Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002


ERR
 Share

Recommended Posts

Rugina bat-o vina

 

Salutare,

 

Ca sa finalizez si partea cu rugina:

- am spalat bine aripile pe interior si am dat cu convertor de rugina (Neofero de la ciclop, 30ron pe 250 ml). Asta a fost mai mult pentru linistea mea

- masina a fost prelucrata apoi de vecinul mecanic auto prin decuparea zonei afectate, petic de tabla prins in nituri, chit din fibra, grund+teroson la interior, vopsea + lac la tub la exterior

- la final tot arcul de aripa sau cum se cheama a fost periat duios, dat cu grund si terosonat intens.

 

Acum nu ma astept la miracole dar sper ca macar cativa ani sa nu fie probleme.

Din ce s-a verificat masina pe dedesupt pare totul Ok, fara alte probleme.

 

Cum arata acum

 

183261680_dreaptadupareparatieinterior(1).thumb.jpg.7296aca2fac83e44258c75800abdad16.jpg1102453525_dreaptadupareparatieexteriror.thumb.jpg.07bc6fd25b97d94a86197eb5284d6cba.jpg

 

costuri: 120 ron materialele (grund, teroson, spray vopsea, lac) + 350 manopera samd + 100 ron clipsurile pt overfendere care sper sa ajunga saptamana asta

 

Sporuri

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Salutare,

 

Masina a fost rezolvata complet inainte de pasti: a dat al de sus si a adus iepurasul si clipsurile bune pentru overfendere dupa o "epopee" de 3 saptamani: comandat dupa catalog - sosit - nu erau bune - cautat eu vreo 2 ore noaptea pe ebay - gasit - luat codul - dus codul la ciclop- "nu gasim ca e cod american" - pasca, anafura, ingerasi - "trimitem codul la furnizor poate stie el" - venit clipsurile in sfarsit si incheiat discutia.

 

Duminica de pasti am stat acasa dar luni, 21.04, am dat o fuga cu familia la cetatea Siria. Drumul spre cetate (de dapt spre releu) e relativ abrupt dar pietruit si pe vreme uscata accesibil cam cu orice. Am urcat pana la jumatea distantei unde e un mic platou si de acolo pe jos pana la cetate. Piticii erau cam obositi cand am ajuns sus asa ca am luat-o inapoi si am adus masina pana sus ca la coborare sa mergem mecanizat. Una peste alta a fost vreme buna, soare, parapantisti care se "dadeau" de langa cetate... fain.

 

Acum sa vedem daca gasim o destinatie pentru 1 mai :wink:

 

Sporuri sa aveti

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cheile Butii familist 8-9 Iunie

 

Salutare,

 

In Mai masina a cam stat in garaj caci nu am iesit.

Weekendul trecut am facut o mica excursie la cheile Butii: eu cu fordul si un coleg cu Pinin

Pe scurt

 

7 iunie: Drum Timisoara - Herculane - Izvorul Cernei - Cheile butii. Drumul pot spune ca a fost Ok:

 

Herculane - Baraj Lac Iovan: fost drum asfaltat, acum doar pietruit, merge cu orice masina

Malul Lacului Iovan de la Baraj la Izbucul Cernei: drum forestier, gropi si baltoace sanatoase dar nu am prins copaci cazuti sau alunecari de teren

Izbucul Cernei - Campul lui Neag: drum forestier/pietruit bun, merge cam cu orice masina. Portiunea asfaltata arata foarte frumos.

 

20140607_162337.thumb.jpg.c19dca311b0b98dfc3af31802788c5fc.jpg20140607_182720_HDR.thumb.jpg.9f8469ab8ab602ea9235d7f3530d1882.jpg20140607_180841.thumb.jpg.bd6aac5bc2f8cc28c21cd96f9791e97d.jpg20140607_174141.thumb.jpg.20f23878c17cd918d94f370f4cc078c5.jpg20140607_174042_HDR.thumb.jpg.482b4d1ee89c2be3249ef712ec9ceae0.jpg20140607_173720_HDR.thumb.jpg.4d3a2d24b28b1e66221e0ebb06664441.jpg

 

Drumul nu a fost greu pentru masina dar una peste alta a fost lung (4 ore din Herculane pana la Cheile Butii cu multe opriri de poze samd) iar copii s-au plictisit din greu.

