Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport


Optimus
 Share

Recommended Posts

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Citeodata prea multe cunostinte strica...si Atlantii au disparut cindva si erau cei mai mari eruditi.....:grin:

 

Sau nu asta era topicul cu vorbim de legende, mituri si povesti?

 

Am vazut si plimbat Y60 din 92,adus in 2011 la 20 de ani deja, cu catalizator montat de neamt -din considerente de taxe,la ei- in 2008 dupa acte.Mergea impecabil, fara gram de fum dimineata sau seara,consum super,carte service cu ulei schimbat la fiecare 5000 km.....

Am avut masina cu EGR dopat,a mers foarte bine...

Este o chestie de nuanta...vrei o masina 20 de ani? Cos gen- ai ales ce trebuia,un tractor imbatabil.

Vrei o masina noua si sprintena si consum mic si ....nu poti sa o lasi fara EGR ca te lasa si ea....

 

 

Daca merge, curata,intretine,schimba.Daca nu, incearca se repari,daca anularea EGR este singura alternativa,fa-o.toti spun-am desfacut EGR ,la masina adusa din De, mearsa la noi 8 luni, masina din 98....si EGR praf... normal bah nene,are 200k in bord, 150k sterse de neamt,turc,samsar.... a mers 15 ani ca nemtii nu desfac sa curete, si bonus in ultimele 8 luni mentionate a primit praf,motorina,un schimb de ulei dupa ureche si doi samsari romani....deci EGR praf...

 

Curata, intretine,schimba stilul de batrinel cu dieselul sau ia troleul....cam asta as spune eu neavenitul ce-si rupe destele cu cheia de 14,dar de vazut am vazut ceva masini si km.....

  • Like 1

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Subproduse rezultate din gradina EGR , in imagini . 1959817225_P1090753(Medium).JPG.a59de614444f2618965ff7397fe6606a.JPG

117499681_P1090763(Medium).JPG.f563d0ccd420ac95cba4b670b818135f.JPG

1614359297_P1090764(Medium).JPG.64699cb36b1ecc8bd4a350514e5d276f.JPG

1074149683_P1090754(Medium).JPG.e3d1c5b83d5cfec294df3e50baffead5.JPG

 

Supapele de admisie macinate de atata mestecat in funingine sunt la 280 k km . Supapa 'normala' are 230 si nu mai stiu cat ...

 

Cat despre pozele din interiorul galeriei de admisie , nu mai fac alt comentariu in afara de faptul ca pentru curatare am prapadit o zi de munca , cinci litri de benzina , doi de diluant , doua sprayuri de curatare , o jumatate de flacon de Supermafasol , doua vizite la spalatorie ... in prezent sta intr-un sac de plastic , umpluta cu rumegus insiropat cu alt litru de diluant , urmand maine sa-mi iau nesimtirea ca blazon si sa ma duc sa-l incurc din treaba pe un prieten care are o pompa de hidrosablare ... Unele resturi s-au cojit , dar colturile sunt incarcate cu funingine uleioasa , si e inacceptabil , din toate punctele de vedere .

 

Deci , daca pana acum mai credeati in povesti cu Zana Maseluta si unicorni ... e timpul sa aflati ca singurii unicornii sunt rinocerii si nu , nu zboara , iar D-ra Maseluta e demult D-na , si cam tot de atunci le trage la masea .

Imaginile de mai sus sunt o mica parte din cele care ingrozesc patrolistii cand se decid curete admisia si sa mazileasca EGR-ul . Lipsesc unele mult mai explicative - gen admisie redusa de la 40mm la 20mm .

Si , nici alte marci nu-s mai cu mot . La cerere , pot pune pe tapet unele la fel de superbe , cu admisii de Logan , L200 , etc ...

 

 

Consider ca daca as mentine EGR-ul functional pe noul motor mi-as bate joc de propria munca , din prima secunda de functionare . Daca reglementarile vor permite , imi voi face o recatalizare la masina . Am incercat in primul an cand am cumparat-o , si n-a fost posibil , de asemenea nici transformarea in autoutilitara , data fiind 'libertatea' de gandire a RAR din urbea in care supravietuiesc .

 

Astea fiind zise , ma retrag la ale mele , am scris ce aveam de zis .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Exact aceleasi depuneri erau si pe admisia masinii mele, si asta la aprox. 100.000km, din care mai mult de jumatate facuti prin Italia cu motorina de calitate, motorul mentionez ca e absolut in parametri, nu consuma gram de ulei. A iesit o galeata de funingine pe care am aruncat-o... la gunoi, deci tot in "mediul inconjurator" s-a dus... de asta zic eu ca ideile astea antipoluante sunt frectii la picior de lemn... Din pacate eu a trebuit sa pun la loc EGR dar urmeaza eliminarea lui in curand, imediat ce am confirmarea ca se poate fara raman cu becuri aprinse prin bord...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

@cos , cunosc sentimentul , am vazut dci la 80k cu admisia obturata insa masina mea dci are 250k si din moment ce merge bine si are putere(nu a fost demontata niciodata) banuiesc ca nu e obturata, de asta nu as da vina exclusiv pe egr.

 

@tavi

 

nu ai de ce sa iti faci griji daca ai hotarat ca trebuie data jos egr, chiar daca becul o sa se aprinda nu vor exista modificari de performanta, asta e 100% sigur.

 

eliminarea catalizatorului si inlocuirea cu o teava va duce insa la o pierdere de putere la turatii joase, pana in 2500rpm, lucru care se va simti.

Edited by comanr
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

eliminarea catalizatorului insa si inlocuirea cu o teava va duce insa la o pierdere de putere la turatii joase, pana in 2500rpm, lucru care se va simti.

 

Argumenteaza te rog.

 

Eu am extirpat catalizatorul.

De la 1500-1700 rpm intra turbina cum trebuie si ori urca, ori rupe aderenta.

La 2500 rpm trage ca nebuna, in functie de treapta de viteza turbina baga 0,8-1,2 bar.

 

Ceva poze si de la mine, cu efectele EGR. Sunt cam neclare, dar se vede totusi:grin:

 

Intrarea in galeria de admisie, dupa EGR.

 

13022010(002).thumb.jpg.1aae3bcd2222e3a051f1e0cb2a20e98e.jpg

 

Corpul EGR.

 

15022010.thumb.jpg.b5a55a1acd39bfe3ccce2ffe0ca739e1.jpg

 

Mai aveam cateva si cu galeria de admisie demontata, dar nu le mai gasesc.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Subscriu la cererea lui Giorgel.

Si eu am dat jos catalizatorul si toba intermediara si efectele se simt instant. Masina urca un ture frumos, trage bine (@Yonutz, @Gigi Naste, @Iulian Popescu, @Kibitz pot confirma, caci am facut scurte test-drive-uri).

 

Analogie: Alergi, inspiri un aer infect, iar cand expiri, sa ai pe gura pusa o carpa....curios ce performante se realizeaza

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

catalizatoarele sunt puse imediat dupa turbo si restrictia pusa de ele este luata in considerare atunci cand se calculeaza turbocompresorul , eliminand catalizatorul se pot atinge turatii de scurta durata mai mari ale turbocompresorului si o scurtare a vietii acestuia.

 

al doilea efect al inlocuirii catalizatorului cu o teava se simte la turatie mica, toate motoarele au nevoie de o mica restrictie pe evacuare ,e un lucru stiut ca in momentul in care scoti catalizatorul ai o pierdere de putere la ture joase.

 

uneori sa faci totul "numa o teava" nu e cea mai buna idee.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Exact aceleasi depuneri erau si pe admisia masinii mele, si asta la aprox. 100.000km, din care mai mult de jumatate facuti prin Italia cu motorina de calitate, motorul mentionez ca e absolut in parametri, nu consuma gram de ulei. A iesit o galeata de funingine pe care am aruncat-o... la gunoi, deci tot in "mediul inconjurator" s-a dus... de asta zic eu ca ideile astea antipoluante sunt frectii la picior de lemn... Din pacate eu a trebuit sa pun la loc EGR dar urmeaza eliminarea lui in curand, imediat ce am confirmarea ca se poate fara raman cu becuri aprinse prin bord...

 

Salut,

la tine nu se va aprinde nici un bec. Ai acelasi motor ca si noi, cei cu Pajero Sport dupa 2001 ( cel cu pompa electronica de motorina...si cam atat).

Va merge prost daca scoti mufa in cap-ul egr, sau furtunul.

Daca pui tablite si lasi totul acolo, nu o sa ai nici o problema.

Pajero Sport 2004 2.5
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

.... toate motoarele au nevoie de o mica restrictie pe evacuare ...

 

 

Mai putin cele turbo.

Aspiratele au nevoie de backpressure.

 

Asta este parerea mea personala.

