Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Suduri pe la sasiu


bogdan.sb
 Share

Recommended Posts

Am de gand sa curat sasiul si sa "rezolv" pe cat posibil rugina. La prima vedere nu are gauri, doar rugina superficiala ici colo. Dar sunt convins ca, dupa ce o sa pun peria de sarma pe el, o sa apara si ceva gaurele (sper la cat mai putine si mai mici :grin: ).

Intrebarea mea: pot sa sudez cu electric la sasiu? Daca da, in puncte sau continu? Si cu ce tip de electrozi?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Salutari !

 

 

Pentru ca inca tot nu ai adus ceva date despre sasiul ala, pot doar sa dau cu presupusul la modul general:

 

- daca vorbim de table mai groase, adica peste 3mm, se poate lucra si electric, daca aparatul si sudorul sunt de calitate. Daca ai vreun aparat electric tip Frankenstein, adunat din bucati de vreun intelectual de cartier, nu recomand.

 

- daca vorbim de table subtiri, fara MIG nu are rost sa te apuci, o sa strapungi tabla peste tot.

 

In afara de asta, conteaza putin si profilul sasiului. Poate fi profil U, profil C, profil I, profil dreptunghiular inchis (boxed frame).

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Este un sasiu cu sectiunea in forma de dreptunghi (Feroza). Nu stiu cat este de groasa tabla. Aaratul este ok, sudorul (adica eu) cred ca se descurca cat de cat :grin:

Cand am intrebat, ma gandeam la rezistenta sudurii, adica am auzit tot felul de discutii ca sudura electrica crapa la trepidatii. Este real? Pot sa o folosesc sau nu la sasiu? Bineanteles, cu conditia sa fie suficient de groasa tabla ...

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

sudura nu crapa crapa cel mult pe langa sudura...si de cele mai multe ori alea crapa nu atat de la trepidatii cat de la incompatibilitati intr materialele folosite,cel putin asa mi-a zis mie un nene care a sudat ceva la viata lui in speta pe structuri/hale/constructii metalice.

mi-a zis ca cea mai buna e plasma cu electrod de adaos dar ca e scump de behai aparatul :) in rest foloseste un Mig cu sarma de otel ca e si de inox din cate stiu si fa cateva incercari pe niste bucati de fier apropiate dimensional sa vezi cum si ce reglezi dupa care dai bataie ca sigur va tine cativa ani reparatia...poate nu 20-30 dar macar vreo 5-10 tot tine.

daca tot esti in mana cu sudura si te descurci restul nu e cazul sa iti spunem noi astia care nu am sudat niciodata nimic multi dintre noi :) oricum nu ai ce strica in cel mai rau caz strapungi profilul si asta fiind o fierotanie poate fi rezolvat prin adaosul unei benzi metalice pe zona respectiva.

asta imi aiminteste de sasiul de M comparativ cu sasiul de M varianta militara...ce iti spun acum sunt povesti culese de la unul de la altul...adica ala militar ca sa fie mai "tapan"avea pe anumite zone dubluri de pltbanda sudata pur si simplu,iar altii la restaurare unde au avut nevoie au folosit profil u cu care au imbracat zona afectata de rugina si au sudat mai incolo unde au putut.

 

discutiile sunt daca vrei la modul cum faci sudura adica dai in puncte sau sudezi continuu cordon de jur imprejur...

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Buna ziua !

 

 

Sudura cu plasma si material de adaos nu exista... E vorba de sudura cu procedura WIG/TIG (electrod nefuzibil de wolfram sau de tungsten), cu material de adaos potrivit cu materialul de sudat, totul in mediu protejat (gaz). Iar un aparat de sudura de acest gen este la pret rezonabil, adica incepand cu circa 200 Euro, vezi aici:

 

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1311.R1.TR12.TRC2.A0.XWIG&_nkw=wig+schwei%C3%9Fger%C3%A4t&_sacat=0&_from=R40

 

Unele dintre aparatele astea stiu si sa taie (debiteze) cu plasma, dar de aici pana la sudura cu plasma este distanta mare...

 

Cu un aparat de sudura cu electrod nu ai ce cauta sa sudezi la sasiul unui Feroza, mai ales daca sudorul este doar "cat de cat". Vorbim de table sub 3mm in acest caz, deci nu.

 

 

Spor la treaba !

