Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

MK2 versus MK3


Optimus
 Share

Recommended Posts

Re: MK2 versus MK3

 

se pare ca nu ti-ai facut temele bine....

 

MK3 e scump la intretinere...motoare diesel problematice...piese mult mai scumpe ....etc

 

de unghiul de degajare...mai ales la varianta LWB...nu avem ce discuta

 

asta asa...spus pe scurt

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: MK2 versus MK3

 

Cos...nu ai sanse :grin:

 

repet...am avut MK2 V6 3000 24 valve cutie manuala.....o bestie in teren...nu l-as da pe 10 Mk3....ma lasa rece confortul superior al MK3...in teren nu se tine dupa Mk2

 

de costuri de intretinere nu am ce discuta...acceptabile la Mk2....in stratosfera cele ale Mk3

 

Cat timp ai avut MK3?

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Hai sa nu deviem discutia si sa punctam cate ceva care chiar ar avea sens in acest contex .

 

Revenind ...

- daca se pune problema strict de performanta neglijand restul , va trebui sa facem precizarea clara daca discutam de performate in offroad sau de performante onroad . Din pacate , ambele inca nu s-au regasit intr-o singura masina care sa fie buna la toate si sa aiba si acceptul general al utilizatorilor si al fabricantilor ... ( sa nu itam ca fiecare masina se vinde in urma unei reclame serioase , dar se vinde mai ales in urma unei proceduri cunoscute drept 'pescuirea clientului' - numele exprima cam tot ce e de inteles despre asta ) . La care performante te referi in cazul lui MK3 ?... sa discutam la subiect ca nu discutam de dragstere . Deci .. tractiune , unde - pe asfalt in curbe ori pe teren intr-i incrucisare de punti - fie si incrucisare de bascule ... ai idee ce cursa au basculele pe fata la MK3 : doua degete in sus si trei in jos ... uita-te putintel la stopbumpere ...?

 

- era consumerismului in defavoarea rezistentei ? la o masina presupusa a fi offroader ? No , asta e o idee cam riscanta ( si care-i face pe cei cu tractarile sa tresalte de bucurie ) . Imi vine in minte repede de tot un prieten cu H1 cu rotile cracanate pe urcare mica si un sleau minor - masina a stat in oras cam doi ani pana sa s-o scoata iar la padure ... l-a usturat tare nota de plata de la recuperarea ulterioara a masinii , era cam nasol de intrat cu platforma - amintirea asta s-a vindecat greu ... Daca asa ceva nu te deranjeaza , e OK ... MK3 are in ecuatie si bielete de reglaj la basculele pe rotile spate , care sunt fragile si la solicitari laterale in urcare pe o albie sau pe un drum cu bolovani mari sunt un real risc sa cracanezi roata in lateral ... arunca o privire si te lamuresti ... ca sa discutam in cunostinta de cauza . Culmea e ca spatele e permanent in tractiune , si mai are si multe bucse care nu sunt cea mai fericita alegere pentru solicitari laterale , cel putin ...

 

Sa renuntam la discutii inutile despre bani si inoxuri si braduti parfumati pe masina de teren , nu ajungem nicaieri . Cred ca sunt indreptatit sa spun ca pe coaja mea de masina n-as lua prea multi bani daca consideram aspectul dar cu banii aia bagati as putea cumpara doua MK3 ( stiu ce spun , am o cheie de MK3 in sertarul de sub tastatura in acest moment ) . Incerc sa cred ca n-am tocat banii la ratze cu Nissanul , am la ce ma uita p-acolo la niste lucrusoare dar p-afara masina e cam indoita si de cativa ani ar avea nevoie de ceva vopsea ... si un parbriz ...

 

Nu e nici o retinere sa dai banii pe o masina si te bagi cu ea oricare ar fi ea

... banii tai , treaba ta ... cum zice evreul ... dar o masina scumpa nu e neaparat cea mai potrivita ci e doar cea aleasa si atat .

 

Sunt inca multi , prea multi , alti posesori de diferite marci si cam toti ar zice sa banii sunt demult ceva la care nu se mai gandesc prea mult ca sa evite eventuala depresie . Si masina in cauza e cam ... de 3 mii . Euro , unele ..

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

In topic era vorba de pro si contra.

Inca nu am vazut o postare care sa fie pertinenta din mai multe puncte de vedere decat cele financiare sau de repulsie fata de cel nou. Ceea ce face ca aceasta discutie sa coboare sub nivelul asteptarilor in legatura cu multitudinea diferentelor despre care se poate discuta (este vorba despre un forum totusi). Ce sa facem, sa evidentiem faptul ca pe vremuri se faceau masini mai rezistente ca acum? Sa nu cumparam masini care costa mai mult decat cele depasite moral si tehnic numai pentru ca " am avut si eu un MK2 exceptional, deci in consecinta, MK3 este un zero ca oricum nu am bani sa-l cumpar"? Nu-i nici o rusine daca nu cunoastem adevaratele diferente intre cele doua. Nici grav nu-i daca isi dau cu parerea, total subiectiva, unii si altii (dintre care poate si eu)!

 

Eu eram curios de adevaratele diferente pe care posesorii de ambele variante le pot spune.

Intre timp eu nu am sa schimb MK2-ul pe care-l consider bun deocamdata. Totusi, prea multe surprize tehnice datorate varstei ma indeamna sa ma uit la ceva mai stabil din punct de vedere tehnic.

 

BTW, de unde ai scos pretul de 3000 de euro la MK3? Sper ca nu discutam de epave...:grin:

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

In topic era vorba de pro si contra.

...........

Eu eram curios de adevaratele diferente pe care posesorii de ambele variante le pot spune.

Poate nu ai observat, dar topicul tau a fost lipit la asta mai vechi, deschis de mine. De fapt, discutia nu era de "pro si contra" ci de o comparatie realista intre cele doua modele de Pajero, eu personal fiind interesat de subiectul asta cand am schimbat masina anul asta. Citeste prima postare din prima pagina, unde am schitat cateva elemente comprative.

Apoi, colegul Flow a dat detalii importante aici, in postarea numarul 4: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?81609-MK2-versus-MK3&p=922957&viewfull=1#post922957

 

Personal, dupa ce am studiat toate aspectele care ma interesau pe mine, am ales sa raman la aceeasi masina dar cu alta motorizare si transmisie. Si aveam si bani de MK3.

Sincer, eu nu am inteles inca ce doresti sa demonstrezi aici... :)

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

si sa-i desenezi nu pricepe ca MK3 nu se preteaza la o utilizare offroad cum se preteaza un MK 2

 

am spus de doua ori am avut MK2.....m-am dat si cu Mk3....deci stiu ce spun....el o tine pe a lui

 

ce dracu pretentii offroad sa ai de la o masina cu roti independente?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Colegu' colivaman , cand am verificat ultima data asta era forum de masini 4x4 ( tot teren) in proportie de 90% si doar ici colo cate o sectiune pt. segmentul SUV.

Am vazut prin posturile tale cuvine ca depasit moral si tehnic. Asta merge pt Mk3 . Asta este in teren o masina cu punti independente si fara sasiu , o masina depasita si invechita.

Pe scurt parerea mea: MK2= masina de teren

MK3= masinica de oras , eventual duminica pe la mall :ha1

Edited by Irod

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Cand m-am referit la masina de 3 000 ( ... euro , unele ... ) ma refeream strict la masinile pasionatilor care au ingropat cateva caciuli de bani in masini fara inoxuri alte alea ...

MK3 din care abia am coborat acum juma' de ora a ajuns la 6500 sau p-acolo cu revizia facuta ( capitala la caroserie fara vopsire si fara RK la motor ) , cu suspensie OME + 5 si roti ... daca n-ai observat pretul la MK3 scade inclusiv la autoutilitare pentru ca ...

 

Incepusem cu gandul sa scriu ceva serios si alte alea ... de instabilitate , de ABS ... dar observ ca discutia nu deloc ce ar trebui sa fie si cam asta e ... sau nu inteleg eu ca sunt mai limitat si nu pricep ... oricum ... cand o discutie se duce in balarii ... ma scuzati , eu ma retrag .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Hai noroc!

 

Mk2 am avut, 2,5td SWB - o bășină de mașină. Nu trăgea, consuma extraordinar de mult pentru ce făcea - departe de alte off-road-ere veritabile cu care m-am mai dat. Scumpă la întreținere cu piese noi, prea puține la dezmebrări acum câțiva ani buni 2004-2006, cred (dacă-mi aduc bine aminte), piese aftermarket lipsă - atunci, nu știu acum. Dacă aș fi avut 3.0 benzină sau măcar 2,8 td poate n-aș fi zis că nu trăgea. Dacă i-aș fi pus punte rigidă pe față n-aș fi zis că e o bășină de mașină. De fapt, cred că poți face dint-un Mk2 o supermașină doar dacă pui o punte rigidă pe față și alte câteva mici ajustări. Acum sunt sigur că sunt sute la dezmembrări, deci problema pieselor s-a mai îndulcit, probabil că se găsesc și anumite repere aftermarket. Dacă mai are și R/D lock, e încă un +. Cutie manuală am avut, mișto treabă cu superselect-ul. Automatele sunt foarte lăudate de toată lumea ca fiind foarte trainice, tind să cred că n-or fi toți nebuni. Deci cu bani mai puțini decât ai da pe 1 mk3 stock, poți avea un mk2 foarte pregătit, dezruginit (reparații șasiu, caroserie), cu punți rigide față-spate, poate și ceva dotări (A/C, piele, turelă etc) dacă ți le dorești. Să zicem că dai 2-3-4000 de euro pe el. Mai trebuie anvelope, o suspensie și punte rigidă pe față. Mai punem 2-3000. Se făcură 5-6-7000. Cam cât dai pe un MK3 stock.

 

Cât mai bagi în MK3 să-l faci măcar capabil, să nu-ți trebuiască remorcă pentru adunarea pulelor ce cad din el, după ce-l bagi pe unde bagi mk2-ul de mai sus și pe unde poate mai intră Nissan-uri, Toyote și alte mașini ”vechi si depășite moral" dar care ies întregi?

 

Suspensia independentă ... sau de ce se renunță la punțile rigide? Oare producătorii or fi proști? Nu. În niciun caz. Sunt obligați. Mașinile punți cu rigide nu sunt sigure pe stradă la viteze mari. Dai ca orbetele într-o groapă ... îti intră-n voblaj ... te sperii, scapi covrigul din mână și te-ai răsturnat. Au pățit-o mulți. Consumerismul = performanță în detrimentul fiabilității? Asta de unde s-a mai concluzionat?

 

În cazul de față -> Performanță în ce? Pe asfalt? Mk3 fiind un SUV, fără șasiu e performant, dar nu prea. Cred sincer că Dusterul (da Dusterul) e mai performant și mai fiabil dacă e să le bagi pe ambele pe niște drumuri grele. Mk3 e un SUV, e bun la plimbări prin oraș/drum lung pe autostradă, pentru mers iarna la munte, pe zăpadă și eventual ieșiri ușoare pe forestiere, dar cu multă grijă. Când te-ai apuca să dai în ea, prin gropi, pe șleauri și ravene nămoloase ... te caci în ea. Și buzunarul o să te doară când o să spargi perne, sau o să rupi bucșe care vin cu tot cu basculă și te costă o mică avere etc.

 

Din punctul meu de vedere nici nu se pot compara cele două modele. Vorbind chiar de mașinile stock. Una e ceva, alta e altceva. Mk2 e gândit/făcut pe vremea când încă se mai făceau mașini, fiabilă în timp, destul de capabilă în condiții grele de off-road, mk3-ul e o jucărie frumoasă și atât. Nu e făcută pentru off-road. Dacă bagi multe mii în ea, o poți face mai rezistentă ... dar îți convine? Să dai 7-8000 pe ea, să mai bagi câteva mii în ea (o suspensie s-o ridici puțin, anvelope mt, etc) și apoi la prima ieșire mai serioasă să vezi că ai investit într-un morman de tablă cu multă electronică care rămâne suspendat, sau te pune pe-o parte că se strâmbă vreo bieletă și-ți intră vreo roată pe sub tine?

 

Oricum, baftă multă și toate cele bune!

  • Like 1
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Hai noroc!

 

Mk2 am avut, 2,5td SWB - o bășină de mașină. Nu trăgea, consuma extraordinar de mult pentru ce făcea - departe de alte off-road-ere veritabile cu care m-am mai dat. Scumpă la întreținere cu piese noi, ...

 

Mda, ai un punct de vedere bazat pe mai multe elemente: punti rigide vs bascule, cost MK2 pregatit vs MK3 stock, costuri unul si altul, dar, cu tot respectul fata de toata lumea care a participat la obsesia mea pe forum (sper sa nu va suparati pe mine), eu, sau noi, nu avem un punct de vedere dat de la un POSESOR de MK3 care sa-l fi si bagat serios in teren. Avem doar presupuneri, nostalgii legate de lumea serioasa a fiabilitatilor, probabil forumuri externe legate de pompe de injectie cu probleme, etc. Nu un veritabil utilizator. Situatie in care, nu poate fi facuta nici o comparatie intre MK3 si oricare alta masina de teren...

 

Pana acum nu am putut gasi pe forum, nici un fel de detalii contradictorii care sa-mi dea de inteles ca cei care dadeau detaliile erau si cei patiti cu toate minusurile.

 

In concluzie, mi-ar veni greu sa iau o decizie legata de cele doua modele. Eu am MK2 si, asa puturos cum este, sunt multumit de el. Merg pe teren extrem cu el si demonstreaza calitati. Dar, am stat si m-am gandit la puntile articulate spate, putem sa ne gandim si la Discovery 3-4 care au la fel si fac parte din elita masinilor de teren azi. De asta zic, nu cred ca le-au facut pentru autostrada. Daca o luam tehnic, aderenta este mai buna la puntea articulata, cred ca poate fi toata lumea sincera sa o recunoasca. Ca nu-i la fel de fiabila si rezistenta asta este adevarat.

 

Daca credeti ca exagerez, nu ma bagati in seama.

 

Noroc la toata lumea!

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Eu le am patit pe toate, reciteste postul 4 al acestui topic, pagina 1, din experienta, nu din carti, nu de pe forumuri, iti raspunde la mai multe intrebari decat ai ridicat tu, parcurge cu atentie si spune mi/ne ce dilema mai ramane.... sa nu rescriu acelasi lucru de 10 ori in 10 topicuri diferite

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

preturi mult mai mari la LR3-4 decat la Mk3....

 

Colivaman...ai vazut tu aici pe forum un Mk3 in teren?

 

ti-am spus toti ca ne-am dat cu asa ceva...ne-am dat Mk3 ne-am dat cu Mk2...am avut probleme si la unele si la altele...mai putin dureroase la Mk 2....ff dureroase la Mk3

 

tu nimic...

 

cum crezi ca poti merge in offroad cu o masina cu patru brate independente versus una axa rigida spate si brate independente pe fata?

 

ca fata de una cu axe rigide fata/spate nici nu se pune problema?

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Cred ca acest topic este inutil si ar trebui inchis pentru ca initiatorul are decizia luata si parerea unor oameni cu multa experienta in mecanica si in off-road nu este luata in seama .Cateodata cand vezi ca unul ca se ineaca este mai bine sa il lasi in pace si sa nu te bagi sa il salvezi.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Am mutat topicul la Discutii Generale, acolo unde era si cel cu care a fost ''lipit'', pentru ca nu e o discutie exclusiv despre MK2.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Apropo, Tavi D., putem sa ne vedem in Timisoara, daca ai vreme si nu te incurca prea mult, sa-mi fac o idee despre masina in "versus"?

MK2 am, ce nu am, ca sa pot compara, este MK3-ul pe care-l ai tu. As fi preferat sa vad unul cu motor de 3.2, dar ma intereseaza foarte mult si suspensia la ele. Daca crezi tu ca se poate, poate facem si un soft off tarmac.

 

Nu insist, daca nu se poate, nu se poate. Respect orice decizie.

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

@colivaman......daca esti atat de atoate cunoscator...de ce mai arzi gazul pe aici?

 

da exemple pe care le-ai piapait..atins....condus....mai lasa youtube-ul sa respiere

 

poti sa-mi umpli monitorul cu linkuri catre cine stie ce filmulete nu ma convingi

 

pune mana pe un MK2 si pe un MK3 si date-n.....teren

 

dupa aceea poti sa faci pe cunoscatorul.....dar abia dupa aceea

 

ti-au spus mai multe persoane care sunt diferentele...dar tu nu...tot pe partea ta de strada tii ochii....

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

lasa sa isi ia Mk3 ;) , sa dea gata pe negata. O sa planga el dupa aceea dar va fi tarziu.

Mersul lu y62 cu viteze mari pe asfalt nu e nici o mare scofala. exista branduri consacrate de suvuri mari pt asa ceva ( BMW , Audi, Mertan etc. )

  • Like 1

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Domnilor, discuția a luat-o de multă vreme pe arătură. Se dau exemple aiurea, neconcludente și pe lângă subiect. Domnule colivaman, vedeți că la Discovery3 mai e vorba și de ceva electronică, testul comparativ este pe un plan înclinat pe nisip ... dvs doriți să vă luați o mașină pentru a o folosi la nisip? Mergeți în Africa sau țări musulmane unde e mult nisip?

 

De ce atunci, Mercedes (AMG chiar) a zămislit minunăția asta cu 3 punți rigide?

 

 

Vi se pare cumva că nu ar fi capabilă de viteză, de urcări ... de offroad în general? Dacă tot e s-o dăm în bălării și să comparăm cai cu măgari ... off-road de România cu deșert, sau suspensii independente cu punți rigide!

 

Discuția era Mk2 vs Mk3 ... parcă. Dvs o dați în răutăți cu lumea și vă supărați ca ”prostul pe sat“ așa aiurea, fără motiv. Ați cerut păreri, oamenii și le-au spus, remarcile și înțepăturile de genul: ”strugurii sunt acri“ nu-și au rostul. Ba dimpotrivă, cred că marea majoritate a celor care au scris au ceva experiență și vorbesc în cunoștință de cauză, au avut, au testat, au văzut cum se comportă SUV-urile cu suspensie independentă în teren accidentat și au ajuns la niște concluzii. Dvs vă ambiționați să ne demonstați nouă ce? Că se poate ”și cu p#%a-n c*r și cu sufletu-n rai"? Nu se poate. Vrei suspensie independentă, ai făcut compromisul pentru confort și control pe asfalt la viteză mare ... nu mai ești fiabil și nici așa capabil în teren. Punct. Pentru asta poți lua la fel de bine VW Touareg, Audi Q7, BMW X5, X6 și alte SUV-uri. Singurele avantaje ale LR Disco, Toyota LC, Nissan Patrol y62, Mitsubishi Pajero mk3 etc sunt transmisia, reductoarele. Însă electronica, pernele de aer, și alte zeci de sisteme complicate și inutile sunt puse acolo ca să ”crească confortul“ și să scadă fiabilitatea. Și buzunarele clienților amatori de confort pe coclauri :ha::ha::ha:.

 

Luați-vă ce mașină cu suspensie independentă doriți dvs. și ne mai auzim peste ceva timp să ne împărtășiți părerile obiectiv, în legătură cu alegerea făcută ... plusuri și minusuri, să vedem la ce concluzie ajungeți, eventual comparații filmate chiar de dvs, la ieșiri cu alte mașini cu punți rigide. Ce părere aveți?

