Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

FZJ80 polivalent


vlad_b
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

Dupa ceva niva plecate, aro prezente si mult lobby din partea lui Cristi, am adus in poarta http://forum.club4x4.ro/showthread.php?79315-Schimbare-motor-si-cutie-FZJ80/page10

 

Am numit topicul FZJ polivalent pt ca imi doresc ca la finalul reviziei profunde sa fie o masina foarte confortabila, gata sa plece oricand pe ce drum exista (daca exista), pregatita pt ture, iesiri, intalniri, noroi, padure, etc..

 

Deocamdata am inceput cu sfarsitul si i-am reconditionat interiorul. Intre timp Cristi rezolva probleme mult mai serioase (suspensie, rulmenti, amortizor directie, filtre/uleiuri/bujii/etc.) ->

 

Concret, fara a exista o graba neaaparat, am o groaza de lucruri de facut:

- blocant macar spate

- bare schimbate - ideal ceva custom din teava

- troliu

- snorkel

- cauciucuri

- motor/transmisie/frane revizuite

 

poze:

https://picasaweb.google.com/112288546432334788076/ToyDeUrcat?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNLxs_-4_JmwPQ&feat=directlink

 

@Cristi: apropo de poze. Nu ezita sa mai urci updates te rog :)

 

Pe masura ce lucrarile avanseaza voi apela cu diverse solicitari de sfaturi si idei, sperand ca pe final sa impartasiti sfaturi si pe traseu/teren :wink:

Edited by vlad_b
Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Problemele sunt multe si din toate :grin: , dar fiind o Toyota, rezolvarea lor e o placere comparativ cu Aro.

In prima faza, masina a venit pe platforma si am purces imediat la urmatoarele:

Ulei motor Toyota 5W-30 alaturi de filtru, filtru de aer, lichid de racire, bujii NGK, uleiul in cutia de viteze (demontat baie ulei si curatata alaturi de filtru), ulei in cutia de transfer (Motul 80W-90), ulei in grupuri (am folosit ulei Febi hipoid GL-4 asa cum recomanda Toyotaa), lichid de frana, gresat cardane.

 

In a doua etapa, care se intampla chiar acum, am trecut la "adevaratele" probleme constatate la revizie (toate rotile joaca, masina abia daca sta pe drum).

Si am inceput cu urmatoarele:

Am schimbat foarte enervantele telescoape de la capota si portbagaj. Noua a fost si electro-valva care se ocupa de spalatorul geamului din spate, (la FZJ vasul are o singura pompa pentru parbriz si luneta, si o electro-valva care dirijeaza unde se duce lichidul, Toyota... :grin:), am gresat o balama, un butuc... am inceput sa dam jos din accesoriile inutile:

20150129_193509.thumb.jpg.963e78d7ea381435e70a439f7e42c1c1.jpgDSCF3157.thumb.JPG.26061f56c6f30cb46844b9b4e450fc1f.JPG

Schimbat amortizorul de directie (care era total mort) cu unul OME.

20150129_185957.thumb.jpg.df5066d9be76a494b32cad9417598f93.jpg

Schimbat rulmentii de la rotile fata (decat la o roata momentan), am descoperit ca si rulmentii de la homocinetica sunt terminati, urmeaza si ei.

DSCF3165.thumb.JPG.1bd0d6d1f530bf36e347a73ba8db35b5.JPGDSCF3168.thumb.JPG.987ece3c8e5d2ff84ac194a0149553e9.JPGDSCF3173.thumb.JPG.bc1561f642ba997e9d5cc6dbab70d6f5.JPGDSCF3172.thumb.JPG.87f8ede73024d3098c4c31c02bea264c.JPGDSCF3171.thumb.JPG.74eeed021f694a8c600738599382933d.JPGDSCF3170.thumb.JPG.0be8bc8d99fcb12441780399c48a9705.JPG

Am apucat sa ma uit putin si in spate, discurile de frana au nevoie de reimprospatare, rulmentii la fel, joaca teribil, iar semeringurile sunt toate duse, rulmentii de roata erau fara pic de vaselina, spalati de uleiul de diferential. Urmeaza sa ii luam si pe ei, alaturi de semeringuri.

