunatatile pe care le-am pus pe masina, suspensia e de departe cea care imi da satisfactiile cele mai mari. Si care isi face treaba excelent indiferent de drumurile pe care merg si de incarcatura masinii. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Eventual dupa ce pun si troliul, vad care e rezultatul pe fata, si iau o decizie. Am pus si troliul, care are 49 kg + placa zdravana... Din cauza ca nu mai am cum sa pun masina in aceeasi pozitie, nu am mai masurat, dar ochiometric s-a lasat pe fata maxim 0,5-1 cm. De afara nu se vede diferenta, dar se observa mai bine la bascule, a mai crescut putin distanta fata de tamponul de sus, ceea ce este foarte bine. Si am lasat-o asa, nu am mai strans barele. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Februarie 10, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 10, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Intre timp, masinoaca a mai vazut ceva teren iar eu m-am bucurat de "tocurile" Ironman4x4. :wink: Pacat ca nu s-au facut poze in momentele cele mai dificile. Comportamentul suspensiei este nepretuit. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Februarie 10, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 10, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Odata cu "iarna" asta, am eliminat si "emotia" privind comportamentul suspensiei in sezonul rece. Daca mai retin bine, temperatura cea mai scazuta la care a fost supusa masina a fost de -14°C. Cand ma gandeam sa schimb suspensia, aveam emotii din cauza ca am tot auzit ca amortizoarele australiene au probleme la temperaturi scazute, ca lucreaza foarte prost pana se incalzesc putin, etc. Asta a fost inca un motiv pentru care am ales amortizoarele FoamCell, care sunt full ulei. Din fericire, nu am avut nici o problema de acest fel cu amortizoarele mele, chiar daca masina a stat si peste 48 de ore nemiscata la temperaturile alea scazute. Am fost atent in fiecare dimineata, mai ales ca la iesirea din parcare dau cu spatele peste o bordura, si apoi pe o straduta am vreo 2 limitatoare de viteza, dar nu am sesizat nimic anormal la suspensie "la rece". Cu asta, cred ca am zis cam tot ce aveam de zis despre suspensia de pe masina mea. Revin daca mai apar noutati. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
4L Limited Postat Martie 21, 2014 Partajează Postat Martie 21, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Sunt deja cca 10 luni de cand ai suspensia....cum se prezinta pana in momentul de fata? Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog* "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Martie 22, 2014 Autor Partajează Postat Martie 22, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Sincer, nu stiu ce sa-ti spun... ca daca-ti spun adevarul, iar sunt acuzat ca fac reclama la Ironman4x4... :ha1 Lasand gluma la o parte, chiar sunt multumit de suspensie, nu s-a schimbat nimic pana acum, de multe ori am acel feeling de la inceput de "Waww!" Imi pare rau ca nu am apucat sa fac un test la suspensie imediat dupa ce am montat-o pe masina, ca sa am un reper, pentru teste ulterioare. Asa ar fi fost mult mai relevant, daca as face un test acum, dupa 1 an de utilizare, nu cred ca ar fi foarte concludent fara sa raportezi la o valoare initiala. Dar atunci am fost foarte ocupat, nu am reusit nici in weekenduri, si timpul a tot trecut. Am vrut sa fac testul asta din proprie initiativa, pentru ca a fost aceasta discutie pe topicul ala "incins", daca rezista in timp amortizoarele Ironman4x4 sau nu. Si eram si eu foarte intersat de acest aspect, pentru alegerea unui kit de suspensie. Deci, chiar daca este o parere personala, raspunsul este DA, amortizoarele Ironman4x4 se comporta foarte bine chiar si dupa aproape 1 an de utilizare zilnica, combinat on-off. In plus, mai cred ca varianta FoamCell chiar este o "smecherie", dincolo de ce spun gurile rele. Fara sa fiu un geniu al tehnicii, am dedus totusi din cautarile mele ca amortizoarele full ulei sunt mai bune decat cele in combinatie cu "gaz". Din ce stiu eu (informatie primita intr-un service), amortizoarele originale de Pajero Sport erau tot full ulei. Pentru ca aveam unul pe fata scurs cand am cumparat masina, le-am schimbat cu unele Kayaba "pe gaz". Am fost intrebat "simti vreo diferenta la suspensie?" raspunsul meu a fost ca NU. Chiar nu am simtit nici o diferenta fata de cum mergea inainte. Mentionez ca aveam tot barele de torsiune si arcurile originale, vechi. Insa dupa ce am pus kitul Ironman4x4, chiar am simtit o diferenta foarte mare, in bine, si chiar daca nu le vine unora sa creada, o simt zilnic, si acum dupa 10 luni. Pe mine, m-au interesat atunci cateva aspecte: 1. sa faca un lift real, de minim 4-5 cm (am castigat 7 cm fata de suspensia veche) 2. sa-si pastreze performantele in timp, sa nu trebuiasca sa o schimb anual (face deja 1 an si se comporta excelent) 3. sa nu faca probleme iarna, cum am mai auzit despre suspensiile australiene (dupa cum am postat si mai sus, nu am avut probleme iarna asta deloc, chiar am urmarit zilnic aspectul asta) 4. sa lucreze corespunzator pe masina, fara "efecte secundare" (de aia am ales o varianta de kit "standard" ca sa zic asa, care m-am gandit eu ca a fost conceput de producator sa lucreze optim pe o anumita configuratie de masina, pastrand performantele la fel sau imbunatatite fata de ce a proiectat fabricantul masinii; spun asta pentru ca mai vad cazuri in care "oferte mai complexe" duc pana la urma la rezultate total nedorite; nu zic ca e mai bine asa sau asa, doar ca din punctul meu de vedere, fiind si mai conservator din fire, am mers pe o varianta mai "clara" si raportat la ce am vrut eu de la modificarea masinii, pot zice ca am nimerit-o la fix) Pentru ca acum 1 an de zile nu existau informatii despre suspensiile Ironman4x4, am considerat important macar pentru acest forum, sa apara review-uri reale despre aceasta suspensie, de aia m-am bagat sa fac si eu acest review, si nu pentru ca am fost platit pentru asta. Chiar am primit mesaje private sau telefoane in care am fost intrebat ceva de genul "acum pe bune, cum e cu Ironman asta, am vazut ce ai scris pe topic, dar m-am gandit ca e doar reclama". :ha: Pana la urma, fiecare e liber sa creada ce vrea el, realitatea e una singura. Cred ca este suficient daca mai zic ca as alege tot Ironman4x4 daca as vrea sa liftez o masina de teren, si nu pentru ca "este mai bun decat altii" ci pentru ca am vazut deja ce si cum face, si daca un lucru e bun, merg tot pe el in continuare. Cred ca asa facem toti, dealtfel... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gedaci_2005 Postat Martie 22, 2014 Partajează Postat Martie 22, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Salut, O intrebare as avea pentru tine: in ce constau testele astea despre care tot vorbesti? Pui aparatele pe masina, masori oscilatii amplitudini sau ce faci? Ai facut vreo masuratoare intre suspensia veche (in parametrii optimi de functionare) si cea nou montata? Interesant ar fi sa faci asa ceva, nu sa ne spui chestii generale din prospecte comerciale (daca tot iti testezi masina). Daca tot umplem pagini intregi de amintiri hai sa mai vb si la subiect. O seara buna. EX-NISSAN :tk Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gedaci_2005 Postat Martie 22, 2014 Partajează Postat Martie 22, 2014 (editat) Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Salut, E prima data cand citesc acest topic si mi se pare cam comercial( inclusiv titlul), fapt care a dus la postul meu de mai sus. Legat de teste, se pot face cu traductoare montate pe caroserie si pe roti( fixate de prezoane) se masoara oscilatiile rotii pe un traseu dat, cu ambele tipuri de suspensie. Se pot face si teste de stabilitate dinamice si statice, teste de franare, manevrabilitate etc. Costurile sunt f mari. Am vazut interventia ta de pe topicul cu Terrano care mi s-a parut off-topic dar nu conteaza. Eu, in locul tau ,nu as fi deschis acest topic nu cred ca isi avea rostul, dar fiecare are dreptul la propria opinie. Promovarea unei anumite marci este mai bine sa o lasam in seama importatorilor/ vanzatorilor si ei au masini pe care pot face "teste". Seara buna. PS:Ar fi bine sa iesim mai mult in teren sa mai lasam dracu tastura asta in pace ca prea ni se urca la cap. Editat Martie 22, 2014 de gedaci_2005 EX-NISSAN :tk Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Martie 22, 2014 Autor Partajează Postat Martie 22, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Ciprian, titlul topicului nu este deloc comercial, ci doar explicit. Poate ai vazut si tu titluri de topicuri pe aici din care nu intelegi nimic, si dai click ca sa-ti dai seama ca nu te intereseaza subiectul. Asa-s eu, mai meticulos. Iar acest topic, repet, nu este de promovare a unei marci, ci un review despre o suspensie pe o anumita masina, si atat. Ideea a plecat de la topicul asta http://forum.club4x4.ro/showthread.php?74152-OME-vs-IronMan-pt-off-road-soft-spre-mediu Pe topicul meu nu am facut decat sa arat ce s-a intamplat cu masina mea, cum simt eu diferentele aparute. Si da, sunt incantat, ce sa fac? Sa nu ma bucur ca sa nu lezez concurenta lui Ironman4x4? Sau orgoliul unor ofticosi ca ei au ratat o super oferta de acum 1 an de zile? Pentru ca asta mi se demonstreaza acum, si o spun cu toata sinceritatea. Acum incep sa inteleg motivatia unora care m-au tot intepat pe unde apucau. Pe bune, astea-s faze de gradinita! Uite, eu sunt in continuare dispus sa testez suspensia, in primul rand pentru ca sunt curios eu personal. Daca zici ca testul ala costa mult, as lansa o provocare pentru toti ceilalti curiosi despre masina mea, sa punem mana de la mana si sa platim testul respectiv. Vor avea ocazia sa afle exact ce si cum, si daca testul va iesi prost, se vor putea bucura si mai mult pe seama mea. Ii poftesc sa se inscrie aici pe o lista. Iar referitor la topicul cu Terrano, chiar sa stii ca am fost fix ontopic, offtopic au fost cei care s-au grabit sa-si dea cu parerea inainte sa spuna omul ce are de spus. Chiar sunt curios ce o sa iasa si acolo... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gedaci_2005 Postat Martie 22, 2014 Partajează Postat Martie 22, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Pentru mine ca e OME sau Iroman tot aia e, banii tot se duc. Sa fii sanatos!! Si sa te duca suspensia asta zeci de ani... Punct. EX-NISSAN :tk Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ctinu Postat Martie 23, 2014 Partajează Postat Martie 23, 2014 Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Sustin ideea unor review-uri despre diverse componente puse pe masini, cu conditia sa fie cat mai obiective si concise. In lipsa unor masurari instrumentale, ar trebui mentionate (daca e posibil, evaluate dupa o anumita scara) conditiile in care s-a facut testul.(Ex: % din parcurs - gropi obisnuite, bolovani mari, inclinari, viteza cu care au fost abordate etc). Exista service-uri bine dotate cu aparatura pt.verificarea suspensiilor (socuri si vibratii). Mi-am verificat amortizoarele la Sibiu si buletinul de analiza mi-a aratat ca unul se incadra la "pericol", iar alte doua nu erau prea departe.M-a costa in jur de 100 lei. Ca sa citez un clasic in viata, "cea mai buna masina este cea pe care ti-o permiti". Si as mai adauga un citat "Ar fi bine sa iesim mai mult in teren, sa mai lasam dracu tastura asta in pace". Este cronofaga si creaza dependenta-zic eu. Sa cunosti, sa vrei - vei putea face ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Martie 23, 2014 Autor Partajează Postat Martie 23, 2014 (editat) Re: Review kit suspensie Ironman4x4 FoamCell pe Pajero Sport '02, 2.5TD Pai eu consider ca am facut asta, am prezentat date concrete, am pus si poze, tocmai ca review-ul sa fie cat mai explicit. Am prezentat doar situatiile care m-au interesat pe mine, adica lift, efectul asupra planetarelor fata (aici sunt tot felul de pareri, iar eu m-am riscat pe banii mei ca sa incerc varianta asta, si am pus poze sa se vada clar situatia cu planetarele si basculele, ceea ce nu a facut nimeni, nici cu Ironman4x4 nici cu alta marca de suspensie), comportament la incarcatura mai mare, comportament onroad goala si incarcata, comportament offroad, in situatii variate, de la inclinari si sleauri pana la cazut in ravena, de unde am iesit pe roti, fara troliu sau alte scule ajutatoare, doar cu o lopatica si ceva muschi. Daca ar fi fost cineva interesat de ceva anume, ar fi fost de bun simt si ca o dovada de inteligenta sa intrebe, si as fi raspuns, asa cum mi-am aratat disponibilitatea de la inceput. Dar mistocareala e mai la moda. Acum chiar imi pare rau ca nu am facut testul ala la Autovit vara trecuta, dar promit ca-l voi face in iunie cand se va implini 1 an de cand am pus suspensia, asta in cazul in care nu vand masina pana atunci. Deocamdata masina merge foarte bine, nu am avut nici o problema din cauza suspensiei noi, personal imi place foarte mult cum ruleaza atat on cat si off road. Daca cuiva nu-i place stilul meu literar, e fix problema lui. Nu am o formare tehnica si scriu fix cum simt si inteleg eu. Nu ma pricep la mecanica deloc, dar cand ma urc in masina mea pe care o conduc zilnic, pot sa-mi dau seama daca este in regula sau nu, daca merge bine sau nu, sau daca apar anumite diferente dupa ce am modificat ceva la ea. In plus, asta este un topic din sectiunea tehnica, nu de la "ieri la sfarsit de saptamana". Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar incep sa ma simt eu jignit deja. Daca bagatorii de seama si-ar vedea de treaba lor, daca lumea ar citi mai atent postarile si nu ar mai comenta aiurea numai ca sa se afle in treaba, nu s-ar mai ajunge la situatii dintr-astea penibile, si s-ar putea discuta mai constructiv. Dar se pare ca nu se poate, din pacate... Editat Martie 23, 2014 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate