Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

HJ61 din 1989 aka Dino


cipri778
 Share

Recommended Posts

Daaa stiu, inca o janghina… Dar e janghina mea!!!

 

Recunosc ca l-am cumparat pe Dino din impuls.

 

Dino este un HJ61 din 1989, motor 12HT, cutie 5 trepte, clima, geamuri electrice si mai multe nu mai stiu.

Anuntul avea o singura poza, din fata, de la 10 m, nici macar culoarea ei nu am observat-o cum trebuie (am crezut ca e albastra). M-am bazat doar pe descrierea facuta de vanzator: rugina (daca spunea ca nu are ii inchideam telefonul in nas), neingrijita si rupta la interior, 4x4 nefunctional, stare precara in general, dar cu motorul si cutia in mintile ei.

Nu am avut vreme sa merg sa o vad, noroc ca masina se afla in apropierea domiciliului nasului meu asa ca l-am rugat pe el sa o cumpere pentru mine. Riscant, deoarece omul nu are habar de vehicule in general, dar dupa episodul Papuc, ma interesa cel mai mult starea actelor si a seriilor.

La vederea masinii, nasu’ a zis ca-s nebun sa cumpar asa ceva :))), da ce plm stie el :))).

Intr-adevar descrierea vanzatorului corecta, singurele atuuri fiind sasiul in stare buna, motorul care trage extraordinar si cutia fara probleme (am citit ca astea cu 5 vit. au probleme cu treapta 5-a).

Masina o voi aduce saptamanile viitoare, nu stiu cand ajung la ea, am primit doar cateva poze din care nu prea se vede mare lucru.

 

Nu am gasit manualul acestui model si daca ma puteti ajuta cu orice date, va rog nu va sfiiti.

 

Am inteles ca azi masina nu a mai pornit, baterii vechi, si nu am habar cum e cu sistemul asta de 24V, sunt acumulatori diferiti fata de 12V? Becurile din faruri si stopuri sunt diferite?

 

Cum este distributia, este pe curea sau lant?

 

Daca cunoasteti cantitatile de oloiuri ce trebuie inlocuite, postatile va rog.

 

In viitorul apropiat urmeaza o reparatie a caroseriei/interiorului si inmatricularea in Bg.

Apoi incet incet suspensie, MT-uri, troliu, samd. Ma cam deranjeaza pretul mare al suspensiei +2”, dar asta e cu lamelarele.

Mai multe poze si date, sper sa le am cat mai repede.

Edited by cipri778
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: Dino

 

Lasa , ca nici nu-i asa distrusa . Se putea si mai rau. Sa ai bafta si sa te distrezi reconditionand-o . Experienta ridicarii din morti este nepretuita. :wink:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Daaa stiu, inca o janghina… Dar e janghina mea!!!

 

Recunosc ca l-am cumparat pe Dino din impuls.

 

Dino este un HJ61 din 1989, motor 12HT, cutie 5 trepte, clima, geamuri electrice si mai multe nu mai stiu.

Anuntul avea o singura poza, din fata, de la 10 m, nici macar culoarea ei nu am observat-o cum trebuie (am crezut ca e albastra). M-am bazat doar pe descrierea facuta de vanzator: rugina (daca spunea ca nu are ii inchideam telefonul in nas), neingrijita si rupta la interior, 4x4 nefunctional, stare precara in general, dar cu motorul si cutia in mintile ei.

Nu am avut vreme sa merg sa o vad, noroc ca masina se afla in apropierea domiciliului nasului meu asa ca l-am rugat pe el sa o cumpere pentru mine. Riscant, deoarece omul nu are habar de vehicule in general, dar dupa episodul Papuc, ma interesa cel mai mult starea actelor si a seriilor.

La vederea masinii, nasu’ a zis ca-s nebun sa cumpar asa ceva :))), da ce plm stie el :))).

Intr-adevar descrierea vanzatorului corecta, singurele atuuri fiind sasiul in stare buna, motorul care trage extraordinar si cutia fara probleme (am citit ca astea cu 5 vit. au probleme cu treapta 5-a).

Masina o voi aduce saptamanile viitoare, nu stiu cand ajung la ea, am primit doar cateva poze din care nu prea se vede mare lucru.

 

Nu am gasit manualul acestui model si daca ma puteti ajuta cu orice date, va rog nu va sfiiti.

 

Am inteles ca azi masina nu a mai pornit, baterii vechi, si nu am habar cum e cu sistemul asta de 24V, sunt acumulatori diferiti fata de 12V? Becurile din faruri si stopuri sunt diferite?

 

Cum este distributia, este pe curea sau lant?

 

Daca cunoasteti cantitatile de oloiuri ce trebuie inlocuite, postatile va rog.

 

In viitorul apropiat urmeaza o reparatie a caroseriei/interiorului si inmatricularea in Bg.

Apoi incet incet suspensie, MT-uri, troliu, samd. Ma cam deranjeaza pretul mare al suspensiei +2”, dar asta e cu lamelarele.

Mai multe poze si date, sper sa le am cat mai repede.

 

Cipri, nu sunt probleme cu viteza a 5-a. Eu am avut una la care nu mergea a 5-a dar era deplasta parghia de comanda pentru viteza a 5-a. Greseala de montaj nu defect. Am rezolvat-o rapid.

 

4x4 nefunctional? Daca e comanda vacuumatica e posibil ca sa ai un furtun de vacuum spart sau iesit.

Da detalii...

 

Motorul trebuie sa porneasca instant daca are baterii bune.

 

Manual iti dau eu. Oricum e postat undeva pe aici un link cu manualul (are peste 700MB)

 

Totul e 24V pe masina, pana la ultimul bec. Nu sunt probleme. Acumulatorii sunt obisnuiti doar ca sunt legati in serie.

 

Distributia e pe pinioane, fara moarte. :grin:

Ulei motor: 10L

Antigel: 14L

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Cipri, nu sunt probleme cu viteza a 5-a. Eu am avut una la care nu mergea a 5-a dar era deplasta parghia de comanda pentru viteza a 5-a. Greseala de montaj nu defect. Am rezolvat-o rapid.

 

4x4 nefunctional? Daca e comanda vacuumatica e posibil ca sa ai un furtun de vacuum spart sau iesit.

Da detalii...

 

Motorul trebuie sa porneasca instant daca are baterii bune.

 

Manual iti dau eu. Oricum e postat undeva pe aici un link cu manualul (are peste 700MB)

 

Totul e 24V pe masina, pana la ultimul bec. Nu sunt probleme. Acumulatorii sunt obisnuiti doar ca sunt legati in serie.

 

Distributia e pe pinioane, fara moarte. :grin:

Ulei motor: 10L

Antigel: 14L]

 

Am citit de problemele cu treapta a 5 a pe forumurile deafara. Zic uni ca cele cu 4 viteze sunt mult mai bune.

 

Vanzatorul, care sincer mi se pare un om parolist si nu ma mintit pana acum, mi-a zis ca dupa ce sa schimbat ambreiajul, sistemul 4x4 nu a mai functionat. Sper ca rezolvarea sa fie simpla, oi vedea.

 

Apropo de acest sistem, imi explici te rog cum functioneaza? Nu inteleg cum de exista un buton 4x4 dar MRL-urile sunt manuale.

 

Motorul porneste foarte usor, dar parese ca dupa ce sta 2 zile fara a fi pornit acumulatorii decedeaza. Sa inteleg ca acumulatorii sunt de 12v, de ce amperaj si pe ce parte este plusul? Nici nu am stiut de existenta becurilor de 24v, acum am tastat goagle. De care imi trebuiesc?

 

Distributie supier!

Ma pun sa caut manualul.

Multumesc.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Am citit de problemele cu treapta a 5 a pe forumurile deafara. Zic uni ca cele cu 4 viteze sunt mult mai bune.

 

Vanzatorul, care sincer mi se pare un om parolist si nu ma mintit pana acum, mi-a zis ca dupa ce sa schimbat ambreiajul, sistemul 4x4 nu a mai functionat. Sper ca rezolvarea sa fie simpla, oi vedea.

 

Apropo de acest sistem, imi explici te rog cum functioneaza? Nu inteleg cum de exista un buton 4x4 dar MRL-urile sunt manuale.

 

Motorul porneste foarte usor, dar parese ca dupa ce sta 2 zile fara a fi pornit acumulatorii decedeaza. Sa inteleg ca acumulatorii sunt de 12v, de ce amperaj si pe ce parte este plusul? Nici nu am stiut de existenta becurilor de 24v, acum am tastat goagle. De care imi trebuiesc?

