Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)


tonik22
 Share

Recommended Posts

Va salut,

 

Iubirea mea pentru masinile 4x4 a inceput acum vreo 8 ani cu un Chevrolet Blazer din '91...:tr motor de 4500 si consum de 3 galeti.... Dupa un 6 luni (si o instalatie electrica arsa si refacuta) s-a dus si motorul ... asa ca am scapat de ea...

 

Anul trecut in septembrie mi-am facut curaj si am cumparat o Frontera din '96. Toate bune si frumoase, era deja inaltata, a trebuit sa-i mai iau niste sosete BFG (AT-uri) si hai cu ea pe teren. La doua saptamani a inceput circul: radiatorul crapat.... Si pe urma (nu neaparat in ordine cronologica) : o planetara, butoanele de geamuri (au cazut pe rand, ca e mai frumos asa), compresorul de aer conditionat, cureaua de accesorii, cablurile de la frana de mana, electrovalva (parca asa se numea), a doua planetara, un etrier, etc.... Bomboana de pe coliva a fost acum doua saptamani: s-a rupt cureaua de distributie dupa 25 000 de Km.... :fr2 Suparat de nepotrivirea asta de caracter si de faptul ca trusa de scule trebuia sa stea la indemana langa mine in habitaclu si nu in porbagaj, am maritat-o pe 2 lei (si in rate pe deasupra) :c1

 

 

 

Si asa am ajuns la subiect (cam greu): MI-AM CUMPARAT ACUM ACEST L200 cu care sper sa am mai mult noroc!

 

Anul de fabricatie: 2008

Motor : 4D56, 2477cmc, 100KW

 

Atasez si fotografie cu ea (dupa ce era sa raman intepenit cu ea la 300 m de drum, sambata trecuta la vanatoare...).

 

As avea nevoie de nitel ajutor: poate cineva sa-mi recomande un service bun pentru acest model (sa aiba si experienta, soft, etc...) si nu in ultimul rand sa fie rezonabil ca pret. Am cateva probleme cu ea :

 

1) porneste greu de tot : cand pun contactul si se stinge becul de bujii si de motor, invart si nu porneste.... abia la a 3-4 incercare. Pe de alta parte, dupa ce incerc prima oara, la a doua si a treia incercare nu se mai aprinde becul de bujii... E normal asa ?

 

2) in mers, mai ales cand accelerez mai tare sau merg cu viteza peste 100 se aprind si raman aprinse intre 1 - 5 secunde martorii de filtru motorina si alternator(baterie)... asta nu mereu si nu raman aprinsi.... vreo sugestie ?

 

3) am o bataie la gropi si pietricele in volan ... fostul proprietar mi-a povestit ca ar fi dintr-o bucsa de cauciuc (sau silicon) de la axul volanului si ca se poate remedia daca pun niste silicon de parbrize pe acolo... nu prea cred....

 

4) nu se aprind deloc pozitiile de ceata (nici macar martorul luminos din bord)... o sa verific acum becurile daca sunt bune, dar e normal sa nu se aprinda nici indicatorul din bord ?

 

Si inca ceva, as dorii o recomandare pentru pregatirea masinii de teren, avand in vedere ca o folosesc pe teren la vanatoare la ses, pe camp (cu namoale mai mici sau mai mari, si zapada ca iarna:) ) si on road 60% din timp.

 

Multumesc anticipat!

20141122_103842.jpg.6eb8fa0d73efa23ce875261b4c0eed70.jpg

Edited by tonik22
Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Sa o stapanesti sanatos.....

Ai nimerit-o si nu prea.... ai nimerit-o daca esti priceput, iti place si stii sa faci diverse.....

daca ai cautat masina ideala fara probleme.....mai ai de cautat.are diverse boli specifice,nu grave dar cu griji si atentii.

 

In toate cazurile,recomand GTC Auto. Mergi, povesteste, da-i drumul la verificat.....daca nu iti place ,mai cauti.Dar nu cred, o sa devii client fidel.... :grin:

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Vrifica intai sa nu ai una-doua bujii arse . Se mai intampla si pe frigul asta nu prea pleaca rotund in doua sau trei bujii.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

La pct 1) posibil ceva bujie. E destul una sa fie arsa si ti-a dat pornirea peste cap. Recomand cele date de producator, sunt 80 lei aprox, dar merita. Daca e numai una dusa, trebuie schimbate toate 4. La pct 2) posibil sa fie duse periile din electromotor.

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Sa o stapanesti sanatos.....

Ai nimerit-o si nu prea.... ai nimerit-o daca esti priceput, iti place si stii sa faci diverse.....

daca ai cautat masina ideala fara probleme.....mai ai de cautat.are diverse boli specifice,nu grave dar cu griji si atentii.

 

In toate cazurile,recomand GTC Auto. Mergi, povesteste, da-i drumul la verificat.....daca nu iti place ,mai cauti.Dar nu cred, o sa devii client fidel.... :grin:

 

Deci am pus-o:dr2 .... ma pricep la mecanica de nu se poate... cand ma duc la service iau traducatorul dupa mine sa inteleg si eu ceva :sh2

 

Am dat telefon la GTC si mi s-au parut foarte amabili (spre deosebire de cei de la service-ul lui Tiriac din Berceni) dar din pacate, prima rampa libera era peste o saptamana (miercurea viitoare la ora 8:30). Avand in vedere ca sambata vreau sa ies din nou pe teren, le-am dat telefon celorlalti care desi sunasem la ora 17:31 mi-au zis ca s-a terminat programul la 17:30 si o sa ma sune cineva maine....

 

Apropo de asta pana sambata trebuie sa-mi iau si cauciucuri si am niste probleme cu alegerea lor::hl

1) am jenti de 17 acum cu niste cauciucuri noi de iarna 235/60R17 ( TOYO OPEN COUNTRY ) facute in iulie 2013 cumparate de vechiul proprietar si care mi se par foarte mici

2) mai am un rand de cauciucuri BFG 255/65R16 uzura 10% de pe Frontera care scrie pe ele M+S dar profilul este de strada

3) pe Frontera am cumparat BFG , AT-uri 245/75R16 pe care le-am dat odata cu masina. Am fost foarte multumit de ele pe teren uscat si sosea, si mult mai putin pe noroi si zapada (mare). Mi se parea ca se incarcau foarte repede si la vanatoare cand te deplasezi destul de incet 15-25 KM/h , asta e un impediment pentru ca transforma masina in sanie... si de obicei sunt si canalele de irigatie langa - foarte adanci

4) Ma gandeam sa-mi iau niste MT -uri dar cand i-am intrebat pe paznici (care au MT-uri) parerea lor despre ce cauciucuri sa-mi iau mi-au spus sa nu-mi iau ca pe asfalt si in conditii de iarna imi rup gatu' cu ele.

 

Asa ca am doua probleme:

a) sa-mi iau cauciucuri pe 17 sau pe 16 (pt ca le mai am pe cele de asfalt BFG)

b) sa-mi iau AT-uri sau MT-uri (am auzit ca cele de la Cooper ar avea aderenta ceva mai mare pe asfalt)

 

Voi ce sfat imi dati ?:hl

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

:old

Sa te duci la service care stie bine cu offroad.

Sa-ti pui ordine in idei.

Si sa inveti ce este aia rabdare....te poti duce la vinataore si cu masina prietenilor....

 

Gume inainte de verificat,suspensie sau pregatire cum spui tu nu merita....daca pui o suspensie sau o inalti cu un Bodylift-o prostie dar da bine la poza- gumele ce le cumperi acum or sa-ti fie mici :grin:

 

Cooper mai ok pe asfalt,dar dezastru pe noroi....nu le poti avea pe toate...

 

Ia-ti timp si citeste forumul 1-2 saptamani .Nu poti fi atat de atehnic decit daca nu vrei sa inveti....

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Am fost astazi la service (dedicat Mitsubishi - in Baneasa):cr1.

 

Daca ma iau dupa ei cred ca mai am de bagat 3000 euro in piese neaparat necesare si pe urma urmeaza pregatirea de off road...

1) pt problema cu pornirea grea mi-au zis ca este arsa siguranta de la bujiile incadescente care e pe borna de plus si care e capsulata cu inca 5 sigurante si ca toata capsula costa 80 euro + TVA

2) pentru aparitia martorilor de baterie si filtru de motorina in timpul mersului au zis ca alternatorul incarca 15,5 si ca trebuie desfacut si schimbat regulatorul (sau asa ceva). Manopera 480 ron. L-am intrebat cat costa regulatorul asta... S-a uitat pe calculator si mi-a zis: am o veste "buna" : nu se vinde separat, trebuie schimbat tot alternatorul : 620 euro + sau cu TVA cu tot ... n-am mai intrebat....

