Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

HJ61 din 1989 aka Dino


cipri778
 Share

Recommended Posts

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Hristos a inviat!

Din pacate are o problema la reductor, vanzatorul a cam uitat sa imi spuna sa nu mut maneta si a ramas blocat pe Low. Ase ca va pleca spre casa pe platforma.

 

Reductorul ti-l pot repara eu. Am o gramada de piese pt reductorul de HJ61 (atentie, multe piese, axe, pinioane, rulmenti sunt mai mari decat la HJ60).

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Hristos a inviat!

Din pacate are o problema la reductor, vanzatorul a cam uitat sa imi spuna sa nu mut maneta si a ramas blocat pe Low. Ase ca va pleca spre casa pe platforma.

 

hai ca-ti dau pm cu adresa :x

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Merci Max. Am demontat ce am demontat azi dar nu am reusit sa o rezolv. Edi, dupa ce am vazut ce poate si cum merge motorul ... Chiar daca am inceput cu stangul "relatia" cu Dino ma face sa ma gandesc la viitor cu el. ;)

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Am vrut sa plec cu ea pe roti, aproximativ 30 km, pana la Ciucea Cj. la "drumu' mare" sa ma coste mai putin tractarea. O parte din acesti 30 km sunt praf si oricum nu poti merge prea repede. Exact in momentul plecarii sare in Neutru si cucu.....

Exceptand acest inconvenient, sa impartasesc cateva din atuurile si problemele masinii, de condus am mers cu ea cam 2-3 km.

Hai sa trec in revista mai intai plusurile:

-motorul: ceva de speriat, asa trebuie sa se accelereze? Am avut cateva masini pe mana dar asa ceva nu am intalnit. Mi se pare de-a dreptul anormal sa atingi finut pedala si sa sara de fund in sus. Avand in vedere ca am circulat cu reductorul pe Low si se pare ca ambreiajul este cum spunea vanzatorul, nou, masina este brutala, pe pamant nu poti pleca din loc fara sa patineze rotile.

-electric: functioneaza bine farurile, stopurile, semnalizarile, halogenele, stergatoarele fata, merg si geamurile cu greutate, dar functioneaza. Nu am incercat stergatorul spate si stropitorile. Functioneaza si termometrul int/ext din consola centrala de pe tavan. Nu functioneaza ceasul de temperatura motor, cateva indicatoare din bord (4x4, bujii) vitezometrul si mai nou turometrul. Am vazut sub bord la pasager un fel de transformator sau cum se numeste probabil pentru casetofon.

-evacuarea pare aproape noua, dar rupta dupa toba mare, ma gandesc ca se rezolva cu o sudura.

-sasiul arata foarte bine, chiar nu am vazut rugina.

-foile de arc par deasemeni destul de noi, doar ca pe fata cerceii stau intinsi inainte, o fi prea lungi foile?

-nu are pete de ulei la motor, doar pe la cutie si reductor.

-am fost placut surprins de confortul suspensie. Ma asteptam la un disconfort mai mare ca la Hilux dar nici pe departe. Intr-adevar am condus-o doar vreo 3 km si cam 300 m printr-o rapa cu santuri de la tractor, dar am ramas impresionat.

Minusuri:

-evident reductorul....

-elicea vasco este jumulita, vasul de expansiune are 2 gauri mari si cand l-am spalat am scos din el 2 kile de pamant galben (daca il spalam la rau gaseam si haur pe acolo), sunt sigur ca va fi la fel si in radiator si motor.

-interiorul e asa si asa (optimistic vorbind). In primul rand necesita o curatare profesionala care sa salveze mocheta, scaunele nu ara rau, materialul de pe tavan necesita doar curatare, bord ok, in rest jale (pe usi si in portbagaj).

-ohoho si am ajuns la capitolul caroserie: multe lovituri (cred ca a vazut masina mult offroad) si multa rugina. Partea stanga pare ok mai putin aripa spate, dar in dreapta este mult chit pe ambele usi, pragul este distrus de rugina in spate iar in fata este indoit tare rau si deasemeni aripa spate praf. Si sunt sigur ca vor mai fi surprize.

 

Daca stiti pe cineva care poate transporta cat de cat ieftin masina (Agrij Sj - Tm), va rog sa ma anuntati.

 

Multam!

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Am vrut sa plec cu ea pe roti, aproximativ 30 km, pana la Ciucea Cj. la "drumu' mare" sa ma coste mai putin tractarea. O parte din acesti 30 km sunt praf si oricum nu poti merge prea repede. Exact in momentul plecarii sare in Neutru si cucu.....

Exceptand acest inconvenient, sa impartasesc cateva din atuurile si problemele masinii, de condus am mers cu ea cam 2-3 km.