 

Distributie supier!

Ma pun sa caut manualul.

Multumesc.

 

Am trei cutii cu 5 trepte (H55F). In afara de problema de montaj a cuplajului de a 5-a (practic cutia e una cu 4 trepte la care s-a mai adaugat o "felie" cu pinioanele de a 5-a) care era datorita unei greseli de montaj, nu am avut nici cea mai mica problema cu ele.

 

Aici se vede bione "felia" de a 5-a si cuplajul ei, cel de sus acoperit cu un burduf mic:

 

http://ep.yimg.com/ay/coolfj40/5-speed-transmission-h55f-4.jpg

 

 

Sistemul de 4x4 se cupleaza vacuumatic (comandat cu electrovalva, de aceea e la buton) direct in cutia de transfer. Nu are nici o legatura cu MRL-urile.

 

Sistemul se cupleaza automat si cand pui pe reductor.

 

Daca acumulatorii cedeaza, probabil ca cel putin unul din ei este obosit.

Acumulatorii sunt de minim 75A.

Plusul de 24V este pe cel din partea din dreapta (partea pasagerului)

Exista becuri de 24V,. exact ca si cele de camion. (H1 in faruri si becuri normale in stopuri)

In pozitii in fata sunt becuri fara dulie de tipul celor din bord. (24V 5W)

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Si la mine a fost cu cuplaj vacuumatic dar poseorul anterior l-a desfiintat, asa ca trec MRL-ul in pozitia LOCK si cuplez de la maneta 4x4H.La tine trebuie sa efectuezi 3 operatiuni , sa treci mrl-ul pe lock , sa apesi butonul si sa actionezi levierul reductorului inspre pozitiz 4x4H. Cutia de viteze H55F este renumita pentru fiabilitatea ei.Manual reparatii caroserie , punti , cv ,electrica ,ETC

 

https://www.dropbox.com/s/i9ppkglvr9ln8bh/Chassis-Body-84-90-LowRes.pdf?dl=0

 

Manual reparatie motor

 

https://www.dropbox.com/s/6p60qnauulj00li/2h-engine.pdf?dl=0

 

Spor la treaba , daca te saturi de ea , vreau eu motorul ala...

Edited by Alin
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

bravo!!! :br ai luat cea mai buna decizie pe care puteai s-o iei.

 

cutia si motorul sa nu cumva sa umbli la ele pina nu crapa definitiv!!! nu fa prostia sa-l desfaci ca nu are nimic chiar daca da cu fum vreo luna-doua!!!

 

la turbo, ai grija: tija de la vacuum-ul care actioneaza clapeta e posibil sa fie intepenita. da cu spray si atit!!! nu desfa tija, nu trage de ea, nu-i fa nimic. isi revine singura, asa face dupa ce sta. e normal sa pise ulei, asa face. nu te apuca sa schimbi nimic!!! rar de tot trebuie schimbat cite ceva.

 

schimba suspnsia, si daca n-are alte probleme, fa-i tabla si interior. ai grija la tinichigerie, sa nu-ti arda mufele din stinga spate.

 

acum am vazut ca ai spatele full floating... I hate you! :fk

 

iti dau 4runnerul la schimb. are tot schimbat pe el, motorul facut, esapament nou, bucse, pivoti, etrieri, saboti, discuri... tot. + un set de tsl-uri+troliul. e modelul de dianinte de 89, cu hardtop, il poti face pick-up. are toate actele ok, are fiscal la zi...

 

@Alin: daca se satura de ea, o cumpar eu! cu toate ca are ochii patrati... eu as vrea cu ochii rotunzi...

Edited by air_wolf

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Hi hi hi, Edi nici nu am apucat sa pun si eu mana pe ea si incerci sa mi-o sutesti :)) ?

Dino nu va ajunge dezmembrat cu siguranta.

Voi vedea dupa ce vin cu masina cateva sute de km sa vad cum ma simt la volan, mi-a ramas la suflet si 80-ul si inca imi doresc un HZJ dar va fi prima oara cand am pe mana un 60 si inca nu stiu cum va fi.

La motor nici nu imi propun sa demontez ceva (masina arata parcata demult, dar este in circulatie, sper cu nu sa intepenit nimic acolo), ce voi desface va fi baia de ulei, sa vad cum arata sita de la sorb si sa schimb garnitura ca am inteles ca picura pe acolo.

Ce ulei de motor este recomandat sa schimb?

Edited by cipri778
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Hi hi hi, Edi nici nu am apucat sa pun si eu mana pe ea si incerci sa mi-o sutesti :)) ?

Dino nu va ajunge dezmembrat cu siguranta.

Voi vedea dupa ce vin cu masina cateva sute de km sa vad cum ma simt la volan, mi-a ramas la suflet si 80-ul si inca imi doresc un HZJ dar va fi prima oara cand am pe mana un 60 si inca nu stiu cum va fi.

La motor nici nu imi propun sa demontez ceva (masina arata parcata demult, dar este in circulatie, sper cu nu sa intepenit nimic acolo), ce voi desface va fi baia de ulei, sa vad cum arata sita de la sorb si sa schimb garnitura ca am inteles ca picura pe acolo.

Ce ulei de motor este recomandat sa schimb?

 

pai acum e momentul :ha: dupa ce mergi citeva sute de km cu ea, n-o mai dai decit daca: n-ai incotro sau ai un acces de nebunie temporara.

pune cum a zis Max 15W-40 dar MINERAL!!! nu semi-sintetic sau sintetic ca atunci chiar strici motorul.

 

ai facut super treaba cu masina asta. daca vrei s-o dai, ma suni pe mine primul.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

pai acum e momentul :ha: dupa ce mergi citeva sute de km cu ea, n-o mai dai decit daca: n-ai incotro sau ai un acces de nebunie temporara.

pune cum a zis Max 15W-40 dar MINERAL!!! nu semi-sintetic sau sintetic ca atunci chiar strici motorul.

 

ai facut super treaba cu masina asta. daca vrei s-o dai, ma suni pe mine primul.

 

Ok esti primul pe lista :).

Nici macar semisintetic? Mineral? De fapt asta explica intervalul scurt de 6000 km pentru schimbarea acestuia. Vreo marca anume?

Azi, nasu' a pornit masina prin tractare, nu prea stiu de ce, probabil a inceput sa ii placa si a plecat la plimbare.

Mi-a spus ca nu merg cateva indicatoare (vitezometrul, combustibil si temperatura), cel mai mult ma deranjeaza indicatorul de temperatura, stiti cam unde poate fi problema? Macar asta sa fie in regula la drum, sa nu trebuiasca sa trag pe dreapta din 10 in 10 km sa verific sub capota.

Si de asemeni nu baga caldura in habitaclu.

Edited by Astral
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Merci Max!

Mi s-a spus ca functioneaza bine cutia, voi vedea comportamentul general al masinii la drum, dupa aceea ma orientez la prioritatile reparatiilor.

Merci @m&m!

Si eu urmaresc cum vei face patul din masina. Ma bate gandul la asa ceva si la a mea.

Inca o intrebare (din multele), masina are acte Frantia, verificarea expira in 2016, fostul proprietar circula cu asigurare romaneasca de o luna facuta pe seria de sasiu. Cat este de legala treaba? Ma intereseaza sa o pot misca pana acasa si la Bg fara platforma.

Edited by Astral
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Acu' am ajuns si eu la masina. Va rog sa ma ajutati cu 2 sfaturi.

 

Motorul porneste cu o singura baterie?

 

Am senzatia in cei 200 m parcursi ca este blocata cutia pe LOW (nu imi merge nici un beculet prin bord care sa indice acest lucru si nici vitezometrul) dar parca asa o simt.

Maneta era pe H2 si am tras de ea catre Low (cu masina nepornita) si apoi maneta a ramas inerta. Nu se simte ca o trec de pe H2 pe N sau H4 si masina mi se pare cum am scris mai sus ca este pe Low.

Exista vreo rezolvare la asta?

 

Multumesc

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Acu' am ajuns si eu la masina. Va rog sa ma ajutati cu 2 sfaturi.

 

Motorul porneste cu o singura baterie?

 

Am senzatia in cei 200 m parcursi ca este blocata cutia pe LOW (nu imi merge nici un beculet prin bord care sa indice acest lucru si nici vitezometrul) dar parca asa o simt.

