Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

suspendare roti de pe aceeasi parte


mm
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

am constatat azi la 80-ul meu ca daca suspend ambele roti de pe aceeasi parte cu centralul neblocat si incerc sa accelerez nu se invarte decat roata de pe spate, desi masina e 4x4 permanent. este normal asa? nu ar trebui sa se invarta ambele roti ramase fara aderenta? imi explica si mie cineva rabdator in cuvinte simple ce se intampla de fapt?

 

Multumesc,

 

Alex

Link to comment
Share on other sites

Re: suspendare roti de pe aceeasi parte

 

Salutari! Dupa parerea mea exista 2 cazuri care genereaza aceasta lipsa a transferului de putere intre punti :

1. Sistemul care gestioneaza diferentialul central, daca acesta exista desigur, nu-si face treaba din diverse motive.

2. Diferentialul central este identic in functionare cu cel de pe o punte cand nu este blocat, aceasta inseamnand ca el transfera cuplu catre puntea fata atat timp cat masina ruleaza. Daca stai sa analizezi acelasi lucru se intampla si cu diferentialul de pe puntea fata sau spate - rotile sunt angrenate in mod egal sau cu diferente in anumite momente din timpul rularii.

Link to comment
Share on other sites

Re: suspendare roti de pe aceeasi parte

 

Da este normal sa se invarta o singura roata din 4 daca nu ai aderenta si centralul blocat. De la cutia de viteze cuplul se imparte fata spate din diferentialul central, fata are o roata pe asfalt cu aderenta si nu se invarte, cealalta roata este in aer, dar opune un pic de rezistenta din cauza etrierului sau a rulmentilor(comparativ cu puntea spate), iar atunci cuplul este transferat catre puntea spate, unde o roata ests pe asfalt, deci nu se invarte, iar o roata este in aer fara aderenta si se innvarte. Diferentialul central lucreza ca oricare diferential de pe masina, daca la una din iesiri se opune rezistenta cuplul este transferat la cealalta iesire, la situatia ta catre puntea spate unde este un alt diferential care tranfera cuplul la roata fara aderenta.

Link to comment
Share on other sites

Re: suspendare roti de pe aceeasi parte

 

Salut. Nu m-am referit la faptul ca nu exista dif central ci spuneam ca nu stiu daca acesta este gestionat sau nu de catre un sistem electronic.

Pentru a transfera puterea intre puntii, inclusiv in situatia pe care ai descris-o tu, este nevoie de un sistem de control al tractiunii.

Colegul a spus exact ce am spus si eu - diferentialul central, in lipsa unei gestionarii electronice, functioneaza la fel ca un diferential normal, deschis, aflat pe o punte.

Desigur, poate te vei intreba ce rost are sa fie cuplate ambele punti in acelasi timp atat timp cat exista riscul ca motorul sa transmita 100 % forta catre puntea spate.

Raspunsul este ca acesta configuratie poate fi eficienta cand masina ruleaza.

Edited by Cristi S
Link to comment
Share on other sites

Re: suspendare roti de pe aceeasi parte

 

Este perfect normal sa se intample cum ai descris.

Atata timp cat diferentialul central este liber asta se intampla.

Daca aveai centralul blocat atunci s ar fi invartit amandoua.

In conditii impinse la maxim si pur teoretice:

4x4 cu central liber trage o singura roata.

4x4 cu central blocat trag doua roti, una pe fata una pe spate.

Link to comment
Share on other sites

Re: suspendare roti de pe aceeasi parte

 

Am inteles, multumesc pentru lamuriri. Nu stiam ca roata fata suspendata opune o rezistenta mai mare decat roata spate suspendata. In cazul asta, e perfect explicabil.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use