Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Despre compresoare de aer...


Patrolator
 Share

Recommended Posts

  • 11 months later...
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

As avea o intrebare de baraj:daca avem un compresor bun (nu de 30-40 roni ce se gasesc in supermarket-uri) am mai avea nevoie de o butelie + sistemul aferent,pe care bineinteles nu-l cunosc,in care sa intre aerul si de acolo sa ne iasa aerul comprimat pentru de exemplu:suflat vreun filtru sau orice altceva unde este necesara presiune mai mare de aer?

Pentru ca,compresorul inteleg ca baga aer,umfla roti...,dar nu cu presiunea cu care ne-am dori sa suflam noi ceva.

Sa-mi explice cineva care a vazut/facut ceva de genul.Poate vreo poza/schita detaliata

Patrolator,de ceva vreme iti urmaresc postarile si raman fascinat de proiectele tale frumoase.Ai facut vreun proiect de genul asta marca ,,Vio'' sau urmeaza?

Cineva mi-a promis odata ca-mi trimite poze despre un proiect personal legat de compresor+butelie....,dar a cam uitat..a trecut deja poate si un an de atunci,dar nu e nici o suparare ca doar nu e graba mare :grin:

Urasc gropile ca mi se varsa berea. :be
Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

As avea o intrebare de baraj:daca avem un compresor bun (nu de 30-40 roni ce se gasesc in supermarket-uri) am mai avea nevoie de o butelie + sistemul aferent,pe care bineinteles nu-l cunosc,in care sa intre aerul si de acolo sa ne iasa aerul comprimat pentru de exemplu:suflat vreun filtru sau orice altceva unde este necesara presiune mai mare de aer?

Pentru ca,compresorul inteleg ca baga aer,umfla roti...,dar nu cu presiunea cu care ne-am dori sa suflam noi ceva.

Sa-mi explice cineva care a vazut/facut ceva de genul.Poate vreo poza/schita detaliata

 

Buna ziua.

 

De butelie avem nevoie pt ca compresorul nu are suficient debit pentru a sufla diverse lucruri . atunci stocam o cantitate de N litri la o presiune de X bar(aer)_ pe care compresorul il poate comprima intr-un timp mai lung pt al folosi ulterior intr-un timp mai scurt.

Instalatia este foarte simpla; la iesirea din compresor se monteaza un un presostat si butelia de aer.

Presostatul comanda alimentarea cu curent a compresorului ( porneste la o presiune mai mica si opreste la o presiune mai mare}

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Nu vreau sa fiu Gica contra si nici carcotas, dar eu am luat un compresor heavy duty din comert facut de o firma de renume care il folosesc ocazional de vreo 2 ani, la un pret mai mic si care umfla roata mult mai rapid. Ramane oricum placerea fiecaruia de a surubai.

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

...eu am luat un compresor heavy duty din comert facut de o firma de renume care il folosesc ocazional de vreo 2 ani, la un pret mai mic
:bravo

Pai arata-ne si noua minunea (si pretul).:pl

 

...si care umfla roata mult mai rapid.

 

Mai rapid decît ce, sau decît cine? :cn

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

T MAX

Ca pret vreo 400 RON, adica mai putin de jumatate din cei 200 EUR

 

Mai rapid decat cel facut de tine, e logic nu ? Eu am roti de 31 si cand mai am vreuna moale pe la 1 bar nu dureaza mai mult de 2 minute s-o aduc la 3 bari cu compresorul asta. O seara faina :2dr

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

As avea o intrebare de baraj:daca avem un compresor bun am mai avea nevoie de o butelie + sistemul aferent,...,in care sa intre aerul si de acolo sa ne iasa aerul comprimat de exemplu :pentru suflat vreun filtru sau orice altceva unde este necesara presiune mai mare de aer?

 

un singur exemplu:

problema dejantarii se rezolva foarte repede utilizand aerul din butelie.

butelia tine peste 5 bari

compresorul de expeditie nu poate genera atata debit de aer, de aceea e bine sa ai butelia plina.

ancuta_laurentiu@yahoo.com

tel. 0767585379

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

T MAX

Ca pret vreo 400 RON, adica mai putin de jumatate din cei 200 EUR

 

Mai rapid decat cel facut de tine, e logic nu ? Eu am roti de 31 si cand mai am vreuna moale pe la 1 bar nu dureaza mai mult de 2 minute s-o aduc la 3 bari cu compresorul asta. O seara faina :2dr

 

O alegere f. buna:h5; T-Max sînt compresoare f. bune pt. uz ocazional. Au un debit bun datorita cilindrului mare si arata f. frumos.