 

 

Dragos

Edited by Heavy D.
Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Poti suda si cu electrod daca e din tabla de 2-3 mm cu conditia sa nu ai pretentia sa umpli gauri (peticele merg) si sa ai un aparat cu reglaj real al amperajului (adica pentru electrod de 2,5 supertit sa nu sari de 80-85 de amperi).

Ideal ar fi un electrod bazic (suduri mai rezistente) dar aici trebuie sudor bun,baia de sudura e mai fluida si suduri "la pozitie" nu prea da oricine.

Cel mai simplu si mai rapid e mig-mag,aici poti sa umpli gauri si sa carpesti orice dar atentie la tipul de sarma,SG2 -ul folosit de toata lumea nu are mari calitati de rezistenta,in special in maini neprofesioniste in loc de sudura iese lipitura,din cauza asta se rup uneori :grin:.Exista si sarma pentru suduri de rezistenta,inox,aluminiu dar daca nu folosesti frecvent nu merita - SG2 nu este inoxidabila,e doar cuprata pentru un contact electric bun.

Varianta profi e peticirea cu wig-tig,e cea mai rezistenta sudura.

La Sibiu sunt sudori foarte buni,acum multi ani acolo am descoperit ca exista si alte variante mai bune la clasicul electrod.

Edited by sean70

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Nu prea poti suda TIG la sasiu , teoretic e posibil si ar trerbui sa fie prima alegere , dar practic e o mare bataie de cap - pregatirea ( curatarea , formarea ) pieselor e extrem de importanta , si orice depaseste o peticire simpla deja e ocna .

MIG-ul e in regula , dar cere oarecare practica anterioara ( nimeni nu-si doreste suduri reci sau cu patrundere insuficienta ) .

Sudura manuala cu electrod invelit e la indemana dar si cea mai agresiva cu ramasitele pamantesti ale pacientului in cauza , din care cauza reparatiile trebuie facute oarecum rusesti , dar total responsabile ( cam greu ....) . Prima alegere ar trebui sa fie electrodul bazic ( sudura mai dificila dar mai buna calitativ in ansamblu ) , desi nici electrodul rutilic pentru utilizari generale nu poate fi neglijat - da suduri relativ curate , se depune usor in majoriatatea pozitiilor , se apropie ca si caracteristici mecanice de electrozii bazici uzuali ( mai putin la pori si incluziuni , unde electrodul bazic e superior dar nu sudam tubulaturi ci sasiul ) . Electrodul acid de utilizari generale ( obisnuitul Supertit , care are avantajul de a fi comercializat la 'civili' incepand cu diametrul de 1,6 mm , apoi 2 mm , 2,5 etc ... diametrul mic poate fi util la unele suduri delicate ) are oarecare rezerve de recomandare privind exploatarea sudurilor la temperaturi negative , desi ...iarasi nu cred ca e cazul se ne ingrijoram in cazul de fata .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

daca tot te apuci de treaba....parerea mea e sa sablezi sasiul...si imedia dupa sablare sa-l cureti...sa-l degresezi si sa-l acoperi...cu ce te coafeaza...Vactan...Kelfos...sau alte alifii magice

 

abia la sablare apar gaurile provocate de rugina la adevarata lor dimensiune...si in functie de dimensiunile coroziunii...poti alege metoda de sudura

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Da, sablarea ar fi cea mai buna solutie. Dar, in aceasta perioada este vara si vreau sa mai si ies cu masina. Asa ca, vreau sa stopez cat de cat procesul de ruginire, fara sa aloc extrem de mult timp si bani, pana la toamna, sau la anul viitor in primavara, cand o sa ma apuc serios de treaba.

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Personal am refacut un sasiu foarte afectat numai cu aparatul de sudura cu electrod clasic de 2,5 basic.

In lipsa unui MG sau WIG, daca ai cat de cat mana, merge si cu electricul.

 

Se vede aici cum arata sasiul.

Din pacate nu mai gasesc pozele facute dupa reparatie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

O sa vad cum fac cu sudura. Nici nu stiu daca ajung sa sudez acum. Deocamdata am recurs la o metoda nu prea buna de a curata cat de cat, dar sper ca mai rapida ca sa mai prind ture in vara asta: o fac in 2 etape. Intai spatele, apoi fata. Am ridicat masina pe 2 suporti, cu spatele deasupra unui saht si am demontat aproate tot de pe ea. M-am lovit de amortizoare, adica nu pot sa le desfac de pa sasiu, dar am deschis un alt topic pe acest subiect. Urmeaza flexu' cu kelfos-ul si bineanteles multa mizerie in cap, in gura si cam peste tot ...

