Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport


Optimus
 Share

Recommended Posts

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Bun, si acum, eu cu cine votez? Cu anularea EGR-ului sau cu mentinerea lui? :cn

Ce am inteles eu: EGR-ul s-a introdus din considerente eco, dar i s-au dat si anumite functii tehnice, sa mai ajute pe ici colo la motor. Intrebarea este: functiile alea suplimentare, daca vor lipsi din cauza anularii EGR-ului, chiar dauneaza motorului in mod real? Intreb asta deoarece este evident ca teoria si practica nu se prea pupa cum trebe.

Ar fi interesant sa ne spuna cineva care a anulat EGR-ul daca s-a "stricat" eva ulterior, daca a crescut consumul, daca, daca...

Treaba asta cu poluarea este intr-adevar nasoala, si eu abia astept sa fie inlocuiti carburantii actuali cu biodiesel si energie electrica. Tehnologia exista deja de mult timp, asa ca mai trebuie doar beliti aia care inca impiedica folosirea ei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

anularea unui EGR functional,catalizator sau a unui filtru de particule functional se incadreaza la capitolul "cea mai mare tampenie din lume" din punctul meu de vedere.

 

la un motor uzat , care consuma mult ulei adica e praf, ajuta asemenea amputari insa eu nu stiu daca mai are ce cauta pe strada asemenea gunoi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

anularea unui EGR functional,catalizator sau a unui filtru de particule functional se incadreaza la capitolul "cea mai mare tampenie din lume" din punctul meu de vedere.

 

 

Ai demontat vreodata un EGR sau o galerie de admisie la un motor cu EGR functional sa vezi ce minune se formeaza acolo? Nu prea cred dar fiecare procedeaza cum crede ca e mai bine. Eu l-as anula si la masina de strada dar apare mesaj in bord (ceva cu emisiile, nu mai stiu exact). Inca studiez problema poate se rezolva modificand ceva prin softul masinii (in general la VAG cam orice e ste posibil).

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

daca motorul este exploatat corect, ce sa fie , mai nimic pe la 250.000 km nu numai la mine la dci, chiar si la un tdi cu dpf cod motor BMP, m am uitat zilele trecute, absolut impecabil.

 

daca admisia pierde presiune sau motorul e exploatat incorect sau exista defectiuni pe partea de supraalimentare cu aer, atunci se formeaza o depunere urata deoarece nu se mai respecta raportul aer/carburant si se formeaza multe particule(fum negru) care, prin intermediul egr ajung in admisie unde se combina cu uleiul si iese ce iese.

 

multe defectiuni care tin de geometrie variabila, turbina partial defecta, pierderi mici de presiune nu sunt semnalizate, calculatorul incearca sa compenseze presiunea, abia cand apar probleme mari se aprinde becul martor avarie motor. in tot acest timp motorul merge prost, scoate fum si e practic un cazan.

 

daca motorul e sanatos, utilizat corect, nu se intampla nimic daca se lasa vana egr functionala, ba chiar ajuta la un management corect al motorului.

 

la motoarele care "mai au o basina" le face bine anularea, ba chiar se poate scoate si furtunul binecunoscut cu gaze de carter sub caruta, ca sa borasca prin toate gaurile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

ma bag si eu ca strampul :)

ims masina veche benzinara si si istorica dealtfel :) are acel aerisitor de gaze carter ca o sita de metal asa numit epurator gaze carter si acea teava se duce in jos spre asfalt

dar asa e construit motorul de nou,sa inteleg ca acesta mai are o "basina"sau ca e o "caruta" ?:) cred ca nu e cazul e vorba doar de un motor care asa a fost conceput si gandit.

daca vorbim de motoarele dupa 2005 sunt perfect deacord au fost gandite pentru alt regim de functionare pentru alte emisii poluante si care indeplinesc sau ar trebui sa indeplineasca niste cerinte.

stiti ce ma distreaza cel mai tare? ca toate aceste probleme apar datorita calitatii combustibililor si lubrifiantilor coroborat cu o calitate a mediului infecta,cu o totala lipsa de respect pentru mediu din partea multora,si aici ma refer la praful din cauza constructiilor din marile orase,la faptul ca basculagiul pleaca din santier fara sa spele betoniera si tot noroiul e pe sosea care cand se usuca se face praf,ca se demoleaza cladiri fara sa se ude pentru a elimina praful,ca se defriseaza si se desertifica zonele urbane si limitrofe...toate astea duc la particule care sunt pe post de abraziv,care in combinatie cu un ulei slab calitativ si un combustibil indoit duc in final la EGR-uri intepenite,imbacsite si nefunctionale.

parere personala decat un EGR prost intepenit si infundat mai bine fara,dar cel mai bine e demontat si curatat sau inlocuirea lui cu unul bun, ca daca a fost pus acolo niste ingineri au gandit sigur ca face ceva acolo acea piesa si sigur o gramada de creiere destepte cu laboratoare ,bancuri d eprobe piste de incercari a avut un motiv bun si intemeiat sa il puna acolo nu doar asa de dragul montarii lui sa atarne la cantar :)

concluzia daca e EGR-ul defect -reparat sau inlocuit,daca nu gasesti il anulezi sau gasesti alta solutie.

elimini catalizatorul...ramai fara talon daca te prinde organul :) plus amenda aferenta.

oricum o dai e cam aiurea :)

eu am decis sa pastrez tot si sa le gadil cand e necesar :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

ce ar mai fi sa aducem motoarele la nivelul anilor 50, in mod sigur ceea ce am spus eu nu se aplica la modele istorice, e de inteles.:tr

 

ai sesizat ca dupa acel paragraf am pus si punct iar dupa cuvantul caruta am pus semnele :) semn ca zambeam deci e clar ca nu la acele motoare si modele ma refer,dupa cum ai vazut ca si ulterior am vorbit de motoarele din ultimii 10 ani,

stiu ce spui si sunt in asentimentul tau privind poluarea si toate celelalte dar inacelasi timp sunt roman si stiu ca nu mereu ceea ce ar fi bine si ideal nu e in conformitate cu bugetul asa ca le mai carpim si noi masinile cum putem deci mai eliminam un egr mai scoatem catalizatorul sa ne carpim treaba.

oricum majoritatea utilajelor folosite in campionat la noi sunt fara aceste componente pentru optimizare dar e alta poveste pentru traficul de zi cu zi din orase unde gradul de poluare este depasit si noaptea cand nu prea se circula dapai ziua cand faci 1 ora de la obor la colentina spre exemplu... :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

anularea unui EGR functional,catalizator sau a unui filtru de particule functional se incadreaza la capitolul "cea mai mare tampenie din lume" din punctul meu de vedere.

 

la un motor uzat , care consuma mult ulei adica e praf, ajuta asemenea amputari insa eu nu stiu daca mai are ce cauta pe strada asemenea gunoi.

 

 

Ei bine eu nu cred in teoria asta cu poluarea si cu "inventiile" gen catalizator sau EGR pt. a polua mai putin! Mie mi se pare un bull shit global si marile descoperiri de mai sus mi se par doar niste surse de bani (multi bani) pe seama prostilor creduli, cum suntem marea majoritate.

Eu am avut un Volvo 240 pe benzina din 1985, motor 2,1 cu carburator, fara catalizator, normal, si cand avea fix 15 ani am fost cu ea la RAR si i-am facut noxele, iar langa mine era o masina noua pe benzina cu euro 3 (daca imi aduc bine aminte), oricum cu catalizator si motor mai mic, 1.6 parca, nu-mi mai aduc aminte valorile dar eu aveam ceva de genul la jumatate fata de el!!! Si m-a tinut mecanicul acolo o ora sa-si scoata chitante pt. prieteni! Asa ca hai sa nu ne mai aburim singuri cu catalizatorul mancator de noxe, ca fumul tot acolo iese mai devreme sau mai tarziu, intr-o culoare sau in alta, circulat sau recirculat de 10 ori... voi credeti ce vreti, dar cata vreme poluarea automobilelor reprezinta 11 % din poluarea globala, si tot la automobile se incearca reducerea noxelor, ceva e putred... adica nu, pt. mine e clar: se fac bani grei. Punct.