Pt. mine, respectiv pt. cerintele mele, nu este o alternativa din urmatoarele motive:

- Este mare si greu

- Nu "poate" mai mult de 8, hai..., 9 bar (eu am o butelie din aluminiu de 10l <cîntareste doar 1Kg> de 20 bar).

- Sînt sensibile la umiditate (condens), materialele folosite pt. fiind "normale" si predispuse la oxidare (vezi foto).

 

T-Max, 2 ani, montat în compartimentul motor cu admisia din filtrul de aer al masinii. Siguranta fuzibila a sarit dupa ce s-a ars motorul :ang2. Cauza: -Piesele mobile întepenite de rugina.

 

581727500_IMG_3961(Custom).jpg.76ff229ff2e2254d138f2e315c9c5a73.jpg 2003092271_IMG_3962(Custom).jpg.95741d1cd96164c63e5b4274cc579f0c.jpg 1181032308_IMG_3964(Custom).jpg.4ec5b9a77c63f2f601faceb9b8b4eab1.jpg 1316271471_IMG_3966(Custom).jpg.c5e38b178086209aad859e9c256f4cee.jpg

 

Nu trebuie sa te sperie pozele; daca îl tii frumos în garaj, în geanta lui, îl iei cu tine doar în ture pe vreme buna si îi dai din cînd în cînd o picatura de ulei în admisie, te va tine mult si bine.

Edited by Patrolator
  • Like 1

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Compresoarele Wabco fac presiune intro-singura directie,cele care baga in ambele sunt AMK urile.

Eu am un astfel de compresor pentru blocant spate la Daihatsu,si mai am un racord rapid pentru umflat roti.Din pacate nu e mobil,dar cu o spirala lunga ajunge la fiecare roata.

Daca se uzeaza ,te pot ajuta cu reconditionarea lui,

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?79067-Reconditionez-compresoare-suspensie

hsdfhb.jpg.6087567a28be986e9ad0ff6ad99f81ac.jpg

http://modificari4x4.blogspot.ro/

 

relatii la tel 0723013231

peter.erno@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Compresoarele T-Max sunt rezonabile pana la maxim 3 bari . Folosirea lui intr-un sistem care ar trebui sa stocheze aer la 8 bari nu e deloc o alegere inspirata . Compresorul va functiona mult prea mult timp pentru a ajunge la preiunea de 8 bari si mult prea la limita fiabilitatii lui , iar montarea in compartimentul motor nu face decat sa-i grabeasca obstescul sfarsit - sub capota e mult prea cald si racirea lui ( a compresorului T-Max ) devine mult prea deficitara in timpul functionarii motorului masinii . Am incercat ( eu ) , am prajit ( eu ) , am invatat ( ... ) ...

 

Nu m-am prins care e legatura intre performantele compresorului vs cele a buteliei - butelia poate sa reziste si la 100 bari ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Bun,daca compresorul Tmax e ok pana la 3 bari si i-ar lua mult timp pana la 8 bari,dar eu am o butelie de vreo 2-3 litri nu ar fi destul acest compresor?Nu am butelie de 10 litri cum are Patrolator.O butelie mica s-ar umple mai repede,nu? :cn

Sa ma lamureasca cineva ca nu le am cu astea.

Eu doar vreau sa leg compresorul (T-max) de o butelie,bineinteles ea trebuie modificata,gaurita...etc,ea fiind o butelie de vreo 2-3 litri(nu stiu exact,tre' sa ma uit in pivnita) -fosta butelie de heliu pentru umflat baloane (sper sa fie ok ) ca sa am aer comprimat pentru a sufla cu presiune vreun filtru sau orice altceva ce ar necesita presiune.

Urasc gropile ca mi se varsa berea. :be
Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Probabil se poate face potriveala , fara probleme ...

T-Max se preteaza binisor si pana la 5-6 bari ... preferabil controlat de un presostat ... insa pentru aplicatii limitate , pentru ca se incalzeste in timpul functionarii .

 

Desi se incalzeste ( motorul si de asemenea si cilindrul /piston ) , totusi functioneaza ... dar nu abuzat , ca se defecteaza dupa cateva serii de cate 8 anvelope consecutive ( de 31") .