 

Toate cele bune! :h5

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Ziceam ca nu ma mai bag si chiar credeam asta , dar am o mica constatare si oarece pareri - ce treaba are acum comparatia lu' MK3 cu 'impatimitii Patrol' si cu Y62 si ... alte alea , de vreme ce nu are nimic in comun decat rotile si volanul . Topicul nu mai e deloc ceva ce s-a cerut ci doar o barfa care nu face altceva decat sa se ceara inchisa , ca pute a troleala ieftina . Speram sa fie ce parea ca e la inceput , da' s-a spart ...

 

 

La subiect - MK3 cu OME+5 si 32 resapate INSA , la o iesire aproape familiala a hatanat serios barele si a turtit numa' bine intercoolerul care e extrem de prost plasat nefericit in fata si muuult prea jos . Pentru diminuarea avariilor viitoare e imperios necesar ceva modificari si ceva mai multe scuturi . Si , nu stiu cum sa dreg naibii barele alea mari cat o scroafa , nu prea am cum sa le decupez . Probabil le pun la loc si ramane de iesiri la Vadu ...

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Asta vara la un pescuit in zona Brates-Galati am trecut cu masinile printr-o baltita cu noroi si la un mk3 i s-a blocat o roata la intoarcere pe centura atat de tare ca a trebuit sa o suie pe platforma.Daca se intampla asta sus pe munte departe de casa era deranj cam mare.Defectul a fost de la sabotii de frana care s-au umplut cu mal .Cam 70 din masinile mk3 pe care le vad pe strada au rotile din spate strambe.In schimb foarte confortabila mergeam pe autostrada in italiaa cu 180-190 de zici ca stateam pe loc.

Fiecare zi trebuie trăită ca și cum ar fi ultima..

Off-road Alyon Team

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

OK, cele mai bune masini de teren sunt cele cu punti rigide.

 

Irefutabil!

 

Nu vreau sa mai supar masa puerila incapabila sa se comporte civilizat.

 

Referitor la MK2, am ramas de doua ori blocat cu etrierul stanga spate care facea probleme cam permanent. Sasiul s-a perforat de rugina. Intr-un tarziu, am aflat ce pocanea prin sasiu, era din puntea rigida care avea un joc in bratele de sustinere. Electromotorul a ramas cuplat pana am reusit sa scot borna de la baterie. Au ars toate sigurantele de peste 20 de A pana la cele de 100 de A. Toate reparatiile, fara imbunatatiri, care au fost minore, au facut masina asta sa coste 6000 de euro pana acum... Dupa toate reparatiile si intretinerile, consider ca sansele de a ramane in teren blocat tehnic s-au redus considerabil. Totusi, ramane un 20% de incertitudine pe tema avariilor datorate oboselii tehnice. Insa, sansele de a ramane ancorat in superbul diferential, raman ridicate...

 

In urma celor enumerate, imi rezerv dreptul de a considera legitima unda de indoiala legata de diferentele enumerate de voi in aceasta discutie. Sunt patit deja cu MK2, nu as vrea sa ma ia dracu si cu un MK3, dar in afara unor detalii tehnice pertinente de pe la inceputul discutiei, pe care le-am luat in calcul, nu gasesc o parere obiectiva despre MK3 care sa sustina incapacitatea de off road. N-as putea sa asemui masina in cauza cu Duster, cum am vazut pe aici. Cred ca exageram grav in necunostinta de cauza...

 

Credeti totusi ca, MK3 nu trece pe unde trece MK2? Parerea mea este ca, de la model, la model, producatorii incearca sa imbunatateasca performantele off road, dar si on road si, totusi, sa sporeasca gradul de confort, ceea ce nu consider inutil.

 

Ca material de justificare a celor spuse mai sus in legatura cu problemele la masina mea, vezi mai jos:

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?86077-Probleme-la-etrier-spate

 

PS

Y61 este o masina extraordinara ca si constructie. Motivul pentru care mi-am luat gandul de la ea, este exact cele doua ancore care actioneaza ca si frana in pamant, stanca, noroi etc, atunci cand ai mai mare nevoie de aderenta. Am patit-o deja cu puntea spate. Na ca m-am repetat putin... :grin:

Si, DA, cred ca pe unde trece Disco 3-4 nu trece Patrolul, exceptand, probabil, Y62-ul.

Edited by colivaman
Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

 

Referitor la MK2, am ramas de doua ori blocat cu etrierul stanga spate care facea probleme cam permanent. Sasiul s-a perforat de rugina. Intr-un tarziu, am aflat ce pocanea prin sasiu, era din puntea rigida care avea un joc in bratele de sustinere. Electromotorul a ramas cuplat pana am reusit sa scot borna de la baterie. Au ars toate sigurantele de peste 20 de A pana la cele de 100 de A. Toate reparatiile, fara imbunatatiri, care au fost minore, au facut masina asta sa coste 6000 de euro pana acum... Dupa toate reparatiile si intretinerile, consider ca sansele de a ramane in teren blocat tehnic s-au redus considerabil. Totusi, ramane un 20% de incertitudine pe tema avariilor datorate oboselii tehnice. Insa, sansele de a ramane ancorat in superbul diferential, raman ridicate...

 

 

 

 

Defectiunile enumerate de tine nu tin de existenta puntilor rigide... cel mult de varsta masinii si de calitatea intretinerii.

OK, cele mai bune masini de teren sunt cele cu punti rigide.

 

Irefutabil!

 

Nu vreau sa mai supar masa puerila incapabila sa se comporte civilizat.

 

 

Ar cam fi cazul sa-ti controlezi "tonul"... cel putin cata vreme nu vrei sa ti se raspunda pe acelasi "ton". Multumesc.

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: MK2 versus MK3

 

Modelele noi, Mk3 Mk4 de la Mitsubishi sunt facute sa ai mai mult confort pe sosea. De asemenea si Patrolul Y62 si Landcuiserul V8 sau 200.

De ce? Pentru ca doar cuparatorul dicteaza evolutia unui model, daca vrei sa vinzi, oferi ce ti se cere.

 

Acum exista drumuri peste tot asfaltate, de ce ai avea nevoie de punti si blocante si scuturi din tabla de 5 daca tu iti duci copilul la scoala zilnic si o data pe an faci o drumetie pe un forestier. In tarile unde toate drumurile sunt asfaltate, 99.9% din tarile civilizate, cele cu populatie care isi poate permite unul din modelele de mai sus, accesul in afara drumului este extrem de limitat. Nu e ca la noi, incearca sa faci offroad in Germania sau Suedia. Nu ai unde, decat in parcuri tematice. Vrei sa faci offroad, iti faci un buggy si te dai pana nu mai poti, il sui pe platforma si te intorci acasa.

 

Targetul in Europa pentru Patrol Y62, Lancruiser V8, 120, 200, MK3 si 4 il reprezinta oamenii cu ceva banuti care au o barca, o rulota, o platforma cu un buggy, ceva mare de tractat cu care se duc la padure/lac sa se distreze. Sau o blonda cu tate mari careia ii trebuie tanc sa nu moara pentru ca la domeniul inteligenta, ii curge o baluta.

 

Acum, fi sincer, ai da 80+k eur pe un patrol ca sa te bagi in padure cu el, sa te dai de toate pietrele si copacii? Nu, o sa dai tot 2-5-8 mii de eur pe o vechitura cu care sa faci noroiu sa zboare. Cine da 80000+ de eur sa faca 2 mii de km pe an cu ea?

Iar oamenii ce au 80k sa dea pe un SUV, nu mai au timp si nici prieteni cu care sa faca offroad din pacate.

 

Da, mai ramane un rest de 0.001% oameni care se dau in teren si fac offroad si si-ar permite sa dea banii respectivi pe masina respectiva fie ea, MK3 MK4 sau oricare alta, care ar cumpara o masina odata la 5-10 ani. Crezi ca un producator cum e Mitsubishi ar scoate un model pentru ei? Nu! Mai bine le vinzi piese si servicii pentru o coaja de 20 de ani. E mai profitabil.

  • Like 1
Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use