DSCF3162.thumb.JPG.0a1d1520f001618d9aa9805df871bc1c.JPGDSCF3164.thumb.JPG.4359fe1b5ed715ca50e52a524547b9f5.JPG

Am apucat rapid sa dau jos si amortizorul spate, curios fiind de ce masina este foarte instabila, nu am fost surprins cand am descoperit ca amortizorul nu mai lucra absolut deloc, au totusi cativa ani si km la bord.

DSCF3158.thumb.JPG.32031a541588f33a844fe023533d079f.JPGDSCF3163.thumb.JPG.5d9c917f482e9f89fe7d62418a926556.JPG

 

Per total, chiar daca masinaria are diferite probleme din cauza kilometrilor, timpului si poate putin si a intretinerii necorespunzatoare, e o bijuterie mecanica, incredibil de destep proiectata, ca un simplu exemplu total total stupid, toate suruburile si piulitele de pana acum de la suspensie au fost ori 21 precum piulitele prezoanelor de la roata, ori 17.

Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Spor la lucru și succesuri! Aștept cu interes să văd dusă la capăt lucrarea. Dar ... AOLEU, ce văd eu acolo în poză OPTIMAL? Aveți grijă cu piesele ăstea ”de origine“ (îndoielnică), să nu fie nevoie să repetați operațiunile d/r, în foarte scurt timp. Spun asta, pentru că am pățit pe pielea mea. În rest, sănătate și toate cele bune!:h5

All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Salut,

Imi pare bine ca masina a ajuns tot la un coleg de forum si pot urmari evolutia ei. Masina merita un viitor bun si cred are potential.

Imi pare rau de rulmenti, nici nu am mentionat de ei la vanzare pentru ca nu mi-am dat seama ca sunt asa distrusi, am condus-o maxim 20 km, cam 10 km la un drum intins pe sosea cu viteza maxima de 110 dar nu mi-am dat seama de problema.

Bafta si spor la munca!!!

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Tot sunteti cu ea pe 'butuci' schimbatii si PHH-ul (Pesky Heater Hose), explicatiile aici : http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_heater_hose.htm

 

El l-am comandat in State, era furtun siliconic garantat pe viata.... zicea reclama...:grin: Dar cred ca poti gasi si in Romania. Schimba-l ca sa nu mai ai dureri de cap.

 

Daca ai nevoie de piese eu am tot sistemul de racire, radiator cupru, vascocuplaj albastru(special pentru FZJ),pompa apa, toate pe original si noi cumparate din State. Te ajut cu placere.

 

Spor la treaba.

 

PS. Verifica si radiatorul, FZJ-urile sunt vestite pentru o depunere gelatinoasa in partea superioara a radiatorului care cu timpul blocheaza circuitul apei. Citeste pe net despre fenomen.

Edited by emanoeladrian
RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Nu s-a lasat nimeni de Aro :wink: din contra, la Aro se lucreaza atat la cel verde cat si la cel argintiu.

Problema in cazul de fata nu e furutunul in sine, cat sunt conductele care sunt ruginite binisor.

Instalatia de racire a fost bine spalata la schimbarea antigelului, radiatorul a fost schimbat/umblat candva si nu parea sa fie cu depuneri de nici un fel.

Problema mai problemoasa decat orice acum este lipsa deflectorului de pe radiator... , un deflector nu ai cumva?

Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Astazi am reusit saaa punem suspensia Old Man Emu cu urmatoarele piese:

Arcuri fata OME 850 cu amortizoare N79

Arcuri fata OME 863 cu amortizoare N74E

S-a inaltat foarrte frumos masinaria, flexeaza incredibil de bine, tinuta de drum s-a schimbat dramatic in bine, ramanand problema cu jucatul rulmentilor si a homocineticilor.

Am achizitionat astazi si rulmenti pentru rotile spate, marca Koyo ( au codurile LM102949/10 si JLM104948/10 pentru cine mai intereseaza), urmand curand sa-i si montam.

 

DSCF3214.thumb.JPG.3c24bd499710f6511de89c269d555952.JPGDSCF3213.thumb.JPG.e742ae3075414591d37b9cb1b0297d93.JPGDSCF3212.thumb.JPG.7110e24656e611308a5afc088f901983.JPGDSCF3206.thumb.JPG.a9bfae6a3446221a4e5ec7d1a50a0c28.JPGDSCF3203.thumb.JPG.46d87a2fd352c0410444cb6086ccc11e.JPGDSCF3201.thumb.JPG.2f7c1b84daef667c04803133a6b6397a.JPGDSCF3194.thumb.JPG.8a8362481a115770f4242a8fed0af8d5.JPG

 

Si cam atat de "low" poate ajunge un land cruiser 80

DSCF3189.thumb.JPG.fe3ba2f0838e7cc52aae3b505b9a75a0.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Incet dar sigur, treburile continua. Am mai ridicat botul cu 1 cm cu ajutorul inaltatoarelor OME, tinand cont si de arcurile cu "A" pe partea sofeorului bata si "A" pe partea pasagerului spate. Bucsele de la tendoanele fata au fost inlocuite, bara panhard desfacuta si stransa in noua pozitie de lucru a suspensiei, caseta de directie stransa putin, homocinetica fata dreapta terminata, umpluta cu vaselina MoS2, placute si discuri fata, in spate schimbat discuri, placute, reglat frana de mana (sabotii necesita inlocuire), schimbat garnituri etrieri stanga spate, si garnituri culise la ambii etrieri, precum si semeringul de planetara, rulmentii de roata si garniturile. Si aici toate bratele au fost desfacute si restranse in noua pozitie de lucru a bucselor.

Ne tine putin in loc homocinetica stanga pentru ca am reusit prin bunatatea lui Tibi sa o inlocuim cu una care are ambele filete la etrier :sh2, dar care nu avea ABS si drept urmare trebuie sa o gaurim si polizam.

DSCF3320.thumb.JPG.c38ebf709e90e9f117675ad104529e71.JPGDSCF3327.thumb.JPG.0eaff996abe53786472797c56bf8a9d5.JPGDSCF3324.thumb.JPG.b478a38d584b7093df2bd3b1d4d587f4.JPGDSCF3253.thumb.JPG.b71016ebd185746b617006a08d73ebca.JPGDSCF3267.thumb.JPG.e33e25f246dce8fca241d2a9c315430c.JPGDSCF3315.thumb.JPG.4a781d3929bbd194130ef141e83b40f2.JPG

 

As avea o mica intrebare pentru cei ce s-au mai lovit de aceasta problema. Capetele de planetara sunt SPIDAN, si sunt mai scurte cu cativa mm decat cele care au fost pe masina, insa nu mai ajunge canalul de siguranta in afara flansei. V-ati mai lovit de aceasta problema?

 

Aparent pentru capetele acestea de planetara e nevoie de flansa 43421-60040

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
Share on other sites

Re: FZJ80 polivalent

 

Masina e din nou pe roti, si mergand. Mai sunt mici detalii de facut precum schimbat furtune frana, saboti frana de mana, schimbat traseu aerisire punti, lungit distanta dintre caseta de directie si roata din dreapta pentru a readuce volanul in pozitie dreapta, refacut circuit senzor ABS roata fata stanga.

In proba urmatoare reviziei, am reusit sa o suspend intr-un sant, am descoperit astfel ca planetarele si puntile nu mai fac nici un fel de zgomot dubios :grin:

De mers merge total diferit, il voi lasa pe Vlad sa-si expuna punctul de vedere.

DSCF3334.thumb.JPG.b8bb8a218c6555c8cd16157a3c40a5fe.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use