 

Seara am avut si foc de tabara sa te unga pe suflet

 

20140607_222313_NIGHT.thumb.jpg.f911ddd08ec22819aee43ea15c6f401c.jpg20140607_221307_NIGHT.thumb.jpg.fcdc322c8795d023abbb8411efd1a72b.jpg

 

 

Duminica: 8 iunie: dimineata am pornit spre Cabana Butii dar pe la jumatatea traseului am avut revolutie in masina :) Trupa se saturase de stat in masina asa ca am intors, ne-am mai plimbat prin padure samd pana la amiaza. Din pacate dupa-masa s-a lasat cu o rupere de nori cu grindina deci program in jurul cabanei.

 

Luni: spre casa prin Hateg caci la 3 trebuia sa fim acasa. Daca tot am ajuns am profitat de ocazie si am spalat masina

 

20140609_202803.thumb.jpg.6aef60138761b21b8e73c045db1fe6f8.jpg

 

Una peste alta mi-e si mai clar ca sotia si piticii nu sunt fani de drumuri lungi (in general) si zgaltaitoare (in special) :)

 

Succesuri

 

Robert

20140607_162433_HDR.thumb.jpg.1a279bda87fdf17fadaefeff7c6f2c65.jpg

20140607_165256_HDR.thumb.jpg.c8d06d684c5b3f20379383227a203af5.jpg

20140607_165343_HDR.thumb.jpg.749f9002196bd37d83a4e65d0328db38.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

A trecut ceva vreme de cand am scris.

Masina a cam somat iunie si iulie din lipsa de timp. Am scos parleala in a doua parte a lui August (copii au fost la bunici si nevasta ocupata cu lucrul asa ca am fost liber in sfarsit )

 

16 August: tura luuuuuuunga de o zi: Timisoara - Hateg - Petrosani - Obarsia Lotrului - Transalpina - Strategica (o bucata si inapoi) - Transalpina - Novaci - Tg Jiu - Herculane - TSR. In total 650 km

 

23 August: Timisoara - Secu (on si soft road) - Valiug (pe forestier) - Garana - colindat pe dealuri - Brebu Nou - Slatina timis - Caransebes - Timisoara

 

30 August: Timisoara - Hateg- Petrosani - Obarsia Lotrului - TRansalpina - Strategica de la Saua Stefanului si Valea Macesului (impreuna cu vseba). A fost Ok dar coborarea la Valea Mcesului e destul de distrusa de torenti si nu as incerca urcarea pe acolo cu un SUV.

 

31 August: trebuia sa fie Voineasa - Lacul Negovanu (pe DJ 105g) - Lacul Oasa (pe DJ 106N) dar din pacate DJ 105G a fost prabusit de torenti asa cu dupa 10 km am intors. Din criza da timp am mers Voineasa - Obarsia Lotrului - Transalpina pana la Sebes - Timisoara

 

Desi cochetez cu ideea unui off-road mai capabil pana una alta Fordul ma duce peste tot unde ma tine pe mine cureaua si probabil mult mai mult daca as avea mai multa experienta. Plus ca trebuie sa recunosc ca pentru cineva care are de mers minim 100 km pana la cei mai apropiati munti.... e un lux pe sosea. Am facut Timisoara - Saua Stefanului in sub 4 ore fara stres si fara oboseala, AC-ul isi face treaba, trapa deschisa cand e racoare afara. Timp de iesiri sa fie.

 

O saptamana faina sa aveti

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Fordul a cam somat de cand a aparut si Samurachele in familie - si din lipsa de timp liber.

Iesiri in Oct / Nov

- Timisoara Siria din nou, cu urcare la cetate. Am putut sa fac comparatie in comfortul pe sosea denivelata (Arad siria) intre Ford si SJ80 caci pe acelasi drum am adus Samuraiul acasa la achizitie. Clar cine e castigatorul la partea de confort on road :grin:

- Timisoara - Poiana Marului (on road) - forestier sper Muntele mic pana la Saua Jigoriei - Muntele mic si inapoi la TM (on road). Forestierul Saua Jigoriei - Poiana Marului a fost foarte lejer dar e drept pe vreme uscata - probabil ca ar merge cu un Logan si putin tupeu.

 

In rest schimbat consumabile, facut plinul, spalat bine, dat cu ceara si inapoi in garaj.

 

Sporuri

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Salutare,

 

Ce s-a mai intamplat cu Fordul in ultimul an:

- schimbat anul trecut in toamna ulei cutie viteze, PTU ("cutia de transfer"), motor, filtre samd

- schimbat preventiv bucse bascule fata ca erau imbatranite.

- schimbat parbrizul (crapatura 30 cm la pasager, nu ma deranja dar na.... sa fie frumos).

 

Drumuri facute... cred ca undeva la vreo 4-5000 km in ultimul an. Ce imi vin in minte

- ianuarie tura TM-Faget-Taul Ursului impreuna cu vsebas si un alt amic. Vreo 10-20 cm zapada, forestier fain, a fost ce trebe

- Tm-zona Arieseni in Februarie. super Ok

- noroiala pe malul Timisului prin Februarie-Martie cu alti prieteni de pe forum. Coafura rezista.

- drumuri la Semenic, Ochiul Bei etc...

 

Una peste alta totul e sub control si sunt foarte multumit de cotet.

 

Spor sa aveti

 

Robert

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Cat de bine este antifonata masina? La 110-120 km/h cat de tare se aude in interior? Te mai intelegi cu cei din spate?

 

Poti pune o poza cu butonul de 4x4? A ta este automata sau manuala?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Eu am varianta cu CV manuala, 5 viteze, motor 2L si 124 CP, echipare XLT (clima, trapa electrica, scaune piele).

 

Insonorizarea mi se pare foarte ok pentru varsta si forma "aerodinamica": la 110-120 kmh zgomotul nu este deranjant, la viteze de autostrada 130-140 kmh e clar mai galagioasa dar fara sa fie obositor sau "iesit din comun". Nevasta-mea si copii nu s-au plans de asta deloc deci as spune ca e ok :mrgreen:

Ca si caruta de zi cu zi am o skoda superb: clar fordul e mai zgomotos decat superbul la drum lung dar surprinzator ca... nu cu mult. Efectiv e o masina confortabila.

 

Selectorul de 4x4 la mine are 2 pozitii

4x4 Auto : merge fata si cand patineaza intre spatele

4x4 On: trage si fata si spatele (echivalent blocare diferential central la un 4x4 permanent sau "4X4 High" la un vitara/samurai etc). A nu se folosi pe asfalt. Trebuiau sa ii spuna 4x4 "Lock" si stia lumea o treaba

 

2000777837_p135632_largeFord_EscapeInterior_4X4_Selector.thumb.jpg.185a0881af4a8fe486f6235f867b9329.jpg

 

La Mazda Tribute am inteles ca nu e selector ci doar un buton pe care scrie "Lock" (echivalentul "4x4 On" de la mine). Personal cred ca e mai intuitiv la Mazda.

 

Spor

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Salutare ERR.

Cum se descurca surioara Maverickului, Mazda Tribute? Vad ca esti mai activ si destul de familiar cu aceasta platforma.

Eu caut un SUV ieftin si fiabil cu o intretinere cat mai ieftina si nu am putut sa nu observ preturile mici cu care se dau Maverick/Tribute. Plus ca in ciuda varstei, designul nu pare deloc imbatranit (spre deosebire de Crv, Tucson,Suzuki).

Edited by Navarro
Daca nu ar exista masinile mari, lumea ar fi mai trista...
Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Salutare

 

Acum "fiecare cioara isi lauda cuibul" :grin:

Ford Escape (SUA) / MAverick 2 (Europa) si Mazda Tribute sunt mecanic identice, cu mici diferente la caroserie si interior. Ele sunt rezultatul muncii comune Mazda si Ford pentru un SUV Crossover "modern" (caroserie autoportanta, suspensie independenta, 4x4 simplificat fara reductor). Prima generatie (2001-2004) a avut totusi sistemul 4x4 de la Dana (Control Trac 2 4WD) cu "diferential central blocabil" apoi si-au dat seama ca pt mers la piata nu trebe asa ceva si au trecut la sistem 4x4 si mai simplu de la Jtekt. Reviewurile pe net spun ca e inca din generatia facuta sa tina 150.000 mile fara reparatii...

 

Masina s-a vandut bine in state si slabut in Europa (acum Ford nici nu a insistat ca pe vremea aia luasera o parte din Land Rover si nu vreau sa faca concurenta la Freelander).

 

Amu din ce am citit si parere personala

- pe scurt: mergi cu el pe unde merge si un Duster.

- motor de 2 l benzina e clasic (Mazda) nu are fantezii exotice sau puncte slabe speciale. Consumul 9-10 afara, nu stiu cat e in oras

- In teren cred ca e ceva mai slab ca un Freelander (care are mai putine puncte expuse pe dedesupt) si mai bun decat Honda CRV (la care in cartea tehnica spune ca e "de oras si iesiri ocazionale in teren usor"). Dar asta e cam relativ -

- Fata de Freelander cred ca e mai "simplu", mai putin sensibil la intretinere si deci cu sanse mai mari sa gasesti o vechitura in stare decenta

- la dezmembrari sunt cateva dar putine, piese se gasesc dar preturile nu sunt mici in europa: Tampon motor 700 lei pe original - luat cu 70 EUR Febest de pe Amazon. Parbriz 670 lei. Consumabile (bucse, samd) nu sunt o problema dar daca trebuie sa iei elemente de caroserie sau alte componente pe original cred ca nu e ieftin.

- Accesorii nu prea gasesti: eu am luat scut din Romania (norocul orbului - am gasit unul ratacit la cineva) si inaltatoare arcuri fata de pe ebay. Altceva nici nu imi trebuie.

 

Concluzia: nu au bube specifice (gen "la Freelander motor de 1.8 verifica garnitura de chiulasa", rugina la Vitara, samd). Verifica ca la orice masina sa nu aibe pierderi de fluide, sa nu troncane, dai o tura pe iarba cu 4x4 on sa nu se auda chestii suspecte , sa nu fie rupta in interor samd.

 

Nu uita ca daca vrei un SUV vechi de 15 ani nu conteaza atat marca cat masina in sine. Gasesti un Maverick / Tribute in stare foarte buna la pret bun... go for it. Gasesti un Freelander intretinut... go for it. La fel pentru restul.

 

Spor

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Mii de multumiri!

Ideea e ca Mazda are totusi renume bun, si intr-un fel te contrazic, nu toate masinile sunt ok, indiferent de intretinere (Renault de exemplu).

Ce am vazut eu, in afara de consum (12-13-14 in oras) nu e nimic notabil in legatura cu ea. Are si piese de Nissan Terrano pe ea, motor pe benzina clasic, transmisie ok, caroserie ok - deci pentru o martoaga fara pre multe pretentii merge.

Daca nu ar exista masinile mari, lumea ar fi mai trista...
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Salutare

 

Sa mai facem o actualizare:

- mers in sfarsit de august un weekend in Retezat, ocazie cu care am facut 2 zile naveta dus intors spre Poiana Pelegii. Drumul e pietruit si merge cam pt orice masina dar e placut sa poti merge relaxat si cand e nevoie - repede.

- mers cu lstoian spre cetatea Ilidia si apoi Ochiul Beiului.

- facut in Decembrie revizia "mare" : pe langa ulei si filtre am schimbat kit distributie + curea accesorii & anexe + pompa apa + bujii. Pe partea asta no stress acum vreo 6 ani.

- cu ocazia asta s-a vazut umed/patat de ulei tamponul de cauciuc unde intra planetara dreapta spate in diferential. Verificat diferential si completat vreo 50 ml ulei (ultima data am completat acum un an cred?). Probabil "lacrimeaza" ceva semering (masina are perioade mai lungi de stat pe dreapta). La volumul mic al pierderii recomandarea mecanicului a fost sa imi vad de treaba.

- de voie de nevoie am facut acum un drum de 800 km intr-o zi : sosea, autostrada, drum munte cu zapada. Confort foarte bune, pe autostrada zgomot decent pana la 120 km/h (pe GPS), consum cam 10l/100 km. Masina am simtit-o stabila pe sosele de munte acoperite cu zapada, fara derapaje (gume Cooper AT3). Una peste alte pentru o masina de 15 ani e Ok.

 

Planuri de viitor:

- astept sa vad daca se scoate taxa pacii si sa o transcriu (fostul proprietar a inmatriculat-o prin partaj in 2013).

- am cugetat si la varianta unei instalatii GPL dar la 3-4000 km pe an nu se justifica deocamdata pretul de 3000 lei

- Mi-e groaza de ce surprize ne vor aduce guvernantii in materie de impozit: acum e ok (motor 2 l) dar daca vor incepe sa penalizeze tot ce nu e EURO 5-6 .... o sa fie mai trist. Motorul este EUR3 cu 238 g CO2 / 100 km

 

Dupa 3 ani jumate de cand am luat masina pot spune ca sunt foarte multumit. In afara de consumabile (includem si cauciucurile aici) nu prea am avut de reparat la ea: un tampon motor, bucse, parbriz .... cam atat. Ca masina "de weekend si soft-road" se dovedeste excelenta.

 

Sanatate

 

Robert

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2 2002

 

Si a mai trecut jumatate de an...

 

Pe unde a mers de la ultima postare: cateva drumuri la Garana asta iarna, fara stress pe zapada batatorita cu Cooper AT3-urile din dotare. Un drum mai lung Timisoara-Retezat-Muntii Orastiei - Timisoara unde si-a facut datoria ca masina "de sosea". A plimbat sotia vreo saptamana prin Timisoara cat a fost masina ei prin service.

 

De muncit la ea nu prea:

- am transcris-o in Martie asa ca acum suntem luati cu acte in regula :grin:

- inlocuit semering planetara-grup spate (cel ce spuneam ca lacrima putin). Mecanicul s-a crucit ca am bani de aruncat dar am vrut eu sa fiu sigur

- inlocuit casetofonul original cu o masca adaptoare si ceva petarda eBODA 1 DIN. O sa bag acum direct sdcardul cu povesti pentru prunci si nu ma mai complic cu transmitator FM

 

Una peste alta totul ok si fara probleme

 

Sporuri

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Te salut domnule ERR. si vreau sa spun ca citesc de ceva timp postarile tale deoarece ma intereseaza si pe mine Ford Maverick 2. Vreau sa-mi cumpar si eu una dupa ce reusesc sa vand actuala masina. Cum nu sunt prea multe Maverick-uri pe la noi si nu prea ai unde sa te interesezi despre acest model, profit de faptul ca ai tu una si poti sa dai lamuriri din prorie experienta, nu din auzite. Si eu sunt din Timisoara si am vazut una singura in trafic la noi. In afara de faptul ca imi place tare mult cum arata modelul, in rest nu stiu nimic despre ea. Daca poti sa-ti faci timp sa ma "consiliezi", eu iti multumesc. O zi faina!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salutare

 

Fara prea multe noutati: cateva drumuri lejere, facut ITP , schimbat cabluri frana de mana (central si dreapta). Cablurile le-am luat pana la urma de la reprezentanta pe original si eu fost scumpute (550 lei per total dupa 25% discount). Am gasit aftermarket doar in state (~300 lei pe Amazon.com cu transport si taxe incluse) dar ar fi trebuit sa mai astept cateva saptamani.

 

Pentru cine mai cauta :

Cablu frana mana central: Dorman C660394 (original pe Mazda / Ford: EC02-44-150B, YL8Z-2853-AA)

Cablu frana mana stanga: Dorman C660167 (original pe Mazda / Ford: EC03-44-410A, YL8Z-2A635-AA)

Cablu frana mana dreapta: Dorman C660168 (original pe Mazda / Ford: EC03-44-420, YL8Z-2A635-AB)

 

Ca idee la reperele care se gasesc doar pe original merita verificat pretul pe codurile de Mazda Tribute... uneori sunt mai ieftine si se gasesc si echivalente aftermarket. Dar trebuie fie sa cauti tu pe net fie sa gasesti un magazin dispus sa sape.

 

In rest totul ceas.

 

Spor

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salut ERR!

Am citit cu mare interes "jurnalul de bord" pe care l-ai tinut pe parcursul catorva ani. Intentionez sa achizitionez si eu peste 2 zile un Ford Maverick XLT 2.0i, din Germania. Am mai multe oferte si nu m-am decis inca asupra uneia. Avand in vedere ceea ce caut...si anume un suv potrivit atat concediilor cu familia cat si iesirilor la pescuit, cu motorizare pana in 2000 cmc, spatios, cu ceva valente off-road...cred ca este o alegere buna si fiabila.

Ma intereseaza cum s-a cumportat kitul de inaltare pe care l-ai facut....as alege sa fac ceva asemanator+ un set de anvelope M/T.

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salutare si La Multi Ani

 

Ce am montat eu este un suspension lift pentru fata. Stock masina este putin "coborata" in fata, in urma ridicarii devine dreapta. Din ce am vazut prin forumurile din SUA asta e metoda standard recomandata. Rotile au ramas cele stock 225 70 R15 (parca) cu anvelope Cooper Discoverer At3.

 

Dupa vreo 3 ani de la montare si vreo 15.000 km nu pot sa spun ca am vazut ceva probleme. E drept ca nici nu am facut multi kilometrii si am mers in general pe sosea. Cand e frig afara se aude o scartaiala pe fata cand trec de "politistii culcati" (limitatoare viteza) si am banuit ca sunt bieletele antiruliu dar aparent nu au joc. Nu stiu daca e legat de stresul aditional cauzat de lift sau pur si simplu e varsta.

Raptor multa bafta cu alegerea masinii. Eu sunt foarte multumit de ea dupa 4 ani. Iti recomand suspension lift-ul si un scut pentru confort psihic sporit cand iesi de pe drum. MT-uri... sincer cred ca iti vor compromite confortul pe sosea. Poate niste AT-uri mai agresive ar fii suficiente?

 

In alta ordine de idei am schimbat in Decembrie uleiul si filtrul, restul filtrelor au ramas caci anul trecut am circulat doar vreo 3-4000 km. In rest totul pare ok.

 

Din pacate/fericire urmeaza ca masina de la lucru sa fie schimbata si o sa trec de la skoda superb la kodiaq... care e un SUV mai domestic decat Fordul dar are 4x4 si garda la sol necesara pentru ce soft-road e dispus sa faca familia mea. Astept sa vad ce si cum dar probabil Fordul devine redundant si o sa fie scos la vanzare...

 

Multa sanatate

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Multumesc frumos pentru raspunsuri. Mizez mult pe rezistenta acestui de gen de masina. Am ales cumuland toate +/- intregii game si cocluzia a fost ca nu este cel mai sportiv, nu este cel mai performant in off-road, nu este cel mai spatios...dar...asa cum Simona Halep este nr. 1 in lume fara sa castige un un singur turneu important:))), la fel si Escape/Maverick a imbinat cel mai bine toate cerintele pe care le-am avut de la el.

M-ar interesa de unde ai achizitionat acel kit de inaltare (un link ceva, daca este posibil). Voi tine cont de sugestiile legate de tipul anvelopelor. Chiar...in urma montajului anvelopelor de care mi-ai spus, nu a rezultat o usoara inaltare?

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salutare

 

Pentru lift kit cauta pe ebay.com dupa "Ford Escape 2002 lift kit" si o sa gasesti o gramada de linkuri din SUA. Pretul 50 USD + 90 USD transport. M-am uitat acum si vad ca e si ceva oferta de la rusi care e mai decenta la transport.

Din descriere pare sa se potriveasca (Ford Maverick 2 in Europa = Ford Escape in SUA)

 

"

These polyurethane strut spacers are compatible with:

 

Ford ESCAPE (TM7) 2007 - 2012

Ford MAVERICK (TM1) 2000 - 2006

Ford MAVERICK (TM7) 2006 - 2009

 

"

 

https://www.ebay.ca/itm/Front-strut-spacers-30mm-for-Ford-ESCAPE-MAVERICK-Leveling-Lift-Kit/112491272868?fits=Make%3AFord%7CModel%3AEscape&hash=item1a31009aa4:g:5qEAAOSwlp1Z0aOo

 

Cum nu am pus roti mai mari nu a crescut garda la sol. Dar la 21 cm e decent. In principiu poti merge linistit in soft-road. Daca vrei modificari mai mari si off-road mai serios cauta o masina cu reductor si 4x4 "clasic" - de exemplu Suzuki Grand Vitara. Bineinteles fiecare cu avantaje si dezavantaje

 

Spor

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salut!

Am gasit asa ceva https://www.ebay.com/itm/2001-2012-Escape-Tribute-Mariner-2WD-4WD-Steel-Front-2-Lift-Kit/172068216975?fits=Year%3A2002%7CMake%3AFord%7CModel%3AEscape%7CSubmodel%3AXLT%7CEngine+-+Liter_Display%3A2.0L%7CTrim%3AXLT+Sport+Utility+4-Door%7CEngine%3A2.0L+1989CC+121Cu.+In.+l4+GAS+DOHC+Naturally+Aspirated&hash=item281010a08f:g:ZYMAAOSwDZtZ1nkF&vxp=mtr, pt un lift de 2'' (aprox 5 cm) si inca ceva asemanator dar cu piese mai rotunjite, pt o inaltare de 1,5''.

