Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Intrebari inmatriculare Olanda


Alex4x4
 Share

Recommended Posts

As avea nevoie de cateva informatii in legatura cu inmatricularea unei masini in Olanda si tot ce tine de asta. Sa incep cu inceputul : zilele trecute am primit o scrisoare de la universitatea olandeza la care am aplicat (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen) prin care mi se spunea ca am fost acceptat pentru cursul de Automotive Engineering incepand cu Septembrie 2015. Am inceput sa ma gandesc iar la toate detaliile si la tot ce tine de mutare/stabilire acolo. Inainte sa ma gandesc la cazare si alte detalii neimportante (:grin:) mi-a venit in cap adevarata problema : cum si ce fac cu masina?

 

Da, ideea mea este sa plec cu masina in Olanda si sa o tin acolo pe parcursul facultatii (4 ani). Am citit ca permisul de conducere este valabil la nivel European, chiar si in cazul unei sederi permanente. Am rezolvat prima problema,zic. Dar masina...ce fac cu masina? Am citit pe net despre inmatriculare si circularea cu masina inmatriculata in alt stat european (ma gandeam sa o tin pe RO). Ei nu permit sa circuli cu o masina inmatriculat in alt stat mai mult de 14zile la rand in cazul unei sederi permanente. Deci prima solutie cade. Asta inseamna ca trebuie sa o inmatriculez la ei. Din cate stiu, la fel ca la noi, taxa de inmatriculare este si la ei foarte mare. Cu asigurarea cum e? Alte taxe exista? Se poate sa fac exceptie de taxa de inmatriculare (citisem asta pe undeva) avand in vedere ca ma mut dintr-un alt stat european la ei?

 

Mai exista alta solutie? Ma poate ajuta cineva cu mai multe detalii despre asta? Astea sunt doar o mica parte din intrebarile pe care le am, dar nu imi vin mai multe in cap acum. Revin pe parcurs cu mai multe intrebari, sper sa ma poata ajuta cineva in cunostinta de cauza. Multumesc anticipat!

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link to comment
Share on other sites

Re: Intrebari inmatriculare Olanda

 

Tii masina inmatriculata permanent in RO si poti circula cat vrei tu in UE.

Nu cred ca este altfel, ar intra la discriminare si restrictionarea liberei circulatii.

Am avut sederi de cate 3 luni anual, in Germania, din 2000 pana in 2006, cu masina inmatriculata pe Bucuresti, fara probleme. Nu vad de ce ar fi altfel acum, cand RO este membru UE.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Intrebari inmatriculare Olanda

 

Tii masina inmatriculata permanent in RO si poti circula cat vrei tu in UE.

Nu cred ca este altfel, ar intra la discriminare si restrictionarea liberei circulatii.

Am avut sederi de cate 3 luni anual, in Germania, din 2000 pana in 2006, cu masina inmatriculata pe Bucuresti, fara probleme. Nu vad de ce ar fi altfel acum, cand RO este membru UE.

 

Ce am gasit eu pentru persoanele care primesc statut de sedere permanenta (nu stiu cum se numeste-valabila pt cazul meu->student) :

 

First of all, expatriates can drive their cars under any EU country registration only for six months! After that period all expats have to register and get Dutch license plates. In order to do that, two different taxes have to be paid:

  • Road tax (Motorrijtuigenbelasting)
  • Private motor vehicle & motorcycle tax (BMP) ->aia scumpa (undeva pe la 3-4000E pt un 2.0 diesel Euro4)

 

How to avoid paying BMP tax

I bet this is the part why you are considering not to bring your car; at least, this is what I thought when they told me the tax price. Relax though, there is a solution:

Almost every EU expat can claim that the vehicle is part of his / her "removal goods". Why should you do that? Because this exempts you from BMP! Just fill out the Aanvraag vergunning vrijstelling BPM bij verhuizing form and send it to the RDW (Department of Road Transport).

Apparently, you have to prove that you have lived in another EU country for more than 12 months and more importantly, that the car has been in your possession for more that six months. This may be time-consuming but believe me, it is definitely worth it.

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link to comment
Share on other sites

Re: Intrebari inmatriculare Olanda

 

Si eu zic sa tii masina inmatriculata permanent pe Romania.Ai fi exact in aceasi situatie cu/ca romanii care merg la noi cu masini inmatriculate pe Bulgaria.

Pe de alta parte nu stiu cit de utila iti este o masina de offroad acolo, si asta pt . ca o sa o folosesti strict ca turism.Nu cred ca la ei poti sa bananai cum vrei tu prin padurile lor.

Link to comment
Share on other sites

Re: Intrebari inmatriculare Olanda

 

Si eu zic sa tii masina inmatriculata permanent pe Romania.Ai fi exact in aceasi situatie cu/ca romanii care merg la noi cu masini inmatriculate pe Bulgaria.

Pe de alta parte nu stiu cit de utila iti este o masina de offroad acolo, si asta pt . ca o sa o folosesti strict ca turism.Nu cred ca la ei poti sa bananai cum vrei tu prin padurile lor.

 

Multumesc pentru raspuns ! Nici eu nu iau in calcul ideea unei masini 4x4 din considerente financiare, de consum, etc. Sper sa pot tine masina inmatriculata pe RO, ar fi cazul favorabil. Alte pareri?

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link to comment
Share on other sites

Re: Intrebari inmatriculare Olanda

 

Daca primesti drept de sedere pe perioada studiilor, atunci vei putea circula cu masina proprietatea ta cu numere de Ro.

 

Daca primesti si rezidenta fiscala in Olanda, atunci se complica lucrurile si va trebui sa o re-inmatriclezi acolo intr-un termen de X zile / luni.

 

Eu am un asociat care are residenta fiscala in Luxemburg, dar lucreaza in Belgia, unde locuieste si 5 zile pe saptamana...si merge acasa in Luxemburg doar in weekenduri si vacanta cu masina de servici ... si dupa vreo 4 luni a inceput sa primeasca scrisorele de la politie sa dea explicatii ce este cu masina ... totul fiind luat de pe camerele video ( ups ) ... s-a dus le-a dat explicatii, si ei i-au povestit cum ca daca insumat se constata ca masina circula mai mult de 90 zile / an pe teritoriul Luxemburghez...atunci va trebui sa o inmatriculeze in Luxembourg sau va plati amenda cam mare .... ceea ce nu e de preferat... daca ar fi fost cu rezidenta fiscala in Belgia si ar fi avut o casa de vacanta in Luxemburg atunci "cica" nu ar fi fost nici o problema...

 

Cel mai indicat insa ( avand in vedere ca noi doar povestim ce am auzit de la altii ), este ca dupa ce te muti in Olanda, sa faci o vizita la ei la politie si sa le povestesti ce si cum... sunt diferente destul de mari intre obligatiile care le ai cand ai rezidenta fiscala si rezidenta de studii intr-o alta tara... si trebuie sa verifici cu ei sau cu un avocat de acolo cel mai bine.

Edited by worldscape

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use