Deci, parerea mea, cata vreme aveti solutii, eliminati-le, si catalizator, si EGR. Oare englezii sunt prosti cand pt. Defender dau kit-uri de eliminare atat catalizator, cat si EGR? Probabil ca da... bine ca suntem noi destepti, frumosi si modesti!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

fiecare vanzator isi vinde marfa, daca englezii sant prosti, unii, la fel ca unii dintre romani, da. asta nu are legatura cu EGR sau cu faptul ca ofera kituri.

 

eliminarea egr ofera un raspuns mai rapid la acceleratie, pentru masinile de competitii conteaza orice secunda

 

nu stiu daca ar fi asa bine daca tota lumea ar elimina sistemele de depoluare de pe masina, dupa parerea mea esti intr o grava eroare.

 

asta nu inseamna ca trebuie sa tii cont de parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Eu tin cont de parerile tuturor, si sincer sa fiu mi-ar placea sa nu am dreptate eu si putini altii care cred acelasi lucru ca si mine, ar fi mai bine pt. toti.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Marea mea problema cu EGR si anexele sale - EGR cooler , actuatoarele etc ... este ca au o fiabilitate mai mult decat insuficienta , si poate mai putin ca reduce la jumatate durata de viata a unui motor ( care cade nevinovat , la datorie ) .

As fi de acord ca recircularea sa fie facuta pentru depoluare , e indiscutabil un lucru bun , dar , din pacate sistemul e prost pus in practica . recircularea ar trebui sa se faca cu un sistem indepndent , cu supapa separata in chiulasa , nu sa recircule prin admisie si astfel sa compromita buna functionare a motorului . Pentru moment solutiile tehnice sunt utile doar un timp scut , de zizi ca fabricantul a adoptat EGR doar ca sa faca masina EURO ...69 ... ca s-o poata vinde . Dupa aia , cel care a cumparat-o si o foloseste n-are decat sa-si bata capul cu intretinerea sistemului in service , cu inlocuirea reperelor ( softul te constrange sa mentii EGR-ul , sau sa recurgi la solutii alternative , unele ...discutabile ) . Oricare ar fi solutiile de mentenenta , sunt impovaratoare pentru 'client' . Per total , o masina moderna e mai scump de exploatat decat una veche , dar care inca se mai taraie ( golfurile , passaturi , opel ... si chiar daaaciiiile stramosesti ) - si suntem prea saraci pentru a tine masini 'mai moderne' de aprox 8000 euro care sa te chinuie cu a lor EGR sau cu crdi ... Cu masinile astea vechi mentinute in utilizare , vanzatorii de EGR-uri , produse de curatare , service etc ...trebuie sa se reprofileze pe altceva ,gen farmaceutice ( ma intreb cu teama in suflet ... promovarea agresiva gen campanie electorala ... pe care o urasc ... la diversele solutii tehnice paleative - gen spray minune de curatat EGR , foarte agresiv chimic , care trece prin motor cu toate depunerile si iese in atmosfera si s-a dus naibii toata depoluarea de pana atunci si s-a contaminat chimic motorul .. revin , ma intreb cu teama in suflet ce s-ar intampla daca vanzatorii ar vinde farmaceutice sau ... cuie ...) .

 

Revenind , EGR-ul scurteaza major buna functionare a unui motor care altfe ar duce-o mult si bine daca n-ar inghiti funingine ( la diesel ) si gaze corozive ( in special la benzina ) pe admisie . Dupa ce s-a impuscat motorul in genunchi el singur cu EGR-ul propriu din dotare , polueaza si e scump per total , aliniindu-se calm in randul 'gunoaielor care n-au ce cauta pe strada' . Si culmea , a fost scump la achizitie , rezultand un gunoi scump dar cu caroserie cu glantz si navigatie in bord ...