Duma care grund, antifon si poate putina vopsea. Si vre-o 2 cruci ca sa tina pana la anu'

Glumesc cu crucile :banana

Ce am constatat: rezervorul este cel mai ruginit. Si am gasit deasupra lui vre-o 2 lopeti de pamant !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

daca tot te apuci de treaba....parerea mea e sa sablezi sasiul...si imedia dupa sablare sa-l cureti...sa-l degresezi si sa-l acoperi...cu ce te coafeaza...Vactan...Kelfos...sau alte alifii magice

 

abia la sablare apar gaurile provocate de rugina la adevarata lor dimensiune...si in functie de dimensiunile coroziunii...poti alege metoda de sudura

 

Mare indian negru, fac o plecaciune inainte sa fac o corectura. Sper ca toporasul ala de-l arunci cu atita maiestrie sa nu-mi fluture pe la urechi. Dupa sablare, vactanul sau kelfosul sau fertanul (preferatul meu), nu mai are nici un rost. Asta ca sa faca ceva, trebuie dat pe suprafete afectate de rugina. Fara rugina, nu are cu ce intra in reactie. Eu as recomanda dupa curatare, un strat doua de zinc. Mai nou se gaseste in spray la o concentratie de 90%. Asta, da, are rol de protectie. Convertizoarele de rugina, aplicate pe metal curat, nu fac nimic. Eventual, gaura in buzunar, dar de protectie, nici nu poate fi vorba.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Eu sunt dezamagit de zinc-spray . De toate marcile care mi-au trecut prin mama , inclusiv cele industriale folosite de tubulatori in santierul naval . Am nesocotit unele voci care imi spuneau ca de fapt e o solutie temporara aplicabila dupa reparatii diverse la ansamble zincate ..., pana la adevarata zincare .

Si in nesocotinta mea de caine turbat , am dat pe toate sudurile pe care le-am facut la sasiu si la caroserie ( metale curate , polizate , periate , epilate ) . Adica ... bani prapaditi , rahat cu apa rece , nasol ... si chiar credeam c-o sa tina . Loctite , Griffon ...3M , ...sictir , nu tin . Cel mai corect si mai durabil a fost un lac cu aspect de zinc , dar care era cinstit si se spovedea ca nu-i mare zincare , ci doar o acoperire cu aspect zincat . Sursa - maistrul-sef , de la firma de zincare termica ....

 

Revenim la sasiu - fara sudura autogena .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Am cautat pe site la magazinul de unde am luat eu. Nu il gasesc on-line. CInd am zis spray, m-am referit la modul de ambalare. In compozitie, este zinc 90% in suspensie de ceva rasina similara cu cea de la fibra de sticla. Nu ma intreba care-i agentul de intarire, ca nu sunt chimist. Posibil sa fie activat in contactul cu oxigenul din aer. Sau poate vorbesc nestiute. DUpa ce s-a uscat unde am dat, am inceput sa ciocanesc cu coada la o subernitzela sa vad daca sare. Nu s-a ciobit. Apoi, am intors subernitzela si am dat cu virful. Nici asa nu s-a ciobit. Apoi, am lasat sa cada un ciocan de 250g, de la 1m inaltime. Nici asa nu s-a ciobit. M-am declarat multumit de rezultat si am incheiat testele.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Eu doar am constatat ca dupa o juma' de an panourile interioare nevopsite cu altceva decat cu zinc-spray au ruginit . Si tocmai de asta nu-s deloc multumit . De zonele exterioare nu zic nimic , poate ca am zbarcit-o cumva-ceva , dar si la cele interioare ...cam nasol .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

O alta intrebare / provocare:

Exista vopsele (divesse culori) mai rezistenta la loviri - sa vopsesc punti, scuturi si altele pe dedesupt care nu dau bine antifonate. Nu as vrea zinc ci ceva colorat mai strident (galben, portocaliu, etc).

Oare vopseaua "lovitura de ciocan" este mai rezistenta decat cea clasica auto?

Link to comment
Share on other sites

Re: Suduri pe la sasiu

 

Am vazut si eu produsele de la Emex dar nu stiu ce sa zic. Fiind produse in Romania, parca ma tem de calitatea lor - din pacate asa am ajuns ... Ai folosit de mai mult timp? Esti multumit?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use