Hai sa trec in revista mai intai plusurile:

-motorul: ceva de speriat, asa trebuie sa se accelereze? Am avut cateva masini pe mana dar asa ceva nu am intalnit. Mi se pare de-a dreptul anormal sa atingi finut pedala si sa sara de fund in sus. Avand in vedere ca am circulat cu reductorul pe Low si se pare ca ambreiajul este cum spunea vanzatorul, nou, masina este brutala, pe pamant nu poti pleca din loc fara sa patineze rotile.

 

da, asa este. este extrem de violenta. iarna nu mergi decit in 4x4 pe low... si vezi ca frina de motor e mai eficienta si mult mai violenta decit frina normala!!! daca nu sarea din 4L, puteai merge cu ea asa pina la timisoara.

 

nu pune decit piese originale la motor si transfer. elementele de caroserie le poti lua din germania, de pe buschtaxi.de

electrica e de exceptie, ai nevoie doar de 5 fire :grin: masina merge cu toate becurile din bord aprinse. turometru are probleme (am aut 2 stricate) si daca nu e ars, atunci e un fir.

 

pune si tu o poza cu placuta de sub capota, sa vedem si noi ce-ai pe ea.

 

manuale de reparatii gasesti la Max, la Alin, la mine.

Edited by air_wolf

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Nu am facut nici o poza, speram sa fiu cu ea acasa deja...

 

ai incercat s-o schimbi din H in L in miscare? in H4 o poti baga pina in 60km/h (asa imi aduc aminte, vezi ca scrie pe abtibildul de pe bord)

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Nu, era motorul oprit, rotile drepte. Era prima oara cand am urcat in ea si din instinct am schimbat vitezele la cutie si apoi am tras maneta de la reductor. Am simtit cum a trecut de N in Low si cand am impins inapoi nimic, maneta ramane inerta si sta pe mijloc.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Cred ca am descoperit problema, am citit pe ih8mud ca sa mai intamplat la cativa pe acolo.

Tija de pe carcasa reductorului poate sa scape de pe furca iar daca desfaci surubul de prindere de afara si nu esti atent, scapa tija inauntru....

Sunt 3 modalitati de extragere, daca ai norocul sa nu cada detot in reductor il poti "pescui" cu un magnet sau presiune cu un compresor pe busonul de umplere ulei. Se mai poate desface de lateral capacul unde se poate atasa PTO-ul si cu o surubelnita lunga se ajunge la tija.

Se mai poate intampla sa se rupa capatul acestei tije, acel L, dar cred ca se poate actiona manual "furca" pe pozitia H2 pentru a ajunge la destinatie.

 

1285153723_FURCASIPINION.thumb.jpg.009fda009f372d73324cab3a8fa4a19a.jpg

1922431535_CAMINVIZITARE.jpg.6fcb543b967fcdbffdbcfa0a70a19315.jpg

FURCA.jpg.0671d2af549c44fc2de018ba3c60e503.jpg

pin2.jpg.9108ede4d45a32a735876a03987de6c4.jpg

SISTEM.jpg.4214b43f40a938afc0a7ea534f882086.jpg

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Cred ca am descoperit problema, am citit pe ih8mud ca sa mai intamplat la cativa pe acolo.

Tija de pe carcasa reductorului poate sa scape de pe furca iar daca desfaci surubul de prindere de afara si nu esti atent, scapa tija inauntru....

Sunt 3 modalitati de extragere, daca ai norocul sa nu cada detot in reductor il poti "pescui" cu un magnet sau presiune cu un compresor pe busonul de umplere ulei. Se mai poate desface de lateral capacul unde se poate atasa PTO-ul si cu o surubelnita lunga se ajunge la tija.

Se mai poate intampla sa se rupa capatul acestei tije, acel L, dar cred ca se poate actiona manual "furca" pe pozitia H2 pentru a ajunge la destinatie.

 

 

Daca tija aceea a scapat odata, inseamna ca va mai scapa. Eu as desface complet cutia de transfer si as verifica-o toata. Pe tija aceea mai este si o saiba importanta. Plus simeringul.

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Da, m-am referit doar ca o remediere temporara, in cazul meu sa mearga acasa pe roti. Semering nu are, de aceea a si alunecat asa usor in carcasa.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Dupa mai bine de-o luna a ajuns acasa, pe roti nu tractat. Au fost aproape 300 km destul de placuti, motorul inca ma impresioneaza, destul de confortabila pe drum desfundat (nu se compara cu pick-upul), daca litometrul indica bine, consumul il estimez pe la 8,5 L la 100 km (constant 90-100 km pe H, anvelope 31 10,5 15, traversat 2 dealuri, 15 km drum distrus unde am circulat doar in vit. 2-a si traversat Arad si Tm).

Partea proasta este ca bieletele barii stabilizatoare lipsesc, am avut parte de balans, la 4 roti am 2 perechi diferite de anvelope si 3 modele de jante, lucru care nu m-au ajutat prea mult si discurile de frana le simt putin ovalizate.

