Silvrache Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 (edited) Dupa ce m-am dat intr-un weekend cu 2 tractoare mi s-a schimbat parerea despre reductiile de pe Samurai. Asa ca, am inceput sa ma documentez. Poate ca multi stiti, puteti sa imi confirmati sau nu, iar cine nu stie, afla acum. Despre cutia de viteze nu are rost sa discutam, ci doar despre cutia de transfer si diferentiale. Cutia de transfer: SJ410 Hi = 1.58 : 1 Lo = 2.51 : 1 SJ413 Hi = 1.41 : 1 Lo = 2.27 : 1 Diferenta exista intre cele 2 cutii de transfer, dar nu e ceva considerabil, mai ales ca multi dintre noi avem roti mai mari decat cele de fabrica si practic castigul din reductor se pierde cu marimea rotii. Mai mult, dezavantajul e ca diferenta intre cele 2 cutii de tranfer este de ~12% atat pe Hi cat si pe Lo. Noroc ca xista posibilitatea de a schimba doar rapoartele din cutia de transfer. (http://www.lowrangeoffroad.com/suzuki/samurai/transfer-case.html) Pret: 500+ $ + transport + manopera. Avantajul e ca reductiile sunt foarte mari pentru LO si ceva mai mici pentru HI. Mi se pare o solutie foarte buna. A cumparat cineva de la ei? Alta varianta ar fi schimbarea rapoartelor din punti. 3.73 ar fi raportul din diferentialul de SJ413. Modificarea cu care se poate castiga "cuplu" este diferentialul struto-camila cu rapoarte de Vitara. 5.13 este raportul din grupul de Vitara. Reductie de ~45%. Dezavantajele ar fi reductia prea mare pe Hi, manopera multa, rezistenta mai mica decat cea din grupul standard de Samurai. Cost??? Edited August 10, 2015 by Astral 1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symy139 Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Pe samurai nu cunsoc inca pe nimeni care sa foloseasca, dar stiu ca pe Vitara se foloseste cu foarte mult succes, am montat chiar 1 bucata. Masina e cu totul altceva, poti folosi si alte trepte decat 1 si rareori 2 pe greu. Frana de motor foarte eficienta, iar roata invarte pana la 33' (pe vitara) fara sa fie simta lipsa de putere, doar lipsa de turatie la roata. 1 Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link to comment Share on other sites More sharing options...
minitehnicusro Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 (edited) Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Exista posibilitatea de a schimba doar rapoartele din cutia de transfer. (http://www.lowrangeoffroad.com/suzuki/samurai/transfer-case.html) Pret: 500+ $ + transport + manopera. A cumparat cineva de la ei? Toata lumea cumpara de la lowrange. Problema este ca de cind dolarul costa 4 lei, piesele au devenit foarte scumpe. Inainte un kit de 4,16 costa sa-l aduci 2200 lei, acum ajunge pe la 2700 lei. Daca mai pui niste rulmenti si niste manopera ajungi la niste sume considerabile. Avantajul este ca angrenajele se inlocuiesc usor, fara multe complicatii tehnice. Si cel mai inportant, ai un Lo senzational. Alta varianta ar fi schimbarea rapoartelor din punti. 3.73 ar fi raportul din diferentialul de SJ413. Modificarea cu care se poate castiga "cuplu" este diferentialul struto-camila cu rapoarte de Vitara. 5.13 este raportul din grupul de Vitara. Reductie de ~45%. Dezavantajele ar fi reductia prea mare pe Hi, manopera multa, rezistenta mai mica decat cea din grupul standard de Samurai. Cost??? Grupurile de Vitara se gasesc in general la dezmembrari pe la 100 euro bucata, dar poti gasi si mai ieftine. Tie iti trebuiesc grupurile din puntea fata de Vitara sau spate de Jimny. Rapoarte disponibile pentru grupurile de Samurai: -3,146 Samurai XUD9, F8Q si G13BB, Jimny K9K -3,737 Samurai G13BA -3,909 Samurai G13A si Jimny G13BB MT -4,090 Jimny G13BB AT si Jimny M13A AT -4,300 Vitara DSL, 16v AT 3 vit si Jimny M13AA MT -4,571 Producatori aftermarket -4,625 Vitara 8v AT 3 vit -4,875 Vitara 16v -5,125 Vitara 8v MT 5 vit -5,375 Jimny K6A si Producatori aftermarket -5,625 Vitara 8v MT 89 In cazul schimbarii rapoarteleor in grupuri deranjul este mare si este destul de dificil de facut bine daca nu ai scule si cunostinte. Edited August 10, 2015 by minitehnicusro 3x Suzuki Jimny 1x Suzuki Samurai Dacia DoubleCab 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTra Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Eu am pe Samurai, in cutia de transfer, 4,16 de la LROR si grupuri echipate cu reductii de Vitara. Anvelope de 31. Doar daca se rastoarna sau e aderenta prea mica nu iese undeva. In schimb pe asfalt nu prea trece de 80km/h. Nu ca asta este un impediment, doar e masina de off road fara bare stabilizatoare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Nu se schimba doar coroana si pinionul de atac de la Samurai cu cele de Vitara de fata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTra Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Nu se schimba doar coroana si pinionul de atac de la Samurai cu cele de Vitara de fata? Ba da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Si singura problema este reglarea distantei dintre cele doua pinioane atunci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTra Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Si singura problema este reglarea distantei dintre cele doua pinioane atunci. Da. Se rezolva din lera sau din mana meseriașului. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roskat Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Pana la urma ce e mai indicat? Reductii in punti sau in cutia de transfer? Go big or go home. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockshox Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 (edited) Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Pana la urma ce e mai indicat? Reductii in punti sau in cutia de transfer? Pai depinde ce faci cu masina... daca o tii doar in padure... nu te intereseaza, poti pune si ambele modificari, cum a spus @XTra mai sus... dar pui roti mult mai mari ca altfel nu mai prinzi 50km/h :grin:... e buna doar de rock-crawling. Daca o folosesti si pe sosea modifica doar in cutia de transfer, astfel nu vei afecta foarte mult mersul pe Hi. Modificarea rapoartelor in grupuri reducei foarte mult si Low-ul si in Hi-ul. Edited August 13, 2015 by rockshox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Am reductorul standar de sj 413, am cumparat doua punti de uaz cu raportul de 5:38.1 pe care vreau sa pun anvelope pe 33. Pe Lo o sa am nevoie de o reductie mai mare decat poate oferi reductorul de 413? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? salut,daca ai motorul de 1,3 trebuie sa te gandesti la alteva,puntile sunt f grele fata de cele de sami cu cel putin 100 kg plus cauciucurile.eu am punte de pajero spate ,patrol fata reductie de 4,16 silverstoane 35" motor BMW.la o astfel de modificare trebuie sa te gandesti bine implica prea multe si muuult cash. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? M-am gandit bine la ce vreau sa fac de aceea cer sfaturi. Anvelopele pe cale le pun o sa fie in jur la 33 sau 34 nu sunt hotarat inca si raportul in punte 5:38 ce reductie imi trebuie in reductor? Viteza pe asfalt nu ma intereseaza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? incearca intai cu unul de 410 si apoi gandeste-te daca nu esti multumit la reductii mai scumpe le vezi pe LOW RANGE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? O sa fie suficeant oare cel de 410? Tinand cont de raportul din punte ma gandesc ca da. Astept si alte pareri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? ce motor o sa aiba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Mototrul va ramane cel original. Masina este imatriculata, nu vreau sa fac un proiect de extrem dar vreau sa mearga bine cu anvelope de 33. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? nu te ajuta motorul de 1,3 gandeste-te la unul de Vitara sau Baleno fara modificari pe cutie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Pe viitor am in plan sa pun un motor de baleno dar pana atunci vreau sa ma descur cu 1.3 care il am. Raportul care il am acum in punte este cu cel putin 50% mai redus decat raportul standard. Ma gandesc ca 1.3 si reductor de 410 o sa duca binisor anvelope pe 33. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? astept sa ne arati si noua cand te apuci de modificari.spor la treaba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mihai27 Posted August 29, 2015 Share Posted August 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Mersi mult, acuma scot rugina din masina si tai aripile sa incapa gumele si dupa aia urmeaza sa montez puntile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_TM Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? @ sami1300: Am vazut ca cei de la LowRange recomanda reductia de 4.16.1 pentru cauciucurile de 29"-30". Tu ai pe reductia asta cauciucuri de 35"? Nu simti ca trage foarte greu masina? Pentru cauciucurile 32"+ tot ei recomanda reductiile de 6.4.1 si 6.5.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sami 1300 Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? salut,reductia de 4,16 este in cutie deocamdata masina este in lucru ,are deocamdata punte spate mitsu cu blocant la buton si punte fata patrol ambele cu reductie 4,625 cu ARB, motor M44 BMW si a primit 35"silverstoane. mi-am propus ca la 1dec sa ies cu ea in probe. Am vazut si eu tabelul de la LOW Range dar ce recomanda ei eu zic ca ar fi ptr motorul de 1,3 de sami si puntile cu raport 3,7.pana sa comand reductia am tot vb cu mai multi specialisti care fac masini si asta miau recomandat. cat despre reductia de 6.5 un coleg care iesim noi BOIERU MARIUS (exact asa poti sa al cauti pe forum)are pe sami cu motor de Baleno de 100cp si silverstoane de 31" si dupa cate stiu eu nu prea este multumit.uitate in postarile lui sau ia legatura cu el. Bafta Link to comment Share on other sites More sharing options...
redrat400 Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Hm... interesant! Skoda Superb T4 syncro Logan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silvrache Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 Re: Despre reductii... ce, cum, de unde? Probabil nu este multumit pentru ca cu a 1a sta pe loc si poate sa plece linistit de pe loc cu treapta a 5a. Roti relativ mici, reductie mare, motor puternic. 1975 Dacia 1300 1.3 8v / 1988 BMW E30 2.5 12v / 1988 Nissan Patrol Y60 LWB 2.8 12v / 1989 Suzuki Samurai SJ500 1.3 8v / 2001 Smart ForTwo W450 0.6 TURBO 6v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts