Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Un Samurai pentru sufletul meu...


Byk
 Share

Recommended Posts

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

O întrebare de începător în ale Samurai-ului, ce înseamnă "modelul mare"?

 

model mare cred ca se referea la punti late...pe samurai(in functie de provenienta si an de fabricatie) s-au pus punti mai inguste si mai late....ca sa identifici ce fel de punti ai, urmaresti prinderea cerceilor de la arcuri pe sasiu...daca cercei sunt prinsi exact sub sasiu ai punti inguste daca cercei sunt decalati putin in exterior ai punti late....

Edited by quick
Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Tocmai ce am citit mesajul şi m-am şi dus în curte să dezleg misterul. Cerceluşii sunt decalaţi în exteriorul şasiului, deci este modelul cu punţi late să înţeleg.

No bun aşa, tocmai ce am mai scăpat de o grijă!

 

Mulţumesc mult pentru explicaţie!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Sămbătă am ajuns în zona Câmpina, acolo ne-am întâlnit cu Silviu, cel cu Samurai-ul modificat (de fapt cu foarte puţine urme de Samurai rămase :wink:), şi am mers la Cabana Leaota, de unde am urcat spre vârf. Din păcate, din cauza ceţii, am urcat doar până pe la 1700m. Va trebui refăcut traseul pe vreme bună, am înţeles că este o panoramă deosebită din vârf.

 

În altă ordine de idei, la această ieşire am reuşit să destind o foaie de arc, cea lungă, maşina ajungând acasă cu o pronunţată înclinare pe dreapta spate. Am desfăcut pe ambele părţi, am refăcut curbura, şi m-am hotărât să renunţ la o foaie intermediară (am 5 foi în acest moment) în ideea de a o face mai puţin săltăreaţă pe spate. Nu am montat încă totul la loc, dar deja mă bântuie nişte gânduri contradictorii. Voi ce credeţi, fac rău sau fac bine? Menţionez că foile lungi nu sunt cele originale, sunt manufacturate, au lungimea mai mare cu vreo 20cm şi sunt mai groase.

 

Şi, cum din una dai în alta, am lasat peste noapte puntea suspendată pe capre, dar neasigurată, drept pentru care s-a înclinat spre cardan şi mi-a curs o bună parte din ulei ...

Întrebarea mea este, ulei Elf type B 80W-90 API GL-5 este bun? Nu de alta, dar din acesta am, n-aş mai da banii pe altul.

 

Mulţumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

"sunt arcurile lui plus cateva luni de incercari si modificari sa poata face fata provocarilor din zona :))"

 

Cam asta zicea vechiul proprietar despre suspensia noua de pe masina. La tine a cedat dupa 2-3 iesiri... ghinion :grin:

Sunt tare curios daca putem vedea si noi "manufactura in 5 acte" (foi) si cum ai "refacut" curbura?

 

 

Legat de ulei, e foarte bun. Baga fara frica orice 80W-90 GL-5.

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Am desfăcut pe ambele părţi, am refăcut curbura, şi m-am hotărât să renunţ la o foaie intermediară (am 5 foi în acest moment) în ideea de a o face mai puţin săltăreaţă pe spate. Nu am montat încă totul la loc, dar deja mă bântuie nişte gânduri contradictorii. Voi ce credeţi, fac rău sau fac bine? Menţionez că foile lungi nu sunt cele originale, sunt manufacturate, au lungimea mai mare cu vreo 20cm şi sunt mai groase.

 

ca s-o faci mai putin saltareata cauta pe net zukmod. in principiu este vorba de asta:

80684d1270094729-another-zuk-mod-thread-img_1672.jpg.5fad6df998e70875d71556e611ae061c.jpg

 

la 4runner se practica frecvent.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

foile lungi nu sunt cele originale, sunt manufacturate, au lungimea mai mare cu vreo 20cm şi sunt mai groase.

 

daca sunt cu 20cm mai lungi decit arcurile stoc, atunci cauta niste arcuri de wrangler yj si inlocuieste manufactura.

 

foile fabricate in atelier nu se preteaza la utilizare offroad.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

ca s-o faci mai putin saltareata cauta pe net zukmod.

vrei sa ne explici cum devine samuraiul mai putin saltaret crescand coeficientul de elasticiatate al ansamblului de arcuri?

si de ce in toata comunitatea samuristica nu face nimeni asa ceva?

 

la 4runner se practica frecvent.

aici este vorba de samurai.

 

alta viata, alta bere.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Am reuşit să o pun la loc, pe roţi. Rezultatul? Tot stă aplecată pe dreapta cu 1 cm, dar doar 5mm sunt din suspensie, restul de 5mm sunt din aşezarea caroseriei pe şasiu, mă rog, pe distanţiere.

Doar cu 4 foi s-a îmbunătăţit confortul pe spate, nu fantastic, dar sesizabil.

Rămâne să mai desfac odată pentru remedierea acestui 1cm buclucaş.

Pe viitor voi lua în considerare varianta cu arcuri de Wrangler, dar cel mai probabil va fi varianta cu elicoidale.

 

În poze se poate vedea suspensia spate cu 4 foi şi faţa cu 5.

 

110420141522.thumb.jpg.2270390cadf30ca2d18bfeb21750e328.jpg 110420141523.thumb.jpg.cf37b2721c81304f3daffc64edd1443f.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Ar mai fi o problemă...

Eu am cumpărat maşina cu motor 1.6 8v de Vitara, dar, toată partea electrică şi alimentarea au rămas cele de 1.3.

Atunci când am cumpărat-o pornea la rece foarte accelerat, undeva pe la 3100 rot/min, problemă rezolvată urmare a unor sfaturi găsite aici pe forum, ralanti-ul era mare, cam 1200 rot/min, chestiune rezolvată de asemenea, acum însă nu îi mai dau de cap, iniţial nu se mai tura în sarcină, am găsit un furtun de vacuum crăpat, acum nu se turează până în 2000 rot/min, peste această turaţie îşi revine.

Eu mă tot gândesc să nu fie o problemă datorată faptului că nu are alimentarea originală de 1.6, motiv pentru care reglajele trebuiesc făcute un pic pe lângă manual...

 

În acest moment are bordul dat jos, pentru curăţarea aerotermei (ghidul lui Omoroka fiind folositor, mulţumesc!) şi, în paralel, mă chinui cu montarea servodirecţiei. Întâmpin ceva probleme şi aici dar sper să le rezolv...

 

Am găsit nişte scaune de Pajero cu amortizor, am luat măsuri, singura problema este înăţimea lor. Chiar şi cu renunţarea la traversele sudate pe caroserie, cele de sub şinele scaunelor actuale, spaţiul din dreptul volanului scade considerabil, iar până la prelată, în dreptul capului îmi rămân doar vreo 4 cm... A mai încercat cineva această conversie?

 

Mulţumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Măi ce de răspunsuri minunate!

Edited by Byk
Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Hai să vă ţin şi eu la curent cu evoluţia modificărilor.

 

Pe partea de servo direcţie sunt la capitolul adaptat braţul de la caseta de direcţie de Samurai la cea de Vitara, trebuie să sudez tija de direcţie la noua dimensiune, am cumpărat cuplajul elastic dintre tijă şi casetă, a trebuit să comand curele cu dimensiuni diferite faţă de cele originale, şi la pompa de servo şi la alternator şi pompa de apă, am montat fuliile şi am modificat fulia de la alternator. Mai am de pozat furtunele de la pompă la casetă şi montat vasul pentru ulei.

 

Am luat scaunele de Pajero, când am început să le demontez puteam să jur că nu îmi intră în Samurai, dar acasă am început să prind curaj, cred că vor intra, cu ceva modificări. Sistemul de amortizare este foarte interesant, personal cred că vor fi un mare câştig pentru coloana mea.

 

Am găsit şi nişte oglinzi, erau montate pe Pajero, dar sunt de altceva, probabil vreun utilaj, care au unghiul de vizualizare foarte mare în comparaţie cu cele originale de Samurai.

 

Am curăţat aeroterma şi caloriferul, şi am adaptat un motoraş de Vitara, cel original având joc foarte mare.

 

Am cumpărat şi un cârlig de remorcare, numai că a trebuit modificat puţin deoarece cerceii mei ies mult în spate.

 

Ştiu, o poză face cât o mie de cuvinte... Voi pune poze la sfârşitul lucrării.

Edited by Byk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Verifica electrovalva iacv...idle air control valve. Cand se umple cu jeg...fum...etc nu mai inchide bine cand se incalzeste apa. La jimny asta e problema turatiei mari la pornire chiar si dupa 5min. Se afla pe corpul clapeta. Intra 2furtunele de apa,tur-retur...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Am reusit sa finalizez cat de cat treaba la samurai.

Probleme rezolvate:

- servodirectia (mare chestie! nu este ca la un turism dar este diferenta mare...)

- scaune de Mithubishi Pajero cu amortizoare (am alta masina! de unde icneam la fiecare hop acum parca plutesc!)

 

IMG022.thumb.jpg.a68c5010e8b65d8ae6d3248954696bd4.jpg

 

- am mochetat tot interiorul, am fabricat panouri laterale si le-am imbracat in mocheta, am mochetat de asemenea panourile de la usi, a fost un moft de al meu, dar sunt multumit de rezultat

- am montat bancheta pe spate (am cumparat masina fara), mi-a facut cadou un prieten bancheta din dreapta de la un VW Transporter, a venit la fix, a trebuit doar sa tai din suportul de sub ea

 

IMG008.thumb.jpg.015c06b93d377c0cbaa80c5c6528f60f.jpgIMG009.thumb.jpg.b383ce4ca8b5d7a909bd0b39aca8e0fb.jpgIMG010.thumb.jpg.eaa3751e5adccf0e67f4133d97ba980e.jpgIMG071.thumb.jpg.00f6753630d9057a7adb7dc1c10a643a.jpg

 

- am schimbat volanul, cel original era prea mare si datorita scaunelor mai inalte freacam cu piciorul de el la urcare si coborare

 

IMG075.thumb.jpg.0a1e1ce6221c29bebc52719084156007.jpg

 

Am mers cu ea fara prelata si fara usi, senzatia este una grozava, din pacate nu o pot folosi asa in teren, am iesit o singura data si din 3 baltoci micute am avut noroi si in dinti si pe toate canapelele...