Urmeaza urjent schimbul de fluide, filtre, curele, curatat radiator-circ racire, frane, directie, roti, remediata problema reductorului si modul 4x4.

Apropo de roti, merg sau nu jante de Al, pe stanga fata am una dar cand am incercat sa montez acelasi model de janta si pe dreapta imi sunt scurte prezoanele......

Mai multe poze si eventual filmulet pe luni.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Am schimbat "roatele" pe spate si am observat ca puntea este deplasata spre dreapta cam 3 poate 4 cm. O fi ceva stramb sau la montarea foilor nu s-a centrat bine puntea?

Cum pot verifica centrarea puntii?

Merci!

Edited by Astral
don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Dupa mai bine de 6 luni de pauza, ieri am pornit machinuta. A pornit instant, un pic de fum negru la inceput, dar motorul toarce frumos.

Azi din pacate nu a mai pornit.

Bateriile le-am lasat ieri la 13.3 si 13 mah, azi erau la 12.4 si 12.7. Ceva suje curentu'. 12 mAh nu sunt de ajuns pentru pornire?

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Dupa mai bine de 6 luni de pauza, ieri am pornit machinuta. A pornit instant, un pic de fum negru la inceput, dar motorul toarce frumos.

Azi din pacate nu a mai pornit.

Bateriile le-am lasat ieri la 13.3 si 13 mah, azi erau la 12.4 si 12.7. Ceva suje curentu'. 12 mAh nu sunt de ajuns pentru pornire?

 

Ce ai masurat tu la baterii, ai masurat tensiunea (volti). Capcitatea bateriei (gradul de incarcare) nu poti sa-l masori cu un multimetru obisnuit.

Ia in calcul doua aspecte:

  • temperatura exterioara in cursul noptii
  • faptul ca ai pornit ieri masina si cat ai lasat motorul sa mearga la relanti, combinat cu varsta bateriilor si cat de mult au stat cu motorul nepornit

 

Combinatia asta de factori, de obicei, e suficienta ca sa nu-ti mai porneasca masina. Bine ar fi sa incerci cu alte doua baterii... sau sa mergi cu astea sa le incarci/verifici la un atelier specializat.

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

e stricata, nu e buna, fa-i un pret ca sa nu mai caut :grin:

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Am reusit sa fac loc in garaj, asa ca din iarna asta sta la uscat si incep sa mesteresc pe la ea.

Si dupa mai bine de 1 an nepornita, cu 2 baterii antice, cu aceeasi motorina pe furtune, ruginitura porneste la prima cheie, ca si cum ar fi circulat in aceasta perioada. Sincer mi se pare extraordinar, porcaria de masina de zi cu zi, un Focus, daca nu circul cu ea peste weekend, luni - cucu pornit. Am plecat cu ea aprox 2 km, franele nu erau blocate, totul ok, motorul este o incantare cum toarce si cum se accelereaza. Sper ca pana spre vara sa arate estetic mult mai bine.

don't worry, be happy
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

...Si dupa mai bine de 1 an nepornita, cu 2 baterii antice, cu aceeasi motorina pe furtune, ruginitura porneste la prima cheie, ca si cum ar fi circulat in aceasta perioada. Sincer mi se pare extraordinar, porcaria de masina de zi cu zi, un Focus, daca nu circul cu ea peste weekend, luni - cucu pornit. Am plecat cu ea aprox 2 km, franele nu erau blocate, totul ok, motorul este o incantare cum toarce si cum se accelereaza....

 

 

Nimic deosebit pana aici. Asa pornesc motoarele astea. Instant. Indiferent de conditii. :grin:

 

Spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Din pacate ... pentre stapanul lui Dino azi a fost sfarsit de drum... RIP Oscar Berennyi, aka cipri778, alaturi de fiica ta! :cr

 

 

"Cu lacrimi in ochi si durere nemarginita in suflet trebuie sa va anunt ca sotul meu, Oscar Berenyi, a decis sa nu o lase singura pe Carolina in rai si ca ne vor veghea impreuna.Ultimul omagiu se poate aduce la casa funerara vizavi de cimitir Calea Sagului incepand de maine orele 16.00, iar inmormantarea va fi sambata ora 11.30 pe str.Diminetii nr.3 locul alaturi de Carolina...Te iubesc si te rog cu Caro sa aveti grija de noi toti!"

27749989_1905389443107563_2208777830207279908_n.jpg.f1514476009d7403b76d4b070bf0e9dc.jpg

28279178_10212178710763763_9035102694401636377_n.jpg.c6dc26655bb55a45d5c51b215147e122.jpg

Edited by tudoran
Let's go places ! :D
Link to comment
Share on other sites

Re: HJ61 din 1989 aka Dino

 

Dumnezeu sa-l odihneasca!

"If you see someone repairing a Daihatsu, call 112. Daihatsu don't have problems "
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use