Nu am specializari in domeniu.

Tot ce stiu se trage din documentare personala.

 

Daca exista si alta parere, argumentata tehnic, nu am nimic impotriva.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Stricto cazul meu, am sistem pentru reglarea boost-ului manual din momentul in care am blocat EGR-ul. Merge fara cusur de vreo 2 ani si vreo 30.000km.

In privinta restrictiei pe evacuare (backpressure parca-i termenul), stiam ca nu-i valabil la turbinele cu geometrie variabila.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Salut,

la tine nu se va aprinde nici un bec. Ai acelasi motor ca si noi, cei cu Pajero Sport dupa 2001 ( cel cu pompa electronica de motorina...si cam atat).

Va merge prost daca scoti mufa in cap-ul egr, sau furtunul.

Daca pui tablite si lasi totul acolo, nu o sa ai nici o problema.

 

Depinde cum blochezi.

 

Eu am blocat intre EGR si admisie.

Dupa 2 ani a aparut check-engine, eroare EGR.

Masina merge fara probleme.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Depinde cum blochezi.

 

Eu am blocat intre EGR si admisie.

Dupa 2 ani a aparut check-engine, eroare EGR.

Masina merge fara probleme.

 

Dupa 2 ani este cam ciudat sa apara...adica ma asteptam la ..nu stiu primele ore, prima zi..dar dupa 2 ani...

Eu sincer as verifica daca mai este totul ok pe acolo doar de curiozitate

Pajero Sport 2004 2.5
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Clar trebuie intretinut ,adica verificat periodic,curatat.

Clar operatiunea nu-i cea mai fericita-vezi cazul lui Cos cu ce povestea ca-i pune pentru curatare,inclusiv pipi de fata mare...Blocarea insa nu-i remediul si gata.

Blocarea doar inlatura efectul intradevar neplacut si cu potential periculos DACA ramine neverificat,necurata-zic eu ca tot ne dam cu parerea.

Intrebarea ar fi la cei de mai sus cu EGR blocat de funingine: - la ce perioada in timp si Km arata asa? ca daca-i prima oara dupa 15 ani si 200000km....nu se pune. :grin: Dac este asa dupa 20000 sau un an, atunci este problema ca-i de munca ca dracii si nervi si draci.... daca apa re la 5000 si 3 luni atunci il dopez de doua ori.....deci?

 

Asta vroiam sa luati in calcul....ca altfel, dupa 20 de ani de bautura in exces si omul este alcoolic si cu probleme la ficat....si este un mecanism muuult mai tare cu senzori autocuratare decit o amarita de masina :ha:

 

Acum am vazut ca intre timp s-au postat citeva idei noi.Nu-i nimic, revin la ideea din spate, de la pagina precedenta,aia cu foto cu galeti de funingine...

Edited by RZV

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Dupa 2 ani este cam ciudat sa apara...adica ma asteptam la ..nu stiu primele ore, prima zi..dar dupa 2 ani...

Eu sincer as verifica daca mai este totul ok pe acolo doar de curiozitate

 

Asa cum am spus, am pus placuta dupa EGR, sus la intrarea in galeria de admisie. Inox 1 mm + clingherit.

 

Asta inseamna ca motorul tot a impins ceva gaze+jeg pana in valva, pt. ca acolo exista si o gaurica de punere la atmosfera.

 

EGR-ul la ZD30 este cu servomotoras pas-cu-pas,, are o mufa cu multe fire. Probabil ca s-a blocat valva, motorasul nu o mai poate misca, iar ECU vede ca nu exista modificare de volum corespunzator comenzii lui si impusca eroare 1003.

 

@comanr: la ITP nu se vede ca ai sau nu ai EGR. Testul se face la turatia de regulator, cand EGR este INCHIS.

 

@RZV: 10 ani si 150000 km.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

stiu, de aia am zis ca e o discutie despre bun simt insa in germania se pune testerul pe masina si se monitorizeaza valorile EGR.

 

practic pentru "a vedea" cate gaze de recirculare intra in admisie , calculatorul face diferenta de pe debitmetru, in momentul in care se da comanda catre vana EGR se oserva o scadere a cantitatii de aer aspirat prin debitmetru.

 

primele vane egr erau fara pozitioner, o supapa chioara cu vacuum sau o supapa cu bobina, astea mai noi ofera si pozitia exacta a vanei.

 

pozitia asta si cu informatia de pe debitmetru si MAP pot controla mult mai bine aceste gaze de recirculare.