 

 

In loc sa aplice o solutie cel putin indoielnica de depoluare , fabricantii de masini ar trebui sa dezvolte combustili nepoluanti , motoare cu recuperare ... imi aduc aminte de injectorul orbital , simplu si eficient dar care n-a vazut lumina zilei .. solutii sunt multe , ingropate in fundul sertarelor , pentru ca unii putini trebuie sa se imbogateasca in continuare .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

eu am doua dieseluri CR, ambele trecute de 200k, cu sistemele antipoluare functionale.

presupun ca daca mi ar "cade" vana egr ar fi de bun simt sa o inlocuiesc dat fiind faptul ca nu am avut probleme pana acum.

 

de scurtat poate ca scurteaza, insa nu putine au fost cazurile de motoare defecte in urma anularii egr, din cauza schimbarii regimului termic din camera de ardere sau prin marirea timpului de incalzire a motorului.

 

la motoarele cu turbocompresor, turbina este descarcata cu ajutorul egr, lucrul asta ajuta foarte mult la durata de viata a turbocompresorului.

 

adica daca dupa 10 ani un catalizator isi pierde eficienta, cel mai omenesc si de bun simt lucru e inlocuirea sa, nu stiu daca e o cheltuiala asa mare la fel si cu o vana egr.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Turbina descarcata cu ajutorul EGR ? ... Vise , taica ... turbina isi poarta singura de grija , EGR-ul doar paraziteaza evacuarea nu e si WG ... doar EGR. Si , din pacate turbina cade din cauza stilului de conducere si a calitatii lubrifiantului ( schimbul de ulei la 30 000 in motor - 3-4 litri de ulei - e ceva ce inca imi pare o utopie cu uleiurile din zilele noastre ) .

Motorul se incalzeste mai greu ? Poate , dar nesemnificativ ( softul se ocupa de asta si EGR are un aport foarte mic sau deloc la incalzire ) , termostatul de pe racire e mult mai important , deci ... e nesemnificativ . Chiar si la taxiuri ...

 

Insa , e foarte adevarat ca motoarele concepute sa functioneze si cu gaze aduse de EGR pot fi afectate de alimentarea cu( doar ) aer si combustibil prin modificarea incarcarii termice . E cam aiurea sa fabrici un motor care sa nu poata fi exploatat la o crestere de 30-80 grade in camera de combustie ....

 

Poate ca iti pare simplu s-o inlocuiesti , probabil ca e la fel cum eu mi-as inlocui un pat . La amundoi ( probabil ) operatia ar fi simpla si ( probabil ) a naibii de ieftina si rapida , avand in batatura toate cele necesare . Insa , pentru oricine altcineva inseamna desfacutul portmoneului , si nu e simplu si nici ieftin . Si , de cele mai multe ori operatia e amanata mult timp pana ce becul din bord devine de neignorat ... din varii motive . In tot acest timp masina n-a fost aia care trebuie , ci 'gunoiul ala' ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

egr ul e singurul bypass intre admisie si evacuare, calculatorul stie asta. ideea e ca mai exista si functii secundare, face parte din sistem, dintr un tot unitar.

 

motorul diesel , chiar si de ultima generatie e mai pretentios la ulei, la exploatare, daca lumea nu intelege asta si il cumpara pentru dus la metro o sa apara probleme, mai ales daca este neglijat.

 

eu nu consider ca sistemele de depoluare mi au afectat cumva bugetul, chiar daca se vor strica maine, chiar e in regula. dupa 8-9 ani de exploatare orice este posibil, te mai lasa un alternator, un rulment, un egr, asa costa masinile, e cu bani.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Unele masini ... DA . Altele , facute simple , NU ... merg si cu motorul sub un cocon de 5 cm de noroi , radiatorul spalat de ploaie , uleiul schimbat la 8000 , antigelul niciodata ...cu motorina de oriunde . Refuza sa moara , te plictisesti de ele , o defectiune e un eveniment comparabil cu vestea ca cumnata a ramas gravida ...

