Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pornire dubioasa


MihaiK
 Share

Recommended Posts

Salut colegi, am o nelamurire si negasind pe forum raspuns am hotarat sa intreb la sectiunea dedicata.

 

Problema sta asa... De ceva vreme, dimineata cand pornesc masina porneste foarte idiotic: -dau contact dar fara demaror...deci doar pun contactul, astept sa se amorseze ce se amorseaza pe la motor( tacanitul acela), apoi astept sa se stinga martorul de abs si cel de ceck engine si dau la automat...ei bine cand dau la automat roteste putin, motorul porneste dar se opreste direct apoi cand mai dau odata porneste impecabil... Ce sa fie? De asemenea cateodata( asa cand vrea el) dupa "a doua cheie" in regimul asta ramane turatia blocata la 2000 de ture cu un sunet de parca ar merge in 3 cilindrii...ce sa fie si asta? Care e legatura? Daca stie cineva il rog sa ma lamureasca si pe mine...

E ca si cu se dezamorseaza ceva sau ca si cand ar avea insuficienta de alimentare la pornire, la cald porneste perfect la sfert de cheie chiar, daca il las 4-5 ore dupa pornire face la fel. Sper doar sa nu fie probleme de compresie dar motorul odata pornit merge bine si nu gafaie cand da de deal, mie mi se pare ca trage bine de aici si banuiala ca totusi nu sunt probleme de compresie.

Pe langa asta, gazele de evacuare au un miros ciudat cred ca miros a benzina nearsa...mentionez ca bujiile nu leam schimbat cand am luat masina si nu am idee de varsta sau uzura lor, oare de acolo sa fie? ...

Asa ca ii rog pe cei cunoscatori de cauza sau care au mai auzit de simptomele astea sa ma lamureasca si pe mine ce ar putea sa fie...multumesc anticipat.

Edited by MihaiK
Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Fum nu scoate nici la pornire, cand foarte frig afara scoate putin fum alb dar insesizabil decat daca te uiti foarte atent si pe un fond negru gen asfalt sau asa.

 

 

 

Cat despre senzor, multumesc de sfat o sa il verific si va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Eu as schimba si bujiile. Mie de cand le-am schimbat imi porneste mai bine, inainte urca turatia pe la 2000 rpm, dupa cum am mai scris pe aici, acum cu bujiile noi mi se pare ca porneste ca o masina pe benzina normala. Pana la urma si daca nu e de la aia, tot ai facut un lucru bun ca le-ai schimbat. Si te tin 90.000 km dupa cartea tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Buna seara, am primit o oferta de la ngk deorece trebuie sa schimb bujiile la ambele masini( la un crdi si la gdi) asa ca maine le schimb si va tin la curent... Sunt curios cum por este cu bujii noi.

 

Inca o intrebare ca nu este neaparat legata de subiect si imi cer scuze despre asta dar nu imi este fparte clar din ce am citi pe forum: daca la pinin se rupe cureaua de distributie ce se strica? Chiar trebuke schimbat motoul? Asa mi sa spus...

 

Multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

La un motor pe benzina daca se rupe cureaua de distributie ...cam trebuie reparat motorul de la A la Z.

Adica daca sari o asemenea investitie s-ar putea ca la un moment dat sa dai de 100x banii ...:grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

E ieftina rau distributia la Pinin, nu merita riscat. Eu mi-am schimbat-o cum l-am luat. Poti schimba numai cureaua daca e, vezi atunci cum se prezinta rolele. Altfel, in general, cu mici exceptii, cam la toate motoarele e bai mare daca se duce distributia. In general se repara, dar la Pinin mi-e ca nu gasesti piese decat pe original si atunci nu numai ca merita alt motor, merita alta masina cu totul (exceptand bineinteles cazul uneia echipata asa frumos ca si cea despre care vorbim aici si la care dotarile suplimentare sunt mult peste pretul masinii de baza).

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Salut fatilor, da ...pornirea grea pare sa fie de la sonda lambda...o sa o schimb si sa speram ca va fi bine.

 

Intre timp vin cu o alta intrebare daca tot mam apucat de chitibushat pe la masina...am observat ca daca motorul e la relanti si pornesc avariile relantiul joaca, dar la un nivel foarte mic vizibil pe ac si anume: cand semnalizariile se aprind relantiul scade, cand se sting urca si tot asa...ce o fi treaba asta? Oare sa fie un cablu de masa cu contact slabit?