 

de aceea primele variante de egr au fost putin empirice

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

stiu, de aia am zis ca e o discutie despre bun simt insa in germania se pune testerul pe masina si se monitorizeaza valorile EGR.

 

 

Sigur ca da, valori care rezulta din pozitia valvei, data de impulsurile trimise motorasului de catre ECU.

 

Nicidecum nu cred ca masoara cineva daca INTR-ADEVAR gazele intra in admisie sau nu. Si nici noxele, pt. ca ar trebui opacimetru cu sonda in curul masinii si mars in traseu cu sarcina moderata.

 

Cel putin eu asa cred, citind in documentatia tehnica a masinii despre cum si cand functioneaza EGR.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

10 ani si 150000km in care nu stii exact cum a fost exploatat si intretinut.

Altcineva?

Se pare ca nu sunt ciar atit deGgica contra daca privesti din unghiul ce se contureaza si vrei sa intelegi sau ai cu ce.....

Eu as verifica la 1-2 ani....as curata,intretine si as lasa gindirea facuta de inginerii aia timpiti ce au creat rahatul EGR sa faca ce au gindit ei ca face...eu fabar nu am,dar asa cum stiu ca trebuie sa schimb ulei calitate la 10000,filtre la fel,asa stiu ca EGR trebuie verificat-curatat la fiecare 2 ani datorita voua..... ca producatorul spune ulei la 30000 si filtre la fel,de exemplu....

in cazul meu si cred eu al multora, o medie de stat la mine la o masina este 4-5 ani,deci de 2,hai 3 ori curat EGR si de ~5-6 verific EGR.... nu-i un capat de tara pentru mine.

Comod este sa-l dopezi,dar daca un inginer l-a gindit asa de prost ,de ce toti producatorii l-au montat pe motoarele lor?

Stiu,sa se stice sa ne ia banii repede.... oricum,nu ma opun utilitatii dopatului,dar as vrea sa vad niste teste adevarate,cu EGR curatat, impecabil,functional si cu unul dopat,astupat sau cum vreti sa-i spuneti pe aceeasi masina standard,cu acelasi motor.Dupa asta, se va vedea diferenta-noxe,consum,putere,curbe de putere parca se cheama:grin:......pina atunci eu si voi suntem o mina de nene ce cred ca sunt mai buni decit orice inginer ce a proiectat/implementat vreodata un motor pentru orice firma de automobile si cred ferm ca pot imbunatati ceva in ce fraierii aia au investit milioane in cercetare si laboratoare .

Cu toate ca pe rationamentul societatii de consum ar merge crezuta un pic expunerea cu stricatul rapid, banii cheltuiti,totusi parca prea suna SF...

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Mai putin cele turbo.

Aspiratele au nevoie de backpressure.

.

 

aici te sustin si iti confirm ca si eu am aceeasi parere

am eliminat catalizator pe o aspirata,si masina pana in 2500 de ture mergea mai prost si dadea in nas si parca dadea sa se opreasca dupa care peste 350-4000 incepea sa traga ca nebuna :)

am montat inapoi catalizatorul dar pe o teava cu diametru marit cu 15% si pot sa spun ca de la 1500 pana pe la 3500 trage mult mai bine si nu da in nas nu ezita ...sunt multumit.

la turbo stiu ca e necesar a se pastra o oarecare lungime de teava pe diametru de iesire al turbinei,am citit undeva ceva de 50-70cm altfel exista riscul de cavitatie si asa zis lucrat in vid al palelor cade duc la fisurarea si ruperea lor daorita modurilor proprii de vibratii si a comportamentului lor vibrator...asa am citit undeva daca gasesc pun link dar sigur sunt deja cunoscute aceste detalii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

pina atunci eu si voi suntem o mina de nene ce cred ca sunt mai buni decit orice inginer ce a proiectat/implementat vreodata un motor pentru orice firma de automobile si cred ferm ca pot imbunatati ceva in ce fraierii aia au investit milioane in cercetare si laboratoare .

 

Te inseli. Sunt multe cazurile in care exista defecte de proiectare/fabricatie pe care "aia care se cred mai destepti" au reusit sa le corecteze/atenueze. Lista e lunga, nepermis de lunga pentru "milioane in cercetare si laboratoare".

 

PS. De ce pare greu de crezut ca faptul ca daca 10 ingineri au proiectat un motor, nu poate apare un neica-nimeni care printr-o simpla modificare (in bine !) sa le dea peste cap sutele/miile de ore de calcule diferentiale etc. ?

