Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?


med_max
 Share

Recommended Posts

Salut,

 

Intrebare ... sa zicem ca am achizitionat masina X, si i-am facut upgrade pt off road ... de la inaltat 5 cm (exemplu), caucioace 33'', proiectoare pe roof, bara , capota ... schimbate barile ... etc ... ca la un off road adevarat - nu extrem ...

 

care sunt sansele sa ramai fara talon - in cel mai fericit caz ? sau suntem conform legii?

LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock :banana

Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu Politia ?

 

atata timp cat sunt facute homemade nu esti legal cu feratanele de pe masina, trebuiesc tot felul de omologari. Sunt convins ca nici asigurarile nu iti acopera dauna, in cazul in care tu esti vinovat, si il lovesti pe unu cu bullbarul. Sa speram ca mai inchid inca ochii.....:wink:

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu Politia ?

 

Depinde cat de "grav" e modificat acaretul si de cine te controleaza! Un lucru e clar, pentru a fi 100% street legal, masina inclusiv anvelopele ar trebui sa ramana cat mai aproape de original! Poti pierde talonul si daca ai alte anvelope decat cele trecute in cartea de identitate! Cat despre omologari la noi pentru diverse accesorii sansele sunt aproape nule.

Acum sa nu fie cu suparare, daca intrebarea are caracter general, nu-i prea vad locul la aceasta sectiune! Locul ei era la rubrica modificari! :wink:

Edited by Iulian G
Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu Politia ?

 

eu zic sa lamuriti omul cu argumente ...legii ,ordin ministrul transportului, RAR,etc..nu aberatiii de la tuica ,bere si alte bauturi alcoolizate

Din aduceri aminte.....cauciucuriile trebuie trecute in CIV si talon.....luminiile extra trebuie pusa husa la ele....si restul orice modificariu care nu aduc atingere la siguranta....frana,etc, trebuie sa fie in limita a 3% din greutatea masini.......

Edited by RETI

Land Rover Discovery I

Mercury Sable

LR serie III

Link to comment
Share on other sites

Re: Probleme cu Politia ?

 

Salut,

 

Intrebare ... sa zicem ca am achizitionat masina X, si i-am facut upgrade pt off road ... de la inaltat 5 cm (exemplu), caucioace 33'', proiectoare pe roof, bara , capota ... schimbate barile ... etc ... ca la un off road adevarat - nu extrem ...

 

care sunt sansele sa ramai fara talon - in cel mai fericit caz ? sau suntem conform legii?

 

 

Vezi Codul rutier in vigoare si normele tehnice trimise de RAR statiilor care executa ITP.

In principiu, pe masina trebuie sa ai ceea ce e trecut in CIV, adica omologat sau omologare agreata de RAR.

Caz concret: portbagaj omlogat Germania, prinderi pe bare roof, home made (mult mai sigure), respingere ITP pana la iesirea din curtea lor.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Scuze de locatia topicului ... dar de-abia imi mai tin ochii deschisi ... si nu de bautura :grin:

Deci pe romaneste ... nu prea suntem "legali" ... chiar si cauciucurile alea care vrei sa ti le pui ca de ai inaltat masina 5-10 cm ... nu o sa le omologheze mai nimeni ... ca depasesc aripa in exterior ... cel putin parca asa zicea legea din cate stiu eu ... iar legat de proiectoare parca nici alea nu au voie ... mai ales cele care sunt intre farurile originale ... acum daca gresesc sa imi ziceti ... :3994858278:

LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock :banana

Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Chestiunea este extrem de simpla. Sau cel putin asa o vad eu.

 

Normal, cam nici o modificare specifica offroad nu e acoperita lege.

 

DAR, daca vei face modificarile cu cap, in asa fel incat acaretul sa nu sara in ochi si nu vei vopsi elemente ale masinii in culori tipatoare sa se diferentieze in trafic ce celalalte masini nu vei avea probleme. E chestie probata.