Maneta era pe H2 si am tras de ea catre Low (cu masina nepornita) si apoi maneta a ramas inerta. Nu se simte ca o trec de pe H2 pe N sau H4 si masina mi se pare cum am scris mai sus ca este pe Low.

Exista vreo rezolvare la asta?

 

Multumesc

 

Masina merge numai cu ambele baterii deoarece sunt legate in serie. Instalatia completa e pe 24V.

 

Daca nu iti indica nimic, e posibil ca sa nu fie conectate mufele de la bulbul de pe cutia de transfer care iti indica atunci cand e in 4x4.

Nu exista nici un indicator pentru 4x4LOW.

E posibil ca sa se fi desprins o parghie de comanda de la maneta sau, mai grav, e ceva blocat chiar in reductor.

 

Trebuie sa te bagi sub ea si sa urmaresti maneta de comanda a cutiei de transfer.

 

transfer.JPG.637b2ae8e523290c50259e3e1cb2655a.JPG

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Mutumesc!

 

M-am mirat ca am schimbat una din baterii cu unul de 100 Ah si doar dupa ce am legat cealalta la bateria de la masina mica, hardughia a pornit. Pana atunci am tras-o cu tractorul 300 m si nu a pornit deloc.

 

M-am uitat sub masina si parghia este la locul ei (asa pare ochiometric), senzorul este si el la locul lui, la cuplaj nu m-am uitat. E ciudat sa se strice asa usor? Totusi doar am mutat maneta din H2 in H4 cu motorul oprit, rotile drepte (moment in care am simtit trecerea peste N si H4) si apoi nimic. Nu fac eu ceva cum trebuie, sau sa bulit ceva acolo asa repede?

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

[ATTACH=CONFIG]241828[/ATTACCH]

 

Sub mocheta ai sa gasesti un capac marisor , am marcat cu rosu zona , desfa capacul si vezi ce se misca pe acolo cand actionezi maneta de la reductor.

21883904-770-0@2X.thumb.jpg.18f79a2ce9b54daf8b00540ba9ed5d9d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Mutumesc!

 

M-am mirat ca am schimbat una din baterii cu unul de 100 Ah si doar dupa ce am legat cealalta la bateria de la masina mica, hardughia a pornit. Pana atunci am tras-o cu tractorul 300 m si nu a pornit deloc.

 

M-am uitat sub masina si parghia este la locul ei (asa pare ochiometric), senzorul este si el la locul lui, la cuplaj nu m-am uitat. E ciudat sa se strice asa usor? Totusi doar am mutat maneta din H2 in H4 cu motorul oprit, rotile drepte (moment in care am simtit trecerea peste N si H4) si apoi nimic. Nu fac eu ceva cum trebuie, sau sa bulit ceva acolo asa repede?

 

hai sa lamurim: daca ai 4H pe buton - ai pe cutie 2H-N-4L. in 4L intra si daca nu este in 4H.

daca ai pe maneta 2H-4H-N-4L, si nu ai cuplaj vacuumatic, atunci e altceva.

 

da, masina asta asa se simte, parca e in low tot timpul, chiar si in 2H. pune-o pe bune in low si sa vezi atunci.

 

n-o mai tracta. are o rata de cmpresie de 23:1 si daca sare de la punct, adio.

 

oricum e stricata, nu e buna, dar adu-o totusi, ca parca as lua-o... :grin:

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

hai sa lamurim:

 

 

oricum e stricata, nu e buna, dar adu-o totusi, ca parca as lua-o... :grin:

 

Bre , de ce te ingramadesti , doar am zis primul , Nu mai exista fairplay...:uameni

 

Cipri778 , sa o stapanesti sanatos.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Bre , de ce te ingramadesti , doar am zis primul , Nu mai exista fairplay...:uameni

 

Cipri778 , sa o stapanesti sanatos.

 

tu ai zis ca vrei motorul, eu o vreau pe toata :be

 

in mod cert are 2H-N-4L

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Hristos a inviat!

Din pacate are o problema la reductor, vanzatorul a cam uitat sa imi spuna sa nu mut maneta si a ramas blocat pe Low. Ase ca va pleca spre casa pe platforma.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use