Ca si un aspect particular - aerul livrat direct de compresor este cald ( peste 60 grade ) si furtunul spirala din PE se inmoaie si presiunea il scoate de pe cupla rapida . Mentionez ca nu mai am furtunul si racordurile originale T-Max . In configuratia originala nu sunt probleme - probabil ca sectiunea de furtun de cauciuc protejeaza furtunul spira de plastic .

 

...si ...izolatia cablului original se crapa intr-un mare fel la iesirea din compresor ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Înca o data; compresorul T-Max (sau similar), este conceput sa umfle rotri. Si o face foarte bine. Atît. Nu pt. butelie sau alte aplicatii de durata. Pt. asa ceva, exista compresoare dedicate.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

 

...si ...izolatia cablului original se crapa intr-un mare fel la iesirea din compresor ...

 

Am crezut ca doar eu am avut problema asta :banana

Jimny VVT, ex Toyota KZJ70 - "cand ma fac mare, imi iau Defender"
Link to comment
Share on other sites

Re: Tire inflator "Designed & Handmade by Vio"

 

Ca si un aspect particular - aerul livrat direct de compresor este cald ( peste 60 grade ) si furtunul spirala din PE se inmoaie si presiunea il scoate de pe cupla rapida . ....

...si ...izolatia cablului original se crapa intr-un mare fel la iesirea din compresor ...

 

Am si eu un Tmax in varianta mare de 160 litri/min. Sfatuit de maestrul COS ii voi monta o butelie de 6 litri.

Butelia va avea doar rolul de a raci aerul refulat. Compresorul meu se va uza de nefolosintă. L-am cumparat doar pentru linistea de a putea rezolva o pana departe de civilizatia urbana.

 

Pentru suflat piese si altele exista compresoare alimentate la 220/380v dedicate folosirii indelungate si echipate cu butelii mari ce sunt incomode a fi montate pe masinile de teren - adica acele masini care nu sunt 6x6.

Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Deci voi vreti sa suflati diverse lucruri cu bateria masinii ? Cand sunteti in vreo iesire in mijlocul naturii...unde nu e curent casnic ...daca ii pot spune asa retelei de 220 v.

Parerea mea...pentru masina...umflat roti, compresor de 12v, pentru alte activitati in jurul garajului/ locuintei, compresor la 220v.

 

Ce am mai observat si eu "pe pielea mea" toate compresoarele mari (220v) scot un zgomot ...deranjant de puternic ...ar fi interesanta adaptarea unui compresor de la un aer conditionat la o butelie mai mare. Dureaza putin mai mult incarcarea buteliei dar nu se aude aproape nimic.

 

 

...bine nici cu chinezismele astea de 3 lei nu mi-e rusine in privinta zgomotului....aveam un compresor auto (pe care l-am aruncat in cele din urma) ma auzeau vecinii cale de 3 blocuri cand imi umflam vreo roata. :ha:

 

 

.....informativ, un compresor scos de pe un aer conditionat mobil (asemanator cu cel de pe frigidere, dar mai puternic) poate ridica la 28 Bari. Informatia am citit-o de pe compresor. Acesta cuplat cu o butelie si un presostat care sa opreasca la 6 bari, de exemplu (depinde cat tine butelia) poate sa va ofere multe satisfactii.

Edited by mesterX
mesterX este pe drumul cel bun :j
Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Un compresor de clima, antrenat de motor si cu butelie, este varianta DeLuxe; daca ai locul necesar montarii. Eu de vreo doi ani cochetez cu ideea de a renunta la clima si sa folosesc compresorul ei pt. aer. Mai vedem... .

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Un compresor de clima, antrenat de motor si cu butelie, este varianta DeLuxe; daca ai locul necesar montarii. Eu de vreo doi ani cochetez cu ideea de a renunta la clima si sa folosesc compresorul ei pt. aer. Mai vedem... .

 

Din cate stiu compresoarele de clima sunt concepute sa plimbe agent termic (freon sau similar).

In sistemul inchis din unitatea de clima gazul este deja presurizat, compresorul doar asigura circularea lui prin toata tubulatura.

Daca il pui sa sufle aer intr-o butelie in primul rand nu va furniza un debit mare de aer deci e posibil sa te plictisesti pana incarca 5-6 bari intr-o butelie de 10 litri iar in al doilea rand aerul contine multe impuritati, praf, apa care condenseaza la greu si cu siguranta in timp afecteaza componentele in miscare.