 

Cele mai cameleonice modificari sunt cele care imita sub o forma sau alta starea initiala a masinii chiar daca la atenta analiza nu sunt ceea ce par a fi. Important este sa-ti faci modificarile care vrei si sa pastrezi linia masinii ... Nu e mare inginerie.

 

Pe probleme legate de rar ...adica filtru rar din trafic ...te pregatesti pe linia asta: sa ai frane si directie la masina. In rest nu trebuie sa-ti faci probleme.

 

O bara de fier se poate masca foarte bine cu un texturat care sa imite plasticul ... :wink:

 

LE ...Acum imi bat capul de ceva timp cum sa imi pun pe masina un ledbar care in trafic sa-l pot masca usor. Ca tot vorbim de cameleonisme ... :ha:

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

tu cand mergi in trafic si vezi un tanc inaltat 10cm fata de standard si cu nishte roti pe 33'' ? nu iti sare in ochi ? te mai uiti la bara?

LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock :banana

Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

tu cand mergi in trafic si vezi un tanc inaltat 10cm fata de standard si cu nishte roti pe 33'' ? nu iti sare in ochi ? te mai uiti la bara?

 

De unde stii care e standardul? Ca e greu sa apreciezi din ochi daca e inaltat 3,5 sau 10! De unde stii ca sunt 33-uri si nu sunt 35-uri? :grin:

 

Cei care impartasim aceasta pasiune stim ...ptr ca sa zicem ca suntem cumva "cointeresati". Un "om normal" te asigur ca nu face diferenta intre o masina stock si una modificata asa cum ti-am zis eu.

 

In fine, nu stiu daca ai inteles ideea mea ...:wink:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Am inteles ideea ... nu prea conteaza daca sunt 33 sau 35 ... se vede clar ca nu sunt stoc etc.... in fine ... pe romaneste sa evitam pol cat se poate .... ca daca ne opreste (daca le e foame) ... 100% gaseste ceva in neregula ... daca e foame tare .... s-ar putea sa ne scarpinam bine de tot ... ca eu actele nu i le dau :uameni

LR Disco 2 - 2003, 2.5 td5, manual, 102 kw, stock :banana

Santa Fe 2.2 - 2015 - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Pe un alt topic, unui coleg i s-a suspendat talonul pentru ... nimic :uameni . Avea cauciucurile corespunzatoare, dar dimesiunile erau in inch ...

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Daca vor te curenteaza de ramai fara dinti in trafic...in ceea ce priveste itp fiecare cum se descurca,dar atata timp cat nu e o tubulara nu-ti fa griji,nu e cazul masinii tale:wink

O masina cu 33 nu arata a tanc din nici o pozitie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

am inteles mai sus ca sunt probleme si la ITP,dar cazul specific al meu in care masina este omologata ,, vechicul destinat competitiilor sportive" -trebuie sa am huse pe reflectoare care sunt pe bullbar sau roofrack tot timpul?

 

Tapatalk 2-vel küldve az én GT-I9070-ről

"If you think adventure is dangerous, try routine; it is lethal."
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

am inteles mai sus ca sunt probleme si la ITP,dar cazul specific al meu in care masina este omologata ,, vechicul destinat competitiilor sportive" -trebuie sa am huse pe reflectoare care sunt pe bullbar sau roofrack tot timpul?

 

Tapatalk 2-vel küldve az én GT-I9070-ről

 

pune o poza cu acaretu' sa vedem cat de deosebita e fata de ale noastre(ma refer la modificari), si ceva detalii pe unde trebuie sa mergi pentru a omologa masina ca destinata competitiilor sportive

 

 

intrebare fireasca: poti circula intre competitii?