Doar ca masinile astea arata mai putin aratos si pleci o ora mai devreme , iar la nunta o parchezi in spatele blocului ( ca e nunta ... ) . Si .. e aia care e chemata intodeauna sa scoata din necaz pe napastuiti ... indiferent de vreme . Invariabil , sunt alea care au iesit de mult din fabricatie .

Si , imi doresc inca una . De data asta , de fabricatie germana . Am avut la 20 de ani , dupa mai multi propietari masina aia inca mai circula si azi , zi dupa zi , cu motorul refacut .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

si mie imi plac vechiturile, nu as putea fara ele, oricat ne am chinui noi sa le tinem la un standard tot niste gunoaie ajung.

 

vorba veche "orice cal de curse ajunge o gloaba"

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

si mie imi plac vechiturile, nu as putea fara ele, oricat ne am chinui noi sa le tinem la un standard tot niste gunoaie ajung.QUOTE]

 

aici da-mi voie sa te contrazic

nu cred ca o masina veche pe care o scoti doar de 2-3 ori pe an si nu face mai mult de 1000 km ajunge un gunoi,cand sta in garaj la caldura iarna vara la 20 de grade,cand o speli pe dedesubt cu vapul si o dai cu ceara si o lustruiesti...nu cred si nu sunt deacord ca ajung gunoaie...doar daca prin nepasarea proprietarilor se ajunge la asa ceva,ca nu ii mai schimba uleiul la timp ca nu ii pune antigel de care trebuie ca nu ii greseaza crucile cardanice la timp ca nu ,ca nu...ca nu. altfel nu ajunge niciodata un gunoi ba din contra o masina care peste ani nu numai ca is mentine valoarea dar de cele mai multe ori o chiar sporeste.

or fi prosti aia care cumpara sau au in colectii morgan aero sau ford f40 sau cobra...exemple de masini exotice,sau chiar mercdes cobra ,pulman...etc masini in perfecta stare de functionare si cu care oamenii merg zilnic unii dintre ei.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

revenind la subiect, cred ca toti ati inteles punctul meu de vedere vis a vis de anularea dispozitivelor antipoluare, mai mult decat atat poate va dati seama ca ele nu sunt degeaba, au functii diverse.

 

la masinile foarte vechi nu are o aplicabilitate ce am spus eu deoarece ele nu au nici un dispozitiv antipoluare.

 

probabil ca legea va face in curand ordine privind anularea/scoaterea din functiune a acestor echipamente, stiti cum e, unde nu merge cu vorba se face cu ghioaga, chiar si la nemti a fost asa.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

In acest moment sunt pe cale sa termin refacerea unui motor ( refacere cam 95 % , adica n-am planat la baia de ulei si la capacele de palier si biele ) de la un 'gunoi' vechi de dooj de ani ( care inca mai mergea si probabil ca ar mai fi mers ) .... transmisia e de anul 2005 ... Unul din primele lucruri dupa ce fac rodajul la rece va fi testul de gaze , urmand comparatia la 30k km , si ma astept la rezultate mai mult decat bune .

Ca si offtopic , in zece minute plec sa-mi ridic rolele pentru bancul de frane si dyno , Cu dedicatie pentru aceasi 'gloaba' veche . Si , pentru mine .

De ce ?

Pentru ca imi place de 'gloaba' asta . Vad in ea mai mult sens decat sa investesc banii intr-un Golf sau Seat , Audi , Fiat etc din 2010 ... Stiu ca daca am terminat , atunci chiar am terminat . Gata . Va merge inca dooj de ani , si aia 700k km . Oriunde , oricand , daca n-o tavalesc din prostia mea . Si , dupa aia dooj de ani sunt gata sa recunosc ca a ajuns un gunoi ...

Si , poate ca o s-o si vopsesc ... , poate ca mai indrept si tabla pe ea . Dar , anul asta ma duc la niste lacuri montane , deci , poate dupa ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Foarte frumos si instructiv ce am citit pana acum, multumesc tuturor. :)

In concluzie, la un Pajero Sport 2002, motor 4D56, 207.000 km, nu consuma ulei, nu fumega, merge "rotund", trage bine... sa-i anulez EGR-ul si sa-i elimin catalizatorul? Ce ma sfatuiti in acest caz concret?

 

In principiu, sunt de acord cu ideea de a pastra utilajul asa cum a fost gandit si optimizat din fabrica, dar in acelasi timp sunt de acord si cu ce a zis cos si cred ca e o mare abureala de facut bani pe spinarea "contribuabilului". Am mai zis asta si pe topicul dedicat, ca motorul diesel a fost inventat sa functioneze pe ulei vegetal si asa a facut-o initial, trecerea pe motorina s-a facut pentru ca se cam arunca la vremea aia si elita a zis ca decat sa o arunce, mai bine sa faca un ban "cinstit" cu ea si ne-a bagat-o noua pe gat, iar informatia initiala cu uleiul vegetal au facut-o pierduta. Extrem de putini stiu azi ca de fapt trecerea s-a facut de la uleiul vegetal la motorina si nu invers. Dovada ca motoarele clasice functioneaza bine mersi cu ulei vegetal "natur" si polueaza ZERO. Asa ca nu dau 2 bani pe vrajelile de marketing si tehnico-fantastice despre "mega tehnologiile" de azi. Sa dea drumul la productia de ulei ca stau pamanturile nelucrate si sa ne dea litrul de ulei cu 1-2 lei si sa ne lase in pace!

 

Gata, m-am enervat si anulez EGR-ul! :ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Sa dea drumul la productia de ulei ca stau pamanturile nelucrate si sa ne dea litrul de ulei cu 1-2 lei si sa ne lase in pace!

 

Gata, m-am enervat si anulez EGR-ul! :ha:

 

pai eu deja am crezut ca ai facut aasta :)

serios acum poti sa il dai jos linistit fara nici o problema organul pe drum nu iti poate face nimic doar cu eventuala prezent a celor de la RAR iar la RAR am oarece dubii ca sunt atat de buni specialisti toti incat sa identifice imediat ca ai EGR-ul eliminat sau ai acolo o tabla pusa care blocheaza...

off topic, daca ar sti RAR-ul cati din cei care au dacii 1,4 au pus pe ele seturi de 1,6 ...etc si asta e o chestie simplu de vazut si identificat dupa forma baii de ulei in zona simeringului palier, apai modificari si montari se stroker kit-uri de crestere cilindree de la 1,7 la 2,0 de turbine marite sau cu geometrie variabila in loc de alea simple,de power box-uri si altele...etc

sa fim seriosi si sa nu fim ipocriti si mai catolici decat cei dedicati acestei credinte...facem si tragem de ustensile cat putem si cum putem avand sau nu grija de ele pentru ca atat ne permitem si asa suntem invatati si obisnuiti sa reparam nu sa schimbam si schimbam cand nu mai avem ce face si atunci o facem cu o piesa second de cele ami multe ori ca e mai ieftin si asta pentru ca economic vorbind ca natie nu stam prea pe roze deloc,chiar daca unii dintre noi au potenta financiara si isi permit sa isi schimbe componenta direct cu alta noua respectivii nu sunt un exponent al starii generale de fapt a celorlalti posesori de masini cu EGR

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

eu nu am nimic cu cei care nu isi permit si anuleaza un egr sau un catalizator din cauza banilor, e o scuza cat de cat acceptabila, problema ar fi cu cei care au sistemele functionale sau masini noi si fac dpf off, egr off , full decat.

 

e diferenta de la cer la pamant intre ce scoate o masina acum, cu tevile albe pe interior si ce scoate dupa ce anulezi diverse.

 

la anumite droage vechi vorba unora, nu mai conteaza, cu sau fara tobe, egr uri, ramane un cazan fumegator.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

pai eu deja am crezut ca ai facut aasta :)

Inca n-am facut-o, deocamdata vreau sa pricep exact ce si cum cu treaba asta. Si cum o fi mai bine, ca sa nu fie mai rau. :wink:

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use