3.) pentru rezolvarea stopurilor de ceata care nu se aprind (dar nici nu au martor aprins in bord) trebuie sa o las o zi la ei sa mearga pe circuit sa vada ce e defect ( daca ora de manopera este 80 ron + TVA (ca la GTC care au pretul afisat) rezulta vreo 640 ron + TVA

4) pentru socurile din volan cica trebuie sa schim coloana cu totul... l-am intrebat pe mecanic cat costa... cica vreo 1000 de euro.... pe urma l-am intrebat daca merge sa bag siliconul ala de la parbriz intre cele doua tevi si mi-a spus ca da, dar la ei la service nu se poate.... am uitat sa intreb si de data asta daca pretul e fara tva :fr

5) m-am uitat cu mecanicul pe sub masina... acum fix o saptamana cand era pe rampa pt ITP m-am uitat pe dedesubt si nu era nici-o zgarietura pe scutul de la motor. Acum era scutul desprins, indoit, si o mare fleica de noroi intre el si motor... asta dupa ce m-am impotmolit intr-o gropita la care inainte nici nu incetineam cu Frontera.... Deci trebuie sa-mi cumpar un scut serios (asta era dintr-o tabla ordinara de 1,5 mm)... Poate ma ajutati aici cu niste sugestii... si nu model ARB

6) dupa ce s-a mai uitat mecanicul pe acolo, mi-a zis ca trebuie gresata ca nu a mai fost de curand, si ca in rest arata foarte bine (nu a fost folosita pe teren) / Veste buna - ca oricum i-am pus eu gand rau :fr2

7) a paispea chestie : trebuie schimbate toate curelele( vreo patru) si toate rolele... a vrut sa-mi dea pretul in euro si i-am zis sa-mi spuna in lei...n-a putut.... deja depasea nivelul lui de procesare .... deci durere... apropo de asta, chiar trebuie sa iau piese originale ?

 

Cred ca au mai zis ei ceva pe acolo ca trebuie reparat/schimbat dar deja ma luase capu' ... Acum dupa o sticla de vin pentru calmare nici atat nu-mi aduc aminte ... :old

 

Deja ma apuca nostalgia dupa "tomberonul" meu de Frontera, pe care-l pune acum la punct un coleg de vanatoare... care mi-a spus ca vinerea viitoare e gata (cu motor schimbat, chiulasa rectificata, supape, distributie, colbutori- ce-or fi si aia- schimbati, si alte multe chestii reparate sau schimbate)... si ca mai bine mergem cu " cotetul" sambata la vanatoare, ca chiar daca inghetam in el, oricum cu asta noua a mea n-avem nici-o sansa sa ajungem pe teren.... Si culmea : toate il costa vreo 1500 de euro...

 

Deci: :hl : idei unde gasesc piese ( o sa caut si eu second maine) si unde gasesc si eu pe cineva sa-mi rezolve alternatorul si coloana de la volan!

 

Multumesc anticipat!

Edited by tonik22
Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Din toate baiurile cea mai grava e cea cu alterantorul si cand am zis de ea fii sigur ca stiu de ce..cat de repede poti rezolval pentru ca iti va prajii partea electronica a masini si sa vezi dupa aia..aia cu coloana de directie dai pace daca tot vrei sa te dai in teren, scutu pride-l inapoi ca bun ii ala..pune-i 32/17"..ii place in teren si acolo se repara de la sine:wink:

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Pentru reparatia alternatorului incearca si la astia:http://www.alternator-electromotor.info/

Sper sa nu se considere reclama neautorizata:grin:

Eu am fost la ei si am fost extrem de multumit, au permanent piese pe stoc, lucreaza repede si bine (la mine a durat circa o ora)

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Da, asa este si eu am trecut pe la Nicu de cateva ori. Fac treaba rapida, buna si nu in ultimul rand sunt foarte corecti! :h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Salut! Te rog spune-mi si mie daca rezolvi cumva acea bataie din volan (coloana) .

Referitor la problemele masinii... Nu-i niciuna asa grava si ca sfat, cauta un mecanic priceput la 4x4 si mergi doar la el.

Cu pornirea probabil rezolvi schimband o bujie sau doua. Lampa de bujii se aprinde din nou doar dupa ce iei contactul si il pui peste 45 secunde. Daca motorul s-a incalzit lampa nu se mai aprinde.

Martorul la filtru de combustibil se poate aprinde daca ai acumulat apa in decantor. Se poate scoate apa si gasesti instructiuni in manual. Daca vrei manual in romana da-mi PM si-ti trimit.

Faza cu rasina pt.coloana mi s-a povestit si mie, dar inca n-am auzit ca s-ar putea repara si cu silicon.

Alternatorul, da e o problema, dar in cel mai rau caz daca nu-l repari cauta unul SH.

Selecteaza si sfaturile colegilor de forum. Personal , cred ca RZV are ceva experienta si mi se par foarte bune comentariile lui(si nu numai ale lui, sunt si alti colegi experimentati)

 

Spor si succes. Si inca o data... Te rog daca rezolvi cu coloana, zi-mi si mie cum s-a facut si cat a costat

Edited by Dan B.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Pentru reparatia alternatorului incearca si la astia:http://www.alternator-electromotor.info/

Sper sa nu se considere reclama neautorizata:grin:

Eu am fost la ei si am fost extrem de multumit, au permanent piese pe stoc, lucreaza repede si bine (la mine a durat circa o ora)

 

N-am mai scris de mult.... deh ... sarbatorile, vanatoarea.... etc...

 

Multumesc mult pt sugestia cu baietii de mai sus, au fost excelenti.... Alternatorul nu avea nimic, era un fir intrerupt :banana, treaba cu pornirea grea am rezolvat-o tot la ei cu niste cositor pe siguranta din borna de plus, toata chestia a costat 60 ron si de fericire inca 50 ron spaga la baieti :h5

 

Intre timp am schimbat chitul de distributie, kitul de accesorii, ulei si filtre, uleiul in grupuri si kit-ul de ambreiaj... a vandut-o baiatul la fix :)

 

Am bagat-o pe aratura de i-au sarit capacele (si o planetara din cutie), asa ca scuturile originale se mulasera pe forma motorului si cutiei.... Rezultat: saptamana trecuta i-am facut scuturi motor, cutie, diferential, rezervor, din otel de 3mm cu ranforsari din cornier.... Cand m-am dus s-o iau, m-au tentat si cu un bodylift de 30 mm asa ca l-am luat si pe asta pana o sa fac rost de bani pt kit-ul de inaltare...

 

Acum mai am sa-i cumpar un senzor de abs pe dreapta, distrus prin santuri...., sa-i cumpar niste sosoni. si sa-i pun troliu...

 

Si vine intrebarea: se poate pune troliu fara sa cumpar si bara aia copiata dupa ARB si fara sa iasa in afara barii originale? Am inteles ca se poate muta radiatorul ala care e jos, dar parerile sunt impartite, oricum n-am gasit pe nimeni sa-mi spuna: o fac eu!

 

Si a doua intrebare (si a treia): protejand-o cat am putut, tot s-a zgariat ca dracu... trebuie sa-i fac un polish bun (o recomandare, va rog) si sa-i pun o folie transparenta (cat mai buna, cat mai groasa). A pus cineva si poate sa-mi recomande o marca si un loc unde sunt baietii profii si eventual sa nu ma coste cat un revopsit :hl ???

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Pentru troliu, ai o gramada de oferte (si de vanzare si de montaj) pe aici pe forum, cauta in sectiunea Promo si sigur vei gasi solutii.

 

Cat despre folie: o folie transparenta, buna si rezistenta te poate costa dublu cat un vopsit profi:grin: Parerea mea e sa o lasi asa, te vei obisnui curand cu aspectul:wink:

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

si ale mele is f zgariate. Nu ai incotro cand iesi cu ele in teren asta se intampla. Sa le revopsesti imi pare nici nu stiu , ori o prostie ori bani aruncati. La prima iesire in padure se f iara. Poti sa o revopsesti numa daca nu mai iesi in off road. Altfel nu are rost.

Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT

Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT

Natura si aventura

Link to comment
Share on other sites

Re: In sfarsit mi-am luat o MASINA (buna sper ...)

 

Acum mai am sa-i cumpar un senzor de abs pe dreapta, distrus prin santuri...., sa-i cumpar niste sosoni. si sa-i pun troliu...

 

Si vine intrebarea: se poate pune troliu fara sa cumpar si bara aia copiata dupa ARB si fara sa iasa in afara barii originale? Am inteles ca se poate muta radiatorul ala care e jos, dar parerile sunt impartite, oricum n-am gasit pe nimeni sa-mi spuna: o fac eu

 

da ...se poate ! asa am facut euIMAG002923.jpg.4ea98a6f1db4260fadf5be5f53241c25.jpg

DACA UN LUCRU MERITA SA FIE FACUT , MERITA SA FIE FACUT BINE !!
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use