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Nu te stresa de fluctuatia relantiului cand esti pe avarii. Eu unu iti spun ca toate masinile pe care le-am avut faceau asta si nu aveau vre-un defect. Referitor la kitul de distributie din cate stiu eu la 90000-100000 te costa undeva in jur de 380 de RON dar la cea de-a doua curea eu sunt de parere ca ar trebui schimbat si intinzatorul hidraulic si te va costa 780 RON, o diferenta destul de mare parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Pornire dubioasa

 

Surpriza placuta a fost ca am desfacut capacul distributiei si acolo am observat ca, cureaua este nou nouta cred ca a fost schimbata chiar inainte sa iau eu masina, rolele noi si intinzatorul nou. Acest fapt ma determinat sa nu schimb cureaua cu cea noua pe care o cumparasem, cureaua care e pe masina e mitsubosha sau cv de genu, din ce am inteles e foarte babana si sper asa sa si fie, cureaua care e pe masina e semnificativ mai groasa decat cea contitech pe care am luato eu.

 

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Pornire dubioasa

 

Salut pininisti, am o intrebare si nu am vrut sa o o pun la diverse ca mi se pare specifica de pinin: am observat ca la rece bate ceva la motor si suna a metal, dupa ce se incalzeste motorul se mai diminueaza.

Suna a techeti dar aici vine intrebarea... Chiar e normal sa bata la masina asta tachetii? Asa citisem aici...?! Si la caldbat tachetii sau cel putin se aude sunetul/ sunetele metalice...

 

Daca se poate si stie cineva vreun raspuns/ solutie il rog mult sa ma anunte inainte sa duc masina la investigatii... Multuemsc

 

Ps am observat ca am explozii adica e ca si cand nu lucreaza o bujie corect si in mome tul exploziilor am observat ca scade intensotatea luminii pozitilor dar doar cand se aude si explozia, apoi revine si iarasi face explozie si scade i tensitatea si revine si tot asa...

 

Va rog mult datimi niste sfaturi ... De la ce ar putea sa fie si care ar fi rezolvarea?

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Tachetii bat si la a mea dar nu e motiv asa mare de ingrijorare, ideea e ca daca vrei sa rezolvi problema trebuie sa ii schimbi pe toti 16 (sunt hidraulici) oricum nu te va lasa in drum din cauza tachetilor dar daca poti sa o rezolvi nu ar fi rau.

Exploziile de care vorbesti tu nu prea le inteleg, stiu ca a mea are catea rateuri aproape insesizabile in jur de 5 secunde la pornire dar la asta habar nu am ce sa ii fac.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Ionut multumesc mult de raspuns, asta cu tachetii nu e ingrijorator, bujiile sunt schimbate si nu pare sa mai faca explozii.

 

Asadar bujiile fiind schimbate tot porneste rau la rece adica e ca si cum sar dezarmosa instalatia de alimentare, initial am crezut ca pornirea rea e de la bujii.

 

A mai ramas pompa de benzina... Din cate am inteles pompa de benzina nu ar trebui sa suiere( mentionez ca a mea se aude in timp ce merge mtorul daca pui urechea langa rezervor se aude cum suiera incet).

 

Va rog pe cei care aveti pinin sa imi spumeti daca si ale voastre suiera.

 

Pe langa asta... E chiar normal sa suiere pompa? Sau e un semn ca e pe duca? Sau ce alte semne da cand e consumata?

 

Multumesc mult!

 

Cu respect,

Mihai

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Daca ar fi pompa de benzina din rezervor, e lejer. E ieftina (se poate schimba numai partea de motor de pompa, nu tot ansamblul). Mie mi-au schimbat-o cand am avut probleme dar, cum nu era de la ea, au pus-o inapoi pe cea dinainte si au trimis-o inapoi, sa nu o mai platesc daca nu e nevoie. Era ceva de genul 2-300 RON. In schimb trebuie vazut ca mecanismul de acolo e complicat, cu multe tevi, ca are doua rezervoare si pompa e doar intr-unul, au un sistem cumva de egalizare intre ele.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Aha am inteles ce zici si din cate am citit de pe la altii si daca circuitul de egalizare e infundat ar putea sa fluiere, ma rog, am sa schimb pompa( adica ansablul cu motorul electric si pompa, nu cu tot cu plastice si asa) si apoi sa vedem daca mai suna.

 

Deci sa inteleleg ca bine stiu? Cand fluiera pompa e pe duca?