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Pe acelasi rationament ca de citiva ani de cind s-a concluzionat ca EGR se umple cu mizerie, puteau sa-l scoata/elimine....

Ei l-au imbunatatit,schimbat dar inca nu scos nimeni din uz.nu?

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Pe acelasi rationament ca de citiva ani de cind s-a concluzionat ca EGR se umple cu mizerie, puteau sa-l scoata/elimine....

Ei l-au imbunatatit,schimbat dar inca nu scos nimeni din uz.nu?

 

Eu inchei discutia, caci stricam topicul omului. Ce era de spus...s-a spus...restul sunt cred, doar discutii sterile, care nu duc la nimic bun.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Pai vrajeala cu poluarea si cu "protejarea mediului" pe carca cetateanului a tinut si tine tot mai bine in zilele noastre. Si ce vedem de fapt? Poluarea creste la cote alarmante, in continuu, dar nu din cauza cetateanului, ci a marilor industriasi care-si baga "ideea" in lumea asta ca ei oricum traiesc retrasi in zone curate. Asa ca nu trebuie sa ne mire ca se pastreaza "solutii tehnice" mancatoare de bani de cetateni "integri". Vor avea grija sa inventeze noi si noi "motive" pentru care cetateanul ar trebui sa suporte "greul" dar si sa se bucure ca "face ceva pentru planeta".

Gogoasa cu incalzirea planetei deja e rasuflata, va urma alta. De la pesedei citire, individul posesor de autoturism reprezinta cea mai buna si eficienta vaca de muls pentru sistem, asa ca nu se vor opri, poate doar vor inventa si perfectiona alte "argumente".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

eu nu o sa inchei dar reamintesc potentialilor modificangii ca aducerea unui motor diesel la nivelul anilor 70 nu e cel mai bun lucru din lume din motivele enumerate mai sus, in rezumat:

 

-poluare marita

-deteriorarea chiulasei

-uzura turbocompresor marita cu potential de defect iminent

-timp de incalzire mai mare

-consum mai mare in relanti sau in sarcina medie

 

la unele masini modificarea poate creste speranta de viata , e exact ca la o baba obosita pe care o muti de langa combinatul de la galati pe valea prahovei, singura problema e ca o s o caute cineva pe acasa si nu o va gasi.

Edited by comanr
Link to comment
Share on other sites

Re: Anulare catalizator si EGR la Pajero Sport

 

Eu inchei discutia, caci stricam topicul omului. Ce era de spus...s-a spus...restul sunt cred, doar discutii sterile, care nu duc la nimic bun.

 

Credeam ca dezbatem o idee.eu sunt dispus sa inteleg cite ceva.......nu doar sa iau ad literam.....

daca ai un prieten homosexual-problema lui- si iti spune la o discutie cindva ca pentru el esta este bomboana sexuala maxima,incerci?!?....stiu proasta analogie, dar daca tu sau eu sau oricine spune ceva si punct ,gata, mai departe discutie sterila,atunci de ce mai discutam?

 

Bine ar fi sa tragem o concluzie generala,in urma discutiilor,nu argumente de genul -gata, am spus,asa este,mai departe steril....

 

Si sa intelegi, eu nu te combat cu nimic,nu zic ca-i bine sau rau, sustin o idee....nu-s invatat,nu nimic, tu sustii ce ai facut tu la masina ta.Pentru tine aia a fost bomboana ta,de ce? din cauza mizeriei-efectul .Cauza? nu conteaza....

Iar analogie nefericita, dar daca te imbolnavesti de plamini la modul minor/major-dupa cum ne ajuta imaginatia-, ca fumezi....iei madicamente,sau elimini cauza-fumatul?

Eu cred ca pina acum s-a stabilit faptul ca EGR se imbicseste,mizerieste si ca ar fi bine sa fie dopat ca este totul curat in spate dupa operatiune.ADEVARAT

dar cauza pentru care se imbicseste/mizerieste nu poate fi gasita /tratata sa nu blochezi porcaria dreak ce ajuta motorul, il foote,intoarce gaze....si c***t la tava conform constructorului si schemei de lucru pt EGR??Sau doar sa-i acorzi atentie si sa-l cureti constant? Sigur efortul nu-l depaseste pe al de a verifica punti,rapoarte, ulei o data la 2 ani....

Edited by RZV

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use