Nu vreau un off-roader mai puternic pt ca as sacrifica mult din confort si tinuta de drum (probabil 90 % din timp masina va circula pe sosea). Pe Balta Ialomitei sunt zile cand poti ajunge la locul de pescuit si cu un Matiz dar sunt si ocazii cand au ramas impotmolite si masini mult mai serioase( Mitsubishi Pajero si Jeep Grand Cherokee de 5.2), fiind nevoie de un Unimog pentru recuperarea lor. Pentru ce am eu nevoie cred ca este suficient. Am observat ca Robert a spus ca foloseste roti pe 16. Tu ce dimensiuni ai montat?

Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salut

 

Eu am pus lift kit-ul de 1.5' (3.75 cm) in ideea ca asa aduc masina la nivel si in plus nu ar trebui teoretic sa afecteze negativ suspensia. Practic varianta cea mai cuminte.

Lift kit-ul de 2' (5 cm) s-ar putea sa fie prea agresiv si sa iti stea masina cu botul ridicat.

 

Daca vrei un suspension lift serios este si kit de la OME dar cu transport cu tot te costa cam mult

http://www.rocky-road.com/ford-escape-lift-kit.html

 

La capitolul roti eu am ramas la marimea standard din CIV: 225 70 R15, cum spuneam Cooper Discoverer At3. Am si lanturi in masina pentru situatii "maro" dar nu le-am folosit decat o singura data la zapada.

 

Spor

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salutare tuturor!

Azi-noapte a sosit si Fordul m-ai, in cele din urnă. La prima impresie am fost placut impresionat. Din ce am răsfoit prin facturile aflate în torpedou am observat ca in 2015 masina avea 161000 km, deci cei 174000 actuali, ar putea fi REALI.

Am pe ea anvelope foarte Bine, tip C, de iarnă dar voi comanda cat de curand ori un set de Discovery Coopera At3 ori unul de General Grabber At2.

As avea nevoie de sfatul celor care dețin acest model in urmatoarele probleme:

- Mașinile voastre au închidere centralizată, pe telecomanda cheii? Eu am primi masina cu 2 chei simple, fără telecomanda si am observat ca nici butonul care comanda închiderea ușilor, montat pe portiță șoferului, nu isi face treaba, fiind nevoit să blochez usile manual, fără a putea închide portbagajul.

- are cineva idee de ce ar putea sa stea aprins becul ABS?

Va multumesc!

O zi bună tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Salutare

 

Sa ai parte de masina! Referitor la intrebarile tale:

 

La mine cheia este simpla dar am o telecomanda mica separata pentru inchiderea centralizata (arata ca o telecomanda de alarma). Are 2 butoane (inchis si deschis). Inchide /deschide toate usile + portbagaj. Butonul de blocare deblocare usi functioneaza.

Din ce spui tu s-ar putea ca fostul proprietar sa fii dezafectat de tot sistemul. Verifica si la sigurante sa fie toate Ok.

 

Daca iti sta aprins in bord martorul de ABS s-ar putea sa fie rupt "ABS tone ring": e un inel dintat prins pe planetara si folosit de ABS sa masoare viteza de rotatie. De pe forumuri cica se intampla chestia asta (intra apa, rugineste sub inel, rugina impinge inelul pana crapa). Cauta pe google dupa "Ford Escape 2001 ABS tone ring "

 

Aici cum se diagnosticheaza / inlocuieste:

 

 

Daca ai gasit vreun inel rupt codul cred ca e AL8Z-2C182-A (pe fata) si 5L8Z4234BD (spate).

 

Spor

 

Robert

Link to comment
Share on other sites

Re: Soft-roader: Ford Maverick 2, 2002

 

Multumesc pt raspuns!

Miercuri am programat masina la service pentru o diagnoza mai amanuntita. Neavand numere de inmatriculare nu am putut merge cu ea prea mult dar am observat ca nu imi merge cruise controlul, daca asta reprezinta cu adevarat cele 2 butoane de pe volan(in partea stanga). De asemenea, nu stiu ce reprezinta celelalte 3 de pe partea dreapta(presupun ca ar putea fi computerul de bord?).

Cum activezi pilotul automat?

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use