 

 

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Nu neaparat. Euy la masina anterioara cand puneam contactul se auzea pompa destul de tare si nu avea nici un defect, deci teoretic si in mers ar fi trebuit sa se auda daca pui urechea pe rezervor. Mai bine ii testezi presiunea-debitul de iesire. In topicul domnului Laur parca era scrisa aceasta valoare.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Mi se pare ca inainte de pompa de inalte ar trebui sa fie undeva pe la 3 bari.

Am sa verific asta, oricum pornirea rea cred ca e din cauza pompei: in pompa este o valva care vu lasa benzina de pe tur sa vina inapoi in rezervor si daca pompa este obosita=> valva oneway defecta benzina vine inapoi si asta face sa se dezamorseze circuitul de alimentare. Am sa mai fac cercetari, in principiu schimb pompa si va tin la curent.

 

Multumesc de raspuns!

 

Ps. Pompa se aude adica se distinge sunetul nu se aude tare, deranjant dar se distinge daca stai in spatele masinii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Pompele astea se aud diferit de la una la alta, la un Opel Agila pe care-l am i-am schimbat pompa de 2 ori si clar fiecare dintre ele avea muzica ei, dar daca e liniste se aude pompa la orice masina care nu e in clasa cu Mercedes.

 

Sunt curios daca se rezolva ceva cu pompa, tin minte ca la mine pisa ceva benzina destul de slab dar cei de la Mitsubishi mi-au spus ca e normal, ca cea de inalte face presiunea mare. Probabil au si masurat presiunea la ambele pompe, cel putin asa reiese din ce mi-au spus, dar n-am fost acolo sa vad cu ochii mei, mi-au spus doar ca sunt in regula, ceea ce pare sa fie adevarat, ca merge bine acum.

 

Ce e foarte interesant insa e ca masina mi se pare ca merge din ce in ce mai bine de cand am luat-o. Parca inainte motorul era mai zgomotos, bateau tachetii dimineata, tremura la pornire, acum e mai bine, parca si trage mai bine, dar i-a si crescut un pic consumul. Poate e totusi o impresie. Totusi, dimineata clar acum porneste perfect, fara tremurat, fara rateuri, desi la inceput pornea cam dubios. Nu stiu ce sa zic, masina mea clar a stat cativa ani nefolosita inainte sa o cumpar, probabil si-au mai dat drumul diverse chestii care erau intepenite. Am facut cu ea din vara cand am luat-o doar un pic peste 10.000 km, o sa faca 100.000 in cateva zile :grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Salut, multumesc de raspuns.

 

Si a mea cred ca a stat pe tusa o perioada inainte sa o iau ca dupa ce iam bagat cam 5000 de km in ea de asfalt si teren clar merge mai bine, despre consum nu stiu ce sa zic.

 

 

Ps da si eu sunt curios cum se comporta cu o pompa noua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Pornire dubioasa

 

Salut fratilor, va rog mai dati-mi niste sfaturi bune.

 

Pornirea tot asa este...adica dau o cheie porneste pt o secunda si moare, dau a doua cheie si merge perfect.

 

Aprinderea s-a verificat

Clapeta s-a verificat si reglat, reglat si rereglat senzorul de pozitie al clapetei

Injectoarele sunt ok

Pompa de inalte ok

Regulatorul de presiune ok.

EGR verificat si totul e normal

 

 

Mi s-a spus ca nu poate pornirea asta sa fie de la pompa de benzina, desi altii mi-au spus ca pompa de benzina sigur si ca are o valva in ea ce nu lasa sa se dezamorseze instalatia adica nu lasa benzina din rampa sa vina inapoi in rezervor.

 

A mai ramas asta sa schimb...oare asta sa fie?

Nu mai inteleg nimic!

 

Apoi a mai ramas senzorul de temperatura a apei care am inteles ca si el poate sa faca fite si de aia sa porneasca la a doua cheie.

 

Va rog pe cei care stiti mai multe sa ii dati niste informatii in primul rand daca are rost sa schimb pompa de benzina.

 

 

Aa si asta se intimpla numai dimineata la prima pornire si apoi merge ok dar daca las motorul oprit ca, 1-2 ore porneste tot la a doua cheie ca si cum s-ar dezamorsa.

Multumesc

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Pornire dubioasa

 

Eu am vazut cateva pompe de rezervor si toate aveau supapa de sens in cap (mai exact e un arc, cu un dop de cauciuc). Poate iti pierde pe acolo, sau poate e alt capriciu de la GDI.

Nu stiu cum arata pompa de Pinin dar mai mult ca sigur are supapa.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use