 

IMG016.thumb.jpg.60404b78cad9696b236a40c78d73489b.jpgIMG017.thumb.jpg.3ac6b78c616dd0be74de1742120f0f3c.jpgIMG020.thumb.jpg.68fd5a4b12bf4a58b3bd06943d36ae0d.jpgIMG073.thumb.jpg.560d1af119c780409f4294a9a2a2a2c5.jpgIMG074.thumb.jpg.f5d3e9cbfe05f26b959b490acb6b9302.jpg

 

Uitam, am mai schimbat parbrizul, care era crapat de la o craca si am pus alte oglinzi, mult mai bune decat cele originale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Am şi eu o întrebare de începător în maşini 4x4, vreau să schimb cauciucurile spate, îmi cumpăr noi, întrebarea este, atunci când cuplez 4x4, forţează pe undeva transmisia faptul că vor fi diametre o idee diferite, faţa în comparaţie cu spatele? Pe faţă cauciucurile sunt tocite cam 50%.

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

întrebarea este, atunci când cuplez 4x4, forţează pe undeva transmisia faptul că vor fi diametre o idee diferite

 

Daca folosesti aceeasi marime de cauciuc,nu vei avea probleme.Incearca sa pui de aceeasi firma,reesapatele difera de la o firma la alta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Mulţumesc pentru răspuns Petrică!

Am cumpărat astăzi cauciucurile, sunt noi, nu reşapate, şi acelaşi model cu cele de pe faţă, adică, 31/10,50 R15 Silverstone MT 117 - EXTREME 110L.

664 lei bucata.

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Sincer să fiu, nu ştiu exact de la ce maşină sunt oglinzile, bănuiesc doar! :)

Un prieten a cumpărat un Mithubishi Pajero pe care l-a dezmembrat. Oglinzile acestea erau montate pe acel Pajero.

Fostul proprietar al acestui Pajero avea prin curte şi multe utilaje de şantier, bănuiesc că sunt luate de pe un astfel de utilaj, dar nu sunt 100% sigur.

Pentru mine au fost de mare ajutor, sunt mult peste oglinzile originale. Suportul de prindere pe balamaua uşii l-am făcut eu din teavă de 3/8.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Un sfat aş dori, vă rog frumos. Aş vrea să ridic mai sus bara de direcţie, cea dreaptă dintre fuzete, există un kit în acest sens?

Nu ştiu cum fac, dar aproape că nu există ieşire să nu o strâmb, mai mult sau mai puţin.

Nu este mare lucru operaţiunea de îndreptare, dar dacă o faci prea des, te cam saturi...

Mulţumesc anticipat.

 

Ar mai fi ceva, ultima dată când am dat-o jos, am constatat că am ceva joc la capătul de bară dreapta, acela dublu.

Am căutat să-l cumpăr, dar m-au cam speriat preţurile la piesa asta. A încercat cineva să le facă reglabile?

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Un sfat aş dori, vă rog frumos. Aş vrea să ridic mai sus bara de direcţie, cea dreaptă dintre fuzete, există un kit în acest sens?

Nu ştiu cum fac, dar aproape că nu există ieşire să nu o strâmb, mai mult sau mai puţin.

Nu este mare lucru operaţiunea de îndreptare, dar dacă o faci prea des, te cam saturi...

Mulţumesc anticipat.

 

Ar mai fi ceva, ultima dată când am dat-o jos, am constatat că am ceva joc la capătul de bară dreapta, acela dublu.

Am căutat să-l cumpăr, dar m-au cam speriat preţurile la piesa asta. A încercat cineva să le facă reglabile?

 

 

bara dintre fuzete este bara de conexiune, bara dintre fuzeta dreapta si bratul pitman al casetei de directie este bara de directie.

 

solutia la problemele tale este un set de bare HD plus un brat de directie de Mercedes.

 

rezolvi si rezistenta barelor, si capatul de bara dublu. si ai uitat de orice problema.

 

gasesti de cumparat kitul complet.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Un Samurai pentru sufletul meu...

 

Mulţumesc mult Minitehnicusro pentru răspunsul prompt şi la obiect!

Aşa voi face.

 

Am înţeles că te cunoşti cu Dan Bobaru din Bertea, eu cu el ies cel mai des, poate ajungi în zona noastră la vreo plimbare, mi-ar face plăcere să te cunosc personal.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use