Cele mai indicate pt astfel de situatii ar fi compresoarele de la camioane care lucreaza in tandem cu butelia de aer si furnizeaza presiune constanta.

Partea cea mai grea este adaptarea unui astfel de acaret pe o masina normala :grin:

"Good goods are never cheap / Cheap goods are never good"
Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Un compresor de clima, antrenat de motor si cu butelie, este varianta DeLuxe; daca ai locul necesar montarii. Eu de vreo doi ani cochetez cu ideea de a renunta la clima si sa folosesc compresorul ei pt. aer. Mai vedem... .

Si eu am vrut sa fac compresor de aer din compresor de clima da nu am reusit.Nu i facut sa bage aer ! trebe sa i faci ungere si din cate am vazut eu nu se poate ca freonu i amestecat cu ceva ulei si circula pe langa pistoane . Daca reusesti zimi si mie! Mai usor i sa montezi electromagnetu pe un compresor de aer si il montezi inloc la clima, sau pui o fulie dubla la clima si montezi compresoru de aer langa :)

Compresoru de clima presiune cred ca baga are 5 pistoane si din cate stiu baga 15 atm da nu cred ca se poate modifica

Edited by Remus
Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Ideea e seducatoare , dar nu deloc simpla . Daca , cumva , cineva se injuga la convertirea compresorului de AC ( care e destinat functionarii in circuit inchis ) si care sa duca la un lucru bine facut si fiabil , fara compromisuri , as fi foarte curios ce solutii va aplica pentru ungere (injectie/absorbtie pe admisia compresorului , interna clasic - cam delicata problema ca-l trimite pe evacuare ... ma rog ....oricare ar fi ea ... ) si pentru separatorul de ulei/ condensat ( prin condensat ma refer la apa si emulsiile apei ) inainte /dupa butelie . Si , de asemenea , ce tip de ulei admite compresorul fara sa se gripeze dupa 50 de ore de functionare .

Fie si macar teoretic ... hai sa rasucim putintel ideea la protap ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Fara a fi specialist in domeniu, asa cum spunea si un coleg mai devreme, pot fi probleme cu apa si impuritatile. O instalatie de aer conditionat lucreaza in circuit inchis, deci ferita de impuritati. ...aici trebuie avut putin grija....un filtru pentru praf si o mica butelie de silicagel (cum sunt echipate masinile cu suspensie pneumatica) ar rezolva din probleme. Mai ramane partea cu ungerea...dar cred ca uleiul nu pleaca de acolo daca nu inclini / rastorni masina...dar repet nu stiu prea bine cum e treaba cu uleiul/ungerea.

Edited by mesterX
mesterX este pe drumul cel bun :j
Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

Impuritatile si apa sînt o problema nu mumai pt. compresoarele de clima sau "normale", ci si pt. motoarele cu ardere (si multe alte agregate); ...si totusi acestea toate funcitoneaza. De aceea exista filtre :wink:.

 

Referitor la folosirea compresorului de AC pt. aer, asa ceva exista si functioneaza f. bine. Dar cel mai bine ar fi sa ne explice ce si cum colegul @yo2bt (salutam pe aceasta cale).

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Despre compresoare de aer...

 

O butelie buna de aer este si rolcage-ul daca este facut cu doua bucati mari si sudate capace la capete .

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Despre compresoare de aer...

 

Pana la urma e fiabila folosirea compresorului de AC impreuna cu o butelie pentru a asigura necesarul de aer comprimat pt umflare roti, goarne etc?

Vad ca discutia sa oprit brusc acum un an jumate si nimeni nu a mai zis nimic despre acest sistem, eu am un compresor AC si o butelie si intentionez sa cumpar restul de pisese care sunt necesare pentru a face acest sistem sa functioneze.... dar as vrea totusi cateva sfaturi sa nu ma arunc chiar de nebun daca toata treaba nu prea functioneaza

Si revenind la clasicele pe curent am vazut ca T-MAX si Viair 85P au cam aceeasi pret adica undeva pe la 60euro care ar fi mai bun?

PS

dar despre chinezaria asta o parere?

http://i1265.photobucket.com/albums/jj519/Mangalita_Romania/Capture_zpslymhijzf.png

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use