P.S.: inseamna ca nu am facut rau ca am pastrat ce inseamna piese originale gen bari fata spate(pentru zile negre cand te invita baietii oficial la RAR)

Edited by dan chiperi
:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Eu sa zic asa nu prea am experienta auto atat de lunga ca alti , conduc doar de 13 ani. Dar in timpul asta am observat un lucru , poti sa il ai pe masina si un c***t ca pe ei oricum o singura problema ii intereseaza , adica radarul :ha:

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Nu fi asa sigur ...ia vopseste masina un roz aprins sau un portocaliu ...sa vezi dupa aia ...ce arici ai la melitie ... :grin:

 

Normal daca masina are pasaport tehnic si e omologata drept "vehicul destinat competitiilor sportive" cu modificari majore pe frane, motorizare, directie, legal nu ai avea dreptul sa circuli cu dansa in afara spatiului de concurs.

 

A se intelege ca la o competitie "spatiul de concurs" poate avea in componenta sectoare de drum public care in mod normal se inchid sau se restrictioneaza pe perioada desfasurarii acelui eveniment.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

de circulat pot.am numere normale fara nici o restrictie pe drumuriile publice.

 

Tapatalk 2-vel küldve az én GT-I9070-ről

"If you think adventure is dangerous, try routine; it is lethal."
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

Si ce avantaje ai? ma refer la taxa prima inmatriculare, impozit, asigurare, rovigneta etc? eventual pe PM. Mersi

 

ai PM.20131116_011501.thumb.jpg.b05602161ec87853a48f1a3d00866f71.jpg acesta este masina cu bulbar/roofrack si reflectoare, ma repet daca credeti ca este o problema reala si daca trebuie sa pun huse pe ele?

multumesc

"If you think adventure is dangerous, try routine; it is lethal."
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

ai PM.

 

Eu tot nu inteleg de ce esti atat de secretos ...daca ai scapat un fluture, da-le drumu si la ceilalti.

 

Acum doi ani am vb cu inginer de la RAR din Grivitiei. Mi-a spus ca daca o masina este omologata ptr "competitii sportive" aceasta nu are drept de circulatie pe drumurile publice. Ptr asta se depune documentatie si e de asteptat ceva.

 

In situatia in care masina era inmatriculata in circulatie, adica avea drept de circulatie in Romania si destinatia ei se schimba in "vehicul destinat competiilor sportive" in cazul in care are modificari constructive de orice natura, aceasta de asemenea isi pierde dreptul de circulatie pe drumurile publice.

 

Poate ca la voi la Cluj stau lucrurile cu totul altfel, desi nu cred ptr ca toate dosarele "discutabile" din care face parte si acest caz ...trec fie prin centrul din Grivitei fie prin cel din Voluntari.

 

Mai exista si varianta de numere de "PROBE" numere care se elibereaza in urmatoarele conditii:

 

"a) in vederea omologarii

b) pentru autosasiurile care efectueaza deplasari de la unitatile constructoare la cele

care le caroseaza

c) la solicitarea persoanelor juridice care au ca obiect de activitate fabricarea, asamblarea, carosarea sau incercarea autovehiculelor sau a remorcilor

d) la solicitarea persoanelor juridice care comercializeaza in vederea probelor solicitate

de clienti, care detin spatiu special amenajat pentru expunerea vehiculelor si au un volum mediu de vanzari de cel putin 10 vehicule pe luna in ultimele 6 luni "

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

tema topicului este altceva:). deci secretos nu sunt deloc deoarece daca amintesc bine am dezvoltat acest subiect pe un alt topic.Continuind mai departe daca vrei sa aflii detalii mai amanuntite gasesti numarul meu la contacte si suna ma.

 

 

 

Tapatalk 2-vel küldve az én GT-I9070-ről

"If you think adventure is dangerous, try routine; it is lethal."
Link to comment
Share on other sites

Re: Masinile pregatite pentru off-road au probleme cu Politia ?

 

de circulat pot.am numere normale fara nici o restrictie pe drumuriile publice.

 

Tapatalk 2-vel küldve az én GT-I9070-ről

 

In cazul asta, nu-ti mai trebuie nimic, doar ai totul legal dat fiind ca ai masina omologata si pentru competitii sportive si pentru strada.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use